اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

صور من الدوحة - قطر

Recommended Posts

• الردود 128
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الحقيقة انا بشكر جدا الاخ(osmel33) بس يا ريت لو ممكن الصور تبقى قريبة شوية والتفاصيل ظاهرة اكتر(دا لو ممكن) ومتشكرين على المجهود مرة تانية ويا ريت كل اللى مسافرين يبعتلونا صور الدول اللى عايشين فيها .

رابط هذا التعليق

من الأماكن الهامة والحيوية ومتجمع المصريين والكوتشينة والدومينو وعلى فكرة الدومينو هنا بيلعبها بس المصريين أما أخوانا القطريين فبيلعبوا كوتشينة

أقدم لكم قهوة الصيادين المعروفة باسم قهوة حالول

رابط هذا التعليق

فين التصقيف يا خوانا هو أنا :wub: ;) clp:: لوحدى فى التوبيك ده ولا أيه ؟

يازعيم الناس بتقول لك عاوزين صور للمولات والحاجات الحلوة إللي في المولات :lol: ( إفهم بقى ) مش تقولي مواقف الكورنيش kis)- ، نعمل ايه بقى محدش بيقدر الصور الطبيعية اليومين دول ،، على العموم أخوك كبير اليوران بيحييك على هذه الصور بس المرة الجاية إبقى قرب الزووم شوية علشان نشوف التفاصيل، ولو أني نفسي تشرح لي بالتفصيل كيف بعد ان اقلل الروزوليوشن بتاع الصورة واحفظها عندي على الجهاز ،إزاي أعمل لها upload هنا في الموضوع ، بصراحة لفيت على كل الأيكون ملقيتش اضافة مباشرة للصورة ، ياريت لا تنساني في هذا الطلب وتقول لي بشرح بسيط كيف ادرج صورة مع ال Txet في الموضوع.

تحياتي لك وياريت ترجع لموضع محاورات المصريين في قطر ومدوخناش وراك في كل حتة non::

مشكلتهم ليست في الدستور اولا ..ولا في نسبة اعضاء اللجنة التأسيسية ولا في كفاءة المرشح الرئاسي.!!!! كل مشكلتهم هي لا...لكل ما هو اسلامي أولا ، وثانيا ، وثالثا ً، فهم لا يرضون الا بأن يروا كل الاحزاب الاسلامية خلف اسوار السجون..!!

رابط هذا التعليق

ايوة كده .. الله ينور ..يا osmel33 .. الانتظار لمده 24 ساعة عمل نتيجة ههههههه

بجد تسلم ايدك .. و تسلم علي روحك المرحة .. بس علي فكرة انا ما فهمتش الصوره اللي انت كنت خايف اننا نبلغ عليك المرور فيها دي كنت مصورها ازاي ؟؟

ملاحظة .. كل الصور مناظر طبيعية بس و بالنهار .. مفيش صور لمولات .. او اسواق فيها بشر و في المساء ؟؟!

تحياتي لك .. و مجهود واضح ..

شوفت بقى أنك كنت جاى بدرى وكمان ماكنتش حاجز لا سلم ولا دكة ups:

أما بخصوص الصورة الميمونة cl: دى اللى انت ما فيهمتهاش أخوانا فى الدوحة هنا يقولولك قانون المرور العظيم هنا بيقول أيه فى

موضوع السواقة وأنت بتتكلم فى الموبايل 500 ريال يا ريس وتقريباً تلات نقط سودا تخيل أنت بقى معايا لو حد فى المرور شافنى

وأنا سايق وسايب العربية عايشة مع نفسها وبصور ده كانوا هايلموا على أمة لا إله إلا الله وكنت بقيت فرجة الدوحة وكنت يمكن

خادتلى شوال منقط أسود شوفت بقى الصورة دى خدتها ازاى وانا منبطح

والمناظر دى خادعة على فكرة أنا صورتها فى يوم السبت الصبح وأنا من عادتى ومش قادر ابطلها أنى

عندى يوم السبت إجازة فلازم أطلع على الكورنيش أفطر هناك وألف شوية أستمتع بالفراغ اللى أنتوا شايفينوا فى الصور ده لأن

الأغلب ماعدا الحكومة بتبقى شغالة في اليوم ده وطبعاً الدوحة بما فيها الكورنيش فى أوقات العمل مش كده خالص مالص سيل من

العربيات والزحام

إن شاء الله هايجى الدور على المولات والأسواق فى الدوحة بس خليك معانا

الدوحة مش هاتقدر تبربش عنيك :lol:

أنتظرونا....

و الله شكلك هتفجر الامكانيات الكامنة عندي بتاعت التصوير عشان افرجك علي جده و جمالها و الكورنيش اللي فيه ناس من كل انحاء المملكة ..

