اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

قهوة الشراقوة

رضوي

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أنا قلت برده القهوة باظت يارجالة

مين اللي المفروض يوافق علي تعيين عضو جديد من اعضاء الشراقوة ............ تتوفر فيه كافة الشروط ؟؟

دة قرار سيادة العمدة ياحضرة الوزير المبجل

والقرار الجاي ان شاء الله .......... هيبقي تعيين شيخ غفر بدل سيادة شيخ الغفر اللي سايب المعارضة يفرضوا أتاوة ع الناس

بقولك ياجست

ايه رأيك تمسك مشيخة الغفر جنب الافتكاسات ................ واهه تبقي وزير الداخلية ووزير الافتكاسات مع بعض......... عادي يعني ......... ما انتوا عارفين نظامنا الديمكتاتوري

يالا بقي وريني ازاي هتوقف المعارضة عند حدهم ................ عايزة البلد هادية

صوفي حبيبتي

عايزاكي تظبتي البلد ............ أشجار وزهور وكله ............ ولكي كل الصلاحيات

أشوفك باليل علي كرسي الاعتراف

اللهم إرزقني بفرحة ... تجعلني أسجد لك باكية .

رابط هذا التعليق

• الردود 266
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

مين اللي المفروض يوافق علي تعيين عضو جديد من اعضاء الشراقوة ............ تتوفر فيه كافة الشروط ؟؟

والقرار الجاي ان شاء الله .......... هيبقي تعيين شيخ غفر بدل سيادة شيخ الغفر اللي سايب المعارضة يفرضوا أتاوة ع الناس

بقولك ياجست

ايه رأيك تمسك مشيخة الغفر جنب الافتكاسات ................ واهه تبقي وزير الداخلية ووزير الافتكاسات مع بعض......... عادي يعني ......... ما انتوا عارفين نظامنا الديمكتاتوري

صوفي حبيبتي

عايزاكي تظبتي البلد ............ أشجار وزهور وكله ............ ولكي كل الصلاحيات

سعادتك الموضوع بسيط وسهل جدا

علشان نوقف المعارضة

انا ممكن ابعت 2 كيلو فسيخ ل الحج س س المبراطور بتاع المنطقة وهو بالصلاة عالنبي يشطب عضوية اي حد يفتح بقه

(ربنا يستر ومتشطبش) :roseop:

تم تعديل بواسطة justme

[(من أجل ذلك كتبنا على بني إسرائيل أنه من قتل نفسا بغير نفس أو فساد في الأرض فكأنما قتل الناس جميعا ومن أحياها فكأنما أحيا الناس جميعا ولقد جاءتهم رسلنا بالبينات ثم إن كثيرا منهم بعد ذلك في الأرض لمسرفون) سورة المائدة (32)

{وَكَذَلِكَ نُوَلِّي بَعْضَ الظَّالِمِينَ بَعْضًا بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ} [الأنعام:129]

( وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ)سورة الأنعام 123

( أفرأيت من اتخذ إلهه هواه وأضله الله على علم وختم على سمعه وقلبه وجعل على بصره غشاوة فمن يهديه من بعد الله أفلا تذكرون (الجاثية 23 )

{ وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ }[ سورة الأعراف ]

رابط هذا التعليق

بقولك ياجست

صوفي حبيبتي

سعادتك الموضوع بسيط وسهل جدا

علشان نوقف المعارضة

انا ممكن ابعت 2 كيلو فسيخ ل الحج س س وهو بالصلاة عالنبي يشطب عضوية اي حد يفتح بقه(ربنا يستر ومتشطبش) :roseop:

حلو اوي موضوع الفسيخ دة ياسيادة الوزير

أيوة كدة الافتكاسات اشتغلت ................... وخصوصاً اننا داخلين علي شم النسيم

وتلاقي بحر مويس هيبقي ايه .........( بلاش فضايح )

واضح يامعالي الوزير ......... انك الوير المناسب في الوزارتين المناسبتبن ..............

يلا ننتظر المزيد من الافتكاسات

داموووووو

جهزي طلبية مراجيح زيادة علشان شم النسيم ............ وأعياد تحرير سيناء

خلي الشراقوة يفرحوا

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

شرقية بلدنا احسن ناس

اخواتي الشراقوة .............. اين انتم ايه هاجرتوا ونسيتوا البلد ولا ايه ؟؟؟؟

فين الوزراء والحكومة ...؟؟؟؟ البلد راحت فين

دامو حياتي فين المراجيح الجديدة ,,,,, شكلك نسيتي وزارة الترفيه الداخلي وشغالة مع الخارجي بس !!!!

