اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

سكوت

elbana

Recommended Posts

نولي يا ست امينة ازازت بيبسي دايت لو سمحت وانت يا عم س س ناولني 70 سندويتش حواوشي اصلي عمله رجيم

استنه يا جورج انا جية معاكم هجيب التصبيرة وهحصلكم اصلي تعب من الصمت الرهيب

انت يا بت يا سعااااااااااددددددددددددد متردي على امك عيزين نخلص

رابط هذا التعليق

• الردود 153
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

يعني انت ياجورج عاوزني اسيب اللي في ايدي واطنش البت اللي مش هاقدر ادخل البيت من غيرها واقعد اشرح لك يعني ايه غياهب، ثم تفتكر يعني لو انا كنت عارفة معناها كنت قلتها أصلا؟؟ اشمعنى انا اللي هاقول حاجة مفهومة ماهو كل المتسأفين بيقولوا حاجات مش مفهومة،

ما تستني يانورة على الساقع ياختشي هو انا هلاحق على مين ولا على مين ، ده بدل ماتقومي تفقعي لك كام صوت علشان البت تسمعك واهو ينوبك ثواب، ولا ريحة الحواوشي سيطرت خلاص

ياسعاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد يابت رودي ردت الميه في زورك

إن خوفت ماتقولشي وإن قولت ما تخافشي
رابط هذا التعليق

باه دي اخرتها يعني ازور يعني علشان السنيورة بنتك ولا اية بياعين اية دول انت مش عيزة تكلي عيش جيباها لية معاكي علشان تتدوخينا احنا يعني خوتت اية دي ياربي

انت يا سعاااااااااااد متخلصينا وردي على مامي علشان نخلص الصندويتش واقف في زوري

رابط هذا التعليق

يا ولاد الحلاااااااااااااااااااااااال بنتي تاهت طول كدة

في رجلها الشماااااااااااااااال خلال ... زي دة

(اوبريت الليلة الكبيرة لصلاح جاهين)

الشعب اراد الحياة و القيد انكسر

رابط هذا التعليق

يعجبنى فى سعاد .. أسف قصدى نورا تمسكها الشديد بالرجيم اللى بتعمله و اصرارها على شرب البيبسى الدايت بعد السبعين حواوشى اللى لسه واحد منهم واقف فى زورها

و انتى يا ست امينه ، ايه لازمة البيع و الشراء دلوقتى و سايبه يا حبة عينى سعاد لوحدها

ياللا يا ست لمى تعابينك .. قصدى قزايز الساقع دى و روحى دورى على البنيه

يا بنا .... لو سمحت طلع كل البنات من هنا ، و انا حابعت اطلب لك اتنين (ميس ) كافيه ، خلينا نروق شويه

يا وطنى : كل العصافير لها منازل

الا العصافير التى تحترف الحريه

فهى تموت خارج الأوطان

ـ نزار قبانى ـ

رابط هذا التعليق

مامي

ايه مامي دي؟ ده نوع جديد من المياه الغازية لسه نازل السوق؟؟

وبعدين هو انتي يعني لازم تظلطي يانورة ماتمضغي الأكل زي الست مريم نور ما بتقول

رابط هذا التعليق

يا ولاد الحلاااااااااااااااااااااااال بنتي تاهت طول كدة

في رجلها الشماااااااااااااااال خلال ... زي دة

(اوبريت الليلة الكبيرة لصلاح جاهين)

نسيت عمنا الكبير الله يرحمه الشيخ سيد مكاوي

بس علشان خاطر المعلومة الفل دي انا هافتح لك ازازة حاجة سقعة على حسابي، ده حتى فيه نوع جديد لسه نوره مرسياني عليه اسمه مامي لايت

رابط هذا التعليق

يعجبنى فى سعاد .. أسف قصدى نورا تمسكها الشديد بالرجيم اللى بتعمله و اصرارها على شرب البيبسى الدايت بعد السبعين حواوشى اللى لسه واحد منهم واقف فى زورها

و انتى يا ست امينه ، ايه لازمة البيع و الشراء دلوقتى و سايبه يا حبة عينى سعاد لوحدها

ياللا يا ست لمى تعابينك .. قصدى قزايز الساقع دى و روحى دورى على البنيه

يا بنا  .... لو سمحت طلع كل البنات من هنا ، و انا حابعت اطلب لك اتنين (ميس ) كافيه ، خلينا نروق شويه

