اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

فيه ايه مضايقك؟ فضفض

Katamando

Recommended Posts

أنا بقى مضايقه من حاجه... :wow: :wow:

بس مقدرشى أشاركها :lol: :lol: :lol: ..

ولكن على الاقل فضفضت وأعترفت بأن فيه حاجه مضايقانى..فشكرا لك على الفرصه يا أخ كتامندو :lol::) :lol:

-------------------

بس فيه حاجه أقدر أشاركها :lol:...أنا فعلا مضايقه من موضوع توقيف الاخوه، وخاصا اخونا الصغير عمرو...ففعلا أحسبهم على خير حتى وان كانت لى تحفظات شخصيه...حاسه ان الموضوع هو أختلاف أساليب بيحصل فى أحسن العائلات... وبالوقت والتحاور والتفاهم وسماع رأى الاخر نلتقى فى نقطه تتقبل (((الجميع))) بصدر رحب وحتى ان اعترضنا طالما فى الحدود المعروفه...فيه حاجات طبعا اوافق الاداره فيها وان شاء الله تكون نابعه من سوء تفاهم، ولكن حاسه ان جزء كبير منها كان كلاش "جذرى" بسبب وجهات الانظار وذلك ليس مبرر للوقف...

وتنفس ذلك من خلال الحكم على المغالطات واللى كانت ممكن تتحل بالنصيحه، الخ..

:(

ان شاء الله محدش يعترض على فتح الموضوع من جديد، فهذا الموضوع عن الاشياء اللى مضايقانا :lol:

التوقيع مغلق للتحسينات :) .
رابط هذا التعليق

• الردود 454
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أسمحولي يا جماعة أن أحنا لازم نكون متفقين على مبدأ مهم فى الأول وهو أن احنا مش جايين المنتدى علشان نضيع وقت أو نلهو ، ولكن هدفنا الأساسي هو تبادل وجهات النظر ومحاولة التوصل الى حل مشاكل لمجتمعنا بشكل علمي وعملي وبما أننا جزء من المجتمع ده فمشكلة أى واحد فينا هي مشكلة للجميع لذلك فمن واجبنا الأنساني والديني ان نساعد صاحب المشكلة بشتى الطرق على الخروج منها.

وأنا عن نفسي حسيت بالخوف والرعب والقلق من الكلام اللى حكيته أختنا شعنونة وحسيت أنها لأول مره تتخلى عن روحها المرحة وخلط الجدية بالدعابه خاصة لما قالت أنها حاولت الأنتحار عدة مرات ، ومش هاتكلم كتير يا شعنونة فى نصائح وأرشادات لأن الأخوة والأخوات سبقوني لهذا لكن اللى عايز أقولهولك أن كل واحد فينا عنده اللى مكفية من المشاكل وأستحالة تلاقى واحد عايش بدونها ولكن واجبنا فى هذه الحياه لكى نستطيع ان نكمل المشوار أن نتأقلم معها مهما كانت وأنا عن نفسي لو حكيتلك عن مشاكلي الشخصية وده مش مجاله أقسم بالله الواحد يألف مجلد .. لكن الحمد لله مازلت قادراً على التأقلم معها وجعلت هذه المشاكل دافعاً لي لنجاحي فى الحياة ودائماً ما أحاول النظر الى نصف الكوب المليان وواضع نصب عيني الأية الكريمة التى تقول " وإن تعدوا نعمة الله لا تحصوها " وأظن انت أشتغلتي فى مستشفيات وشفتي بلاوي كتيره تستعدي أن الواحد مايبطلش حمد لربنا لا ليل ولا نهار.

وانا متأكد مليون المية أن أثناء فترة عملك فى مختلف المجالات الظريفة اللى حكيتيلنا عنها كان لا يوجد لديكي هذا الشعور أنما تولد ذلك عندك لما بقيتي قاعدة فى البيت بأختيارك وبالتالي عندك وقت فراغ فتسلل اليك الشيطان بأفكاره.

