اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

خريطة مدينة بدر

abuAdham

Recommended Posts

• الردود 595
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

شكرا جزيلا يا دكتور علي الاهتمام

الارض مكتوب في ورق التراخيص المجاورة الرابة الحي المتميز و بين قوسين( L )

هي المنطقة مش كويسة في نظرك ?

هي علي الوش برا علي الرابط

ولا في عيب في L نفسها

وايه ترتيب المنطقة في نظر حضرتك لاني لسة ابنتش يعني لو في عيب الحق انفد بجلدي

بالمناسبة هو حضرتك دكتور مهندس في الجامعة

و شكر لاهتمامك

رابط هذا التعليق

اخي العزيز ابو ادهم اشكرك شكرا جزيلا على خريطة مدينة بدر لكن لو عندك خريطه تفصيليه للحي المميز فيلات b اكون شاكر جدا لحضرتك لو قمت بتنزيلها

خريطة الحي المتميز فيلات B مدينة بدر في الرابط التالي

رابط هذا التعليق

شكرا جزيلا يا دكتور علي الاهتمام

الارض مكتوب في ورق التراخيص المجاورة الرابة الحي المتميز و بين قوسين( L )

هي المنطقة مش كويسة في نظرك ?

هي علي الوش برا علي الرابط

ولا في عيب في L نفسها

وايه ترتيب المنطقة في نظر حضرتك لاني لسة ابنتش يعني لو في عيب الحق انفد بجلدي

بالمناسبة هو حضرتك دكتور مهندس في الجامعة

و شكر لاهتمامك

اخي الفاضل سؤالي للتأكيد فقط لان فيه المجاورة الرابعة في جميع الاحياء وطالما مكتوب في ورق الترخيص انها L يبقي توكل على الله لانها منطقة ممتازة وانا جنبك في ال B

وجميع الحي المتميز مناطق كويسة لانها بالبلدي ( وش القفص ) بالنسبة لبدر وبعيدة عن المساكن وقريبة من هليوبلس والشروق والخريطة السابقة من تصميمي وكنت اتمني لو عندي اي مخطط لحي L كنت عملته ذي B وارسلته لحضرتك

رابط هذا التعليق

لسة الخاصية عند حضرتك معطلة و ما بتقبلش رسائل, عامةهاحاول ابعت علي لايميل

مرحبا بك في البريد الخاص

تم إيجاد الأخطاء التالية

هذا العضو قام بإلغاء خاصية إستقبال الرسائل

هذه الرسالة المخزنة لم يتم إرسالها

رابط هذا التعليق

مبروك على الاخوة اللى فى بدر

اول امس و انا راجعة من سيناء عن طريق السويس رأيت مدينة بدر لاول مرة

صراحة المدخل الرئيسى حلو وواسع

كمان شفت على البعد فيلتين متشطبين حلو و شكلهم جميل و يبدو انهم ساكنين

و حولهم مبانى فى مراحل بناء مختلفة من اول الحفر لغاية التقفيل بالطوب مرورا بمرحلة الخرسانة و الاعمدة

الله يبارك لمالكيها و يرزقنا جميعا من فضله

" ربي أوزعني أن أشكر نعمتك التي أنعمت علي وعلى والدي وأن أعمل صالحا ترضاه وأصلح لي في ذريتي إني تبت اليك وإني من المسلمين "

رابط هذا التعليق

ويباركلك يا عطر الجنه

والله فرحت جدا بمداخلتك لأني اخر مره شفت فيها بدر كانت منطقة الفيلات صحراءقحلاء لا زرع بها ولا ماء

شكرا جدا ليكي ويارب بدر تتعمر كمان وكمان

رابط هذا التعليق

السلاام عليكم

ايه راي حضرا تكم و كل اصحاب الفيلل في المتميز نخلي الموضوع بتاع عمنا ابو ادهم ده باب المعلومات و الاستفسارات و الخدمات في بدر طبعا بعد اذن الادارة و مش لازم نعير العنوان لانه مفيش احسن من كدا عنوان  ≪ خريطة بدر ≫

و اللي عنده صورة يحطها و اللي عنده معلومة و هكذا نتعاون

رابط هذا التعليق

شكرا اختي عطر الجنة علي رفعك من روحنا المعنوية والله المدينة جميلة وميزة الفيلات فيها انها علي طريق السويس مباشرا

اتمني ان يكون أ/ هشام عباس نسخ الخريطة كما سبق وان وعدته وحضرتك يا أ/ هشام كنت محتاج حد ينقل لك الصورة والحمدلله ربنا طمنك ومتقلقش ان شاء الله كلها سنتين وتلاقي كل الناس بنت وسكنت كمان