لا ياحياتي يلا هاتيلنا كام مورجيحة كدة عايزين نشتغل والشراقوة يرفهوا شوية

سيادة وزير الافتكاسات وشيخ الغفر جست مي ................ هو يعني لو مافيش لعب مانشوفش حضرتك ولا ايه ؟؟؟؟

من ساعة ما تويلت مسؤليات وزارة الافتكاسات ماشوفناش ولا افتكاسة جديدة ؟؟ فين بس المباني الحديثة اللي عايز تعملها وتفتكس فيها ؟؟؟؟ وفين وفين وفين ؟؟؟؟ جري ايه ياشراقوة عايزين انجاز وافتكاسات

سيادة حضرة وزير الطاقة النووية ............ ونائب الامبراطور المبجل

سالخير

ازي معاليك

طيب يعني مانشوفش معاليك الا لما تيجي تقولنا ( لايجوز ) وتمشي علي طول ؟؟

طب اقعد اشرب موز ولا حاجة

فين ياسيادة الوزير اخر المخترعات النووية الحديثة ؟؟؟

فين مفاعل عنبو 32.........طيب مافيش خطط مستقبلية لاي حرب نووية ؟؟

عايزين شغل

حياتي ام مروان الجميلة

مافيش اي نشاطات للمرأة الشرقاوية في البلد ...............

عايزين توعية للمرأة الشرقاوية في كل المجالات الحياتية علشان التطور التكنولوجي والحاجات الغريبة دي

وبعدين مروان اليومين دول مش نشط مع الحرس الجمهوري ليه ؟؟؟؟؟

يعني ينفع اومباشي زية كدة اد الدنيا ومش نشيط .... طب تيجي ازاي ؟؟؟؟

صافي صافي حياتي

فين الاشجار والزهور والورود ............ احنا حتي في الربيع والجو تحفة بجد والحياة بمبي وربنا يستر

عايزين بقي كام شجرة فل وياسمين علي كام حوض جارونيا علي كدة كام شجرة نسيم الليل .............الله ايه الجمال والحياه دي !!!

هو دة الكلام

بس علشان خاطري تهتمي بالورد الفوشيا وبالقرنفل والبنفسج .......... ياسلاااااااااااااااااام

غير بقي نباتات الظل ...... اهو هو دة الجو ولا بلاش

الورد البلدي دة بقي ملك الورود كلها ولا غني عنه في أي مكان

بس علشان خاطري ............. عايزة كام لون كدة

- احمر

- ابيض

- اصفر

-فوشيا

معلش بقي بموووووووووت في الورد مافيش فايدة !!

يلا يابنات فين الفطير والمش ابو علامة الجودة المعروفة .؟؟؟؟؟

حد يشرب برتقال لحد لما المش يجهز ( اه بياخد وقت شوية لتجهيز علامة الجودة ) برتقال مزز واخر تمام

مع تحيات آآآآآآآبا العمدة رضوي ( شيخ الغفر سابقا ) ياواد ياصميدة فين البتاو ياولا

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

جايبالكم مراجيح تكنولوجية جديده من كندا :wub:

بتشتغل بالعملات و لكثيري الاستخدام يقدرو يعملو ابونيه شهري و معاه ديسكونت خاص للطلبه. للحصول على الابونيه مطلوب لاتي:

ـ كارنيه المؤسسة التعليمية

ـ باسبور الشرقية او فيزا صالحة للتمرجح في الشرقية

تخفيضات الابونيه مش مسموحة للinternational students (اه محنا لازم نفرق بين اهل بلدنا و اللي جايين من بره برضو)

في مراجيح خاصة للdisabilities حسب الطلب.

و كمان في مراجيح للاوفر ويت عشان يقعدو براحتهم خاااااالص و للاندر ويت عشان مش يطيروا.

