اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

فكرة شقية.

Salwa

Recommended Posts

مهيب...

تعرف كام مرة قرأت تعليقك ؟؟

تلاتة !! اربعة ...!!.........كام مرة ارسلت لك رد...ولغيته ؟؟ !!! مرتين ..

عارف ليه ؟؟

عارف طبعااااااا....

عارف انى ضحكت ....اثق انك تعرف انى اقرأ كلماتك لى وابتسم ..

.تماما كأنك ضبطت الطفلة وهى تأكل الجيلاتى الممنوع بأمر الطبيب لأنها مريضة ...تعتقد ان لااحد يراها ...ويظهر مهيب قائلا ....اكبرى بقى ...بلاش تصرفات الاطفال دى ..بلاش حاتأذى نفسك ..

فى احيان كثيرة ارى ضرورة .( ارتداء قناع الصرامة ) .كى اضفى على الموقف الذى اجد نفسى فيه بعض الجدية .

ثم فجأة ....اترك المكان بما فيه ومن فيه ....بدون اعطاء اى مبرر ..

تصدق انى اشعر وقتها بانقباض ؟؟؟...واعود مرة اخرى لطبعى ....محاولة علاج كل المشاكل بالهدوء والحزم والحلم ...واشعر وقتها بالراحة النفسية العميقة ...واقول بينى وبين نفسى ..( لو اعتقدوا انى ضعيفة لدرجة انى لا استطيع اتخاذ قرار معين فورى .....فهذه مشكلتهم وليست مشكلتى ...ووقت الجد يظهر من هو على حق )..

هذا الموضوع اسميته ....فكرة شقية ..

يوم كتابته كنت فعلا فعلا اشعر شعور الطفلة الشقية التى مازالت ترغب وتريد اكتشاف كل ماهو حولها ...

تريد معاكسة .....( كبار فى حالة حزن .... لاتدرى اسبابه .) ...

اترانى كنت اقرأ المستقبل يومها ؟؟ اترانى كنت اعلم انى سنة ورا سنة ...سوف اتابع تطورات تغيير احساسى فى نفس الميعاد من كل عام ؟؟

(( عندما تصل سنوات عمرك لعدد سنوات عمرى .....سوف تعلم وتتأكد ...ان الحياة لا تتحمل اى نوع من انواع الحزن ...ويجب ان نحياها ( ان اردنا ان نحياها ) ...بنفس الروح ونفس الامل ونفس براءة ...الاطفال ))

دمت يامهيب ...ودام قلبك البرئ النقى ..

لم يخطر ببالى ان استمر فى كتابة موضوع لمدة تزيد عن اربع سنوات !!!

(وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِيماً)

[النساء : 93]

رابط هذا التعليق

• بعد 2 سنة...
  • الردود 69
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

ان شاء الله صباح خير...ان شاء الله خير ...كل اللى يجيبه ربنا كويس ..ان شاء الله سأظل متفاءلة ..

ان شاء الله..

هذه الكلمات قلتها لنفسى اليوم..فى الفجر ..قلتها لنفسى مع اشراقة اليوم ...قلتها لنفسى عند رؤيتى فى مرآة اليوم ...قلتها لنفسى وانا استعد لاستقبال عام جديد فى عمرى المديد ..

لن اسمح لأى شئ ان يعكر صفو حياتى ..

ايضا...قلتها لنفسى ..

نظرت لتاريخ آخر كلام لى هنا ...ووجدت انى لمدة سنتين لم اكتب اى شئ ...لماذا ؟؟

كنت غائبة ...كنت غائبة فى هذا التاريخ ......وانا بطبعى لااحب الرجوع للخلف ...او العودة لما فات ...يوم مر (( ولم الحق به ))...لابأس .

توجد ايام كثيرة قادمة ...سوف اعوض فيها وبها ما فات ..

فى هذا المكان وللسنة الثامنة ...آتى هنا لأتذكر عام مضى وافكر ف عام آت..

