اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

يوميات " كلية بهية الخاصة"

Scorpion

Recommended Posts

وايت هارت كتب :

امى بتسلم عليك و بتقولك هو المسلسل امتى؟!

اعزائي المشاهدين .. الحلكة الكادمة من مسلسل "يوميات كلية بهية" ستوزاع علي هذه الكناة الخميس الكادم الساعة العاشرة مساء بتوكيت روما.. و الآن نركو ان تتمتعوا بسهرة الأعلانات

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

• الردود 66
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الطفشان كتب:
تعلن شركة طفشانكو الوكيل الوحيد للاديب الكبير سكوربيون

انها بصدد طرح باقي المسلسل في صورة كتيبات

و باب الحجز مفتوح الان

سعر العدد 20 يورو

و خصم 5% عند حجز ال 100 عدد كاملة!

فراشة 79 كتبت :

حقوق الطبع محفوظه لدى شركه فراشكو للانتاج و التوزيع

بما اني صاحب الموضوع.. فجميع حقوق الطبع و التوزيع... و الأرباح بعد دفع الضرايب تقسم كالتالي :

50% للمعلم حشيش بمناسبة عودته بالسلامة

45% للمساهمة في دفع ديون مصر...

5% مناصفة بين الطفشان و فراشة بالعدل : اي 4% للطفشان و 1% لفراشة

1% ?????

ده ظلم كبير انا مش هسكت عليه هو نص 5 % بس 1 %؟؟؟

دي اي رياضه دي يا جدعان

ده ان دل .. دل على معزتك الكبيره يا Scorpion

تشكر يا عم.. يجي من اكتر

يصعب أن نكره من أحببناه كثيراً

رابط هذا التعليق

فراشة كتبت

ده ان دل .. دل على معزتك الكبيره يا Scorpion

الله الله يعني مش مؤلف قصص بس لكن تاجر معيز كمان .. ده أنت حكايتك حكاية والضرايب هاتهري جتتك وأنا أول واحد هايبلغ عنك مصلحة الضرايب على المعيز قصدي على الدخل.

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

يلا بينا يا سي السيد هقوم البس اهوه.. هروح معاك المصلحه ..انا اول شاهده معاك .. اول ما ادخل معاك هيسألوني انتي مين؟؟ هقولهم انا شاهد ما شفشي حاجه .......

1% قال.....

يصعب أن نكره من أحببناه كثيراً

رابط هذا التعليق

Scorpion كتب:

اعزائي المشاهدين .. الحلكة الكادمة من مسلسل "يوميات كلية بهية" ستوزاع علي هذه الكناة الخميس الكادم الساعة العاشرة مساء بتوكيت روما.. و الآن نركو ان تتمتعوا بسهرة الأعلانات

على ذكر الأعلانات .... و فى انتظار "الحلكة الكادمة" ممكن "أحشر" الأغنيه دى من AMERICANA

anyoccasiongiftware_1740_7262075

... أن واحدة من آساليب النُظم الديكتاتورية هى :

وهى بكل أسف كانت ومازالت مٌنتشرة ومُستخدمة في بلدنا الحبيب وعلى كافة المستويات بلا إستثناء !

رابط هذا التعليق

داخل قسم الأزبكية.. غرفة الحجز تكاد تنفجر بجميع الطلاب الذين وضعوهم كلهم في داخلها..

أمير : هو فيه ايه.. هو احنا عملنا ايه.. هما هيعملوا فينا ايه.. ثم اللي بيحصل ده قانوني.. ما تجاوبوني يا خواننا...

Moody : حنجاوبك علي ايه بس يا امير يا اخويا.. ماحنا كلنا في نفس المركب.. بس شكلها كده مش هتعدي علي خير..ربنا يستر..امال رجب فين. انا مش شايفه.

أمير : أيوه صحيح ( و ابتدأ يجوب بنظره أرجاء غرفة الحجز).. مش بس رجب مش موجود ناقص كمان لانسلوت ووووووووو Tiger

mgramoun : دول كانوا آخر تلاتة في البوكس... احتمال حيستجوبونا تلاتة تلاتة و بعدين يفرجوا عنا

أمير : انت بتحلم يا خويا..هو دخول الحمام زي خروجه... ربنا يستر. انا عاوز أروح... ما تعمل حاجة يا أبو حلاوة.. بخبرتك كده ها حابسيننا ليه ؟

