اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

مين بيحب العربيات ؟

د هشام ابراهيم

Recommended Posts

بص حضرتك حكاية المكنة خفيفة فبتاكل زيت دي معلومة صحيحة جدا جدا

انما ايه علاقة دا بإن العربية بتسخن؟؟؟............... مش عارفة اي العلاقة

معقولة مش لاقي ميكانيكي دقرم يجبلك اصل الموضوع دا؟؟

عفـــــــــــوا نيوتن..

أنـــــــــا...

ســـــــــــــــر الجاذبيـــــــــة

رابط هذا التعليق

:ninja: السلام عليكم و رحمة الله و بركاته :blink:

انا كان عندى سؤال و أرجو أن يتسع صدركم لى :

العربية البيجو ال 505 مو 1980 بتاعتنا , الزيت بينقص من الموتور بمقدار نص لتر لكل غيار/ كل 1000 كم يعنى .

المشكلة أن أنا لاحظت فى خلال السنة الأخيرة دى أن العربية بتسخن و على فكرة الموضوع ده جديد عليها تماما لأن أنا متعود أن العربية دى لو ماشى فى ميدان التحرير فى شهر أغسطس الساعة 2 الظهر و المرور واقف, مستحيل تسخن, يعنى المؤشر بيكون على الأزرق , آه و الله العظيم, ماهى عربيتنا من حوالى 30 سنة بقه و أنا عارفها, لحد ما لقيتها فى الفترة الأخيرة اللى هى الصيف ده و اللى فات بدأت تسخن, نظفت الرادياتير و اتأكدت أن الميه مابتنقص و أن الرادياتير مش مخروم و أن طلمبة الميه شغالة و بتقلب كويس و كله تمام وكمان غيرت المروحة و جبت واحدة أكبر و بعد كل ده بتسخن برضه.

لدرجة أن أنا كنت هسمع كلام بتاع الرادياتيرات و أغير الرايدياتير بواحد أطول شويه .

بس و أنا واقف مرة مع واحد بتاع دوكو اللى أنا بتعامل معاه و قولتله أن العربية بتاكل زيت و ان العربية بتسخن, يعنى المؤشر بتاع الحرارة ممكن يوصل لنص المسافة بين الأزرق و الأحمر رغم أن العادى أنه طول عمره بيكون على الأزرق و عمره ما يعلى عن كده الا ادا كان فى عيب فى دورة التبريد, قام بتاع الدوكو قاللى حاجة أنا مش عارف ادا كانت صح ولا لأ, هى أن أدام المكنة خفيفة و بتاكل زيت, فالعادى أنها تسخن و تمسك حرارة, فأنا عاوز أعرف, ده صحيح؟؟؟ , عشان لو كان صحيح , أروح للميكانيكى عشان يحل المكنة و يشوف هى بتاكل زيت ليه, على أساس أن يمكن لما أعالج موضوع الزيت اللى بينقص ده, تقوم مشكلة الحرارة تتحل و خصوصا أن أنا عندى احساس داخلى أن موضوع المكنة ده لو اتصلح, السخونية دى هتروح, يمكن يكون الكلام ده مجرد احساس و ممكن يكون بجد, بس ده اللى أنا حاسس بيه لأنها عربيتنا و أنا عارفها كويس و العربية هى نفس العربية و الرادياتير هو نفسه, بس موضوع السخونيه دى اللى جديد.

أنا بصراحة المشكلة عندى مش فى الزيت اللى بينقص لأن مش مشكله عندى أن أنا أزودها نص و لا حتى كيلو زيت كل غيار 1000 كم , بس المشكلة اللى بتتعبنى بالدات لو مسافر مشوار طويل و بالدات فى الصيف يعنى, هى الحرارة.

فأرجو من الأخوة الأفاضل اللى فى المنتدى هنا أنهم يشاركونى الرأى و يدلونى على الخير ان شاء الله

شكرا و جزاكم الله كل خير

MERCEDES S430

الأخ الفاضل مرسيدس

الزيت الى حضرتك بتحطة دة يا ريت غيرة للزيت الى بيتغير على 2000 أو 3000 كيلو لأن ممكن بسهولة يكون العيب من نوعية أو جودة الزيت.

لا تتعجب لكلامى أحكى لك تجربة شخصية ظريفة

معى سيارة مرسيدس موديل 1997 وحالة كويسة جداً فى السعودية غيار الزيت بتاعها 6 لتر .

