اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

خطوة خطوة لاستراليا مع بعضنا

Recommended Posts

انا شوفت الدكاترة عاملين موضوع خاص بيهم لموضوع الهجرة ياريت بقى اى حد تانى عنده الخبرة او شغال فى الموضوع نشارك بعضنا انا هكلمكم عن تجربتى انا مهندس ومهنتي موجودة فى ال CSL بس مش موجودة MODL وعموما انا قدمت على ولاية فيكتوريا على النومينشن او السبونسرشيب لان انا مهنتى موجودة فى الليست تبعهم وهما بصراحة بيردوا عليا على طول وهقلولى ان اعمل تعديل CV وبعدين بعتهولهم وهما ردوا وقالولى ان ال CASE NO. بتاعك كذ وهنرد عليك اما ينتهى البروسيسنج بتاعة ال CASE ياريت لو حد يعرف حاجة عن الخطوة بتاعة النومينشن يرد عليا ولا اى حد عنده اى سؤال من قبل المرحلة ديه او بعد كده ممكن نشاركوا بعضنا

رابط هذا التعليق

السلام عليكم يا طير مسافر

احييك علي بدايه هذا الموضوع الرائع لكن

عاوز حضرتك لوتكرمت تشرحي ازاي قدمت علي فكتوريا بشكل توضيحي لاني مهتم جدا عن طريق النومينشن او السبونسرشيب (مع العلم اني مشابه لحضرتك برده مهنتي موجوده)

جزاكم الله خيرا

رابط هذا التعليق

اقول لحضرتك انا اما لقيت مهنتى موجودة فى اليست تبعيتهم روحت على طول بعتلهم اميل قالولى قدم على النت على طول فقدمت هتخش على الموقع هتلاقى فى ابلاى اون لاين ادخل عليها وقدم بسرعة هتلاقى بيقولولك حط السي فى والبيانات بتاعتك وبعدين هيقلولك لو فى تعليقات هيبعتولك على النت كل التعليقات ومن قبل متعمل اسيسمنت للمؤهلات بتعمل النيومينشن على فكرة بس

رابط هذا التعليق

اهلا بيك

بالفعل مهندس كهرباء موجوددة فى الليست وانا عامل لينك بالوظايف اللى موجودة بفيكتوريا اللى مكن تعمل عليها nomination

http://www.liveinvictoria.vic.gov.au/__dat...lity_July09.pdf

وديه صفحة اغلب الاسئلة اللى ممكن تسالها فى النومينشن بتاعة فيكتوريا

http://www.liveinvictoria.vic.gov.au/visas...ate-sponsorship

هتلاقى كل الاسسئلة والاجابات اللى ممكن تحتاجها

رابط هذا التعليق

أولاً شكراً ع الموضوع...بس من الواضح ان فيه خطوة مهمة الكل لازم يمر بيها تحت

اى نظام و هى عملية التقييم skill assessmet ...فهل حضرتك اخدت اى خطوات فيها؟؟

نفسي التي تملك الأشياء ذاهبة .... فكيف آسى على شيء لها ذهبَ

رابط هذا التعليق

موضوع ال skills assessment بيجى اول مرحلة فى التقديم بس انا وصلت بس لمرحلة انى بحاول اخد نومينشن من الولاية لو قدرت اعرف بعد كده بعمل اليلتس وبعدين ال skills assessment وبعدين بقدم الابلييكشن بتاعي

رابط هذا التعليق

انا بصراحة مش شايف pharmacist ياستاذ جيمي بس ممكن يكونوا مسمينهم حاجة تانية Occupational Therapist ممكن تكون ديه بالمصطلح اللى عندهم الافضل تشوف فى التوبيك بتاع الدكاترة لو يقدر حد يدلك على المصطلحات الموجودة

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...