أبو حلاوة ( محاولآ أصلاح البايب الذي انكسر أثناء دفعهم داخل البوكس ) : انا كان ايه اللي حشرني.. صدقتوني بقي لما كنت بقولكم اننا مضطهدين من السلطة و بنخاف منها لحد ما بقينا Passif Agressif Personalities و الدليل علي كده اننا ما اعترضناش علي اي حاجة من ساعة ما دخل الضابط الكلية من غير اذن نيابة لغاية اللحظة دي بالرغم من كل المخالفات القانونية الي واضحة زي الشمس.

mgramoun : خلاص .. اطلع قولهم الكلمتين دول خلينا نروح

أبو حلاوة : بقولكم اي .. انا ماليش دعوة.. انا لي عيادة مليانة عالم متعقدة باكسب منها الشهد.. شغل الكلية ده تسلية.. يعني زي ما تقولوا كده Hobby

أمير : امال حنسأل مين يعني.. مش أنت برضه من الأدارة و الا ايه ؟

أبو حلاوة : طب سيبوني أفكر..( لحظة صمت و محاولة أخري لأصلاح البايب ).. فيه حد معاه موبايل نبعت رسالة S.O.S.

Spider : أسمها S.M.S ... لأ يا سيدي. في الكلية كانوا طلعوا برأي أن اللي يبعت S.M.S يبقي سفيه.. فأشترينا دماغنا و بقينا نبعت أشارات دخان زي الهنود الحمر

أبو حلاوة : يا خسارة.. البايب أنكسر.. كنت قدرت أبعت كام أشارة دخان.. لكن و لا يهمكم.. جاتللي فكرة جهنمية.. شايفين البلاعة دى.. أحنا نعمل زي فيلم الهروب الكبير و نهرب كلنا من بلاعة البكابورت.. و أحتمال لو قدرنا نعملها.. بعددنا ده كله نخش موسوعة جينيز للأرقام القياسية

wa7d : جينيز ايه بس يابو حلاوة... احنا في ايه والا ايه.. انا شايف العملية هتبقي اسود من قرن الخروب

و فجأة سمع الجميع بوضوح اصوات ضرب و اهات و أنين و كان يمكن تمييز صوت صراخ رجب و لانسلوت و تايجر.

داخل غرفة الأستجواب

رجب : هو كله ضرب.. مافيش شتيمة

الضابط : بس كده انت بس تأمر.. و أنطلق فاصل جديد من السباب و الضرب

و للمرة الألف يتكرر نفس السؤال

الضابط : أنتم مش عايزين تقولوا مين رئيس التنظيم بتاعكم ؟

لانسلوت :يا عم صدقنا بقي مافيش تنظيم و لا زفت... ده احنا شوية طلبة علي باب الله.. اعتقنا بقي ده انا قفايا ورم.

الضابط ( ناظرآ الي ساعته ) : رجعهم الحجز يا علي.. الوقت اتأخر و الولية طابخة النهارده كوارع... مش هاضيع الأكلة عشان شوية النماردة دول... نكمل بكرة

و عند عودتهم الي غرفة الحجز في حالة واضحة من الألم و الأعياء، التف الجميع حولهم

مودى : هما عملوا فيكم ايه ؟

Tiger : بيانو... بيااااااااااااااااااانو... الله يخرب بيتهم الكفرة

و مد الجميع يدهم لا شعوريآ يحموا بها قفاهم

رجب : احنا لازم نخرج..لازم نخرج

ابو حلاوة : اهدا.. الجماعة بره أكيد لقوا الأفوكاتو و زمانهم جايين

أمير :كده و الا كده مش حنخرج قبل بكره... نسلم أمرنا و ربنا يعدي الليلادى علي خير

Wa7d : ما تصلح البيبة بتاعتك يابو حلاوة يمكن دخانها يبعد البراغيت عن المكان.. ده انا أتشويت

في هذه الأثناء سي السيد و أوبتي علي متن زوبة مازالوا في مهمة البحث عن الأفوكاتو

سي السيد : انا تعبت من اللف.. هو غاطس فين بس

أوبتي : أدينا بندور..مسيرنا نلاقيه... بس.. اطلع علي جنينة الحيوانات

سي السيد : جنينة الحيوانات ؟

أوبتي : ايوه... هو دايما يحب ياخد الشاي في جنينة البط..آل بتفكره بالريف الأنجليزى

سي السيد : ماشي.. يالا بينا.. بس مين اللي حيدفعلي حق البنزين.. انا مفولها مرتين لغاية دلوقتي.. و الا أقولك ما يهمش دول أخواتي برضه و مش خسارة فيهم.. لحسن انا عارف ان فيه واحد بيكرهني و هيطلعني في النهاية ندل.. و انا ماعنديش أستعداد أديله فرصة.