اللى عايز أقوله ان لازم تعيدي ترتيب اوراقك وتقعدى مع نفسك وتقولي بصوت علي انت عايزة أيه فى الدنيا دى وهدفك أيه وبعد ماتحددي الهدف ده وتحاولي توصليله هاترتاحي وينتهى جزء كبير من مشاكلك.

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

شعنونه...

اولا مش عيب ان الانسان يشعر بالالم واليأس!! العيب تنه يستسلم له.

ثانيا لو حكمتى على الدنيا من تجربتين يبقى معلش ( سورى ) انت افقك ضيق شويه

ثالثا كيف يا شعنعن تقولى ان نص الناس هايشتموكى والنص التانى مش هايفهم امال احنا كلنا هنا رحنا فين؟؟؟ :lol: مالناش وجود!! الطفشان وفرى وانا وبنت مصر و كاتماندو ورجب وكليو ومسلمه وبراود واسامه وغيرهم كتير .....ايه نكره مش موجودين هوا..افففف.

رابعا مين الى قالك انك مش هاتبقى زوجه ناجحه؟؟؟؟؟؟؟؟ اكبر دليل على نجاحك كزوجه الى انت بتقوليه .. وليه ماتقوليش ان ربنا حبك وبعدك عن الى مش هايعرف قيمتك ومحوشلك حياه سعيييييده مع الى يستاهلك؟؟

والله والله والله يمين صدوق لو كان لى اخ لم اكن لاتنازل عنك لتكونى زوجته لانى اعلم ما سيجده من سعاده وؤام

خامسا .

كفايه كده :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:

ابن مصر

إن ربا كفاك بالأمس ما كان.... يكفيك فى الغد ما سوف يكون

رابط هذا التعليق

أعتقد أنه قد خاب ظن من أعتقد عدم جدوى طرح الموضوع للنقاش . وعليه فنطرح المزيد من الهموم عن كاهلنا ونتركها تريحنا من ثقلها. وعلىمن يجد في نفسه المقدرة أو المعرفة للحل, تقديم النصح أو حتى المواساة أو اللوّم فليقم بذلك. وأأمل أن تعم الراحة والسكينة لنا جميعاً

لقد طرحت الموضوع للنقاش بعد تردد ولكن أعتقد أن النتائج مبشرة وأن كان البعض تعرض لصدمة من بعض الطروحات. والصدمة متوقعة فكلنا يعيش في عالمه الخاص ولا يعلم عما حولنا شيئاً لذا كان لابد من مشاركة الآخرين همومهم وأتراحهم لما في ذلك من تطهير للروح والنفس

دعونا نتابع ونفضفض ربما

كان هذا هو الحل

مش كده ولا ايه؟ :neutral:

قال تعالى في كتابه الحكيم :<span style='font-size:14pt;line-height:100%'> (وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِيماً</span>) [النساء : 93] .صدق الله العظيم

بيض صنائعنا ... سود وقائعنا ... خضرمرابعنا ... حمر مواضينا

رأيت هم جميع الناس ماملكو وما ولدو فالحمد لله لا مال ولا ولد

رابط هذا التعليق

ما دام ها نفضفض يبقى أقول أنا كمان على إللي مزعلني .. و هو أن المداخلة في موضوع لازمات و مشاهير إتلغت .. و قد إلتزمت في المداخلة بكل ما إتفقنا عليه .. فلم أذكر إسم من طلب مني أن لا أذكر إسمه .. و ما زلت على و عدي بأن أعدل أي جزء جاء على لسان أحد الأعضاء كما قلت من قبل ..

صحيح أشرت إلى الإدارة تلميحا مستغلا أحداث الأيام الماضية .. و لكن ذلك كان إسقاطا على الحكومة و الشعب معا ... و يحزنني أن هذه المداخلة بالذات قد حذفت .. فقد كنت أنا نفسي أضحك على نفسي و أنا أكتبها .. :D

و من حسن الحظ أنني إحتفظت بنسخة منها قبل أن تحذف ... و إلا أصابني القهر .. و كنت رحت فيها ...