فى السعودية لما بغير لها الزيت دائما أجدة زائد نصف لتر وساعات لو تأخرت فى الغيار 1 لتر.

لفيت كتير وسألت كتير ووجدت أن نوعية الزيت الى بحطة لما بيشتغل فى السيارة كتير تتغير خصائصة وتق لوزوجتة وحجمة بيزيد ......دة فى السعودية ودة الكلام العلمى السليم.

لما نزلت لمصر المحروسة وغيرت الزيت من النوع أبو 1000 كيلو كانت الصدمة لى أن 6 لتر زيت بدل ما يزيدوا زى ما بيحصل معى دائما فى السعودية & دة ازيت نقص وأصبح 5 لتر بس؟؟؟؟!!!!

طيب إزاى وإدينى عقلك ؟؟ما أعرفش غير أن الزيوت المصرية مضروبة؟؟؟

مجرد ما رجعت السعودية رجع كل شيئ تمام وغيار العربية من الزيت أصبح مظبوط أو زائد حاجة بسيطة جداً.

الشئ الثانى وهو أن عربيتك عمرها 30 سنة ودة عمر غير قليل وحتى إن كانت حالة العربية كويسة لكن مستحيل يكون الموتور على سنجة 10.

لو حضرتك دخلت على أى موقع شركة من الشركات الكبرى فى تصنيع السيارات زى تويوتا أو مرسيدس أو أى شركة سوف تجد الشركة تقول لك أن الموتور مصنع من أجود أحدث السبائك التى تضمنها الشركة حتى 100000 أو 200000 كيلو.

لكن بعد كدة الشركة لا تضمن السيارة لأن أكيد هيحصل خلل فى السبيكة وغرف الإحتراق وخلافة.

سيارة حضرتك عملت كام 1000 الأن؟؟؟؟!!!!!

:blink:

تُريد معرفة كل شيئ عن العمل الحكومى كطبيب أو صيدلى أو تمريض فى السعودية

نتشرف بزيارتك لنا

http://www.egyptiantalks.org/invb/?showtop...075&st=1890

رابط هذا التعليق

:roseop: السلام عليكم و رحمة الله و بركاته :roseop:

انا كان عندى سؤال و أرجو أن يتسع صدركم لى :

العربية البيجو ال 505 مو 1980 بتاعتنا , الزيت بينقص من الموتور بمقدار نص لتر لكل غيار/ كل 1000 كم يعنى ..................MERCEDES S430

الأخ الفاضل مرسيدس

الزيت الى حضرتك بتحطة دة يا ريت غيرة للزيت الى بيتغير على 2000 أو 3000 كيلو لأن ممكن بسهولة يكون العيب من نوعية أو جودة الزيت.

لا تتعجب لكلامى أحكى لك تجربة شخصية ظريفة

معى سيارة مرسيدس موديل 1997 وحالة كويسة جداً فى السعودية غيار الزيت بتاعها 6 لتر .

فى السعودية لما بغير لها الزيت دائما أجدة زائد نصف لتر وساعات لو تأخرت فى الغيار 1 لتر.

لفيت كتير وسألت كتير ووجدت أن نوعية الزيت الى بحطة لما بيشتغل فى السيارة كتير تتغير خصائصة وتق لوزوجتة وحجمة بيزيد ......دة فى السعودية ودة الكلام العلمى السليم.

لما نزلت لمصر المحروسة وغيرت الزيت من النوع أبو 1000 كيلو كانت الصدمة لى أن 6 لتر زيت بدل ما يزيدوا زى ما بيحصل معى دائما فى السعودية & دة ازيت نقص وأصبح 5 لتر بس؟؟؟؟!!!!

طيب إزاى وإدينى عقلك ؟؟ما أعرفش غير أن الزيوت المصرية مضروبة؟؟؟

مجرد ما رجعت السعودية رجع كل شيئ تمام وغيار العربية من الزيت أصبح مظبوط أو زائد حاجة بسيطة جداً.

الشئ الثانى وهو أن عربيتك عمرها 30 سنة ودة عمر غير قليل وحتى إن كانت حالة العربية كويسة لكن مستحيل يكون الموتور على سنجة 10.

