اذهب الي المحتوي
  • محاورات مشابهه

• ماذا تفعل مع زوجتك و ماذا تفعلين مع زوجك إذا اختلفتم على الدستور ؟؟؟

أهلا أعزائي منذ قيام ثورة 25 يناير و تعدد الأهداف و تباينها اصبح هناك اختلاف وصل حد الحلاف في الرأي بين الجيران والأصدقاء و العائلة بل و أفراد الأسرة الواحدة !!! و بعد الأحداث الأخيرة ازداد التوتر و السؤال إلى أي حد تؤثر الأحداث الأخيرة على أعصابنا و تحملنا ماذا لو أنك من أنصار" نعم" و زوجتك من أنصار" لا " أو العكس ماهو موقفك منها و شعورك

في موضوعات خفيفة

• كيف تعرفت على محاورات المصريين ؟

اتعرفت اذاى على موقع المحاورات هل عرفتة عن طريق صديق لك ولا عن طريق البحث عن موضوع معين ولا بالصدفة وماهو اول موضوع قرأتة فى المحاورات واول موضوع كتبت او علقت علية هل برأيك ان المحاورات اضافت لك شىء (ثقافة ,معلومة ,غيرت فكر كان سائد فى ذهنك .....الخ) من هو اكثر عضو بتحب تقراء مواضيع له ومن هو اكثر عضو بيعجبك تعليقاتة

في موضوعات خفيفة

• ما هو اسم زوجتك (زوجِك) في تليفونك المحمول؟!

قرأت من فترة تحقيقا صحفيا بعنوان ما هو اسم زوجك أو زوجتك في الجوال (التليفون المحمول) وكانت المفاجأة أن بعض الرجال يسمون زوجاتهم في تليفوناتهم المحمولة بأسماء مثل: "ورطة" "أم44" "بلية" "شيطونة" "غلطة عمري" !!! :blush2: بينما يسمي آخرون زوجاتهم في جوالاتهم بأسماء مثل: "الأهل" "الغالية" "شريكة العمر" "القمر" "أم فلان" وفي المقابل فهناك زوجات اخترن لأزواجهن أسماء في تليفوناتهم مثل: "الحرامي" "الله لا يرده" "المشئوم" "هتلر" "ياخذه ويريحني" !!! والبعض (الستات الحلوين المتربيين)

في موضوعات خفيفة

• ايها الزوج ابعد زوجتك شوية وجاوب على السؤال دة ؟؟

ياترى بعدت زوجتك عن جهاز الكمبيوتر وانت بتقرا التوبك دة ياريت لو معملتش كدة اعمل كدة فورا قبل ما تجاوب على السؤال اللى هاقولة الان علشان ما يكون فية احراج وتجاوب براحتك بعدت طيب اسالة انت ايها الزوج بتقول لزوجتك انت بتقبض كام بالضبط ومعاك قد اية فى البنك ياترى انت ماشى على مبدا دارى على شمعتك تقيد ومحدش يعرف حاجة ولا الجن الاحمر و السر ميبقاش سر لو طلع برة ومحدش ضامن الظروف وكدة وبلاش تعرف علشان انا مش ناقص بقى طلبات وهات هات هات بدل ما تروح تقول لماماتها و اصحابها و تبقى ليلة ل

في موضوعات شخصية

• هل وجدت في زوجك/زوجتك ما تمنيت قبل الزواج؟

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته: كل واحد فينا بيبقا ليه مواصفات لشريك/شريكه حياته, و طبعا الاخوة المتجوزين عارفين مواصفات ازواجهم/زوجاتهم. و طبعا لاننا مش في جمهوريه افلاطون و لان ليس كل ما يتمناه المرء يدركه, فحبيت اتاكد من الناس نفسها. و علشان يكون fair play فهيكون فيه سؤالين: هل شريك/شريكه حياتك يمتلك المواصفات التي كنت تتخيلها قبل الزواج؟ هل انت سعيد مع شريك/شريكه حياتك حاليا بغض النظر اذا كان يمتلك المواصفات التي كنت ترغب بها ام لا؟ لو خايف او مكسوف ممكن تقول اي حكايه عايز تقولها و تن

في موضوعات شخصية

• اضف...