اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

حد له خبرة فى التحويل من الراجحى لبنك مصر

Recommended Posts

سلام عليكم

انا حولت فلوس عن طرق الراجحى لبنك مصر ودفعت 20 ريال للراجحى انما لما الفلوس راحت بنك مصر خصموا من الحوالة 20 دولار وقاللوا انهم بيخصموا من المبلغ

لما رجعت للراجحى هنا قالولى لا مش بيخصموا الا 2 او 3 دولار ارجع لمدير البنك فى مصر ولما رجعنا لمدير البنك قال لا المبلغ وصل كده

حد حول قبل كده وهل بنك مصر بيخصم مبلغ من الحوالة غير الى انا دفعته هنا للراجحى ولا ايه

الفكرة مش فى المبلغ الفكرة انى ماحبش حد يستغلنى

تم تعديل بواسطة SajedSoft
رابط هذا التعليق

أخي العزيز

أنا لما كنت في الرياض كنت دائما أحول أيضا من الراجحي على بنك مصر ،،، وكان دائما مبلغ الخصم من بنك مصر بيكون من 2 : 3 دولار ، ليس أكثر

حاول ، تأخذ شيء يثبت مبلغ التحويل من الراجحي ، لان بناءا على ذلك لن يستطيع بنك مصر التلاعب إذا أثبت لهم أن التحويل من الراجحي كان سليم

أو حاول تتأكد من المبلغ الذي أرسلته أنت بالفعل قد يكون الخطأ منك

مشكلتهم ليست في الدستور اولا ..ولا في نسبة اعضاء اللجنة التأسيسية ولا في كفاءة المرشح الرئاسي.!!!! كل مشكلتهم هي لا...لكل ما هو اسلامي أولا ، وثانيا ، وثالثا ً، فهم لا يرضون الا بأن يروا كل الاحزاب الاسلامية خلف اسوار السجون..!!

رابط هذا التعليق

في الشركة عندنا .. نقوم بتحويل أموال لمبعض الموردين في أوروبا ..

ومنذ شهور أوقفت شركتي التحويل عن طريق بنك الراجحي لأنهم يخصمون مبالغ مالية متفاوتة ..

بالطبع تختلف حسب المبلغ ..

عند مراجعة بنك الراجحي في السعودية .. أفادوا بأن الخصم يتم من بنك المستفيد (في أوروبا) ..

وبمراجعة المستفيد لبنكه أفادهم بأن الخصم يتم من المحول ..

وفي النهاية .. وجدنا أنه من الأسلم أن نوقف التحويل عن طريق بنك الراجحي نهائياً ..

يمكمك التحويل عن طريق سامبا أو البنك العربي ..

كليهما أفضل من الراجحي في تقديري

في القصص الرومانسية القديمة .. يكتب المحب رسالة حب .. ويضعها في زجاجة .. ويرمي الزجاجة في البحر .. لا يهم من سيقرأها .. لا يهم هل ستصل إلي حبيبته أم لا .. بل كل المهم .. أنه يحبها ..
وتاني .. تاني .. تاني ..
بنحبك يامصر .. ...

‎"إعلم أنك إذا أنزلت نفسك دون المنزلة التي تستحقها ، لن يرفعك الناس إليها ، بل أغلب الظن أنهم يدفعونك عما هو دونها أيضا ويزحزحونك إلى ماهو وراءها لأن التزاحم على طيبات الحياة شديد"

(من أقوال المازني في كتب حصاد الهشيم)

رابط هذا التعليق

• بعد 11 شهور...

طيب لو سمحتم يا جماعة

لو عايز احول فلوس من بنك الراجحى هنا فى السعودية لشخص فى مصر ومعندوش حساب فى بنك مصر ( هل ممكن احولة على بنك مصر بدون وجود حساب لية)

ممكن اعرف اية هية الاجراءات من هنا وهناك

سبحان الله وبحمده --- استغفر الله العظيم

رابط هذا التعليق

طيب لو سمحتم يا جماعة

لو عايز احول فلوس من بنك الراجحى هنا فى السعودية لشخص فى مصر ومعندوش حساب فى بنك مصر ( هل ممكن احولة على بنك مصر بدون وجود حساب لية)

ممكن

بتعطيهم اسم المستفيد ورقم تليفونه واسم البنك والفرع بس

رابط هذا التعليق

طيب لو سمحتم يا جماعة

ممكن

اشكرك لاهتمامك

و هوة بس يروح ببطاقة؟؟

رابط هذا التعليق

طيب لو سمحتم يا جماعة

ممكن

اشكرك لاهتمامك

و هوة بس يروح ببطاقة؟؟

:lol: بالاقامة

مش محتاج غير الاقامة

وعلى فكرة مش بتحول من البنك

من مكتب تحويل الراجحي

تم تعديل بواسطة محمد الششتاوي
رابط هذا التعليق

طيب لو سمحتم يا جماعة

ممكن

اشكرك لاهتمامك

و هوة بس يروح ببطاقة؟؟

wst:: بالاقامة

مش محتاج غير الاقامة

:lol: :lol:

طيب معلش هستغلك شوية :lol:

الفلوس بتتحويل بالريال وتوصل بالجنية ولا بتوصل بالريال بردة؟؟

رابط هذا التعليق

طيب لو سمحتم يا جماعة

ممكن

اشكرك لاهتمامك

و هوة بس يروح ببطاقة؟؟

wst:: بالاقامة

مش محتاج غير الاقامة

:lol: :lol:

طيب معلش هستغلك شوية :lol:

الفلوس بتتحويل بالريال وتوصل بالجنية ولا بتوصل بالريال بردة؟؟

التحويل بالحنية او بالدولار بس

لكن بتدفع بالريال

يعني لما بتروح بيقولك بالجنيه ولا بالدولار

الافضل تختار بالدولار وبيكون الاستلام بالدولار ولو حبوا يغيروا من البنك او من بره زي ما يحبوا

انما مافيش استلام بالريال

رابط هذا التعليق

.........