ده اسمه حقد مهني لعلمك، انا شايفاك من ساعة مادخلت السكوت وانت عينك على صندوق الحاجات السقعة وعمال تعد عليا بعت كام وفاضل كام، ومش بعيد تكون انت اللي مخبي البت سعاد علشان ادفعلك فيها ديه، بس لا ديه ولا ديكها، مش هاتشوف ولا مليم احمر

تشرب واحد مامي ساقع؟؟؟

انتوا هاتفضلوا ساكتين وسايبين البت كده تضيع مني؟؟

طيب باعلى صوتي: ياسعااااااااااااااااااااااااااااااد

رابط هذا التعليق

يا صلاة النبي ..

التوبيك اللي عملته علشان أتمتع بشوية صمت اتحول لسويقة ، 70 سندوتش حواوشي ، وبيبسي ، وموبايلات ، وكملت بالبت سعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد ..

أنا علمت إيه في دنيتي .. :(

يا ست أمينة اللي لا يسيئك دوري على البنت التايهة ف حتة تانية ..

هدوء يا عالم ..

(نقيق ماء ، وخرير حمام ، وصهيل ضفادع ، وسمير محمد علي ، وانا وانت)

رابط هذا التعليق

ده اسمه حقد مهني لعلمك، انا شايفاك من ساعة مادخلت السكوت وانت عينك على صندوق الحاجات السقعة وعمال تعد عليا بعت كام وفاضل كام، ومش بعيد تكون انت اللي مخبي البت سعاد علشان ادفعلك فيها ديه، بس لا ديه ولا ديكها، مش هاتشوف ولا مليم احمر

تشرب واحد مامي ساقع؟؟؟

انتوا هاتفضلوا ساكتين وسايبين البت كده تضيع مني؟؟

طيب باعلى صوتي: ياسعااااااااااااااااااااااااااااااد

علشان تعرفى ان وراءك رجاله ، أنا ما نمتش طول الليل و عمال ادور على سعاد لغاية ما لقيتها

رغم كلامك الجارح عن الحقد الطبقى ، مع أنك عارفه كويس أن أنا ماليش فى موضوع البيبسى دا ، و أن كل امكانياتى لا تتعدى صندوق الورنيش اللى بشتغل عليه علشان أربى عيالى ( اليتامى )

روحى يا شيخه دا أنا مقهور منك قهـــره

يا وطنى : كل العصافير لها منازل

الا العصافير التى تحترف الحريه

فهى تموت خارج الأوطان

ـ نزار قبانى ـ

رابط هذا التعليق

مامي

او سوفاج مس ممكن انا مش ادرة استحمل مش عرفة يعني اية مامي

يعني يما بالبلدي

نولني يا عم 100 سندوتش حووشي حرقوا دمي

رابط هذا التعليق

يا صلاة النبي ..

التوبيك اللي عملته علشان أتمتع بشوية صمت اتحول لسويقة ، 70 سندوتش حواوشي ، وبيبسي ، وموبايلات ، وكملت بالبت سعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد ..

أنا علمت إيه في دنيتي ..  :( 

يا ست أمينة اللي لا يسيئك دوري على البنت التايهة ف حتة تانية ..

هدوء يا عالم ..

(نقيق ماء ، وخرير حمام ، وصهيل ضفادع ، وسمير محمد علي ، وانا وانت)

أدور عليها في حتة تانية ازاي يعني؟؟ يعني هاروح ادور في موزامبيق مثلا وهي تايهة هنا؟؟ البت كانت في ايدي وانا داخلة استرزق من المكان الموحش ده، وإذ فجأة مالقتهاش، يبقى ازعق وادور والا اعمل ايه؟

ياسعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد

رابط هذا التعليق

مش عارف لية انا شايف علاقة بين الموضوع دة و الصورة دى؟!!

و على فكرة انا شايف واحدة شبة سعاد جاية علينا ....

بسسسسسسسسس ....ششششششششش...هدوء يا عالم ..

... أن واحدة من آساليب النُظم الديكتاتورية هى :

وهى بكل أسف كانت ومازالت مٌنتشرة ومُستخدمة في بلدنا الحبيب وعلى كافة المستويات بلا إستثناء !