لو حضرتك دخلت على أى موقع شركة من الشركات الكبرى فى تصنيع السيارات زى تويوتا أو مرسيدس أو أى شركة سوف تجد الشركة تقول لك أن الموتور مصنع من أجود أحدث السبائك التى تضمنها الشركة حتى 100000 أو 200000 كيلو.

لكن بعد كدة الشركة لا تضمن السيارة لأن أكيد هيحصل خلل فى السبيكة وغرف الإحتراق وخلافة.

سيارة حضرتك عملت كام 1000 الأن؟؟؟؟!!!!!

wst::

:roseop: السلام عليكم و رحمة الله و بركاته :roseop:

أنا يا باشا متشكر جدا على الاهتمام و الرد من سيادتك :rolleyes:

أنا العربية دلوقتى عاملة معايا حوالى 110000 كم بعد العمرة اللى كنا عملناها فى 1994 بعد ما كانت عاملة حوالى 220000 كم , يعنى تقدر تقول الاجمالى 330-350 ألف كم و كان فى النص عمرة :blush2:

أنا بصراحة عندى يقين أن العربية محتاجة عمرة لأن السرعة القصوى بتاعتها أصبحت 130 كم بس :sad: لما أكون دايس بنزين عالاخر و جايب آخر الدواسة :ninja:

بس أنا مش فاضى اليومين دول بالدات لأنى استلمت فيزا كندا و بجهز أحوالى عشان ان شاء الله أعمل لاندنج و مش فاضى خالص أن أستغنى عن العربية لمدة 10 أيام و هضطر انى أنزل من المنصورة لبورسعيد عشان أجيبلها الحاجات اللى هى محتاجاها و الحوارات دى .

و كمان انا فى ناس فى منتدى للسيارات لقيتهم بيتكلموا على أن العربية لما مكنتها تخف و تاكل زيت , ممكن نحطلها زيت شنبر و انا فعلا حطيتلها عبوة زيت شنبر مع كل غيار و أهى الأمور ماشية لحد ما أشوف هعمل ايه و بسافر بالعربية عادى و بلف بيها و بقرص عليها و كل حاجة , أما بالنسبة لموضوع الحرارة , فأنا غيرت الرادياتير بواحد أطول شوية و أهو مش هيخسر .

و ربنا ييسرلنا الخير لينا و لكل المسلمين يا رب

مرسيدس

و لا تحسبن المجد تمرا أنت آكله ....................لن تبلغ المجد حتى تلعق الصبرا

رابط هذا التعليق

• بعد 9 شهور...

التوبيك ده كان نشط وجميل قوي

فين Mercedes دلوقتي والدكتور هشام إبراهيم

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

ايه ده يا استاذي غريب...انت داخل تسال عن الاشخاص و لا عن العربيات.... :lol:

طب حد بيحب الهامر

انا حاسة ان قلبي بيقف لما بتعدي....لما بتهدي....لما بتركن......بحس انها دنيا تانية بحالها......كنت مفكرة انها للصحرا...بس لما شفت منها اللون البينك....و الاصفر و التركواز...حسيت اني في الملاهي...ايشي خيال يا نااااااااااااس

طبعا معلوماتي عنها....تقتصر عن الشكل الخارجي فقط.....

ركبتها مرتين...و هموت و اسوقها

وطبعا اتصورت جنبها....يوووووووووووه متعدوش

لو حد مهتم

الله يكرمكم...يجي يقعد فريحي.....

و الله يكرمكم محدش يقولي علي سعرها عشان دوا الضغط سبته في مصر

فوتكم بعافية

رابط هذا التعليق

طب حد بيحب الهامر

انا حاسة ان قلبي بيقف لما بتعدي....لما بتهدي....لما بتركن......بحس انها دنيا تانية بحالها......كنت مفكرة انها للصحرا...بس لما شفت منها اللون البينك....و الاصفر و التركواز...حسيت اني في الملاهي...ايشي خيال يا نااااااااااااس

لو حد مهتم

فوتكم بعافية

أظن ده سؤال ملوش إجابة من ناحيتي laugh.gif

أنا بعشق الهامر دي برده لاسبابـ غير معروفة (هند صبري في أحلى الأوقات)

بس بردو كلو عشان الشكل الخارجي ( والداخلي برده )

بس قصدي زيك مبفهمش في موتورات ولا سرعة ولا بنزين إيه وسلندر مالو وهكذا

يا بختك أنا عمري ماركبتها ...مكنتش بشوفها غير في السعودية .