تم تعديل بواسطة محمد الششتاوي
رابط هذا التعليق

خالص شكرى يا أ/ محمد على ذوقك وسرعة ردودك

الله يخليك

لا شكر على واجب

تحياتي

رابط هذا التعليق

في ميزه اكتشفتها في تحويل سامبا -سبيبد كاش- انك تروح اول مره بس تعرف المستفيد وبعد كده لو عندك حساب في سامبا ممكن تحول عن طريق سامبا فون بدل ماتقف ساعتين في طابور طويل مظمه من الهنود والنجاله(بحس انهم محتلين كل مراكز التحويل وعايزين يحولو اكبر قدر ممكن قبل فلوس البلد ماتخلص)

رابط هذا التعليق

بعد اذن الجميع وكل الي بيتهم الراجحي بأخذ نسبه من المبلغ,,

انا بحول الف زي 10 الاف وبيتخصم 20 ريال لا غير..

من اسبوع حولت مبلغ 185 الف ريال لمصر ودفعت 20 ريال والفلوس تم استلامها كاملة

رابط هذا التعليق

في ميزه اكتشفتها في تحويل سامبا -سبيبد كاش- انك تروح اول مره بس تعرف المستفيد وبعد كده لو عندك حساب في سامبا ممكن تحول عن طريق سامبا فون بدل ماتقف ساعتين في طابور طويل مظمه من الهنود والنجاله(بحس انهم محتلين كل مراكز التحويل وعايزين يحولو اكبر قدر ممكن قبل فلوس البلد ماتخلص)

نفس الشيء في الراجحي

تروح مرة وبعد كدة ممكن تحول لنفس الشخص من الانترنت او التليفون او الصراف في ثواني

رابط هذا التعليق

بعد اذن الجميع وكل الي بيتهم الراجحي بأخذ نسبه من المبلغ,,

انا بحول الف زي 10 الاف وبيتخصم 20 ريال لا غير..

من اسبوع حولت مبلغ 185 الف ريال لمصر ودفعت 20 ريال والفلوس تم استلامها كاملة

مستحيلا , أكيد غلطة

دايما دايما بتروح ناقصه على حسب المبلغ

يعني الرقم اللي بتقول عليه ينقص حوالي 700 جنية عن الاستلام في مصر

ده مش عن تجربة .,,,,, عن تجارب

اكيد اللي حصل معاك غلطة

رابط هذا التعليق

طيب تحب اعملك برنت من حسابي ؟؟؟؟

انا بحول كل اسبوع 5 الاف ريال لظروف شراء بضائع من مصر ..

ولا مره الفلوس نقصت جنية..

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      لن ندفن رؤوسنا فى الرمال ونتخفى وراء كلمات مراوغة لهذا أقولها لكم صريحة العالم فى خطر ومصر جزء من هذا العاعرض المقال كاملاً
    • 0
      الاتساق هو نقطة التميز الأساسية فى فيلم فرق خبرة كل ما فى هذا المشروع متسق مع نفسه سواء الفكرة وأسلوب التععرض الصفحة
    • 0
      السلام  عليكم لو سمحت انا مهندس كهرباء باور ووجدت فيزا للسفر للسعوديه ولكن بمهنه مهندس اتصالات والكفيل بعدلى ورقه من السعودبه بيرجو انتهاء اجرائتى ولكن الباسبور رجع  وطلبين شهادة خبرة اتصالات وانا محتاج للسفربه دى لانى لا اعمل هنا وظروفى وحشه ومش عارف اعمل ايه يا ريت تساعدونى  
    • 3
      مدرس حاسب مصري خبرة 12 سنه يبحث عن عمل بالدمام خبرة في مجالات التدريب والصيانة وتصميم مواقع الإنترنت باستخدام فرونت بيج وسويتش وخبرة في تطوير المواقع ومتابعتها ومدرب oracle developer 6i + 9i ومصمم ومدرب فوتوشوب وخبرة في تصميم الشبكات وخبرة في برنامج معارف السعودي وخبرة في تجميع وصيانة و مبيعات الحاسب الآلي أبحث عن عمل بالمنطقة الشرقية بالسعودية براتب مناسب جوالي 0568829977 ايميلي reda010_eg@hotmail.com
    • 9
      السلام عليكم أخواني الأعضاء بالمنتدى المحترمين     عندي شقة دور أرضي ملحقة ببدروم نظيف كامل الشقه سيراميك ومدخل خاص- على شارع صغير مقفول من أخره   ومش على شارع عمومي ولكن قريبه جدا منه   ياريت نصائحكم في عمل مشروع بالمكان دا   خبرتي بالخارج أعمال إدارية    ونزلت مصر وعملت مشاريع وفشلت لعدم وجود خبره وكذلك لعدم وجود الدراية الكافيه بكيفية التعامل مع الناس    نصائحكم جزاكم الله خير   ياريت تكون مشاريع واقعيه مش حضانه ولا مكتب عقارات ولا الكلام دا      
  • أضف...