في مشروع بنعمل على تحقيقه و مازلنا نجمع مصاريفه الا و هو المراجيح الطبية. نشر الخبر الاتي في جريدة الشرقية توداي :

الشرقية توداي

التاريخ : ٣/٣/٢٠١٠ بعد فيلم السهرة

بعد سماع شعب الشرقية طرطشة كلام عن اختراع المراجيح الطبية توجهت الصحافة الى قصر الوزيرة المبجلة دامو الساعة العاشرة صباحا لقوها صحيت و اخدت الشاور و نزلت من زمان و راحت تفطر مع صحباتها في النادي. وصلو النادي على الساعة ١١ و نص حيث ان الطرق كانت فاااااضية. و لما وصلو النادي صحباتها و قالو لا دي خلصت فطار من زمان و راحت تلعب تنس. وصلو ملعب التنس الساعة ١١ و نص و خمسة. كان في استقبالهم الكوتش صميدة (ماهو مفيش غيرو) حيث ادلى بتصريح يقول فيه ان دامو ذهبت لغرفة الملابس بعد ماتش حامي بين فريقين الشرقهلاوي و دقهلية اسيوط انتهى بخسارة الفريقين و انتصار الجمهور اللي في الاخر نزل يلعب بنفسو.

اتكسف الطاقم الصحفي يروح غرفة الملابس و قرر يسبقها على الساونه. و فعلا سبق على الساونه و فضل مستني مستني لحد ما وصلهم خبر ان الوزيرة دامو راحت البيت عشان تلحق تحضر لفيلم السهرة.

هرع الفريق الصحفي بالبرانيص الى قصر الوزيرة دامو و وصل الساعة الخامسة بتوقيت الشرقية ليجدو دامو في المطبخ بتعمل فيشار.

و حين سؤلت عن المراجيح الطبية قالت:

ايه المراجيح الطبية دي؟؟؟!...ااااه افتكرت افتكرت...الميديكال سوينجس قصدكو؟! ايوه ايوه اوكيه..اوكيه...خلاص...فهمت!!!!!!

الميديكال سوينجس دي غايتها انها تسمح لمرضى الشرقية ان يتمرجحوا و في نفس ذات الوقت يتابعوه حالتهم الصحية. هتقولي ازاي. اثناء المرجحة تقدر تقيس الضغط و السكر و نبضات القلب و اثناء الاجازات و الاعياد في فحص هشاشة عظام. لمشتركين الابونيه عندهم خاصية يعملو ميديكال بروفيل خاص بيهم بيتفتح كل مرة يركبو مورجيحة و بتلاته جنيه زياده المورجيحة هتحس باي خطر في النتايج و اوتوماتيكلي تبعتها للدكتور الخاص فورا.

لسه المشروع بيتناقش و بنلملو المعلوم و ياريت ايدنا معاكو بقى.

ان شاء الله بعد تنفيذ المشروع و نجاحة (معنديش مشاريع تفشل) هنبحث فكرة ميديكال سوينجز فور كيدز (خاصة بالاطفال).

و احب انهي هذا اللقاء لان الفيلم هيبتدي.

و بعد نهاية خطاب الفشار قصدي المراجيح قضع طاقم الصحافة السهرة في قصر دامو (و سايبين الباب مفتوح طبعا الناس تقول ايه) و شاهدوا فيلم السهرة 'امسك مناخيري من فضلك ' ....عاااااايز ضرب واااقعييييي...غرق طبيعيييييي '

" Feed Your Faith and your fears will starve to death "

Unkown~

رابط هذا التعليق

هو دة الكلام التمام

صحيح مايجيبها الا بناتها........... مش تقولي افتكاسات واختراعات ........ هو دة الشغل التمام ........... قررنا نحن العمدة رضوي اسناد وزارة العلاج ( الصحة يعني ) للوزيرة الهمام دامو نظرها لكافاءتها وهمتها وحرصها الدائم والمستمر علي صحة مواطني الشرقية

الله عليكي يادامو.......بعد كدة يابنتي امسكي البرلمان وظبطي البلد كلها .......... الأمل في البنات بتوع البلد هما اللي بيخافوا عليها بجد وبيعملوا حسابها

كما قررنا تعيين الغفير صميدة والغفر عوضين كحراسة خاصة للوزيرة المبجلة دامو ........ واحد علي القصر وواحد بدي جارد مرافق ليها دايماً

ياريت بقي ندور علي حل للوزارء النايمين ونخليهم يتعلموا الهمة من اختهم الصغيرة دامو

