اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أرجوكم ساعدونى

أحمد رشاد شلبى

Recommended Posts

الموضوع ببساطه أننى لاأستطيع الدخول للمحاورات عن طريق جهاز الكومبيوتر الخاص بى

وإذا أردت الدخول للمحاورات فلابد من الدخول عن طريق أى سيبر نت آخر

وسؤالى هنا هو

هل تمنع اداره المحاورات دخولى للموقع ؟؟؟

وإذا كان هناك مشكله فى جهاز الكومبيوتر الشخصى

فهل أجد من يساعدنى للدخول للموقع ؟؟؟

أرجوكم لاتبخلوا عنى بالمساعده

وشكرا

كل بلاد الدنيا جميلة

لكن اجمل من وطنى لا

لالالالالالا لالالا لا

وبحب الدنيادى بحالها

لكن اكتر من وطنى لا

لالالالالالا لالالالا لا

رابط هذا التعليق

فى نفس الباب اللي انت كاتب فيه موضوعك

لو كنت بصيت فوق كنت هاتلاقي موضوع مُثبت فيه حل لمشكلتك

مشاكل الدخول للموقع

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

اسمحلى يا استاذ سى السيد انى اوضح له لانه المشاركة اللى ارفقت رابطها مش واضحة بالمرة و حقول الطريقة هنا بالتفصيل

اول شئ تذهب الى هذا المسار

c:\windows\system32\drivers\etc

تجد ملف يسمى hosts كلك يمين و اختر open with ثم اختر النوت باد

لا تمسح شئ من الملف

فقط تعالى فى اخره و اكتب من اول السطر الاى بى بتاع المحاورات و هو 67.228.107.251 بس طبعا اكتبه بالانجليزى

ثم مسافة و اكتب www.egyptiantalks.org

بس خلصنا اقفل الملف حيسألك save قول اوكى و ادخل المحاورات و انبسط ;) :lol:

تم تعديل بواسطة ENG.Heba

أقلل عتابك فالبقاء قليل...و الدهر يعدل تارة و يميل

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 7
      اثناء رحلة الحج سرقت منى اقامتى ومتعلقاتى الشخصية السؤال ماهى اجراءات استخراجها ؟؟؟؟ وكم الغرامة المتوقعة ؟؟؟ وكيف اتلافى سداد الغرامة ؟؟؟؟ احد اصدقائى قال لى لو عندك معقب كويس ممكن يطلعها لك وتمضى تعهد انك المسئول وتستخرج بدل فاقد بدون فلوس
    • 8
      بسم الله الرحمن الرحيم كل عام وحضراتكم جميعا بخير صديقي يحمل الجنسية الايطالية وهو دكتور صيدلي يعيش بمصر من أب مصري عندما تكلمت معه بخصوص السفر الي ايطاليا بشكل قانوني أفادني بأن والدته الايطالية ستزور مصر لقضاء بعض الوقت وتستطيع طلب مرافق شخصي حيث انها مريضة بمرض خطير ( غير معدي ) وستكون تأشيرتي عمل مدته سنة كمساعد لـ مسنة .   والسؤال .......     هل صحيح انني ملزم بدفع تأمين خروج بعد انقضاء المدة بما يوزي بالجنيه المصري 37 الف  تسترد بعد انتهاء مدة العقد  ؟   هل استطيع دخول دول الات
    • 2
      السلام عليكم و رحمة الله و بركاته انا معايا بكالوريوس نظم و معلومات و لأن مفيش شغل حاليا فى مصر الا كول سنتر او مخازن او امن جتلى فرصة انى اسافر السعودية الشغل فى شركة برمجيات فى جدة مبدأياً هاخد كورس مدفوع فى القاهرة على حسابهم الشغل هيبقى فى الاوراكل التدريب و التأشيرة و الفيزا و تذاكر السفر و الاقامة و الانتقالات و السكن كل ده مدفوع و عليهم السلبيات بقا الراتب 2500 ريال - بس بيقول هيزيد بعد كده اجازة شهر واحد كل سنتين التأشيرة " عامل " بس بيقول
    • 16
      ثلاجتى توشيبا 12 قدم بقالها عندى 3 سنين وللاسف المساحة بين الارفف ضيقة جدا وطبعا ما اخدت فى ايدى وقت وكسرت كل الارفف حتى الدرج وطبعا استعمالها بقى بالنسبة لى عذاب ومش عارفة اغيرهم منين محتارة وورق التلاجة كله عناوين توشيبا ف بنها وانا ف القاهرة ونفسى اخلص من الموضوع ده انتو فاهمين بقى التلاجة عصب المطبخ فهل ممكن حد يساعدنى ارجوكم ولكم الشكر مقدما
    • 3
      السلام عليكم ..الإخوة الأعزاء انا أتيت السعودية فيزة عمل 90 يوم ولم يحدث نصيب فى العمل قبل عمل الإقامة ...حاليا شهر واحد فقط مر من ال 90 يوم..حاليا أريد العودة لمصر ...ولكن المعقب لا يعرف كيف يعمل خروج نهائى لأنه سأل فى الجوازات قالوله لازم تعمل اقامة الأول...اقامة مؤقتة للخروج النهائى ...ولعمل هذه الإقامة يجب التسجيل أولا فى جمعية المهندسين السعوديين لأننى مهندس وهو ما سيأخذ وقت وأريد العوده قبل العيد ..فهل يوجد حل لهذه المشكلة ؟؟
  • أضف...