سيتوصل المصريون إلى حلول لمشاكلهم ...عندما يكفون عن النظر إليها

بعيون أمريكية

يقاد للسجن من سب الزعيم .. ومن سـب الإله فإن النـاس أحـرار

يخاطبني السفيه بكل قبح *** وآسف أن أكون له مجيبا

يزيد سفاهة وأزيـد حلما **** كعود زاده الاحراق طيبا

رابط هذا التعليق

أنا بقى مضايقه من حاجه... :بس فيه حاجه أقدر أشاركها :D...أنا فعلا مضايقه من موضوع توقيف الاخوه، وخاصا اخونا الصغير عمرو...ففعلا أحسبهم على خير حتى وان كانت لى تحفظات شخصيه...حاسه ان الموضوع هو أختلاف أساليب بيحصل فى أحسن العائلات... وبالوقت  والتحاور والتفاهم وسماع رأى الاخر نلتقى فى نقطه تتقبل (((الجميع))) بصدر رحب وحتى ان اعترضنا طالما فى الحدود المعروفه...فيه حاجات طبعا اوافق الاداره فيها وان شاء الله تكون نابعه من سوء تفاهم، ولكن حاسه ان جزء كبير منها كان كلاش "جذرى" بسبب وجهات الانظار وذلك ليس مبرر للوقف...

وتنفس ذلك من خلال الحكم على المغالطات واللى كانت ممكن تتحل بالنصيحه، الخ..

:(

ان شاء الله محدش يعترض على فتح الموضوع من جديد، فهذا الموضوع عن الاشياء اللى مضايقانا :)

أيوه والله

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

اللهم إنى أعوذ بك من أن أشرك بك شيأ أعلمه وأستغفرك لما لا أعلمه

http://www.islamway.com/bindex.php?section...;scholar_id=109

رابط هذا التعليق

أخى سي فوود

أتمنى عليك - إن كان ذلك ممكنناً - أن تجمع كل الحكاية و تضعها على أى موقع مجانى يمكننا أن نقرأها هناك

جزاك الله خيراً

اللهم إني أعوذ بوجهك الكريم وكلماتك التامة من شر ما أنت آخذ بناصيته اللهم أنت تكشف المغرم والماثم، اللهم لا يهزم جندك، ولا يخلف وعدك، ولا ينفع ذا الجد منك الجد، سبحانك وبحمدك.

رابط هذا التعليق

أخى سي فوود 

أتمنى عليك - إن كان ذلك ممكنناً - أن تجمع كل الحكاية و تضعها على أى موقع مجانى يمكننا أن نقرأها هناك 

جزاك الله خيراً

أيوه وقول لنا الموقع ده فين وإرسلهولى على ال PM بتاعى

:D :) :) :)

اللهم إنى أعوذ بك من أن أشرك بك شيأ أعلمه وأستغفرك لما لا أعلمه

http://www.islamway.com/bindex.php?section...;scholar_id=109

رابط هذا التعليق

أعزائي صابر و خيبر ..

للأسف أنا ما قدرش أعمل كدة :( :( .. لأن القصة تعتبر ملك الموقع هنا .. و لا زلت على أمل أن يكون إغلاق الموضوع مؤقت .. و أن تعود المداخلة " الموقوفة" .. قصدي المحذوفة ..

بعيون أمريكية

رابط هذا التعليق

اختي مسلمة..:)

اولا بجد بجد انا ب انبسط جدا لما الاقي اسمك منور اي موضوع لأني بحس ب كباية لموناتا فريش اتصبت فيه :D حاجا كدا ترطب القلب

ربننا يكرمك يا رب :D

وبعدين هوا انتي ما تعرفيش اني بحب النكد زي عنيا والا ايه؟ :shock: :D

اخي سي السيد....