مافيش دايفنج سبورت في بحر مويس ولا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ليه بنهمل الموارد المائية الخطيرة بتاعتنا ....... يلا نعمل كمان سفاري في العاشر أو الصالحية ونعيش احلي سفاري في أحلي جو ........ طيب والخيول بتاعتنا اللي ربناها مش عايزين نصدرها كلها لأوربا السنة دي ...... نسيب شوية علشان الاولاد الصغيريين يتعلموا الفروسية الاصيلة علي خيل عربي أصيل من بتاعنا

ولا ياحمووووو............ التمساحة يالا

رابط هذا التعليق

طيب بمناسبة الافتكاسات

انا عندي افتكاسة جديدة

نعمل مدينة ملاهي تحت الميه

يعني نستغل بحر مويس ده بدل ما العيال قاعدة تستحمى فيه عند القنطرة (جنب السجن) هيه ذكريات ايام الجامعة

ما علينا

[(من أجل ذلك كتبنا على بني إسرائيل أنه من قتل نفسا بغير نفس أو فساد في الأرض فكأنما قتل الناس جميعا ومن أحياها فكأنما أحيا الناس جميعا ولقد جاءتهم رسلنا بالبينات ثم إن كثيرا منهم بعد ذلك في الأرض لمسرفون) سورة المائدة (32)

{وَكَذَلِكَ نُوَلِّي بَعْضَ الظَّالِمِينَ بَعْضًا بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ} [الأنعام:129]

( وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ)سورة الأنعام 123

( أفرأيت من اتخذ إلهه هواه وأضله الله على علم وختم على سمعه وقلبه وجعل على بصره غشاوة فمن يهديه من بعد الله أفلا تذكرون (الجاثية 23 )

{ وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ }[ سورة الأعراف ]

رابط هذا التعليق

طيب بمناسبة الافتكاسات

انا عندي افتكاسة جديدة

يعني نستغل بحر مويس ده بدل ما العيال قاعدة تستحمى فيه عند القنطرة (جنب السجن) هيه ذكريات ايام الجامعة

ما علينا

و اللي مبيعرش يعوم ملوش يعني :lol:

مش انا طبعا :closedeyes:

Unkown~

رابط هذا التعليق

و اللي مبيعرش يعوم ملوش يعني :lol:

مش انا طبعا :closedeyes:

لا يافندم ودي تيجي احنا عندنا accommodations للكل

وفيه بدل غطس وسباحين وكل اللي نفسك فيه

وقريب هنجيب غواصات للي عايز ينزل تحت الميه من غير ما يتبل

رابط هذا التعليق

:closedeyes: يا جماعة يا جماعة ممكن اجى انا وجوزى والاولاد ومعلش لو ما يضيقوش نجيب حماتى معانا عشن متحطش فى البلاك لست وهى تبقى بشرة خير وترضى عليةومعلش متجوش كدة على المنيفة برضة فيهم ناس مجدع وحلوينومتنسيش يا حبيبتى رضوة تحضريلى حجرين شيشة لجوزى وكوبيتين شاى من ايدك اللحلوة لية ولحماتىانا عارفة الشراقوة كرمة زيادة عن الزوم

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

إخواني الشعب الشرقاوي الغلبان المسكين

و مع محاولات الحزب الحاكم للقضاء على اصوات المعارضة .. و محاولاتهم المستميتة لاستجوابي أكثر من مرة في قسم وزارة الداخلية اللي عند كوبري عرابي ده (عارفيته طبعاً :roseop: ) و ذلك قبل استصدار تصريح العمل ... الا اني قدرت احصل على التصريح رغم أنف الحاقدين wst::

و من هنا من الرياض عاصمة الحرية و الصحراء ... ايه الصحراء دي .. المهم.... من الرياض العاصمة الى المحبوبة الزقازيق ... مش هنسلم مش هنبيع مش هنوافق ع التطبيع :D ... شعارنا معارضة بلا نهاية ... معارضة برتقالي يعني زي الكارت البرتقالي ابو ما لا نهاية دة.