الوقت أصبح ليل في الحجز و الجميع في الزنزانة يبحثون عن أفضل الأوضاع لكي يستطيعوا أن يناموا... و لكن هيهات

Wa7d : حد جاييله نوم يا شباب ؟

Tiger : نوم ايه.. انا من بين الضرب و البراغيت و ريحة شراباتكم حاسس اني شارب 40 قهوة في شوب واحد

Wa7d : انا جعت.. بالحق هما رمونا هنا و نسونا والا ايه... (ثم اطل من نافذة الحجز صائحآ ) يا شاويش هو الMenu ايه النهاردة ؟

ابو حلاوة : Menu ...Menu ايه يا عم اللي عايزه.. احمد ربنا ان شعنونة مش معانا و الا كان زمانها سلختنا من التريقة.. يالل يا خواجة اطلبلنا واحد تيعمية آلا شاتتا .. الطبق المفضل لشريف عبواهاب علي 4 كوردون بلو و 3 Fois des oix à la champignons و الباقي فتة..

مصراوي : أنا أنا....أنا عايز فتة.. أمبارح كانت هافة عليّ بس زي مانتم عارفين بقالي 3 ايام ماتغديتش... الا بالحق.. انتم اتغديتوا ايه امبارح؟

لانسلوت : أتغدينا ايه امبارح.. و ربنا مانا فاكر فطرت ايه النهاردة.. يا عالم يا جعانة هو ده وقته... آآآآآآآآآآه ياني.. مش قادر أقعد الله يخرب بيوتهم.. ده ذنب سكوربيون و ابن مصر.. ما تمسكتش فيه و اتمسكت في حاجةماليش دعوة بيها... حقيقي يمهل و لا يهمل.. انت فين يا افوكاتو...

محمد ابو زيد : حد عارف الزمالك عمل ايه النهاردة.. ضيعوا علينا الماتش ربنا يفرمهم

Spider : يا عم زمالك ايه.. هو ده وفته.. علي العموم يكسب و الا يخسر الأهلي هيبقي دايمآ البطل

محمد أبو زيد : الليلة طويلة يا Spider و آدينا بنتسامر لحد الفجر ما يأدن و ربنا يفك زنقتنا جميعآ

لانسلوت : و يفك زنقتك يا سكوربيون يا خويا... ذنبك في رقبتي.. ضميري يا ناس

محمد ابو زيد : يا عم أكيد حد طلعه من أوضة الفيران.. خلينا في موضوعنا.. يعني انت مثلآ يا وايت هارت... انت عمرك ما قلت بتشجع مين... انت أهلاوي و الا زملكاوى يا جدع انت ؟

وايت : الفريق اللي بشجعه حاجة خاصة بىّ وحدي.. أنا مش مجبر أقول أي حاجة لحد... علي العموم أنا بشجع الفريق القومي.

رجب : مش مجبر تقول حاجة لحد ؟ ماشي يا عسل.. حنشوف حتعمل ايه بكره لما ييجي دورك في التحقيق

Tiger : بيانو... بياااااااانو

و هنا فتح الشاويش الباب و القي في منتصف الغرفة ببعض الأرغفة اليابسة و عليها مسحة من اللون الأخضر.. ثم وضع قُلة ماء علي الأرض قائلآ : بالسم الهاري يا غجر... امنع الكلام منك له... بكره كلكم مترحلين عالنيابه يا بتوع العَلام.

يتبع

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

Scorpion تصدق أن الشله الحلوه دى ممكن الواحد يقعد معاهم فى أى حته و هتبقى صحبه زى العسل رغم البراغيت و دخان البايب بتاع ابو حلاوه

على فكره الـ menu كانت ايه بالظبط ؟ اوعى تكون ساندوتشات زعـتر أنا مابحبوهوش

مش حاوصيك على الحريم ، لازم ياخدولهم كام ليله كده فى حجز النسا(ء )

يا وطنى : كل العصافير لها منازل

الا العصافير التى تحترف الحريه

فهى تموت خارج الأوطان

ـ نزار قبانى ـ

رابط هذا التعليق

يا سلام سي سكوب ، يعني عمال توزع الأدور وعلى حظ اهلي تطلعني فى دور واحد ميت ... وبعدين مالقتش واحد ريحته حلوه تخليه يلحن الأغاني بتاعتي غير سمير عجب .. ماعندك المحنين سدين عين الشمس .....