أنا بأقول من دلوقتي أهو أنا اللي يتجوزني يجيلي جاهز بشهاداته بورده بدبـاديبـو بـمهره بـبابا غنوجو بـهامره

بس أنا الصراحة بحبها في الاسود بليلph34r.gif بؤنه يعني

" Feed Your Faith and your fears will starve to death "

Unkown~

رابط هذا التعليق

طب حد بيحب الهامر

لو حد مهتم

فوتكم بعافية

أنا بأقول من دلوقتي أهو أنا اللي يتجوزني يجيلي جاهز بشهاداته بورده بدبـاديبـو بـمهره بـبابا غنوجو بـهامره

يعني هي تبقي سودا...و الليلة كوحل

و احنا نضبش..... :lol:

شوفي يا دامو يا بنتي....انا ركبتها في السفاري....مش عايزة اقولك....عارفة احساسك....و انتي قاعدة في غسالة فول اوتوماتيك....و الناس تصوووووت....و انتي تضحكي

اللي بيحصل في الصحرا اسمه التفحيط.....و ده انك تاخدي التل.....ده ع الطاير

مش مقتنعة ان الهامر تمشي كده في الشارع و تزاحم مع العربيات...الفولكس فاجن....بحس ان منظر الاخرانية دي...عامل زي الصرصار و هو بيهر من ضربة الشبشب

الهامر دي ...ليها طلة...و ليها هيبة.....و معرفشي ليه لما آجي اركبها...أتاكد اني غاسلة سناني....و اوعي تساليني ليه...لاني مبعملشي كده غير لما يبقي عندي انترفيو اصلا

ربنا يوعدنا بيها ان شاء الله

انا اسوقها....و اشك اني اشتريها

و انتي تركبيها....و اشك انك تعملي العملة دي في السعودية.....تيجيشي عندنا الامارات...او ابعتيلي خطاب تبني...و انا اخطف رجلي و آجي كنكا

علي هامش الامنيات المكبوتة و كدهوت

النهاردة الفريق بتاعي اتنين شوباب...و قعدوا يوصوفا حوالي نص ساعة عن اللكزس...و البنتلي

و انا طبعا قاعدة في النص...اشبه بشوال البطاطس اللي مركون و مستني حد يعمله شيبسي

لو تشوفيهم و هما بيحكم....يا لهوي.....تحسي بيحكي عن حبيبته مثلا...عن مراته

انفعال.....و تشويق....و عيون بتلمع.....و اهتمام

و ده بيفكرني باهتمام بابا بالعربية....هي حاجة شبه الاتوبيس بس علي اقصر....بس طول عمري من كتر حبه فيها اوي...كنت مفكرة انها كانت مراته الاولانيةو بعدين الاسحرة الشريرة غضبت عليها و سخطتها ....عربية

اياكشي تساليني مين الساحرة الشريرة....!!!!

بس خلاص

صباحك.....هامر.....تاخدك لرحلة سفاري....تحسي بعديها.....انك بايونك وومن

صباح الرضا

رابط هذا التعليق

طب حد بيحب الهامر

لو حد مهتم

فوتكم بعافية

شوفى يا ستى انا هاكلمك بصفتى ولله الحمد أحد ملاك الهامر السابقين

واستمررت بامتلاك السيارة لمدة 7 شهور وبعدها بعتها زى العادة

المهم هى العربية منظرها ملفت للنظر جدا بسبب حدة الزوايا وارتفاعها الملحوظ

نسبة 95% ممن يملكونها فى الخليج بغرض المنظرة او بيسموها الكشخة فقط وهاشرح ليكى ليه

اولا كل العربيات الجيب الامريكى وخاصة الهامر ذات موتور وشاسيه قوى جدا جدا واقوى من اليابانى مثلا بمراحل وبالطبع اكثر امكانيات وكماليات

طيب فين المشكلة ؟

المشكله ان طبيعة الاراضى الامريكية صخور وجبال واراضى وعرة فالجيوب الامريكية رائعة فى الجبال والصخور ودى غير متوفرة فى الخليج لان طبيعة الارض رملية ناعمة عايزة عربيات خفيفة علشان كده تتفوق اليابانى والكورى الخفيف