تغيرت اشياء كثيرة فى حياتى ..

لم اتوقع او اتخيل ابدااااااا... انى ...كان من الممكن ان اندم على قرار الرحيل .

كنت اتعذب واتمنى الرحيل..

وطنى سوف يغنينى عن كل احبائى ..!!

صغارى اصبحوا كبارا ...

سوف ارحل ..

سوف آتى مرتين فى العام ..

سوف اتابعهم (( تليفونيا ))..

كل هذا كان ...هراء .

كيف سأقتلع روحى من جسدى ؟؟

كيف سأبتعد بالجسد واترك القلب هنا ؟؟

كيف ؟؟

كيف كنت سأستغنى عن احضان دافئة كثيرة واذرع تحيطنى بكل جود الحياة ..

لم ارحل ..

لم استطع الرحيل ..

لم يتركونى ارحل ...

كنت اود العيش ...هناك...فى بيت يطل على شاطئ مولدى .

وطنى مكانه ايضا ...فى القلب ..

قدر الله وماشاء فعل ...

خير...

كل شئ كان خير ...

وصلت الى قناعة ...ان كل شئ مقدر ومكتوب ...

الآن ..وبعد ثمانية اعوام ..اتابع مرة اخرى تقلب الفكر ومشاعر الغربة والحنين وتغيرات تحدث كلما تقدم بنا العمر ..

واجد انى ر اضية ..

راضية اكثر مم كنت اتخيل الرضا ..

ابتسم لكل شئ ..واشعر فعلا بالسعادة ..

انظر الى مكتبتى ...ودرج صغير به ...(( علبة دواء ..للضغط ....وورقة عليها ميعاد فى شهر قادم للاستشارة ))...وابتسم ..واضحك .

قالت لى للطبيبة ..للمرة الألف ...ياسلوى فوقى وحاولى تفهمينى ...لازم تاخدى الدوا .

انتى مريضة ضغط ..

ف يوم حاتحصل حاجة غير مرغوب فيها ..!!!

ابتسم..

هذه المرة قالتها لى صريحة ...كانت تبتسم هى .

قالت ..

وجهك مخادع...لايظهر حقيقة سنك ...ابدااا...حبك للحياة وطاقتك وابتسامتك الدائمة لاتظهر حقيقة سنك .

فى سنك الآن ..لاينفع قول ..انا امشى كتير...انا اهتم بطريقة اكلى ...انا لااحزن ...لالالا...

لست شابة صغيرة السن ..

انت ..ياسيدتى . ....مررت بمرحلة العشرين ...والتلاتين... :ninja: والأربعين ...و...الخمسين :lol: ..اكمل ؟؟

ضحكت..ضحكت انا بصوت عال ..

ضحكت وانا افكر ..

وماذا يحدث ...اذا حدث ما نخشاه؟؟

كل مقدر ومكتوب ..

احيا يومى كما اريد ...او...بمعنى آخر ...افعل فقط ..مايرضينى .

احضر لى اولادى وزوجى ....وحفيدى ...هدايا كثيرة ...لم اراها للآن .

اشعر ان الأمتلاء النفسى الحقيقى والسعادة الحقيقية هى ان نكون بجانب احباءنا .

صباح الخير...

صباح سعيد جدا جدا جداااااااااا...

و...

كل عام وانا بخير..

كل عام...وكل احبائى واصدقائى واقربائى ... وانا... بخير .. wst:: :lol:

(وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِيماً)

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله....

سلوى المحاورات...

كل سنة وأنت أجمل...كل سنة وأنت أطيب

حروفك تمدنى دائما بدفء وطمأنينة من نوع خاص..

تعطنى أمل فى أن الغد دائما مشرق

قد نتفق...وقد نختلف

ولكنك تظلين دائما سلوى نفسى

كل سنة وأنت طيبة ...وجميلة ...وحبيبتى...