ربنا يخليك يارب..:D

بس فيه مشكلة صغيرة...

فعلا كل واحد في الدنيا ملياااااااان بلاوي ومشاكل تهد جبال..

وزي ما انت قلت انا شفت في شغلي اهوال فعلا تخليني احمد ربنا الف الف مرة..خصوصا الطب :? :roll:

لكن ..انا لما اشتغلت... اشتغلت اصلا عشان اهرب مني...

ثانيا..

انا اعترف اني الحمدلله ما عنديش مشاكل... يعني مرفهة الى حد ما يعني.. :roll:

لكن مشكلتي الفعلية هيا انا شخصيا..

شفتوا الهنا :D

اخي ابن مصر...:)

بجد والله والله والله.... انا ما عارفا اقول لحضرتك ايه

بس ربنا يكرمك ويبارك في عمرك امين يا رب العالمين :)

بس صدقني...

احمد ربنا انك ما لكش اخ ولد..... :D

كتاماندو...

دا اول موضوع يخلينا نفتح ابواب بعض...

ونقعد في صالون كل بيت شوية

ونشرب شاي حبة ونضحك حبة ونطبطب على بعض حبة..

بجد بجد

الف الف شكر...:)

اخي كوكو :)

بجد بفرح بارائك لانها ون واي...

والكلمة بمعناها واحد فقط وصريحة جدا ومن القلب...

صحيح انا بحب بابا جدا

بس عشان اللي بعمله فيه.....

ادعي ربنا ان اولادك يكونوا احسن مني

لآني ابنه سخيفة فعلا... :D :) :) :roll: :roll:

سيفوود..

:)

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

وانا متأكد مليون المية أن أثناء فترة عملك فى مختلف المجالات الظريفة اللى حكيتيلنا عنها كان لا يوجد لديكي هذا الشعور أنما تولد ذلك عندك لما بقيتي قاعدة فى البيت بأختيارك وبالتالي عندك وقت فراغ فتسلل اليك الشيطان بأفكاره. 

أنا أؤيد هذا الكلام... الفراغ هو أوسع باب لدخول الاكتئاب

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

هناك دعاء .. يقال أنه يحمي من الإكتئاب ...و لا أعرف المرجع ...

اللهم إني أنا عبدك .. إبن عبدك .. إبن أمتك .. ناصيتي بيدك .. عدل في قضاؤك .. ماض في حكمك .. أسألك يا الله بكل إسم هو لك .. سميت به نفسك .. أو أنزلته في كتاب .. أو علمته أحدا من خلقك ..أو إستأثرت به في علم الغيب عندك .. أن تجعل القرآن العظيم ربيع قلوبنا , و شفاء صدورنا , وجلاء همنا , وذهاب حزننا , و نور أعيننا ...

بعيون أمريكية

رابط هذا التعليق

بسم الله الرحمن الرحيم

حقيقة إن الفضفضة بحد ذاتها مشكلة ..

أختنا شعنونة

تاخرت كثيرا في البحث عن وسيلة لفهمك حتى فضفضت ..

ربما كل ما قيل لك لم يلق لديك نفس الدرجة من القبول .. لكنني واثق من أنه نابع من القلب ..

وهذا الوجه الآخر لهذا الموضوع ..

لم أر فيه أي كلام ..

بل هو في الصميم ..

لو فضفضت أنا رايح أقلبها غم .. ويمكن تندموا على ساعة ما شفتوني ..

خلي اللي في القلب في القلب ..

أختنا مسلمة ..

ما كل ما يتمناه المرء يدركه .. مشاركة وجدانية .. بخصوص الموقوفين ..

لكن .......................

وألف لكن ...

أتمنى على الإخوة الموقوفين أن يتفهموا التعددية في ألوان الطيف "هنا" .. وأن هذا الموقع غير تابع لأبي بنان ولا ما شابهه ..

يومذاك سيكون من السهل التفاهم معهم ..