عالعموم إستمر على بركة الله بس وحياة أبوك طلعني المرة الجاية كومبارس متكلم من اللى بياخدوا 5 جنية  الحالة ضنك خالص يا سكوب ............. أنا موهبة مدفوسة يا ناس ونفسي حد يستكشفني .

أخى زميل ملحمة الحوواوشي س س

أحمد ربنا يازمل ... غيرك حتى ماطلعش لا ف دور ميت و لا صاحى و لا أغذية فاسدة!

بلد شهادات صحيح ...

وش سمكرى و بهوجى ماعهوش التوجيهية يانينا

لينكس بطاطا لينكس و ولده أمشير

أمين سـر جمعية نانوس الغيط النموذجية عفاريت

رابط هذا التعليق

عزيزي Linux

انا مش ناسي أي حد و ربنا.. انت ماخدتش بالك أن الطفشان لبسني في 100 حلقة.. يعني عايزني أعملها زي "دالاس" و الا "بيوتيفول" لزوم البيزنيز.. يبقي لو طلعتكم كلكم في الأول هكمل أزاي... حبة حبة عليّ يا شباب كله حياخد.. الرجالة عاليمين و الستات جنبي... و العداد شغال يا عم طفشان يا بختك

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

عزيزي Linux

انا مش ناسي أي حد و ربنا.. انت ماخدتش بالك أن الطفشان لبسني في 100 حلقة.. يعني عايزني أعملها زي "دالاس" و الا "بيوتيفول" لزوم البيزنيز.. يبقي لو طلعتكم كلكم في الأول هكمل أزاي... حبة حبة عليّ يا شباب كله حياخد.. الرجالة عاليمين و الستات جنبي... و العداد شغال يا عم طفشان يا بختك

و الله جربنى و هاعجبك قوى يامعلمى ...

محسوبك نبيه و فرريرة و أبن بلد يفهمها وهى طايرة

و عندى مؤهلات تعجبك ... انت ماخدتش بالك من أمضائي السابق:

لينكس المتشحتف لينكس 

طلعت بقفايا وراء على ياويكا فى فيلم رد قلبى و كلاويا وخليلك الطحال

يعنى طلعت ف السيما قبل كده أيام يوسف بك و جورج أبيض بك

أنت بس نقيلى قطعية كويسه و مخمخ لى على روائه ... و لو فيه أدوار تفصيل عندك أتحفنى بدور عطار أو جزار ... أصل كانت أمنية عندى بس مجموعى ماجابش ...

بلد شهادات صحيح ...

لينكس بطاطا لينكس و ولده أمشير

أمين سـر جمعية نانوس الغيط النموذجية عفاريت

رابط هذا التعليق

أنت يا عم سكوب أنت روحت فين حرام عليك أنا بقالي 5 أيام حاطط مكياج محمود المليجي وكل ما اخرج للشارع العيال يحدفوني بالطوب .. أرحمني بقى وخليني أخلص الدور بتاعي واخدلي رصاصتين فى أخر الفيلم أنا زهقت وورايا أفلام ومسلسلات تانية عايز أخلصها .

رابط هذا التعليق

اخي العزيز سي السيد...

انا آسف جدآ اني مقلتلكش ان الكلية حاليآ مش قادر اكتب فيها و لا كلمة... الظاهر ان أكتئاب شعنونة مُعدي و وصللي هنا في ايطاليا.. او الفيروسات بتاعت عمنا أخناتون لبدت في الكمبيوتر بتاعي...

صدقني مش قادر حتي ابتسم من كام يوم...اهم يومين و هيعدوا ان شاء الله.. بس اللي صعبان عليا ان الحالة دي جاتلي و معظم الشباب في الحجز...( وبالذات لانس زمانه ورم يا عيني ).

معلهش حقكم عليا....

( وش عبد الوارث عسر و هو بيقول : هدوا الزينة.. طفوا النور... هرب الكلب ويا سهير )

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

اخي العزيز سي السيد...

انا آسف جدآ اني مقلتلكش ان الكلية حاليآ مش قادر اكتب فيها و لا كلمة... الظاهر ان أكتئاب شعنونة مُعدي و وصللي هنا في ايطاليا.. او الفيروسات بتاعت عمنا أخناتون لبدت في الكمبيوتر بتاعي...