و ايه يعني مراجيح صحية ؟ هو احنا ناقصين مراجيح ... يا سيادة الوزيرة احنا عاوزين اكل صحي و ملابس صحية و مواعين صحية و نومة صحية ... و انا من على منبري هذا بأعلن الترشح في الانتخابات القادمة زعيم لحزب المعارضة

عاش الامبراطور عاش عاش عاش :)

مكاوى إلى المعتقل :P

رابط هذا التعليق

نرى من كلام الاستاذ المعارض مكاوي ان هجومه موجه ليا انا الوزيرة دامو طبقا لما يلي من تصريحاته الاتية:

محاولاتهم المستميتة لاستجوابي أكثر من مرة في قسم وزارة الداخلية اللي عند كوبري عرابي

و هذه الاتهامات غير صحيحة و ما هي الا بروباجندا لاثارة الاعلام و الشعب الشرقاوي عليا :sad:

و ايه يعني مراجيح صحية ؟ هو احنا ناقصين مراجيح ... يا سيادة الوزيرة احنا عاوزين اكل صحي و ملابس صحية و مواعين صحية و نومة صحية

و الهجوم ده حصل اول يوم مسكت انا فيه اوزارة الصحة!!!! ايييه الكلام ده!!! كانت فيين المعارضة دي قبل كده؟ ها؟؟ مالصحة مهملة من قبل كده!! اول ما انا امسكها خلاص!!! اتهدت الدنيا!!! دانا حتى لسه بتوه فيها!!!

و احب اقول لزعيم المعارضة ان صحة الشعب اساساااا مكنتش شغلتي! لكن عشان انا قلبي على شعبي خرجت عن اطار مسؤلياتي عشان خاطركم يا شعب الشرقية.

انا اطلب بتحقيق العدااااالة :roseop:

Unkown~

رابط هذا التعليق

نرى من كلام الاستاذ المعارض مكاوي ان هجومه موجه ليا انا الوزيرة دامو طبقا لما يلي من تصريحاته الاتية:

و هذه الاتهامات غير صحيحة و ما هي الا بروباجندا لاثارة الاعلام و الشعب الشرقاوي عليا wst::

و الهجوم ده حصل اول يوم مسكت انا فيه اوزارة الصحة!!!! ايييه الكلام ده!!! كانت فيين المعارضة دي قبل كده؟ ها؟؟ مالصحة مهملة من قبل كده!! اول ما انا امسكها خلاص!!! اتهدت الدنيا!!! دانا حتى لسه بتوه فيها!!!

و احب اقول لزعيم المعارضة ان صحة الشعب اساساااا مكنتش شغلتي! لكن عشان انا قلبي على شعبي خرجت عن اطار مسؤلياتي عشان خاطركم يا شعب الشرقية.

انا اطلب بتحقيق العدااااالة wst::

سيادة الوزيرة دامو ... وزيرة الصحة و المراجيح

اعتراف حضرتك بإن الحكومة كانت مهملة صحة الشعب ... اعتراف خطير أظن حضرتك تتحاسبي عليه في اجتماع المجلس الجاي و اللي هأقدم فيه استجواب شديد لحضرتك

اما بخصوص توهانك في الوزارة ... فلو حضرتك مش ادها سيبيها :P و ازاي يا سيادة الوزيرة صحة الشعب متكونش شغلتك ... حتى لو حضرتك مش وزيرة الصحة فلازم كفرد في حكومتنا الغالية تهتمي بالشعب ككل ... خاصة حضرتك معروف عنك الرقة و العاطفة الشعبية و ده واضح ما شاء الله في كل أقسام وزارة حضرتك ... قسم أول اللي في الاشارة طبعاً ... و المديرية اللي عند الصاغة ... و امن الدولة اللي عند كوبري عرابي ... مش بيقدموا هناك شاي و بسكويت صحيح :roseop:

يا عيني عالشعب المسكين

و الاستجواب اللي حصل معايا في قسم كوبري عرابي مش هيفوت بالساهل ابداً و هأقدم طعونات للجنة العدل الدولية و هأرفع تظلم للسيد الامبراطور المفخم عظمته سين سين.

