اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

محتاج حد يفهمني أعمل ايه التأشيره عامل ؟؟؟؟ >>>>>>

Recommended Posts

شكراً ياجماعة على الاهتمام ده وعلى فكره انا عملت المهنة في البطاقة عامل بس من غير اي حاجه ((عامل)) يا ترى هيمشوها في القنصلية ولا لا؟؟

وعلى فكرة الوكالة اللي معايا مكتوب فيها (( صك وكالة استقدام ، الحمد لله والصلاة والسلام على نبينا محمد وبعد ... فلدي انا (( فلان )) كاتب عدل في كتابة العدل الثانية بالرياض حضر (( صاحب المصلحة - الكفيل)) - سعودي - بموجب سجل مدني رقم (( رقم السجل )) وقرر بقوله انني اقمت (( محمد - اللي هو انا يعني )) مصري الجنسية - في استقدام نفسه بمهنة عامل منزلي من مصر - القاهرة بموجب التاشيرة (( رقم التأشيرة )) في (( تاريخ التأشيرة )) وله حق المراجعة والتعقيب وانهاء كافة الاجراءات اللازمة لما ذكر والتوقيع عني فيما يتعلق بذلك وعليه جرى التصديق والتوقيع تحريراً في (( التاريخ )) وصلى الله على نبيبنا محمد وآله صحبه وسلم ...،

ومختومة الختم الرسمي بتاع وزارة العدل وكاتب العدل ماضي عليها ....

انا عايز اعرف بقا ازاي مكتب سفريات يخلصها والوكالة زي منتو شايفين كده؟؟؟ وهل لو الراجل يعرف اني مش هعرف اخلصها بنفسي كان تعب نفسه وعمل الكلام ده؟؟؟

وشكراً

رابط هذا التعليق

المواضيع الموجوده في المنتدي بتعطيلك الرد بتاع سؤالك .. حاول تدور في صفحة 7 أو 8 .. ومش هتبعد بعيد يعني .. هتلاقى رد لكيفية القدوم للسعودية وتخليص الأوراق وكله ..

الأخ ozoozo مجمع كل الخطوات .. وربنا يوفقك ..

بس افتكر اني قولتلك . بلاااااااااااااااااش

من الأفضل أن تمشى ببطء إلى الامام على إن تمشى مسرعاً إلى الخلف

يسخر من الجروح كل من لا يعرف الألم
رابط هذا التعليق

• بعد 3 أسابيع...
المواضيع الموجوده في المنتدي بتعطيلك الرد بتاع سؤالك .. حاول تدور في صفحة 7 أو 8 .. ومش هتبعد بعيد يعني .. هتلاقى رد لكيفية القدوم للسعودية وتخليص الأوراق وكله ..

الأخ ozoozo مجمع كل الخطوات .. وربنا يوفقك ..

بس افتكر اني قولتلك . بلاااااااااااااااااش

سبحان الله

رابط هذا التعليق

• بعد 11 سنة...
  • الزوار
في ٢٦‏/١٠‏/٢٠٠٨ at 23:53, عصام أبوالفتح said:

استاذنا س س انا قولت زيارة شخصية مش تجارية ومش عمل .. ده رابط لانواع الزيارات من موقع الخارجية

https://visa.mofa.gov.sa/

انا رأيى انه هيندم ندم عمره لو راح بتاشيرة خدام .. ولو كان خدام فى مصر .. أكرمله .. بدل مايتبروز بيها فى المطار ومن بعدها .

انا جيلي تأشير عامل منزلي  اعمل البطاله والجواز اي

رابط هذا التعليق

أعقب على هذا الموضوع بعد مرور إثنى عشر عاما  على وضع الموضوع هنا في محاورات المصريين و لا أقصد وضع رد على الموضوع

لكن تعبير عن ألمي الشديد فعلا يدمي قلبي أن يحاول مصري خريج جامعة مصرية الإلتحاق ك خادم في السعودية كما أدمي قلبي  خريج آداب من مصر يتسائل عن تأشيرة راعي غنم 

و من سنوات على ما أذكر أن السيدة عائشة عبدالهادي وزيرة القوى العاملة وقعت شبه إتفاق مع إحدى الدول العربية لإستقدام خدامات من مصر

مواطنين لا متفرجين

رابط هذا التعليق

• بعد 3 سنة...

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...