اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

هواية التصوير

Scorpion

Recommended Posts

• بعد 2 شهور...
  • بعد 4 أسابيع...
الأخوة الأعزاء

أحببت أن أشارككم في صورتين من كورنيش مدينة الخبر بالسعودية ساعة الغروب

و يهمني رأيكم

من النظر الى الصورتين

اقدر اقولك انك عند حس عالى بالتكوين الصحيح

والإضاءه

اللهم انت ربى خلقتنى و انا عبدك و انا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ما صنعت و ابوء لك بنعمتك على و ابوء بذنبى فاغفر لى فإنه لا يغفر الذنوب إلا انت

رابط هذا التعليق

بس الصوره التانيه معوجه شويه

وممكن تبقى تعدلها باستعمال برنامج فوتوشوب

اللهم انت ربى خلقتنى و انا عبدك و انا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ما صنعت و ابوء لك بنعمتك على و ابوء بذنبى فاغفر لى فإنه لا يغفر الذنوب إلا انت

رابط هذا التعليق

• بعد 5 شهور...

طبعا من أحلى الهوايات اللي كانت عندي أول سنتين ف الكلية اللي خدت وقتها لإني وقتها كنت غاوي لف كتيييير عشان ألاقي صور حلوة مع اني كنت بصور بكاميرا ديجيتال وأرجع البيت أزبط الصور بالفوتوشوب لكن صورها مكتش زي الـ Canon Ae-1 Program بتاعت بابا في جمالها في المناسبات هية اللي بتطلع صور الذكريات ,, مش في دماغي خالص أشيل معايا كاميرا تاني الا لو جبت موبايل بكاميرا ممكن ناخد كام صورة ماشي :)

اللهم لا قوة ولا عزة ولا زرع ولا حصاد الا بك يا ربي بك أستعين على حوائجي ودنياي وأخراي, نذرت لك يا ربي بأن أعطي وأنفق في الخير, فوفقني في سعيي وبارك لي فيه, إني جاهل فعلمني ما ينفعني وانفع به نفسي وغيري, اني ضعيف فمدني بقوة وجلد منك, اني فقير فإغنني من كنوزك وبركاتك ورحماتك والطف بنا وبجميع المسلمين ,بارك لنا في سعينا وهيئنا واجعلنا أهلا لما فيه مصلحة البلاد والعباد وانفع بنا في كل زمان ومكان آآآميييين آآآميييين

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      محاولة الغوص فى أعماق المقاتل المصرى البطل لتوضيح أنه خرج من صفوف هذا الشعب البسيط العظيم وفى صلب تكوينه العرض المقال كاملاً
    • 0
      أتذكر خطواتى الأولى إلى روزاليوسف.. وسؤالى أول ما سمعت اسمها: من تكون تلك السيدة التى سمى باسمها أحد أهم عرض المقال كاملاً
    • 53
      واضح من نقاش سابق ان هناك العديد من الاخوة الاعضاء الذين يحبوا صيد السمك كهواية محببة الى نفوسهم و خاصة ابو حلاوة و مكسوف و سكوربيون و بالتالي اردت فتح هذا الموضوع لنتكلم فيه عن هواية صيد الاسماك - انواع الاسماك التي تصاد - هل هي في مية حلوة ام مية مالحة - ما هي الطرق المختلفة (نوع العدة، الطعم، الخ) - سواء في مصر او في غيرها مين يبتدي؟
    • 1
      ورثت هواية التصوير من أبي رحمه الله ، أذكر له فرحته الشديدة  بصورة إلتقطها لإحدى قريباتنا و الصورة كانت واضحة و كان يقول إنه إلتقطها على نصف ثانية ووقتها إلتقاط صورة غير مهتزة على نصف ثانية  بتقنية أيامها كان إنجازا. أذكر في الأيام الخوالي  كنت أحلم بكاميرا 35 مللي و تكون ريفلكس    .....   يعني إيه ريفلكس  يعني كاميرا  تنقل ما تراه فعليا إلى سطح الفيلم الحساس و هذا لا يتحقق في كاميرات الviewfinder حيث هناك إختلاف بين ما تراه عين المصور و بين ما يتم نقله إلى سطح الفيلم الحساس. و تحصلت ف
    • 87
      مش عارفة انا ابتديت حبي للقطط من امتى...يمكن من يوم ما ابتديت افهم يعني ايه قطة...؟ بس الاكيد اني ورثتها من جدتي لامي رحمة الله عليهم..ومن بابا لانه كان بيحبهم كمان.... من صغري عندي قطط....وكانت قطط دايما غريبة....في الحرب ناس كتير طفشت وسابت قططها وكانت القطط دي جميلة ومميزة...وسبحان الله كانت بتوصل عندي بقدرة قادر... وكمان كان بابا ليه صديق مقرب....ابنه كان قبطان....وبيسافر وبيجيب لاختته الصغيرة الي من سني قطط غريبه دايما.....وكانت برضو بقدرة قادر بتجيلي في الاخر ...لان امها بتكره القطط ول
  • أضف...