:ninja:

{ لَّقَدْ كُنتَ فِي غَفْلَةٍ مِّنْ هَـٰذَا فَكَشَفْنَا عَنكَ غِطَآءَكَ فَبَصَرُكَ ٱلْيَوْمَ حَدِيدٌ }

رابط هذا التعليق

الاستاذة المحترمة الفاضلة مدام سلوى

كل عام وحضرتك بالف خير واسال المولى بعزتة وجلالة ان يعطيكى العمر المديد والصحة الوفيرة وهناء البال وتفرحى باحفاد احفادك

رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَدْخِلْنِي بِرَحْمَتِكَ فِي عِبَادِكَ الصَّالِحِين

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله....

سلوى المحاورات...

كل سنة وأنت أجمل...كل سنة وأنت أطيب

حروفك تمدنى دائما بدفء وطمأنينة من نوع خاص..

تعطنى أمل فى أن الغد دائما مشرق

قد نتفق...وقد نختلف

ولكنك تظلين دائما سلوى نفسى

كل سنة وأنت طيبة ...وجميلة ...وحبيبتى...

:roseop:

كل عام وانت يااختى الفاضلة بألف خير ..

سرنى حضورك حقا...

اهلا بك معى ..هنا ..فى صفحة هذا العام .(( اترين حقا انى قد انتصرت فى موقعة الأطياف المغتربة ؟؟ ))..

الاتفاق والاختلاف سنة الحياة ..

ولعلنا ككل البشر...نتفق ف بعض الأشياء ونختلف فى اشياء اخرى ..

انا احب الشاى بالقرنفل واحيانا بالنعناع ...وانتى تفضلين النسكافيه .. :roseop: :rolleyes:

حتى الاصابع تختلف ..لكن؟؟ تجمعها يد واحدة ...صح؟؟ :roseop: :rolleyes:

اسعدتنى كلماتك حقا وصدقينى اجمل شئ ف الدنيا الشعور براحة البال والرضا ...الرضا بكل اللى مكتوب لنا ..

لابد فعلا ان تتغير مفاهيم كثيرة فى حياتنا ..

للأسف...ننتبه بعد فوات الآوان ..

يضيع العمر فى البحث عن شئ معين رسمناه لأنفسنا ...تعبنا من اجل الوصول لهدف ما ...والنتيجة ؟؟

فى حقيقة الأمر ...بجد يعنى بجد ..

لاشئ ..

نصل لسن معين ...ونجد (( وياللغرابة ))...اننا لاننبهر بأى شئ ...الا بالأشياء البسيطة الطبيعية ..

نجد انفسنا فقط عندما نلتحم بالطبيعة ..

او عندما ننفرد بأنفسنا.. او... مع اقرب الأقربين ...

نكتفى بمجرد الاستلقاء فى دعة ...وتصفح جريدة لاتعطى اى اهمية لأى شئ ..ونغير قنوات بعضها يلتهب حماسا اجوف ...والبعض الآخر تديره شرذمة تبحث عن الرزق

( اقصد عن المال الوفير ) بلا اى صعوبة وبطريقة تدعو للرثاء ..نغير ونغير ونغير ..لانقتنع بأى شئ...ويستقر المنظر النهائى على برنامج ..فيلم وثائقى ...او..عالم البحار ..

ونتوه ف بحر على شاشة فضية يغنينا مؤقتا عن مياه نراها نحن زرقاء وخضراء حقيقية ...

الآن فعلا اجد نفسى لاابحث عن السعادة ...اتعلمين لماذا ؟؟ لأنها لدى ...حقيقة ...هى لاتحتاج للبحث عنها ..

هى موجودة ف كل شئ ..موجودة حولنا ...لكننا احيانا لانراها ...او..لانريد ان نراها ..

ان شاء الله ...سوف ترين سعادتك عندما يأتى اليوم وتضمين حفيدك ..يااااااه....هى سعادة من نوع خاص جدا جداااا...بعض من بعض منك يسير على الأرض ويكبر امامك ..شئ رائع ..

