اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 6
      بسم الله الرحمن الرحيم للبيــــــــــــــــــــــــع لهواة اقتناء العملات القديمة الريال الذي غنت له الطفلة فيروز وانور وجدي القطعة الفضية الاكبر في مصــر ريال السلطان حسين كامل 20 قرشـــــــــــــــــــــا اصــــــــــــدار 1916 ميلادي 1335 هــجـري السًـكة الانجليزية " تم سك العملة في بـــريطانيا " من الفضة الصافية عيار 833/1000 وزن الريال : 28 جـــــرام
    • 25
      الست غاليه .. ايييييييه مين بس بقي ميعرفش الست غاليه اشهر طباخة فيكى يا مصر بتطبخ اكل شعبي محصلش على الهواء مباشره عبر الأقمار الصناعيه فى اول برنامج فريد من نوعه على قناة خمسه وعشرين فاكرة اول مره اكتشفت فيها البرنامج عن طريق الصدفه فى رمضان يااااه مش معقول قد ايه حصلتلي حاله ازبهلالالالالالالال واعجاب بفكرة البرنامج والطبيخ والبساطه و .... برطامانات المخلل والقلل اللى فوق الثلاجه :P وهووووب عينت نفسي فى منصب مديره الحملة الإعلانيه لبرنامج الست غاليه مش سبت حد الا وحكتله عن البرنامج
    • 5
      تستخلص الشعوب حكمة السنين العديده،وتودعها مستودعات شتى، للحفاظ على ما اكتسبته من خبرات عبر تجاربها الطويله، والمريره غالبا. وما اظنه هو ان الغايه من ذلك ليست تحنيط هذه الخبرات وتعاطيها بوصفها مجموعة من المواعظ المعلبه،والأفكار التي انتهت صلاحيتها، ولم تعد صالحه للاستعمال الآدمي. وإنما الهدف من اختزان الخبره فيما اظن، هو الحفاظ على خبرة الشعوب، ونقلها للأجيال القادمه للإفاده منها والإضافه إليها في آن معا. والأمثال الشعبيه واحده من الطُرق العديده التي تلخص حكمه البشر عبر الأجيال المتعاقب
    • 27
      زي ما شايفين ..12 مثل شعبي على شكل رموز مصورة أنا عرفت عدد كبير منهم .. لكن مش كلهم كل واحد يدخل يقول اللي عرفه و بالليل إن شاء الله أنزلهم كلهم
    • 0
      معرفتش احط المقطع دا فين بصراحه لكن انا حطيته هنا لان انا اعتبرته نوع من انواع البلاك كوميدى انا عارفه انه على غرار برامج عندنا لكن برضه مش لدرجه الاسئله البسيطه دى و لا انتوا رايكم ايه http://www.youtube.com/watch?v=hhyO73dlEQY
  • أضف...