صدقني مش قادر حتي ابتسم من كام يوم...اهم يومين و هيعدوا ان شاء الله.. بس اللي صعبان عليا ان الحالة دي جاتلي و معظم الشباب في الحجز...( وبالذات لانس زمانه ورم يا عيني ).

معلهش حقكم عليا....

( وش عبد الوارث عسر و هو بيقول : هدوا الزينة.. طفوا النور... هرب الكلب ويا سهير )

لا حول ولا قوة إلا بالله .. حتى انت يا سكوب .. ده انت كنت آخر بسمه بندور عليه .. كل ده علشان بيرلسكوني بدأ يخبط فى دول الاتحاد الأوروبي .. ياعم خليك فى حالك وملكش دعوه أنت ، دول ديناصورات مع بعض أحنا هانروح فين بينهم.

على العموم عندي ليك الحل اللي هاينسيك الدنيا كلها ... روح أقرأ الموضوع بتاع " أتغديت أيه أمبارح " وجرب وصفة الحواوشي الملهلب وأضربلك رغيفين مع واحد شاي أيطالي تقيل بعدها هاتحس أنك اطول من برج بيزا وهاتنسى كل همومك ... ماتنساش تدعيلي.. أمير جربها قبلك ومن ساعتها مش سامعين له حس .

رابط هذا التعليق

الأديب العالمي سكوربيون كتب...

وبالذات لانس زمانه ورم يا عيني

طبعا .. ما أنا في القصة بتاعتك ... إعمل فيا اللي إنت عايزه ... قطعني يا معلم ...

رحم الله الأفاكاتو وإخناتون وإسكنهم فسيح جناته

__

وجوه في العاصفة - هل تحب عملك - كيف تعمل الأشياء - أزمة الحد الأدني

رابط هذا التعليق

انا مش فاكر الفيلم دة

حد يفكرني

الشعب اراد الحياة و القيد انكسر

رابط هذا التعليق

انا مش فاكر الفيلم دة

حد يفكرني

ده فيلم كرسي في الكلوب وكانوا عاوزين يسموه : تعالى نقلبها ضلمة.

وش بيضحك بالعافية من كتر الشغل

إن خوفت ماتقولشي وإن قولت ما تخافشي
رابط هذا التعليق

يا ست أمينة..

طول مافيه ناس زي ابو حلاوة، فارو و أخناتون... سي السيد و ابن مصر.. لآنسلوت و أوبتيمستيك و واحد... و كتير و كتير زيهم.. مافيش حد حيستجري يدي كرسي في الكلوب أو يقلبها ضلمة خصوصآ أن الطفشان بيدفع فاتورة النور أول بأول.

عزيزي الطفشان :

الفيلم أسمه " يوم سعيد " بتاع عبوهاب..

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

يا ست أمينة..

طول مافيه ناس زي ابو حلاوة، فارو و أخناتون... سي السيد و ابن مصر.. لآنسلوت و أوبتيمستيك و واحد... و كتير و كتير زيهم.. مافيش حد حيستجري يدي كرسي في الكلوب أو يقلبها ضلمة خصوصآ أن الطفشان بيدفع فاتورة النور أول بأول.

عزيزي الطفشان :

الفيلم أسمه " يوم سعيد " بتاع عبوهاب..

انت مش واخد بالك ان الطفشان هو اللي هايوصي على الكرسي الموجه للكلوب علشان مايدفعش الفاتورة تاني

نظرية برضه،، صح؟؟

إن خوفت ماتقولشي وإن قولت ما تخافشي
رابط هذا التعليق

انت مش واخد بالك ان الطفشان هو اللي هايوصي على الكرسي الموجه للكلوب علشان مايدفعش الفاتورة تاني 

نظرية برضه،، صح؟؟

ملعوووووووووووووووووووووووووووووووووبة ....

رحم الله الأفاكاتو وإخناتون وإسكنهم فسيح جناته

__

وجوه في العاصفة - هل تحب عملك - كيف تعمل الأشياء - أزمة الحد الأدني

رابط هذا التعليق

كلامكوا غلط

انا محتاج لسكوربيون يكمل القصة عشان نبيع الكتاب، و نعمله سيناريو و يبقى فيلم، و كمان حلقات تليفزيونية

و بعدين نعمل Action figures (شخصيات لعبة) من الابطال عشان يبيعوها مطاعم الاكل السريع

و سكوربيون يدي محاضرات كمان

فأنا اخر واحد ادي كرسي في الكلوب

ياللا يا سكورب

المطبعة مستنية العدد القادم!

الشعب اراد الحياة و القيد انكسر

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...