اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

شلة محاسبين وبس

Recommended Posts

سم الله الرحمن الرحيم

اخواني الكرام

هل تأشيرة أخصائي تسويق افضل من محاسب لانى سمعت ان تاشيرة اخصائى تسويق اسهل فى نقل الكفاله والتجديد

تم تعديل بواسطة احمد سعيد ابراهيم
رابط هذا التعليق

سم الله الرحمن الرحيم

اخواني الكرام

هل تأشيرة أخصائي تسويق افضل من محاسب لانى سمعت ان تاشيرة اخصائى تسويق اسهل فى نقل الكفاله والتجديد

مافيش حاجة إسمها أسهل فى التجديد

ممكن تكون أسهل فى نقل الكفاله بشرط أن يكون لدى الشركة التى ستنقل عليها مايمكن تسويقة

حاجة أخيرة

أى شركة ممكن يعمل بها محاسب بغض النظر عن نشاط الشركة

بس مش شرط ان يكون فيها مسوقين "على حسب طبيعة نشاط الشركة"

اللهم إنى أعلم أنى عاصيك ...

ولكنى أحب من أطاعك ...

فإجعل اللهم محبتى لمن أطاعك شفاعة تقبل لمن عصاك

اللهم إن أحييتنى غريبا ... فلا تميتنى غريبا

كبير المحاسبين المتخصصين بالمملكة العربية السعودية ودول مجلس التعاون الخليجى

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة /متشكرة جدا على اهتمامكم بس انا زوجى دبلوم ليس له استقدام حتى لو غير مهنتة وانا اود السفر ليس فقط لمرافقة الزوج ولكن للعمل وتكوين مستقبل اولادنا فاتمنى لو حد يعرف مكتب سفريات كويس يجيب فيزة محاسبة او اى فيزا تؤهلنى لاستقدام اولادى وهل ممكن ان اضيفهم على الجواز فقط ويسافروا معى ام لابد من الاستقدام وايضا ظروف الحضانات والمدارس ايه فى مكة ولكم جزيل الشكر على سعة صدركم 0

رابط هذا التعليق

اخوانا الكرام انا معروض عليه عمل محاسب بالسعوديه بمؤسسة للمقاولات العامة تتخصص فى مقاولات الكهرباء بالرياض

الراتب 2500 والسكن والمواصلات عليهم وفى امكانية استقدام للزوجه بعد فتره بفيزا عامل

فيا ريت تفيدونى لانى المفروض ارد النهاره

انا جلست مع السعودى

وانا مراجع حسابات 10 سنوات خبره انجليزى جيد كمبيوتر ممتاز

والراجل ادانى فرصة للرد غدا

فجزاكم الله على الافاده والاهتمام

Ibrahim Muslim Man

اللهم علمنا ما ينفعنا

رابط هذا التعليق

يا جماعة مفيش حد يفيدنى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الراتب وصل ريال2800 غير السكن والمواصلات فى الرياض

يا ريت حد يفيدنى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Ibrahim Muslim Man

اللهم علمنا ما ينفعنا

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الراتب الى انت بتتكلم فيه ده2800 ريال راتب واحد معاه سنتين خبره أوتلات سنين وفى الأول قبل الأخر أستخير الله عز وجل

أن تدخلني ربي الجنة ...هذا اقصى ما اتمنى

وتَهبني الدرجات العُليا ....يا ذا المِنة يا رب لا حول ولا قوة الا...بِكَ يا ذا القُوة فأعن واصرف عني الجهل وإذا مِت إلهي اجعل لي

نورا في قبري واغفر لي واحشُرني مع خَيْرَ الرٌسلِ يا ذا المِنة ....يا رب

رابط هذا التعليق

شكرا اخى على الاهتمام والرد

ولكن هل انا اعتبرها كبدايه فهل امكانبات التنقل ومجال العمل هناك متاح والا ايه راى حضرتك

Ibrahim Muslim Man

اللهم علمنا ما ينفعنا

رابط هذا التعليق

الى بيطلع على الكفاله طالع على شغل محدد وعقد محدد المده لا يمكن كفيلك هيسيبك قبل المده ده وبخصوص الأستقدام انا مهنتى عامل ومش عارف اعمل زياره حتى وكمان صعب انه يزودك لدرجه الى انت فاكرها

أن تدخلني ربي الجنة ...هذا اقصى ما اتمنى

وتَهبني الدرجات العُليا ....يا ذا المِنة يا رب لا حول ولا قوة الا...بِكَ يا ذا القُوة فأعن واصرف عني الجهل وإذا مِت إلهي اجعل لي

نورا في قبري واغفر لي واحشُرني مع خَيْرَ الرٌسلِ يا ذا المِنة ....يا رب

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

الى بيطلع على الكفاله طالع على شغل محدد وعقد محدد المده لا يمكن كفيلك هيسيبك قبل المده ده وبخصوص الأستقدام انا مهنتى عامل ومش عارف اعمل زياره حتى وكمان صعب انه يزودك لدرجه الى انت فاكرها

جزاكم الله خيرا اخى الكريم على الاهتمام بالرد انا معلش كنت مسافر ولسه قارىء رد حضرتك

من الاخر اخونا الكريم تنصحنى بايه كراجل جربت قبلى اعمل ايه انا طبعا استخرت كتييييييييير جدا وهامضى العقد غدا ان شاء الله

انا ما عجبنيش بعض البنود فيه والناس غيرت العقد زى ما انا عاوز والحمد لله

انا هارفع نسخة من العقد اتمنى تفيدنا فيه

دا الرابط للعقد ايه راى حضرتك فيه

http://www.BLOCKED77/document/CibrVn2w/__online.html

تم تعديل بواسطة ibrahimmm

Ibrahim Muslim Man

اللهم علمنا ما ينفعنا

رابط هذا التعليق

جزاكم الله خيرا اخى الكريم على الاهتمام بالرد انا معلش كنت مسافر ولسه قارىء رد حضرتك

من الاخر اخونا الكريم تنصحنى بايه كراجل جربت قبلى اعمل ايه انا طبعا استخرت كتييييييييير جدا وهامضى العقد غدا ان شاء الله

انا ما عجبنيش بعض البنود فيه والناس غيرت العقد زى ما انا عاوز والحمد لله

انا هارفع نسخة من العقد اتمنى تفيدنا فيه

دا الرابط للعقد ايه راى حضرتك فيه

http://www.BLOCKED77/document/CibrVn2w/__online.html

متهيألي الراتب المناسب ليك هو 10 الاف اساسي و 1000 مواصلات و 2500 سكن

اقل من كده يبقى مش صح لسنك و خبرتك

و انت ادرى بظروفك طبعا

بالتوفيق

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 28
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أود أن أعبر عند ساعدتى بوجود هذا الموقع الخاص بتحاروات المصريين وأسعدني أكثر بوجود أقسام مختلفة لتنظيم تلك المحاورات وكنت أتمني أن يوجد قسم لتحاورات محاسبين مصر تلك الفئة المغلوب على مهنتها
    • 0
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوانى الكرام مطلوب للعمل فى المدينة المنورة اتنين محاسبين حديثى التخرج فى مستشفى يكونوا جادين فى العمل (يقدروا ينقلوا كفالة) المرتب حوالى 2300 (ألفين وثلثمائة ريال) بالاضافة لبدل سكن وبدل مواصلات انا غير مسئول عن الوظيفة او الموضوع بس فيه حد طلب منى الاتنين المحاسبين دول وانا قولت اعرفكم يمكن يكون حد محتاج للوظيفة دى نسالكم الدعاء حسام عبد الفتاح
  • أضف...