اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

إمكانية فرص العمل بكندا - نوع الأعمال المتاحة للمصريين الجدد

Recommended Posts

• الزوار

نفسي اعرف المصريين بيعملوا كده مع بعض ليه ؟! والكلام ده في جميع الدول !! رغم ان المصريين في اي دولة لو اتحدوا يشكلوا لوبي قوي جدا و ده هيعود بالنفع علي الجميع !! يا جماعة اتحدوا لتربحوا الدنيا والاخرة والله في عون العبد ما دام العبد في عون اخيه واتقوا يوما ترجعون فيه الي الله 

رابط هذا التعليق

• بعد 9 شهور...

السلام عليكم انا مصطفى من مصر ٢٢سنه كنت عايز اعرف تكلفة السفر وكل حاجه تساعدني ان اسافر عشان الحال وحش اوي هنا ومشعارف اشتغل والناس معاملتها وحشه مع بعض ومافيش ضمير ولا نظام والمعاه فلوس بيدوس على المعهوش انا كل العايزو ان اسافر واشتغل اي شغلانه اصرف منها ولو فضل فلوس معايا ابعتها لاهلي انا خريج نظم ومعلومات معهد سنتين واشتغل في المجال ده كتير وعندي خبره في ومعايا شهادات خبره وشهادة قياس مهاره وشهادة دبلوم سياحه وفنادق تلات سنين 

ومش عارف اشتغل انا كل همي اشيل الحمل عن اهلي مش همي جواز حتى ياريت الناس لو فهماني تقولي اعمل ايه عشان انا مشعارف اعمل ايه خالص ياريت لو حد يكلمني في الخاص ويقولي الخطوات وانا مش هنسالو وقفتو معايا  ودخ رقمي برضو عشان لو يقدر يكلمني واتس /01000783241

تم تعديل بواسطة Mustafa alabd
رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وأسف على الازعاج

انا خريج كلية زراعة قسم صناعات أغذية 2002- عملت منذ التخرج في مجال استشارات الأيزو (الجودة- البيئة- السلامة والصحة المهنية) ومجال توكيد الجودة في شركات زراعية 

واعمل حاليا في السعودي وكما تعلم الحال في السعودية بدأ يضيق وأبحص جدياً في موضوع الهجرة 

فهل تنصحوني بالهجرة إلى كندا ما هي الاجراءات التي يلزمني عملها  وما تودون أن تنصحوني به أو تخبروني اياه

هل يمكنني تقديم أوراقي من السعودية

وما هي البلد التي اكتبها للسفر اليها في كندا

وهل توجد دول اخرى تنصحني بها مثل كندا

في انتظار ردكم الكريم

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...
  • الزوار

لو سمحت انا مهندس مدنى متخرج من 3سنين كان فى اعلان نازل عن مهندس مدنى لكندا بعتله وهو بعتلى كام سؤال جاوبته وبعدين قالى انى اتقبلت فهل ده ممكن من غير شهاده معادله 

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...