اذهب الي المحتوي
إنشاء باب جديد بعنوان سد النهضة الإثيوبي لكل الموضوعات المتعلقة بسد النهضة ×

ذكريات إذاعية

Recommended Posts

ياسلام ياجماعه.....فكرتونا بالايام الجميله بتاع الإذاعه.....الف شكر يا آستاذ احمد على رفعك للموضوع......انا ياجماعه كنت تخصص البرنامج العام.....برنامج إلى ربات البيوت والصوت الجميل لصفيه المهندس.....انا دايما كنت باتصل برقم 15 بتاع الساعه عشان اسمع صوتها......ولا بقه ابله فضيله اللي لغاية دالوقتي هو وبرنامج سينما الاطفال بتاع ماما عفاف الهلاوي احلى برامج اطفال سمعتها......ويا سلام على برنامج قطرات الندى بتاع سلوان محمود.....وبرنامج لغتنا الجميله بتاع فاروق شوشه.....ولا شاهد على العصر بتاع عمر بطيشه.....وكمان ساعه لقلبك وجمالها......و البرنامج بتاع العبقري عمار الشريعي....غواص في بحر النغم...... كمان على الناصيه لأمال فهمي.....هه كانت ايام......يا ريت يوم منهم بس يرجع.....بس على رأي الست.....عايزنه نرجع زي زمان .....قول الزمان ارجع يا زمان

رابط المشاركه
  • 11 years later...
  • الزوار
Guest زائر خفيف

ترى هل هناك إمكانية  أن نسمع  - هنا - بعض هذه الذكريات ؟  توجد محطة إذاعية إسمها ماسبيرو FM على تردد 91.5 تبث من الساعة السابعة صباحا حتى الثالثة بعد الظهر (بعدها على نفس موجة البث يتم بث البرنامج الثقافي)

رابط المشاركه

و ماذا تقولون عن مواليد ١٩٤٢ ؟  استمتعت منذ ايام بحلقة من من برنامج مسرح المنوعات و الجايزة كانت ٢٠ جنيه (قد تقسم بين ذوي الإجابات الصحيحة) ، اكتشفت اليوم أن إذاعة الأغاني تبث ارسالها في كل مص من العريش ل شلاتين  بترددات مختلفة لكل منطقة  هل ترى نفس الأمر يتطبق على ماسبيرو FM ؟ اليكم بيان افتتاح تلك الاذاعة :

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • محاورات مشابهه

• ذكريات من زمن فات (2)...

ذكريات اذاعية.mp4

في موضوعات خفيفة

• ذكريات رمضانية

تم بحمد الله إفتتاح توبيك " ذكريات رمضانية " لصاحبة الحاج س س وولده أبو سريع ، وعايزين من الاخوة الاعضاء يحكولنا ذكرياتهم في رمضان خاصة زمان وهل إختلف رمضان زمان عن دلوقت ؟ وكيف كانت اهم مظاهر الإحتفالات الرمضانية ؟ - انا بأعتذر عن عدم المشاركة لظروف خاصة ، واحب اوضح ظروف خاصة دي علشان ماحدش عقلوا الباطن يروح كده ولا كده ، الظروف هي ان الهلال مخاصمنا وماظهرش عندنا النهاردة . يالله نقول بسم الله ... هاتولي الصايم الأولاني من التلاجة ....

في موضوعات شخصية

• ذكريات عبرت أفق خيالى

شهر فبراير مثل شهر يوليو يحملان لى دائما فيضا من الذكريات لم أكن لأكتب عن ذكريات فبراير لولا أننى قرأت هذا الخبر الذى أعاد إلى ذاكرتى احتفالاتنا فى الستينات بيوم الطالب والذى كان يبدأ بأنشطة ثقافية ورياضية وينتهى بالنشاط الفنى يوم كامل من الندوات والمباريات نختتمه بالموسيقى والتمثيل والسمر الخبر يقول

في موضوعات شخصية

• ذكريات حُلم الطفولـــــــــــة.....البريئة :)

السلام عليكم ورحمة الله...................... ساقنى القدر لمشاهدة اخر حلقات العندليب...واللى ماكنتش متابعة ولا حلقة منها او من غيرها...لكن لانى كنت خارج القاهرة ومش لاقية حاجة اعملها غير البحلقة فى التليفزيون...فقلت اتفرج وليه لأ..... وبعيدا عن النقد للمسلسل..وجدتنى اعود بذاكرتى لاستعيد ذكريات حقبة من حياتى ولت واندثرت بفعل عوامل الزمن.... حاجة يعنى من عشرات..عشرات السنين.... وفكرت ..ليه ما افتحش موضوع عن ذكريات الطفولة وكل واحد مننا يكتب ذكرياته فى الفترة الجميلة دى من عمره...ده اذا كان ماح

في موضوعات خفيفة

• ذكريات..من زمن فات

تقريبا العنوان اللي أنا كتبته ده كانو اسم برنامج في الراديو باين..مش فاكر..هو كان اسم برنامج و خلاص المهم..شفت شوية حاجات كده رجعتلي زكريات مهببة لأيام الطفولة المعذبة بتاعتي..قلت أجيبهالكم..يمكن تقلب عليك المواجع زيي الواحد كان بياكل ييجي 5 بواكي منه وهو قاعد كده ------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------------------- التيكيت بتاع الكراريس اللي ما

في موضوعات خفيفة

• اضف...