المهم نرجع للهامر

انا كان عندى اتش 2

الكبيرة

مميزاتها منظر قوى وبرستيج عالى نيحى للعيوب اللى لم استطع التاقلم معها

- عزل السيارة سىء جدا جدا وخصوصا فى السرعات فوق ال100 لازم تشغلى التسجيل عالى جدا والا مش هاتقدرى تسوقى ساعتين

ارتفاع صوت الهوا ناتج عن مقاومة الهوا لان شكلها مش انسيابى لذا معامل المقاومة كبير

ثانيا فى الطلعة بطيئة جدا جدا زى ما احنا بنسميها بطة بلدى وده مش لضعف او شىء ولكن لان وزن العربية تقيل جدا جدا ومقاومة الهواء بالاضافة لاهتمام مصمم الموتور بالعزم والقوة على حساب التسارع

تيجى فى الاشارة تلاقى كل العربيات سبقتك وانتى لسه على سرعة 40

قطع غيار غالية موت فاكر انى عملت صيانة 60000 دفعت 9800 ريال!!!! خاجة زفت بصراحة وعلى فكرة صيانة عادية لم يتم تغيير الا قماشات الفرامل وسير تقريبا وتغير زيت الفتيس

نفس الصيانة لسيارتى الاكسبدشن الحالية 2700 ريال فقط

الراحة بداخل السيارة عادية او اقل من العادية مقارنة بالسيارات فى نفس الفئة

يعنى تجيبى الهامر تركبيها وتتمنظرى بيها شهرين تلاتة لكن مش هاتقدرى تستفيدى من امكانياتها الجبارة فى الصخور

معلومة على الماشى

السيارات الجيب الامريكية رائعة فى الصخور وسيئة فى الرمال لثقل الوزن

السيارات الجيوب اليابانية جيدة فى الرمال وسيئة فى الصخور لهفة الوزن واهتمام اليابنيون والكوريون بالاسواق اللى بها رمال زى السعودية

السيارات الانجليزية زى لاند ورند روفر رائعة فى الاراضى المبتلة والمستنقعات

ولو عايزة اى استفسار فى العربيات تحت امرك

إذا مــات الـسـيـد فـأقـتــل حـتـى كـلبــه لأنــه لــن يــكـون وفيـا لـغير سـيـده الأول

اذا جالست الجهال فانصت لهم

واذا جالست العلماء فانصت لهم

فان فى انصاتك للجهال زيادة فى الحلم

وفى انصاتك للعلماء زيادة فى العلم

رابط هذا التعليق

النهاردة الفريق بتاعي اتنين شوباب...و قعدوا يوصوفا حوالي نص ساعة عن اللكزس...و البنتلي

و انا طبعا قاعدة في النص...اشبه بشوال البطاطس اللي مركون و مستني حد يعمله شيبسي

لو تشوفيهم و هما بيحكم....يا لهوي.....تحسي بيحكي عن حبيبته مثلا...عن مراته

انفعال.....و تشويق....و عيون بتلمع.....و اهتمام

أيوه فعلا أول ما سيرة العربيات تتفتح الواحد يبقى في الأول فاهم على خفيف ...بعدين مش فاهم خالص بس عامل نفسو فاهم ....بعدين مش فاهم خالص ومشعارف يعمل نفسو فاهم

عموما احنا لينا تخصصاتنا برده laugh.gif

ولو عايزة اى استفسار فى العربيات تحت امرك

مرسي كتيييييير أستاذ رؤوف على ذوقك

حضرتك اسعفت الموقف laugh.gif

مشعرفة إزاي عمرها ماخطرت في بالي إن تصميمها هيبقى بايخ قوي في مواجهة الهوا مع إن منظرها واضح !

وحسب وصف حضرتك كده افهم إن أحسن عربية في كندا تبقى الانجليزي عشان الاراضي المبتلة وكده ؟ هي من ناحية مبتله فهي مبتله علطول sleep.gif

بس البلد مش مستنقعات الحقيقة هي متسفلته عادي بس حكم الجو بقى .....