يا حيف ع اللي جرحهم جرحي وفوق الجرح داسوا

صاروا عساكر للعدى وكندرة العدو باسوا

حسبنا الله ونعم الوكيل

رابط هذا التعليق

الاخ سيفود

انا لحقت و قرات مداخلتك الاخيرة في موضوع لازمات و مشاهير

الصراحة كانت مداخلة حلوة جدا....

الاخت شعنونة

عليك بالصبر و بالدعاء الذي ذكره سيفود

و هذا دعاء اخر كان نبينا يدعو به عند الهم و الحزن:

"لا اله الا الله العظيم الحليم ؛ لا اله الا الله رب العرش العظيم ؛ لا اله الا الله رب السموات و رب الارض رب العرش الكريم"

---

الاخ ابو حميد

بلاش تجريح لو سمحت

الادارة

الاخوة في الادارة

جزاكم الله خيرا علي النصيحة

لم يصدر مني تجريح كما قلتم و لم اقصده اصلا و انما انا ذكرت الواقع

و لو كنت اريد التجريح لفعلت ذلك من قبل و لكن لا اري هذا الاسلوب صحيحا

علي كل حال "فصبر جميل و الله المستعان علي ما تصفون"

و ستفترق أمّتى على ثلاث و سبعين فرقة كلها في النار إلا واحدة

قالوا من هى يا رسول الله قال من كان على مثل ما انا عليه و أصحابى

رابط هذا التعليق

أولا .. أحييكم جميعا تحية طيبة ... وأعتذر عن غيابي وذلك بسبب نعمة عظيمة من الله عز وجل بأن أكرمني وجعلني من حجاج بيته الحرام ولسه راجع من كام يوم وعندي انفلونزا جامدة وحابس نفسي في البيت حتى لا أعدي أحد وذلك حتى يتم الشفاء بأمر الله .

ثانيا : أختي العزيزة شعنونة .... ازيك ... وعايز أقولك .. هوني عن نفسك ... ولا تثقلي عليها ... فالإنسان ضعيف ولا يتحمل كل هذه الآلام ... ولا يكلف الله نفسا إلا وسعها .. أنتي فلة وشخصية نادرة والحمد لله ولكنك مش حاسه بقيمتك كويس .. يظهر عايزة تعرفي غلاوتك عندنا قد إيه ...

ثالثا ... والله ياجماعة لو كل واحد فينا فتح قلبه فعلا بجد هانقلبها مناحة وهاتك يا عياط ... وربما صوات من قبل بعض الأخوات الفاضلات ... فالقلب مليء بالهموم والآلام والجراح والحرمان والمعاناة والإحساس بالظلم .... ولكن كل هذا يهون ويصغر بذكر الله بالقلب والجوارح ... إن سياحة الروح في رحاب الله وملكوته العظيم تغسلنا وتطهرنا وتعيدنا أنقياء أبرياء .... أقول لمن يضيق صدره .. هناك وعد رباني يقول ... ألا بذكر الله تطمئن القلوب ... فما الذي يقال بعد ذلك .

وإذا ذكرنا الله ... فلنذكره بالقلب والروح أولا وبعد ذلك تصدق الجوارح على ذلك ... ولنشعر فعلا بأن جميع خلايانا تذكر وتسبح الله عز وجل

سوف تتضائل كل الدنيا وتتناثر الهموم وتتحول إلى ذرات هائمة في الكون وتتلاشي المحبطات وتملأنا السعادة بالرضا بقضاء الله وقدره

ونحمده على نعمه التي لا تحصى .

صدقوني .... باحبكم كلكم .

ممنوع الرجوع للوراء

رابط هذا التعليق

دكتورة شانا:

تعرفي أن الموضوع ده لما أتفتح كنت متأكد أنك هاتكتبي مداخلتك دي وبمعظم ما جاء فيها؟

المسألة مش معرفة الغيب بس لأني كان لي معرفة قريبة بالكثير من الشعانين :)

أنا فاكر لما أنتقدت مداخلة ليكي عن عربية الأسعاف اللي خدتوها ورحتوا أشتريتم بيها سندوتشات. وحسيت أنها قمة الأستهتار.