رابط هذا التعليق

السلاام عليكم

ايه راي حضرا تكم و كل اصحاب الفيلل في المتميز نخلي الموضوع بتاع عمنا ابو ادهم ده باب المعلومات و الاستفسارات و الخدمات في بدر طبعا بعد اذن الادارة و مش لازم نعير العنوان لانه مفيش احسن من كدا عنوان  ≪ خريطة بدر ≫

اتفقنا اي حد عنده اخبار عن بدر نجمعها هنا

تم تعديل بواسطة abuAdham
رابط هذا التعليق

[e]انا سمعت عن مشروع عجبنى فحبيت انى افيد الناس اللى بره مصر باخر الاخبار

المشروع ده فى مدينة بدر اسمه ربوة بدر المشروع ده تبع شركة املاك الغنية عن التعريف عجبنى جدا الكومبوند من مجرد ماشوفت التصميم فى الاعلان بتاعه فى الجرنال وفعلا جوز اختى راح قدم فيه وشاف الموقع وعجبه جدا.

اللى خلانى اكتب الموضوع ده انى حاسة ان المدينة ديه حواليها جدل كبير قوى فى المنتدى هنا وانا اللى قريته فى الاعلان فى الجرنال ان المدينة واخدة شعار من وزارة البيئة انها اول مدينة صديقة للبيئة فى مصر وده لان فيها تحريم لبناء اى مصانع تلوث البيئة وليست مثل باقى المدن الجديدة المملؤة بمصانع الاسمنت......

وده موقع شركة املاك وهتلاقوا عليها ماكيت المشروع

http://www.amlakegypt.com/ar/myPage.aspx?id=50

يارب اكون افدتكم وربنا يوفق الجميع بما يحبه ويرضاه

فعلا كلنا منتظرين من الاخت EMY

تفاصيل اكثر انا تقريبا عارف الموقع علي الطبيعة لكن ياريت لو حضرتك تفيدينا عن الاسعار وطريقة السداد

رابط هذا التعليق

شكرا اختي عطر الجنة علي رفعك من روحنا المعنوية والله المدينة جميلة وميزة الفيلات فيها انها علي طريق السويس مباشرا

اتمني ان يكون أ/ هشام عباس نسخ الخريطة كما سبق وان وعدته وحضرتك يا أ/ هشام كنت محتاج حد ينقل لك الصورة والحمدلله ربنا طمنك ومتقلقش ان شاء الله كلها سنتين وتلاقي كل الناس بنت وسكنت كمان

عزيزي ابو ادهم الف الف شكر على خريطة B بجد شكرا ليك جدا

وفعلا الأخت عطر الجنه لما قالت كده على بدر انا فرحت جدا لأني بالفعل كنت منتظر اي حد شافها ويقلنا ايه الأخبار دلوقتي

والله انا كنت بفكر اني ابيعها علشان اقدر ابني ارض التجمع الخامس لكن بعد الكلام ده بدأت اغير رأيي وان شاء الله ربنا يقدرني ابني شهر 6 لما انزل مصر

ادعولي

رابط هذا التعليق

الاخوة الاعزاء

فى حد عارف الشريط الموازى لطريق السويس وأمام الحى المتميز ها يتعمل فية ايه ؟

والارضالطالة علية نساوي كام؟

رابط هذا التعليق

السلاام عليكم

اتفقنا اي حد عنده اخبار عن بدر نجمعها هنا

السلام عليكم

خليك مختفي كدا و خلينا قلقانين عليك

حتي اميل الياهو ما بتردش عليه.

رابط هذا التعليق

السلام عليكم جميعا اسف للتأخير في الرد لعدم دخولي المنتدي منذ يومين

بالنسبة للشريط الحدودي الموجود امام الحي المتميز بمدينة بدر اي الجهة اثانية من طريق السويس فيه اعلان مكتوب علية مدينة المستقبل وهناك بلدوزرات ومعدات لتسوية الارض وبالقرب من هذة المدينة سمهت من احد الاصدقاء انة هتتبني مدينة اسمها مدينة الفاتح هتبنيها ليبيا ذي مدينة الشيخ زايد وهذه المدينة ( الفاتح ) مجهولة الحدود حتي الان لكن الاسكان بتقول انها في القاهرة الجديدة وتطل علي طريق السويس وبعد مدينتي فهل الفاتح ثم المستفبل علي يمين المتجه للسويس ام العكس لسه الرؤية مش واضحة

اما بالنسبة للشريط الحدودي الفاصل بين فيلات بدر وطريق السويس اسمة الحزام الاخضر وهو يحيط المدينة من جميع الجهات وقطع الاراضي المطلة علي الحزام وبالتالي علي طريق السويس فهي الاعلي سعرا واوفر اي قطعة 600 م علحزام لايقل عن 250 ويبقي حظك حلو لو لحقت حاجة بهذا السعر لان التجار مسيطرين علية لانه الواجهة

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...