اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ما يُنصح باحضاره مع كل أسره صغيره مهاجره - الأشياء اللازمه و الضرورى إحضارها

Recommended Posts

يا عم بايت الستيكرز اللى بتقول عليها دى ب 5 جنيه وبتقولها هاتى معاكى 10  يعنى 50 جنيه  و الستكيرز دى عمرها الافتراضى اسبوع   طب ليه كيبورد صينى من اى شركة فى مصر ب 25 هو 30 جنيه و تريح دماغك من تغيير الستكرز كل شوية

للاخت رانو  زى ما قلت قبل كدا  لو احضرت معاكى تاور كامل من الداخل حتوفرى على نفسك اولا الوقت فى البحث عن جهاز و ثانيا الفلوس و انتى محتاجة لكل دولار وانتى و العائلة لسا فى الاول  و توصلوا بالسلامة

بالنسبة لل لاب توب هنا طبعا ارخص من مصر  ..... جايز عشان اللى عايز يشترى فى مصر دهه يا اما بزنس مان او ابن زاوات ولازم يقلبوا منو قرشين :baaa:

رابط هذا التعليق

هههه نسيت اقولكم  على موقف حصلى  قبل ما اسيب مصر  خطر فى بالى اروح لتوكيل IBM واسأل ال لاب توب  موديل thinkpad الجديد عشان لو معقول ممكن اجيبو معايا  و الموظفة كانت اخر زوق معايا و اخر ابتسام و هى بتقولى مواصفاته ايه بالضبط  فى الاخر قلتلها جميل قوى  كام بقى كل الكلام دهه ( انا قلت فى بالى 12 او 14 الف جنيه يوم ما يتنطط ) لقييتها بتقول  22الف جنيه !!!!!!!!! ....... ( طبعا عارفين رد الفعل الطبيعى ) وهو ......................... .........   لييييه ؟  طبعا هيا صعقت فى الاول بس فهمتنى ان دهه عشان جديد و عليه ضرايب كتير و بلا بلا بلا   و سلمولى على الانفتاح الاقتصادى

ودمتم  :baaa:

رابط هذا التعليق

ياعزيزي نحن نطرح الافكار، والاسعار، والخبرات ، ومايصلح لي لا يصلح لغيري.

فمثلا اللي شاري كيبورد متطورة،خصوصا ال wireless علشان بتبقي غالية ، بالاضافة للكيبورد الخاصة باللاب توب، بالاضافة لوجود اكثر من كمبيوتر بالمنزل، لا يريد ان يلغي استعمال كل هذا ويستخدم الكيبورد الصيني.

وخصوصا لما بيكون عندك docking station

و5 جنيه ب 190 سنت ، طبعا انا  لو لقيت الاستيكرز هنا ب 5 دولار هاشتريها

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

لا إله إلا الله وحده لا شريك له، له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير

رابط هذا التعليق

أنا رأى بالنسبة للمهتمين  ياخدوا معاهم لوحة مفاتيح وستيكرز كمان ...مش حيخسر

هوه ضرورى الواحد يختار ؟!! :xmas:

أحنُ إلى خبزِ أمى ... وقهوة أمى ....ولمسة أمى

وتكبر في الطفولة يوماً على صدرِ يومِ ..........

وأعشقُ عمرى لأنى إذا مِتُ أخجلُ منْ دمعْ أمى..

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

واحنا جايين انشاء الله هيكون معانا اسطوانات لبرامج كثيرة أغلبها هيكون منسوخ.. دى فيها مشكلة وقت الدخول من المطار ..؟

أحنُ إلى خبزِ أمى ... وقهوة أمى ....ولمسة أمى

وتكبر في الطفولة يوماً على صدرِ يومِ ..........

وأعشقُ عمرى لأنى إذا مِتُ أخجلُ منْ دمعْ أمى..

رابط هذا التعليق

مافيش حد بيسأل .. و لو حصل قولة انها برامج او جوابات بتاعتك

بسم الله الرحمن الرحيم .. إن المنافقين فى الدرك الأسفل من النار ولن تجد لهم نصيرا .. صدق الله العظيم ( النساء – 145 )
رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 30
      أعلم أنها مقارنة غير عادلة سيدة أظهرت جهدا في العمل الإجتماعي بغض النظر عن أي انطباعات شخصية مقابل سيدة لم تظهر إلا لتهدد الشعب المصري أبناء مؤدبين يعرفون كيف يختارون كلماتهم مقابل أبناء لايعرفون سوى لغة الغرور والتعالي والبغل والحمار رئيس فضل مصلحة بلده وحافظ عليها من التمزق ولم يفكر في الهرب هو أو رجاله وكان بإمكانه هو وأسرته على الأقل مقابل رئيس قسم الشعب ونادى بحرب أهلية، لم يتمكن من الهرب ولو أمكنه لفعلها ويشهد على ذلك رجاله حليقي اللحى الذين هربوا داخل البلاد ومن تم
    • 8
      الإخوة الأعزاء: فى السطور القليلة القادمة, سأحاول إعطاء بعض المصطلحات أسمائها الحقيقية: أحداث سبتمبر: .... هدية أرسلها القدر لتنقذ مستقبل بوش السياسى...... مؤقتا. أحداث سبتمبر:..... الحدث الذى غير وجه أمريكا.. من قبيح.... الى أقبح. إسرائيل:.........دولة تكونت من نفايات بقية شعوب العالم. الأمم المتحدة:..... منظمة تضم الدول التى ترفض التحالف مع دول محور الشر:                                     أمريكا.... بريطانيا..... إسرائيل. بلير:......... سياسى يحاول أن يثبت أن بريطانيا ليست أقل من أمر
    • 0
      و لمن لا يعرف الشيخ صلاح الدين هو احد ائمة و مدرسي المسجد الاقصى http://m.youtube.com/watch?v=-Sjs1qrqIVA
    • 6
      السلام عليكم يا اهل المحاورات الكرام ... هل فعلا الاحساء -الهفوف و المبرز- مضطربة سياسيا و لا ينصح بالتعاقد فيها ؟؟ انا سمعت ان الشيعة عاملين قلق هناك . انا جالي عقد فيها و مش عارف اقبل ولا ارفض و العقد مغري بصراحة ... ياريت تفيدوني الله يبارك فيكم
    • 84
      لا اخفيكم سرا عندي احساس جامد بإننا كشعب مصري بيتضحك او بيتنصب علينا (اتمنى من كل قلبي ان يخيب ظني) التعامل المريب مع المجرمين السابقين و التأجيل المتواصل للمحاكمات و اختفاء الأخبار الخاصه ببعضهم لفترات طويله و اطلاق خبرين كده احيانا ذرا للرماد او طمعا في اجهاض مظاهره محتمله و وجود ظباط كبار من اللي بيتحقق معاهم في مراكزهم في الداخليه بل و ترقية بعضهم مش مخليني ابدا اكون حسن النيه اعيش حلما مزعجا اتمنى ان ينتهي بالاستيقاظ على حقيقه واضحه و مختلفه اللي حاسس زيي يقولي و اللي عكس كده يطمني بأسب
  • أضف...