وفي مداخلة أخري قلتي العكس تماما :أنك خايفة تمارسي عملك كدكتورة من كتر تخوفك من تحمل مسئولية حياة أنسان، ايه ده؟ ممكن أنسانة يبقي عندها احساس بالمسئولية وحس مرهف للدرجة دي؟

وازاي بتقدري تجمعي بين عدم الأحساس بالمسئولية وقمة الأحساس يالمسئولية؟!

أقولك علي وصفة (ما تخافيش، مش هاقولك اتنين كيلو كوارع محشية لحمة راس ولا حاجة، أسيب الوصفات دي لأخونا حشيش :) )

حاولي تتخيري صاحباتك ، حاولي تصاحبي أمثال مسلمة مصرية وتذهبي معهم الي حلقات الدين، الصحبة ممكن تغير الكثير في حياتك

وأبدأي هذا بالتدريج مع أحتفاظك بأصحابك القدامي(علشان ماتحسيش أنك بتشربي نفسك شربة زيت خروع)

كل ما تخلي الدين في حياتك أكتر ، كل ما هاتحسي ان حياتك أصبح لها معني

كل ما تذكري الله أكثر تطمئن نفسك أكتر

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

لا إله إلا الله وحده لا شريك له، له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير

رابط هذا التعليق

وفجأة

اكتشفت اني لسا ما اعرفش يعني ايه زواج؟ :)

بعد تجربتين فاشلتين ارتباط ابتديت افهم يعني ايه زاوج بجد

وانه مش احلام وردية وبس

لالالالالالالالا

دا التزامات مهمة جدا

الاخت شعنونه

مرتين مش مشكله العبد لله حاول اكتر من 9 مرات ولو هي عجبتنى انا ما اعجبها ش او العكس وكل مره لها عذابها لا ن بنات الناس مش لعبه ولازم لما ادخل بيت ناس عشان اشوف بنتهم احس انى اقع من فوق برج الجزيره التجربه صعبه والالتزمات ثقيله لكن توكلى على الله وثقه انه هايرزقك باللى يستحقك عن قريب وبعدين 25 او 27 مش كتير انتى في مصر يا دكتوره

ال

ضاقت فلما استحكمت حلقاتها فرجت وكنت اظنها لا تفرج

قالوا لى انت متشائم بتشوف بس النص الفاضي بص على النص المليان لما شوفته قلت مفيش فايدة

رابط هذا التعليق

أنا عارفة د حلاوة لكن مين بقى د عكاشة ده؟؟

الدكتور عكاشة يا ست أمينة هو أستاذ الطب النفسي الشهير واحنا عندنا في مصر 3 دكاترة محتكرين مهنة الطب النفسي وهم : الدكتور عادل صادق والدكتور أحمد عكاشة والدكتور محمد شعلان ومن بعيد لبعيد بيناوشهم الدكتور يسري عبد المحسن

ودول بيدفعوا لحكومة طوفي علشان يخلوهم يصيبوا الشعب بالأمراض العصبية والنفسية على طول الخط .

وربنا ما يجعلك تدخلي عيادة واحد فيهم في يوم من الأيام لإنك لو اضطررت لذلك وربنا مايجيبش شر لابد أن تحجزي ميعاد قبلها بتلات سنين على الأقل :) :) :lol: :lol:

ولاعجب أن دكاترة الطب النفسي هم اللي سوقهم ماشي زي الحلاوة :lol: :lol: مش كدة واللآ إيه يا دكتور أبو حلاوة :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