انتهى اليوم ..واصبحنا واصبح الملك لله وحده ..

كل عام ونحن جميعا بخير ..

كل عام ونحن جميعا اجمل ولله اقرب ...

.

رابط هذا التعليق

الاستاذة المحترمة الفاضلة مدام سلوى

كل عام وحضرتك بالف خير واسال المولى بعزتة وجلالة ان يعطيكى العمر المديد والصحة الوفيرة وهناء البال وتفرحى باحفاد احفادك

اخى الفاضل /sarmar

شكرا جزيلا على التهنئة الجميلة ويارب يكون لك مثل ما تمنيت واكثر ..

يارب يسعدك برؤية احفادك والتمتع بكل حنانهم وحبهم ..

ربنا يحقق لك كل ماتتمناه ويرزقك الرزق الوفير ف المال و يمتعك بالصحة وراحة البال والرضا .. :rolleyes: :rolleyes:

رابط هذا التعليق

العزيزه الغاليه ...ماما سلوى

هذه اول مره اخاطبك مباشرة فيها ووجدتنى اود ان اقول "ماما سلوى "

اشهد الله انى احببت فى الله ..دون ان اصرح لك ..ولكن دائما استشعر منك الحب والدفء والعطاء

سعادتك بالحفيد اسعدتنى ولطالما تمنيت ان اشعر بها .. عندما يتزوج ابنائى بفضل الله

احببت ان اشاركك بدايه سنه سعيده فى عمرك المديد بأذن الله

كل عام وانت اسعد حالا واهدء بالا

كل عام وانت لله اقرب وعلى طاعته ادوم

كل عام وانت بكل حب وصحه وراحه بال :rolleyes:

رابط هذا التعليق

بألوان الزهور فى يدي جئت --- وبنسمات الربيع اتمايل

اختى الفاضلة - سلوى

كل عام وانت بخير :closedeyes:

انا الوحيدة التى اختلف عن الباقيين - فيا لها من صدفة جميلة -

لان نفس هذا اليوم تحتفل به اسرتى الصغيرة

فاليوم 16 ابريل عيد ميلاد زوجى الحبيب

ومن هنا اهدى ارق امنياتى لك ولزوجى وصحبة ورود

فانتما مشتركان فى برج الحمل

ومشتركان ايضا فى محبتى واحترامي الشديد

وامراه برج الحمل ورجل برج الحمل

لا يختلف عليهما اثنان ابدا - لان صفات هذا البرج الطيبة الشديدة وحب الخير و حب الاخرين

كل عام وانتما الاثنان بالف خير :blink:

md2:

تم تعديل بواسطة اغابي

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

كل عام وانتى بخير

كل عام وانتى بخير وصحه (ماما سلوى)انا حبت قوى انى اقولك كده

لانى حسيت انى بتكلم مع ماما

كل عام وانتى بخير

تحياتى لكى :closedeyes: :blink:

ان الانسان يقدر بما يمتلك بل يقدر بما يفعله

وليس بما فعله حتى الان بل مايمكن ان يحققه فى المستقبل

رابط هذا التعليق

العزيزه الغاليه ...ماما سلوى

هذه اول مره اخاطبك مباشرة فيها ووجدتنى اود ان اقول "ماما سلوى "

اشهد الله انى احببت فى الله ..دون ان اصرح لك ..ولكن دائما استشعر منك الحب والدفء والعطاء

سعادتك بالحفيد اسعدتنى ولطالما تمنيت ان اشعر بها .. عندما يتزوج ابنائى بفضل الله

احببت ان اشاركك بدايه سنه سعيده فى عمرك المديد بأذن الله

كل عام وانت اسعد حالا واهدء بالا

كل عام وانت لله اقرب وعلى طاعته ادوم

كل عام وانت بكل حب وصحه وراحه بال :roseop:

يامرحبا يامرحبا يامرحبا ...

