اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ذكريات إذاعية

elbana

Recommended Posts

ياسلام ياجماعه.....فكرتونا بالايام الجميله بتاع الإذاعه.....الف شكر يا آستاذ احمد على رفعك للموضوع......انا ياجماعه كنت تخصص البرنامج العام.....برنامج إلى ربات البيوت والصوت الجميل لصفيه المهندس.....انا دايما كنت باتصل برقم 15 بتاع الساعه عشان اسمع صوتها......ولا بقه ابله فضيله اللي لغاية دالوقتي هو وبرنامج سينما الاطفال بتاع ماما عفاف الهلاوي احلى برامج اطفال سمعتها......ويا سلام على برنامج قطرات الندى بتاع سلوان محمود.....وبرنامج لغتنا الجميله بتاع فاروق شوشه.....ولا شاهد على العصر بتاع عمر بطيشه.....وكمان ساعه لقلبك وجمالها......و البرنامج بتاع العبقري عمار الشريعي....غواص في بحر النغم...... كمان على الناصيه لأمال فهمي.....هه كانت ايام......يا ريت يوم منهم بس يرجع.....بس على رأي الست.....عايزنه نرجع زي زمان .....قول الزمان ارجع يا زمان

لا تيأسن من لطف ربك

إن كنت تغدو في الذنـوب جليـدا ... وتخاف في يوم المعاد وعيـدا

فلقـد أتاك من المهيمـن عـفـوه ... وأفاض من نعم عليك مزيـدا

لا تيأسن من لطف ربك في الحشا ... في بطن أمك مضغة ووليـدا

لو شــاء أن تصلى جهنم خالـدا ... ما كان أَلْهمَ قلبك التوحيــدا

من شعــر الإمام الشافعي

رابط هذا التعليق

• بعد 11 سنة...
  • الزوار
Guest زائر خفيف

ترى هل هناك إمكانية  أن نسمع  - هنا - بعض هذه الذكريات ؟  توجد محطة إذاعية إسمها ماسبيرو FM على تردد 91.5 تبث من الساعة السابعة صباحا حتى الثالثة بعد الظهر (بعدها على نفس موجة البث يتم بث البرنامج الثقافي)

رابط هذا التعليق

و ماذا تقولون عن مواليد ١٩٤٢ ؟  استمتعت منذ ايام بحلقة من من برنامج مسرح المنوعات و الجايزة كانت ٢٠ جنيه (قد تقسم بين ذوي الإجابات الصحيحة) ، اكتشفت اليوم أن إذاعة الأغاني تبث ارسالها في كل مص من العريش ل شلاتين  بترددات مختلفة لكل منطقة  هل ترى نفس الأمر يتطبق على ماسبيرو FM ؟ اليكم بيان افتتاح تلك الاذاعة :

مواطنين لا متفرجين

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...