وأنا لو جبت أو فكرت اجيب عربية اكييييد الاستفسارات هتنهال أكتر وأكتر لاني أصلا مبعرفش اسوق laugh.gif

بس في جملة حضرتك قولتها أنا تهت فيها خالص الحقيقة :

عزل السيارة سىء جدا جدا وخصوصا فى السرعات فوق ال100 لازم تشغلى التسجيل عالى جدا والا مش هاتقدرى تسوقى ساعتين

مش فاهمة عزل السيارة يعني إيه ؟؟؟ وإيه علاقة السرعة بالمسجل؟؟؟ مش حضرتك قصدك المسجل اللي هو الكاسيت أو الراديو بتاع العربيه؟

وطبعا مين يستحمل يسوق ساعتين بدون مسجل ...إيه الملل ده laugh.gif

تم تعديل بواسطة Damo

" Feed Your Faith and your fears will starve to death "

Unkown~

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      دبي، الإمارات العربية المتحدة (CNN) -- أطلقت "فوربس" قائمتها السنوية للنساء الأكثر نفوذاً في الشرق الأوسط للعام 2020، بعد واحدة من أصعب السنوات التي مرت على الشركات والأعمال التجارية في التاريخ الحديث. وتقول "فوربس" إنها اعتمدت في تصنيفها على 50 امرأة أظهرت خلال هذا العام الماضي مرونة وقوة ونفوذاً في مواجهة محنة غير مسبوقة، سواء في مكان العمل أو في مجتمعاتهن. تعرّفوا إلى تصنيف النساء العرب الأكثر نفوذاً في الفيديو أعلاه: View the full article
    • 67
      طق في دماغي اكل فسيخ .وانا هنا في الرياض . وبصراحه ماكنتش اعرف انهم بيبعتوا يجيبوه من مصر . ولما ساْلت عليه لو كان بيتباع هنا ؟....ناس كتيرررررررر قالوا لي ان اللي هنا رغم انه جاي من مصر بس مش بيكون حلو :rolleyes: فاْخذت افكر وافكر . (همه بيقولوا كده) وهمه مين ؟.....ماعرفش wst:: المهم........... قلت لنفسي ...تعملي ايه يا روشه ....تعملي ايه يا روشه .....هاتجيبي فسيخ منين يا روشه ؟ وتضمني منين انه يبقى حلو ونضيف .....( برضو يا روشه ) مهو انا اللي عاوزه اْكل فسيخ. وبصراحه باتكس
    • 3
      سؤال ... مطروح منذ قيام الثورة المصرية المجيدة وحتى يومنا هذا ... سؤال قد يكون في بال الكثير من المصريين الذين اصبحوا بلا فهم او دراية بما يجري حولهم في ظل حالة التضليل والتشتت التي اشترك فيها المجلس العسكري والاحزاب والمهتمين بالشأن السياسي لعموم المصريين. فقد يرى المواطن المصري في ما يحدث الان من مظاهرات واعتصامات متكرره بانها فوضى خلاقة وممنهجة لتعطيل سير البلاد نجو الديمقراطية والبناء والرغبة الملحة في اسقاط هيبة الدولة واهانة الجيش المصري ... وهي الافكار التي استطاع المجلس العسكري ان يزرعه
    • 3
      أخوكم محتاس معايا ييجي 500 ريال..و عاوز أجيب عربية جديدة لانج..شفت شوية الاعلانات دي..و بصراحة محتار عربية جديدة من الوحش..عبد اللطيف جميل..حوت التويوتا في السعودية يا سيدي علي المرسيدس ولا نخلينا في الجيب ولا الدودج؟ ولا نخلينا في دي؟؟ ووعد مني..بعد ما نشتري العربية ان شاء الله..ليكوا عندي حفلة باربيكيو فظيعة..و طبعا هتبقي علي حساب أخونا سين سين..وسيحيي الحفل اثنين من ألمع نجوم الفن في العالم العربي ريا و سكينة
    • 17
      من يوم مالواحد فتح عينه على الدنيا واستلمونا افلام ومسلسلات طالعه من قصص وروايات واحنا منعرفش غير خمس ست طرق للتعبير عن الحب الابتسامه والتسبيله والكلمه الحلوة مع الورده الحمرة كل مانتكلم عن الحب والحبيبة غصب عننا نلاقي عبد الحليم طالع بيملس على شعره يفرقه على اليمين وساعات تامر حسني بيتأكد من فتحه القميص قبل مايغمز غمزته .. وكل ماتيجي سيرة الحب بترن في ودانا تنهيده ام كلثوم او نظرة زبيده ثروت وهي على سلم الطيارة علامات كتير ممكن نحكي عنها لما نتكلم عن الحب مابين العشاق او المخطوبين .. بس
  • أضف...