و بخصوص العداااالة بأة .. فانا أترك للشعب تحقيق العدالة

مكاوى .... يتحدى رامبو

رابط هذا التعليق

طيب بمناسبة الافتكاسات

انا عندي افتكاسة جديدة

ما علينا

موافقون...........................ابدأ التنفيذ والميزانية مفتوحة .......... يهمنا راحة الشعب والترفيه عنه

و اللي مبيعرش يعوم ملوش يعني :roseop:

مش انا طبعا :blush2:

لا يافندم ودي تيجي احنا عندنا accommodations للكل

وفيه بدل غطس وسباحين وكل اللي نفسك فيه

وقريب هنجيب غواصات للي عايز ينزل تحت الميه من غير ما يتبل

كدة بقي ماحدش عنده حجة ................ سيادة وزير الافتكاسات بيحاول ارضاء جميع الشعب الشرقاوي الأصيل

رابط هذا التعليق

:blush2: يا جماعة يا جماعة ممكن اجى انا وجوزى والاولاد ومعلش لو ما يضيقوش نجيب حماتى معانا عشن متحطش فى البلاك لست وهى تبقى بشرة خير وترضى عليةومعلش متجوش كدة على المنيفة برضة فيهم ناس مجدع وحلوينومتنسيش يا حبيبتى رضوة تحضريلى حجرين شيشة لجوزى وكوبيتين شاى من ايدك اللحلوة لية ولحماتىانا عارفة الشراقوة كرمة زيادة عن الزوم

اهلاً بالمنايفة اهلاً ................... بصراحة ماقدرش اقول حاجة ع المنايفة ......... اتعلق علي طول :roseop:

منورين الشرقية ................. بالنسبة لموضوع الاستقدام أو الزيارة والسياحة دة مع سيادة الوزير جست وسيادة الوزيرة دامو هما اللي ممكن يخلصوا الورق واحنا طبعاً تحت أمر حضراتكم ............... وارتاحوا في القهوة علي راحتكو

واخدة بالك ياللي في بالي ............... بنعامل المنايفة احسن معاملة

رابط هذا التعليق

إخواني الشعب الشرقاوي الغلبان المسكين

و مع محاولات الحزب الحاكم للقضاء على اصوات المعارضة .. و محاولاتهم المستميتة لاستجوابي أكثر من مرة في قسم وزارة الداخلية اللي عند كوبري عرابي ده (عارفيته طبعاً :roseop: ) و ذلك قبل استصدار تصريح العمل ... الا اني قدرت احصل على التصريح رغم أنف الحاقدين :blush2:

و من هنا من الرياض عاصمة الحرية و الصحراء ... ايه الصحراء دي .. المهم.... من الرياض العاصمة الى المحبوبة الزقازيق ... مش هنسلم مش هنبيع مش هنوافق ع التطبيع :blink: ... شعارنا معارضة بلا نهاية ... معارضة برتقالي يعني زي الكارت البرتقالي ابو ما لا نهاية دة.

و ايه يعني مراجيح صحية ؟ هو احنا ناقصين مراجيح ... يا سيادة الوزيرة احنا عاوزين اكل صحي و ملابس صحية و مواعين صحية و نومة صحية ... و انا من على منبري هذا بأعلن الترشح في الانتخابات القادمة زعيم لحزب المعارضة

عاش الامبراطور عاش عاش عاش :ninja:

مكاوى إلى المعتقل :blink:

وهو اللي بيدخل المعتقل كدة بيخرج بسهولة ولا ايييييييييييييييييييييييييه ................. مابلاش بقي كل شوية نفتري علي الحكومة والنظام علشان نجمع أكبر قدر من المؤيدين .........كدة مضاد للمباديء اللي انتوا مزهقينا منها ........... وبعديييييييييييييييييييين ................ احنا بلد ديمقراطي وسمحنا بالمعارضة تقوموا تعملوا كدة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ طب دة ينفع

وبعدين مين اللي قال ان صحة كل مواطن مش من أهم أولوياتنا

حضرتك اخطف رجلك كدة وبص علي البرنامج الانتخابي بتاعنا وهتعرف ان أهم الاولويات صحة المواطن الشرقاوي قبل كل حاجة !!!!!!!