جدة غيييييييييييييير (زي ما بيقول السعوديين عنها)

و بالنسبة لشوال النقاط السوداء بتاعت المرور عندك .. هنا الموضوع ممكن يوصل لسجن عشان كسر اشارة :)

"إِنَّ اللَّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ"

قال صلى الله عليه وسلم : من نفس عن مؤمن كربة من كرب الدنيا نفس الله عنه كربة من كرب يوم القيامة، ومن يسر عن معسر يسر الله عليه في الدنيا والآخرة، ومن ستر مسلما ستره الله في الدنيا والآخرة، والله في عون العبد ما كان العبد في عون أخيه ... رواه مسلم

رابط هذا التعليق

صور جميلة جدا

تسلم ايديك .

تقدم مصر سيمر بعدة مراحل

أول مرحلة هي القضاء على نظام مبارك

رابط هذا التعليق

يازعيم الناس بتقول لك عاوزين صور للمولات والحاجات الحلوة إللي في المولات Icecream.gif ( إفهم بقى ) مش تقولي مواقف الكورنيش frusty..gif ، نعمل ايه بقى محدش بيقدر الصور الطبيعية اليومين دول ،، على العموم أخوك كبير اليوران بيحييك على هذه الصور بس المرة الجاية إبقى قرب الزووم شوية علشان نشوف التفاصيل، ولو أني نفسي تشرح لي بالتفصيل كيف بعد ان اقلل الروزوليوشن بتاع الصورة واحفظها عندي على الجهاز ،إزاي أعمل لها upload هنا في الموضوع ، بصراحة لفيت على كل الأيكون ملقيتش اضافة مباشرة للصورة ، ياريت لا تنساني في هذا الطلب وتقول لي بشرح بسيط كيف ادرج صورة مع ال Txet في الموضوع.

تحياتي لك وياريت ترجع لموضع محاورات المصريين في قطر ومدوخناش وراك في كل حتة no1.gif

مولات آه فيه طبعاً فيه ups: بس المشكلة أن بمجرد الصور ماهاتتحط التوبيك كله هايتفقل وعضويتى طبعاً بالسلامة يا معلم :) أنا هاجيب أن شاء الله من المولات

طبعاً حاجات وبالذات المول العظيم فلاجيو بس فى الخباثة :lol: بدون ماحد يحس بس طبعاً هاتكون معدية على الرقابة

مسألة الزووم دى أنا قصدها أنى أجيب جوة الصورة نخلة كده شجرة كده واد هندى ماشى كده يعنى

وعلى علينى يا حبيبى هاقولك تحط الصور ازاى انت تأمر يا أبو ريم وبعدين نبقى نتحاسب cl:

رابط هذا التعليق

و الله شكلك هتفجر الامكانيات الكامنة عندي بتاعت التصوير عشان افرجك علي جده و جمالها و الكورنيش اللي فيه ناس من كل انحاء المملكة ..

و بالنسبة لشوال النقاط السوداء بتاعت المرور عندك .. هنا الموضوع ممكن يوصل لسجن عشان كسر اشارة blink.gif

فجرها يا سيد عمرو ولا يهمك احنا ممكن نولع المنتدى صور بس سيبك من موضوع جدة غيييييير ده لأنى روحت جدة الصيف اللى فات مع أصدقاء فى شغل ومالقيتش

غييييييييييير دى اللى بيقولوا عليها بس الدوحة بقت غييييييييييييييييييييييييييييييييييير

أما بالنسبة للمرور أحنا الله يسلمك عندنا كسر الإشارة بتوصل ل 50000 فقط خمسون ألف ريال لا غير زائد حبس وأديها كنسلة كمان تقولى سجن

رابط هذا التعليق

و بالنسبة لشوال النقاط السوداء بتاعت المرور عندك .. هنا الموضوع ممكن يوصل لسجن عشان كسر اشارة blink.gif

فجرها يا سيد عمرو ولا يهمك احنا ممكن نولع المنتدى صور بس سيبك من موضوع جدة غيييييير ده لأنى روحت جدة الصيف اللى فات مع أصدقاء فى شغل ومالقيتش

غييييييييييير دى اللى بيقولوا عليها بس الدوحة بقت غييييييييييييييييييييييييييييييييييير

أما بالنسبة للمرور أحنا الله يسلمك عندنا كسر الإشارة بتوصل ل 50000 فقط خمسون ألف ريال لا غير زائد حبس وأديها كنسلة كمان تقولى سجن

يا حاج osmel33 لو حد شاف كلامنا بتاع التفجيرات ده علي المنتدي يقول اية .. هههههههههه شبكة ارهابية ..؟؟!!

عموما .. سيري علي بركة الله .. انتظروا " صور جدة غييييييييييييير " بس اشتري كاميرا محترمة :)

و الواضح انك لما زورت جدة روحت علي مركز الكورنيش التجاري اللي في البلد .. اكيييييييد .. ده السبب اللي يخليك تقول كده ..