بلد فيها 60 مليون مواطن وفيها بس 4 دكاترة نفسيين مشهورين؟؟ :o طيب ده كده معناه ان الشعب اعصابه تمام التمام ونفسيته آخر حلاوة، بصراحة انا مبسوطة لدعوتك ان ربنا مايعرضنا لدكتور نفسي في مصر ولا لأي دكتور في مصر برضه.. انا كده تقريبا شفيت ومش زعلانة من نفسي ولا حاجة وبقيت ميت فل وعشرة :lol: :lol:

إن خوفت ماتقولشي وإن قولت ما تخافشي
رابط هذا التعليق

اخ بايت.. اخ اسامة.. واخ فنكوش و اخي الكبير سيد :)

"حجا مبرورا يا فندم"..

طبعا انا مش عارفا اشكركم ازاي..:)

اخ بايت..

عاوزا بس اقولك حاجا... موضوع عربية الأسعاف دا مش اهمال ابدا..

لأنه ليه وجه تاني خالص حضرتك ما تعرفوش :lol: ها احكيه مرة جايا ان شاء الله...

وموضوع الصحبة

انا مش بعيدة عن الدين يا استاذي والله زي ما تخيلت

بالعككس

ان شاء الله انا قريبة منه..

لكن في لحظة اسمها ياس

دي لما بتيجي

كل بينتهي

:lol:

وعلى فكرة..

انا مش ضعيفة والله

بالعكس

انا جوايا طاووس متعجرف... بيظهر فقط للي يستاهله.. :wink: :wink: :lol: :lol:

والطاووس دا مش على هوا والله

لا ابدا

دا طاووس واقف على ارض صلبة صعب اي حد يهزها... او حتى يفكر

يعني من حقه يبقى طاووس..

:lol:

لكن من تواضع لله رفعه........:lol:

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 31
      حضرتك مغترب ........زحضرتك مغتربه يا اهلا يا اهلا برفقاء العجز القسرى عن التصويت فى الاستفتاء غدا :protest: بصراحه كدا مش هقدر اوصف مقدار حزنى للاقصاء الغريب دا الى اتعرضنا ليه اعداد المصريين المغتربين حقيقى مهوله و بالملايين و بيمثلوا نسبه معتبره من سكان مصر الاجماليين و الاستغناء عن اصواتهم بالسهوله دى هتخلى نتيجه الاستفتاء لا تعبر بشكل حقيقى عن الراى المصرى العام بشكل دقيق مش مقتنعه بتبريرات ضيق الوقت و لا بوعود المشاركه فى الاستفتاءات او الانتخابات اللاحقه حاسه ان فى حد حط ايده على
    • 6
      فضفض يا قلبي متستحيش إنك حزين متسيبش وجعك يخنقك منغير أنين دافن فـ رمل الصبر جرحك من سنين عنيك بتضحك و دموعها فيها مخنوقين الجرح جاي فوق جرح و عنيك فرحانين طب خدت إيه لما بقيت مـ الكدابين؟؟ لا الجرح طاب و لا قلب الوجع بيلين ***** فضفض يا قلبي متستحيش كونك حزين إنزع بقى قناع الرضا ... و إطلق آهاتك في
    • 3
      يارى حضرتك سعيد فى حياتك لو الاجابه بنعم يتبعها بعض الاسئله؟ سعيد ليه؟ وايه هو المقياس اللى استندت عليه علشان تقول انك سعيد؟ ايه الحاجات اللى خلتك سعيد؟ وايه اللى ناقصك علشان تكون اكثر سعاده؟ ولو السؤال ان حضرتك غير سعيد ليه مش سعيد؟ ايه المقياس اللى استندت عليه انك غير سعيد؟ ايه الحاجات اللى خلتك مش سعيد؟ ياترى انت شايف كل الناس اسعد منك؟ لو كانت الاجابه بنعم ياترى انت بتحسدهم؟ ياترى انت عارف سبب سعادتهم؟ طيب لو شايف سبب سعادتهم ليه ماتعملشى زيهم؟ تعال فضفض وقول
  • أضف...