قلب ابيض هنا ؟؟

اشهد الله انى شعرت بفرحة طاغية عند قراءة كلماتك الطيبة الصادقة ...

واشهد الله انى كنت اتابع ما تكتبين واشعر انك فعلا قريبة من القلب ...لم اشعر ابدااا بأى غربة ناحيتك ..(( شئ غريب مش كدة ؟؟ ))..

سبحان الله ..وكأنى انا كاتبة هذه الكلمات لك .

..الحمدلله تجمعنا هنا الفة بلا اى ضجيج ..

كل عام وانتى فى خير وافضل حال ..

ربنا يخليكى ويمتعك بكل خيراته وتفرحى بأحفادك ويعطيكى ويرضيكى وتتحدثين عن نعمه التى لاتحصى ..

ربنا يجعل كل ايامك افراح وهنا .. :happy: :wub:

رابط هذا التعليق

بألوان الزهور فى يدي جئت --- وبنسمات الربيع اتمايل

اختى الفاضلة - سلوى

كل عام وانت بخير :roseop:

انا الوحيدة التى اختلف عن الباقيين - فيا لها من صدفة جميلة -

لان نفس هذا اليوم تحتفل به اسرتى الصغيرة

فاليوم 16 ابريل عيد ميلاد زوجى الحبيب

ومن هنا اهدى ارق امنياتى لك ولزوجى وصحبة ورود

فانتما مشتركان فى برج الحمل

ومشتركان ايضا فى محبتى واحترامي الشديد

وامراه برج الحمل ورجل برج الحمل

لا يختلف عليهما اثنان ابدا - لان صفات هذا البرج الطيبة الشديدة وحب الخير و حب الاخرين

كل عام وانتما الاثنان بالف خير :happy:

:wub:

عزيزتى الغالية /اغابي..

وهل بعد كلماتك ..استطيع ان اكتب لك كلمة ؟؟

كل عام واسرتك الصغيرة بكل خير ..ربنا يخليكم ويسعدكم ودايما تحتفلوا بكل الأيام الجميلة ..

شئ جميل جدا جدااا يااغابى انك تتكلمى عن زوجك بكل الحب ده...انا فعلا فعلا بحترمك جداا وبكلامك ده تجعلينى اقول لك ...شابو ..برافو اغابى ..

اوقات كتيرر مع العشرة ...الطرفين او احداهما ....ينسى صفات الطرف الآخر ...او بس يفتكر قسوة الايام والعيشة والروتينيات ...محدش بيكون فاضى حتى ولا له نفس ...يقف ويقول لنفسه ...طيب ياترى الانسان ده اللى معايا كويسش فعلا الا كله كدة عنده سيان ؟؟

محدش بيقول لنفسه ...يمكن انا السبب ..

يعنى تخيلى لما زوجك يسمعك بتقلى عليه كدة ؟؟ بتقولى عليه انسان جميل ومحترم وطيب وانك بتحبيه وبتتمنى له كل الخير ..

تخيلى بقى وقع ذلك عليه ؟؟

ساعات الستات بتنسى ان الرجل ايضا ...يحتاج لهذه الكلمات الطيبة ...يحتاج ان يسمع من زوجته اد ايه هى بتقدر ظروفه وبتقدر تعبه واد ايه هى عارفة انه بيحبها ..

ربنا يسعدك وينور طريقك ..

كل سنة واحنا كلنا بخير ... wst:: art:)

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

كل عام وانتى بخير

كل عام وانتى بخير وصحه (ماما سلوى)انا حبت قوى انى اقولك كده

لانى حسيت انى بتكلم مع ماما

كل عام وانتى بخير

تحياتى لكى :happy: :wub:

الابنة العزيزة / صوفيا .

كل عام وانتى بخير وبصحة وسعادة ..

انا ايضا ..سعدت جدا عند سماعى منك كلمة ..ماما سلوى .. :roseop: ..