يا صديقي العزيز .. جدة من الذ المدن اللي شوفتها بجد .. كفاية ان فيها اكبر عدد للمولات علي مستوي العالم .. :lol:

قال صلى الله عليه وسلم : من نفس عن مؤمن كربة من كرب الدنيا نفس الله عنه كربة من كرب يوم القيامة، ومن يسر عن معسر يسر الله عليه في الدنيا والآخرة، ومن ستر مسلما ستره الله في الدنيا والآخرة، والله في عون العبد ما كان العبد في عون أخيه ... رواه مسلم

رابط هذا التعليق

و الواضح انك لما زورت جدة روحت علي مركز الكورنيش التجاري اللي في البلد .. اكيييييييد .. ده السبب اللي يخليك تقول كده ..

يا صديقي العزيز .. جدة من الذ المدن اللي شوفتها بجد .. كفاية ان فيها اكبر عدد للمولات علي مستوي العالم ..

يا سيد عمرو مش المشكلة فى المولات المشكلة فى الى جوة المولات :lol:

رابط هذا التعليق

وعلى فكرة كمان يا عمرو انت ماشوفتش مول عندنا أسمه فلاجيو مول ولا أروع الحقيقة وما شوفتش زيه حتى فى دبي حاجة كده مش ممكن

فيو سما وغيوم وحركات كده وجدول مياه زى فينيسيا وحواليك تصميم بيوت كأنك فى مدينة وحواليك الشبابيك حاجة كده جامدة وهايجى ان شاء الله فى الصور أنا

بس مستنى آخد صور جديدة فى نهاية السنة خلال اليومين اللى جايين

رابط هذا التعليق

تحياتي لك وياريت ترجع لموضع محاورات المصريين في قطر ومدوخناش وراك في كل حتة :lol:

هارجعله بس لما امنتج باقى الحدوته احنا هنا بس بنتفرج على الدوحة وعلشان اللى ما يعرفهاش يعرفها

رابط هذا التعليق

وعلى فكرة كمان يا عمرو انت ماشوفتش مول عندنا أسمه فلاجيو مول ولا أروع الحقيقة وما شوفتش زيه حتى فى دبي حاجة كده مش ممكن

فيو سما وغيوم وحركات كده وجدول مياه زى فينيسيا وحواليك تصميم بيوت كأنك فى مدينة وحواليك الشبابيك حاجة كده جامدة وهايجى ان شاء الله فى الصور أنا

بس مستنى آخد صور جديدة فى نهاية السنة خلال اليومين اللى جايين

انت شوقتني و الله اني اشوف صور المول ده ... ها ؟؟ ننتظر برده ؟؟ هههههه

رابط هذا التعليق

للجماعة بتوع الإنشاءات معلش يا خوانا إليكم إعصار تورنيدو وعلى فكرة هما فعلاً مسمين المبنى ده فعلاً تورنيدو على اسم الإعصار

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      تلبية للدعوة الموجهة للرئيس عبدالفتاح السيسى من شقيقه سمو الأمير تميم بن حمد آل ثانى أمير دولة قطر توجه الرئيسعرض الصفحة
    • 0
      شهدت الأوساط الرياضية وسماسرة اللاعبين فى أنحاء العالم صراعا على لاعبى النادى الأهلى الذين دخلوا بورصة الصراع عرض الصفحة
    • 0
      دبي، الإمارات العربية المتحدة (CNN) – تأخرت رحلة بايرن ميونخ الألماني من مطار ميونخ إلى الدوحة، لمدة 7 ساعات، وذلك قبل يومين من لقاء الأهلي المصري في الدور نصف النهائي لكأس العالم للأندية. وقال النادي البافاري عبر صفحته الرسمية على موقع تويتر: "تأخرت رحلتنا للسفر إلى الدوحة للمشاركة في كأس العالم للأندية لأكثر من 7 ساعات بعد أن تم رفض الموافقة على الإقلاع بالطائرة في البداية". وتابع بايرن ميونخ قائلا: "بعد تأخر الإقلاع في برلين، توقفنا في ميونخ من أجل تبديل الطاقم،... View the full arti
    • 1
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا مهندس مصرى ولسة واصل للدوحة وابحث عن سكن عزابى او احد اشاركه السكن ارجو المساعدة 33618557 meiro_a3@hotmail.com
    • 4
      السلام عليكم يا أهل مصر المقيمين فى الدوحة - قطر أريد أن أثير قضية فى غاية الأهمية وهى مسألة تعليم أولادنا فى الغربة وبما أننى أقم فى قطر فأريد التحدث عن المدارس فى قطر ولمن لا يعلم توجد هنا مدارس متنوعة ما بين حكومية ومستقة ودولية ومدارس جاليات أى المدارس هى الأجود من ناحية التعليم ولنقل التعليم الإنجليزى ومن ناحية التربية ؟ فأنا أولادى فى المدرسة المصرية للغات وأنوى إن شاء الله أن أنقلهم مدرسة أخرى مهما كلفنى الأمر فالمدرسة سيئة للغاية لا إدارة ولا مدرسين ولا أى حاجة وحسبنا الله ونعم الوكيل ف
  • أضف...