رابط هذا التعليق

روحى يا شيخه دا أنا مقهور منك قهـــره

ماجبتش انا بقى حاجة من عندي؟؟؟؟؟ اهو اعتراف خطي منك بالقهرة واللي هي مشروحة في كتاب الزمخشري وقال انها تنم عن حقد مهني

معايا واحد مامي متلج هيديك طاقة وتشيل الصندوق بتاع الورنيش بصباع واحد

وعلى فكرة هاينزلوا قريب الشاب خالد بدل الشاب مامي، بس برضه ساقع

رابط هذا التعليق

مامي

او سوفاج مس ممكن انا مش ادرة استحمل مش عرفة يعني اية مامي

يعني يما بالبلدي

نولني يا عم 100 سندوتش حووشي حرقوا دمي

طيب انا بقى مصرة تدوقي مامي الساقع وتسيبك من الحواوشي

رابط هذا التعليق

أصل الدنيا حر ، والجو جو زهق ، فأنا دخلت هنا أقعد ساكت شوية ، واللي عايز يخش يقعد ساكت يتفضل .

(صوت صفير هواء وخشخشة أوراق أشجار ونباح كلب وعواء ذئب وصرير باب وصلصلة أجراس ماعز) ....

نسيت مواء القط وزائير الأسد وخرير المياه وصوات ام سعاد لما بتزعق وتقول ياسعااااااااااااااااددددددددددددددددد

رابط هذا التعليق

مش عارف لية انا شايف علاقة بين الموضوع دة و الصورة دى؟!!

و على فكرة انا شايف واحدة شبة سعاد جاية علينا ....

بسسسسسسسسس ....ششششششششش...هدوء يا عالم ..

واحدة شبه سعاد مين سلامة الشوف، سعاد يانضري عمرها ماتعرف يعني ايه فيونكة ولا حطت مشط في شعرها اصلا

انا عارفة البت دي تلاقيها واقفة دايسة على قرش صاغ واقع من حد ومش عاوزة تتحرك الا لما صاحبه يمشي وتطوي هي تاخده

رابط هذا التعليق

ساا الخير .يا ..مدامزين ... تكونيش انت ام الأمورة الصغننه اللي امين الشرطة عكشها من حبة علشان بتكسر مرايات العربيات00000 البت يا حبة عيني كان شكلها يقطع القلب و هي بتدي لأمين الشرطة بالروسية و باللكميات ... و امين الشرطة يتهبد من هنا تروح عاملة مقص حرامية هبداه تاني .. لحد ما صعبت علي امين الشرطة راح واخد بعضه و ماشي بعد لما اولاد الحلال خلصوه من ايديها .. و النبي يا مدمازين انت عارفة ان المنطقة هنا خيطرة و ممكن حد يغلط كده و لا كده تروح الامورة الصغننه تمسك في زمارة رقابته تروح فيه اللومان ..

يا محروس يا سبعاوي يا قرموط دوروا معايا علي الامورة

.. يا سعااااااااااااااااد امك بتدور عليكي

يا سعاااااااااااااد ما تخافيش يا حبيبتي هنجيبلك و احد تضربيه بدل امين الشرطة

الرئيس مسئول عن كل ما تعاني منه مصر الأن

لا

رابط هذا التعليق

ساا الخير .يا ..مدامزين ... تكونيش انت ام الأمورة الصغننه اللي امين الشرطة عكشها من حبة علشان بتكسر مرايات العربيات00000 البت يا حبة عيني كان شكلها يقطع القلب و هي بتدي لأمين الشرطة بالروسية و باللكميات ... و امين الشرطة يتهبد من هنا تروح عاملة مقص حرامية هبداه تاني .. لحد ما صعبت علي امين الشرطة راح واخد بعضه و ماشي بعد لما اولاد الحلال خلصوه من ايديها .. و النبي يا مدمازين انت عارفة ان المنطقة هنا خيطرة و ممكن حد يغلط كده و لا كده تروح الامورة الصغننه تمسك في زمارة رقابته تروح فيه اللومان ..