اقصد قرأت الكلمة وكأنى اسمعها لأنها كانت صادقة ..

الحمد لله اننا نتفق على صدق الاحساس ...

ربنا يديم المحبة بيننا جميعا .

يارب اسمع دايما عنك كل خير..

دمت بكل ود.. wst:: art:)

رابط هذا التعليق

• بعد 4 أسابيع...

ماكنتش هنا يا اغلى سلوى والا كان الولد محمد هيص وزغرط ورقص كمان الا ماما سلوى صح

صباح جميل يا سلوى واعتبرى النهاردة عيد ميلاد تانى خصوصى مع مادا ومانا تحبى موس شوكولا وتقعدى مع محمد افندى تبهدلوا الدنيا

خلاص من عينى بس كده

انا حجهز التورتة ومعادنا زى ما تحدديه

ربنا يسعدك يا سلوتى وعقبال مليون سنة راحة وحب وخير وسعادة يارب :cry1: :blink: :blush2:

Happy Birthday Salwa

Mada we mana

عندما تشرق عيناك بإبتسامة سعادة

يسكننى الفرح

فمنك صباحاتى

يا ارق اطلالة لفجرى الجديد

MADAMAMA

يكفينى من حبك انه......يملأ دنياى ....ويكفينى

يا لحظا من عمرى الآنى.....والآت بعمرك يطوينى

يكفينى .....انك........................تكفينى

رابط هذا التعليق

ماكنتش هنا يا اغلى سلوى والا كان الولد محمد هيص وزغرط ورقص كمان الا ماما سلوى صح

صباح جميل يا سلوى واعتبرى النهاردة عيد ميلاد تانى خصوصى مع مادا ومانا تحبى موس شوكولا وتقعدى مع محمد افندى تبهدلوا الدنيا

خلاص من عينى بس كده

انا حجهز التورتة ومعادنا زى ما تحدديه

ربنا يسعدك يا سلوتى وعقبال مليون سنة راحة وحب وخير وسعادة يارب :wub: bv:- :roseop:

Happy Birthday Salwa

Mada we mana

معقول ؟؟؟

ايمان بحالها هنا ؟؟

كيف حالك وحال الصغير الحبيب الغالى ؟؟ ..

التورتة وصلت ..(( بس انا مقدرش آكل حلو كتيرر ))...وبس احنا ف انتظار محمد افندى علشان نحتفل بوجوده معانا وبأنك انهاردة نورتينا ..

بجد يعنى مفاجأة سعيدة جداا انك هنا ...

كل عام وانتم بخير ويارب دايما نسمع عنكم كل خير... :blink: bv:-

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة و بركاته

لان التوبيك ده اسمه "فكرة شقية"...و لان كل افكاره تحسي كده انها مش بس بتتشاقي علي عقل الواحد....لا و كمن بتقعد تنكش في الحتت المستخبية من قلبه

اسمحيلي كده ااقول لحضرتك علي احساس شقي جاني دلوقتي

يا ماما سلوي....لما كنتي بتكتبيلي و تقوليلي مني ليكي يا ريهام حضن آد البحر و السماو الكون بحاله......انا كنت بحس ان حضرتك ليا انا لوحدي.....متزعليشي مني......الحضن بتاعي انا و بس.....و بعدين لما كل شوية اجي ابص من خرم الباب ع التوبيك و الاقي حبايبك ما شاء الله ....انا حسيت اني غرت....ىه و الله.....مش عشان انهم حواليكي...بالعكس حضرتك انسانة مغناطيس...يعني عندها احتكاك حراري كده يخليها تجذب قلوب الناس حواليها....بس مش عارفة برضه الحضن بتاعي أنا

يمكن انا انانية في حبي لحضرتك........يمكن ده طبع طفولي شوية......او شويتين.....او حبة كتير

بحبك...و بحب حب حبايبك ليكي.....و بحب حبك ليهم اللي مش بيقلل من حبك ليا....بس بحب.......اناكشك كده كل شوية......عشان ترجعي تشديني جوه حضنك...اللي آد البحر و السما و الكون بحاله

مسااااااااااااكي احساس شقي يا سلوتي الوحيدة

رابط هذا التعليق

• بعد 10 شهور...