غير بقي ان الحمد لله عندنا المستشفيات الحكومية لا ينقصها اي شيء ............ ونسبة المرض بين المواطنين تكاد تكون منعدمة

قبل ماتتهموا الحكومة بالتقصير والاهمال اتعبوا انفسكم شوية ودوروا في الاحصاءات أو انزل اعمل احصاءات بنفسك لو عايز

رابط هذا التعليق

محاولاتهم المستميتة لاستجوابي أكثر من مرة في قسم وزارة الداخلية اللي عند كوبري عرابي

و هذه الاتهامات غير صحيحة و ما هي الا بروباجندا لاثارة الاعلام و الشعب الشرقاوي عليا :roseop:

و ايه يعني مراجيح صحية ؟ هو احنا ناقصين مراجيح ... يا سيادة الوزيرة احنا عاوزين اكل صحي و ملابس صحية و مواعين صحية و نومة صحية

انا اطلب بتحقيق العدااااالة :blush2:

احم احم

حضرة الوزيرة الهمام دامو

كانت بتقدم نموذج مقترح للديمقراطية في البلد

يادامو ياحياتي الصحة طول عمرها زي الفل .............. والبلد طول عمرها زي الفل............ عادي يادامو ياحياتي ولا يهمك .......... انزلي في جولة سريعة تفقدي المستشفيات والقي نظرة سريعة

نداء عاجل الي السيد شيخ الغفر ووزير الداخلية السيد جست مي

المعارضة زودتها اوي ........ عايزين نشوف افتكاسة جامدة ليهم

يلا بقي

اهو جست جايلك يامكاوي هيعرفك يعني ايه داخلية

اه يابلد

رابط هذا التعليق

و هذه الاتهامات غير صحيحة و ما هي الا بروباجندا لاثارة الاعلام و الشعب الشرقاوي عليا :blink:

انا اطلب بتحقيق العدااااالة :blink:

احم احم

حضرة الوزيرة الهمام دامو

كانت بتقدم نموذج مقترح للديمقراطية في البلد

يادامو ياحياتي الصحة طول عمرها زي الفل .............. والبلد طول عمرها زي الفل............ عادي يادامو ياحياتي ولا يهمك .......... انزلي في جولة سريعة تفقدي المستشفيات والقي نظرة سريعة

نداء عاجل الي السيد شيخ الغفر ووزير الداخلية السيد جست مي

المعارضة زودتها اوي ........ عايزين نشوف افتكاسة جامدة ليهم

يلا بقي

اهو جست جايلك يامكاوي هيعرفك يعني ايه داخلية

اه يابلد

شعبنا الحبيب المحبوب الحبوب

و زي ما هو واضح استمرار مسلسل التهديد بالعنف و الذى أصبح ديدن لحكومتنا الغراء ... و احنا عاوزين كمعارضة نقول الحكومة ... احنا بنحبك يا حكومة .. بس بنحب الشعب أكتر منك .. مفيش بينا مشاكل شخصية .. بس احنا عاوزين نستريح و نريح و عاوزين الشعب يكون مبسوط و هو صاحي و فاهم ... مش مبسوط و هو مسطول أو مش فاهم !!!! و الكل فاهم

احنا شباب المعارضة مستعدين نتبهدل و نستجوب و نروح و نيجي و مرحباً بأي وزير أو وزيرة في مؤتمراتنا الشعبية ... انما تهديد!!! ولا الهوا يا معلم ... ما ياكلش معانا الوش ده :lol:

و يقولك المسشتفيات ... طب بينا كدة ع المستشفى العام اللي جنب السجن اللي ع القنطرة اللي عاوزين تعملوا عندها ملاهي مائية ... و الله العظيم حاجة .... المهم ... تعالوا نشوف بنك الدم هناك .... كووووووووسة يا معلم

بينا كدة بواحد ايده مكسورة على استقبال مستشفى الجامعة كدة .... قليل ان ما العيال بتوع امتياز جبسوله رجله مش ايده ... و تقولك صحة الشعب ,... سلامات يا شعب و سلملي ع المترو

مكاوى .... من احدى عربات مترو شبرا بالرياض (ان شاء الله :lol:

رابط هذا التعليق

ايه هو أنا هأحكم ابلبلد خلاص ولا ايه ؟؟ لا أنا كدة مش عارف أعيش هنا لوحدي

نداااااااء للحكومة و اعضائها عضو عضو و نداء خاص للفخايدة فخد فخد ... تعالوا بليز عشان اعارضكم :lol:

انا كدة مش مببسوط خااااالص ... البلد من غيركم مالهاش طعم خالص ... عاوز اعارضكم و ارخم عليكم و اطلعلكم في كوابيسكم كدة

مكاوى ... زعيم المعارضة

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...