يا محروس يا سبعاوي يا قرموط دوروا معايا علي الامورة

.. يا سعااااااااااااااااد امك بتدور عليكي

يا سعاااااااااااااد ما تخافيش يا حبيبتي هنجيبلك و احد تضربيه بدل امين الشرطة[/quote

طمنت قلبي يابو حلاوة انت الوحيد اللي عرفت تدلني على مكان البت، بس انت فهمت سعاد غلط، دي يابو حلاوة كانت بتمزمز بس وبتمسح زورها بعلقة امين الشرطة ده، اصلها مرشحة تدخل اكبر خناقة في السلخانة بعيد عنك والبت ياضنايا مش متعودة على الهزيمة ولا الانكسار علشان كده تلاقيها بس بتسخن في كام عسكري كده عالماشي..

صوتك والنبي كده معايا علشان البت تسمعنا وترد علينا

ال سكوت ال

يابت يا سعاااااااااااااد

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      تنحى مبارك ولا يعلم احد حقيقة هذا التنحي من عدمة! ... وفوق صلاحياتة للمجلس العسكري ... وهذا في حد ذاتة امر عجيب ... اتنحى وافوض هل يستويان؟! ... وتسلم المجلس العسكري ادارة شؤون البلاد ... ويهتف الشعب: (الجيش والشعب ايد واحدة) ... ليبدا المجلس العسكري باجراء استفتاء شعبي على ترقيع الدستور المصري الذي قد سقط بالفعل مع ثورة 25 يناير !! واتفق الشعب المصري المتعطش لليدمقراطية والاستفتائات والانتخابات النزيهة ان يرضى برأي الاغلبية وان يثق في اي اجرائات ديمقراطية تحت اشراف المجلس العسكري الذي حمل لوا
    • 0
      ماذا يعنى سكوت حكومة باكستان على ضرب أمريكا لها ؟ من الأمور التى تبدو غير مفهومة هو السكوت المزرى لرؤساء باكستان مشرف وآصف على زردارى وكذلك لرؤساء الحكومات الباكستانية منذ الغزو الأمريكى لأفغانستان على الضربات الجوية الأمريكية داخل باكستان والتى هدفها المعلن هو ضرب أعضاء تنظيم القاعدة ومواليهم ولكنها فى الحقيقة لها هدف أخر لا يكاد يمر شهر منذ بداية تلك الحرب إلا وتضرب الولايات المتحدة منطقة الحدود وفى كل مرة تقريبا تكون النتيجة هى مقتل العديد من المدنيين عن طريق الخطأ. عندما نحلل هذه ال
    • 189
      لماذا يرضى من يسمون أنفسهم بالسلفيين السكوت على نظام الحكم الفاسد؟ لماذا من منهجهم عدم الخروج عن الحاكم؟ هل يسكتون على اعتبار أنه ابتلاء من الله علينا أن نصبر عليه و اهي عيشة والسلام فما قيمة المقاومة لنظام الحكم الظالم في الدنيا الزائلة ليهم يوم يوم يرث الله الأرض و من عليها فلنكتفي بحسبي الله و نعم الوكيل و نترك له الدنيا يشبع بيها أما احنا فلنلتفت للآخرة و نعمل ليها و لنكثف دعاءنا على الكافرين حتى يخلصنا الله منهم و لا يبقى على الأض غير المسلمين و من يبقى منهم يكونون عبيدا و ج
    • 2
      الأنهيار المالى ..سينهى حرب بوش وأتباعة فى العراق...نظرة الى ماكتب ...مايك ويتنى.. لقد ربحت العسكرية الأمريكية كل معركة خاضتها في العراق ، لكنها في الوقت نفسة خسرت الحرب. لا يعي بوش أن الحروب تربح سياسيا وليس عسكريا، حيث أنه لا يزال يعتقد ان التوصل الى تسوية سياسية بالأمكان أن يكون عن طريق فرض القوة، لكنه مخطئ. أن الأستخدام المفرط فقط للقوة ساعد على أنتشار العنف بالأضافة الى ذلك عدم الأستقرار السياسي حيث يمر العراق الأن في مرحلة يصعب السيطرة علية , فهل كان هذا هو الهدف؟ تنتشر في بغداد أميال من
    • 1
      سكوت الامه الي هذا الحد والوضع سقوط ما جربنا مثله علي مدي التاريخ سكوت الحكام الظالميين المستبددددين علي مدي تاريخهم سقوط هيبتهم المفتعله الزائفه الخائبه سكوت الشعوب والامه في هذا الظرف التاريخي سقوط لكل المبادئ والقيم في حياتنا سكوت وسقوط سكوت العرب سقوط للعرب اللهم ثبت علينا عقولنا
  • أضف...