لان التوبيك ده اسمه "فكرة شقية"...و لان كل افكاره تحسي كده انها مش بس بتتشاقي علي عقل الواحد....لا و كمن بتقعد تنكش في الحتت المستخبية من قلبه

يا ماما سلوي....لما كنتي بتكتبيلي و تقوليلي مني ليكي يا ريهام حضن آد البحر و السماو الكون بحاله......انا كنت بحس ان حضرتك ليا انا لوحدي.....متزعليشي مني......الحضن بتاعي انا و بس.....و بعدين لما كل شوية اجي ابص من خرم الباب ع التوبيك و الاقي حبايبك ما شاء الله ....انا حسيت اني غرت....ىه و الله.....مش عشان انهم حواليكي...بالعكس حضرتك انسانة مغناطيس...يعني عندها احتكاك حراري كده يخليها تجذب قلوب الناس حواليها....بس مش عارفة برضه الحضن بتاعي أنا

يمكن انا انانية في حبي لحضرتك........يمكن ده طبع طفولي شوية......او شويتين.....او حبة كتير

بحبك...و بحب حب حبايبك ليكي.....و بحب حبك ليهم اللي مش بيقلل من حبك ليا....بس بحب.......اناكشك كده كل شوية......عشان ترجعي تشديني جوه حضنك...اللي آد البحر و السما و الكون بحاله

كيف حالك يالماضة مصرية جدااا ؟؟

كيف حالك ياريهام؟؟

شفتى حد قبل كدة بيرد عليك بعد حداشر شهر ؟؟؟

وعلشان متزعليش ..

كتبت لك قبل حتى ما أفكر اكتب كالعادة احساسى ف اليوم الجميل ده ...

باقى سويعات وأبدأ ان شاء الله عام جديد..

كلامك دايما جميل وكله تفاؤل ياريهام ..

وجودك نفسه ف أى مكان نسمة جميلة ..

موعدنا بعد قليل ...و مساحة من البوح.

دمت بكل خير .. :clappingrose: :clappingrose:

رابط هذا التعليق

كيف حالك يالماضة مصرية جدااا ؟؟

كيف حالك ياريهام؟؟

شفتى حد قبل كدة بيرد عليك بعد حداشر شهر ؟؟؟

وعلشان متزعليش ..

كتبت لك قبل حتى ما أفكر اكتب كالعادة احساسى ف اليوم الجميل ده ...

باقى سويعات وأبدأ ان شاء الله عام جديد..

كلامك دايما جميل وكله تفاؤل ياريهام ..

وجودك نفسه ف أى مكان نسمة جميلة ..

موعدنا بعد قليل ...و مساحة من البوح.

دمت بكل خير .. :clappingrose: :clappingrose:

كنت محتاجاكي يا ماما سلوي النهاردة

كنت محتاجاكي اوي

عارفة لما تحسي انك تايهة و ربنا بياخد بايدك و بيعبر بيكي فوق كل طوبة اتحدف ت علي و كانت هتوقعني

عارفة يا ماما لما تقوليله من كل قلبك اوي

انا بحبك اوي يا ربنا

عارفة لما يجي كلامك في نفس الوقت...اللي بدور فيه علي مساحة......لامي احكيلها...بس مش عارفة احكيلها عشان عارفاها هتشيل الهم....(و هتاكل دماغي الصراحة.....هههههههه)

و الاقي كلام...حضرتك

دلوقتي

في اللحظة دي....كنت ناوية.....اسلم...و استسلم...و ارميني كدهوت و منين ما تحدف بقي الموجة

فاكرة زمان يا ماما سلوي لما كنا بنحكي...عن الرسايل الربانية

تقولي ايه بقي

غير ان ده

رسالة برضه

ربنا كريم اوي يا ماما سلوي

و بعدين ثانية واحدة

ايه ده

دهدي :blink: :blink: :blink:

لا.........اثبتي مكان حضرتك.....اياكشي تتحركي

ثانية واحدة و راجعة

رابط هذا التعليق

أنا جييييييت

كل سنة و انتي احلي حوار مش بيتكتب بالحروف...

ده بيطلع من القلب و بيوصل للقلب من غير استئذان

كل سنة و حضرتك القريبة اللي شافها القلب باحساسه و لسه ماشفتهاش العين

كل سنة و حضرتك الحضن اللي آد السما و البحر و الكون بحاله

يا رب السنة الجاية تكون كلها مواعيد...سعادة...تفرح قلبك...اللي ياما فرح قلوب حواليه و نورلها الطريق بفضل الله

انا محتارة.....فيه ناس في حياتي...مبعرفشي اجيب ليهم هدية عادية....لانهم مش كده

فكرت...شوية....و روحت و جيت و في الاوضة شويتين

و قلبي دلني علي فكرة..."شقية"

فاكرة حضرتك في يوم اتواعدنا....و قولتيلي...يمكن نتقابل هناك

و قلت لحضرتك....انا مشتااااقة فوق ما تتخيلي

معادنا هناك باذن الله

و يا رب يكون قريب

في المكان الوحيد اللي بيرجع قلوبنا تاني علي فطرتها...بيغسلها و يغسلنا معاها

كل سنة و حضرتك.....في معية الله

كل سنة و حضرتك....في راحة بال

كل سنة و حضرتك.....سلوي

:give_rose::give_rose::give_rose::give_rose::give_rose::give_rose:

رابط هذا التعليق

أنا جييييييت

يا رب السنة الجاية تكون كلها مواعيد...سعادة...تفرح قلبك...اللي ياما فرح قلوب حواليه و نورلها الطريق بفضل الله

معادنا هناك باذن الله

و يا رب يكون قريب

كل سنة و حضرتك.....سلوي

طيب اعمل ايه؟؟

يعنى باقى ساعة وربع على بداية ..(( بكرة ))...ومش عاوزة ابدأ البداية بالدموع...حتى لو كانت دموع الشوق الى لحظة الميلاد الجديد ..هناك ..فى ضيافة الرحمن.

اؤكد لك ياريهام الحبيبة ان اى هدية لاتعادل عندى هذه الهدية التى اتمنى أن تكون من نصيبى .

كم احن الى التواجد هناك.

ان شاء الله ..موعدنا فى اقدس بقاع الأرض .

قريبا. :give_rose: :give_rose:

رابط هذا التعليق

أنا جييييييت

معادنا هناك باذن الله

و يا رب يكون قريب

كل سنة و حضرتك.....سلوي

طيب اعمل ايه؟؟

يعنى باقى ساعة وربع على بداية ..(( بكرة ))...ومش عاوزة ابدأ البداية بالدموع...حتى لو كانت دموع الشوق الى لحظة الميلاد الجديد ..هناك ..فى ضيافة الرحمن.

اؤكد لك ياريهام الحبيبة ان اى هدية لاتعادل عندى هذه الهدية التى اتمنى أن تكون من نصيبى .

كم احن الى التواجد هناك.

ان شاء الله ..موعدنا فى اقدس بقاع الأرض .

قريبا. :give_rose: :give_rose:

و أنا نفسي بجد أشوفكم انتو الاثنين في الحرم الشريف

و ناس كتير اوي هنا نفسي برضه ربنا يجمعني بيهم هنا

و الأحلى و الأحلى أن نجتمع معا

بعد أن ينزع الله تعالى ما في قلوبنا من غل

إخوانا على سرر متقابلين

في الفردوس الأعلى

أعد شحن طاقتك

حدد وجهتك

و اطلق قواك

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...