اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

القديس ابوتريكة

حسام يوسف

Recommended Posts

نجوفة الغالية كتبت :

العزيز الغالى كوكواوا

كلامك دا حز فى نفسي اوى لانك اخدته على محمل الجد ,

ما يعيش اللي يخللي حاجة تحز في نفسك أختنا الفاضلة - أنا فقط حاولت أوضح الصورة لباقي الإخوات - لإننا في زمن مقلوب تماما - التأثير الإعلامي فيه رهيب وكما تقرئين في الصحف أو على النت هناك أشياء تحدث في مصر تجعل الدم يجري في عروقك - بنات يتعرضن للتحرش في الشارع عيني عينك - وقد ماتت النخوة في نفوس الرجال - فلا يتقدم أحدهم لحماية الفتاة !!! - وفتيات تركن أهلهن وذهبن ونصبن الخيام بجوار سجن طرة قبل 3أيام من خروج راسبوتين من السجن !!! لذلك يجب أن تتوقعي أنه سيحدث حالات انتحار إذا حدث مكروه لاسمح الله للمخنث !!

أرجو ألا تضعي في رأسك أن أزعل منك في يوم من الأيام -- ولك تحياتي .

نيجي بقى للزعيم اللي مقطع موقع التي في ذهابا وإيابا لدراسة أوضاع العدو :lol:

صدقني ياعم سي السيد أنت ونجفة وأرسين من أكتر الناس اللي أحب مداخلاتهم - على الرغم من إني باشد شوية على الأهلي إلا أن قلوبكم مع النسر بيضاء بحق على الآخر وتتحملون سخافات كوكوواوا - وأنا بصراحة بانبسط لما اقرا ردودك المرحة لكنها تمثل واقع حقيقي حدث وهو كل ماذكرته في مداخلتك الأخيرة - فبعد أن عاد أخوك كوكواوا لأرشيف الذكريات وجدت أن اللاعب الذي تزوج بالراقصة كان في الأصل خريج مدرسة البليه في النادي الأهلي - فلما أراد التوبة ترك الأبرشية وجاء إلى الزمالك الذي عالجه من إصاباته وجعل منه رجل صالح وكابتن مصر واللا انت ناسي ياحاج سيد smk: ثم أراد هذا اللاعب أن يصحح مسار حياته فتعرف على راقصة أهلوية لهلوبة ( عارفها طبعا) وقد كان يريد أن يتوب الله عليها - لكنها أبت فكان الطلاق يعني الرجل كان قاصد خير .

وأظن إنت شفت المر عمل إيه في مدحت عبد الهادي لما عرف إنه عاوز يتجوز الممثلة الأهلوية سن B)

أما يامن ووسام فده كان بسبب استفزاز الأمن لهم - شوف انت الشرميطي لما استفز أحمد السيد - أحمد السيد عمل إيه :P

أما الفوتو شوب اللي انت أمرت به فأنا أوعدك هاعرض الأمر على المستشار السياسي الأستاذة بدرية وأشوف رأيها إيه :P

أمسيتك زي الفل يا أحلى وأنقى وأبيض قلب أهلاوي شفته في حياتي - ودي والله بجد من قلبي

اسألوا الأيام .......... اسألوا الآلام

من الملام إذا ......... وكلنا لوام

رابط هذا التعليق

• الردود 65
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

نهاية الموضوع بس عشان انا مبحبش الكلام الكتير

البطولة الأفريقية قادمة .. وسنرى المدعو أبو تريكة أو ما يحب أن يطلق عليه محبوة الساحر والفنان وما شابه ماذا سيفعل لمصر حاملة اللقب السابق بالكوساء الخضراء الي كان ابو تريكة اليد العليا في حمل الكاس

وسمعني أحلى أحلى سلام لأبو تريكة الفنان B) :P :P wst::

ده لو مكنشي هيعتذر بسبب حالته النفسية التي يرثى لها حيث كان يبكي بعد المبارة بكاءا شديدا

اللهم لا شماته ولكن الفضيحة تستعدي هذا وخاصة إذا كانت امام الريس

وكمان سلام للشرميطي :lol: smk:

جمهور الإسماعيلي في الإسماعيلية كان بيقول ايه

الفاضل justtrying لغتك غير مقبوله وغير جائز استخدامها في محاورات المصريين

أرجو أعتبار هذا تحذير أخير

الأداره

داروين

تم تعديل بواسطة DARWEEN
رابط هذا التعليق

الزملاء الأخوة فى الوطن- الأهلوية-:

كنت اخاطب فيكم روح العدل والموضوعية على قلتها

لم اقل ان اباتريكة مش لاعب جيد

لكنى كنت اشكو من الاسهال الاعلامى والتزمير الزائد عن الحد

لو اللاعب بهذا القدر من الاحتفاء -اين كان قبل الاهلى؟ولا هى النجومية بتيجى بس للاهلى؟

وللزميل فرحات اللى بيزعل منى لما اقولله انت متعصب:

انا بتابع دايما مداخلاتك ومعجب بارائك بس برة الكرة

لان حبك للاهلى شأن الأغلب من المصريين فوق الموضوعية

وبعدين انا طرحت موضوع قديسية ابى تريكة بين من مع ومن ضد

ايه علاقة اى اسماء أخرى بالموضوع؟

ممكن تعمل موضوع جديد عن اى لاعب وتاخد رأى المنتدى فى كلامك

لكن احنا بنتكلم فى موضوع محدد

وسلامى للاهلوية الموضوعيين

ورجاء الموضوعية من المتعصبين

رابط هذا التعليق

يا جماعه اهدو شوية

حتت ان الواحد يكرة الاهلي او الزمالك دي ترجع لطبيعته

احنا بنتعصب علشان دي طبيعه في الي بيكرة النادي او لاعب

ويا جماعه مفيش حد واخد منها حاجة غير لمتنا العسل دي

بس تكون من غير تعصب

يعني من اراد الحديث فليقل خيراً

وعلي فكرة الزملكاوية لي هنا جمال بس بيقتنعو برأيهم بس

بس متفهمين

واكتر واحد بجد بحب اخلاقة استاذ كوكوواوا

هادى ومش متعصب اوي ولا بيتطاول علي حد ولا على لعيب

فياريت نهدي اللعب كدة

وكل سنه وانتم طيبين

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

اللهم وفقنا لما تحبة وترضاة

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله . بما انني مزوغ من المدام شوية وقلت اتصفح موقعي الحبيب لاني لي فترة طويلة لم اجلس علي كمبيوتر من اساسه .... فت الموضوع قريته وشفت الردود طبعا انا لن اخوض في النقاش ولكن لي كلمتين :-

الاولي: ابوتريكة شخص طيب جدا علي المستوي الشحصي وناس كتير بتقول عنه انه متدين فمش لازم نحمله هزائم الاهلي بل هو فقط لاعب من الممكن ان يكون موفق في عشرة مباريات وغير موفق في مثلهم فلا يحمل وحده مسؤلية الفضيحة ام تلاتة بتاعة النجم :D الثانية:من كمية الردود الموضوع يعني خطير وللاسف الكرة المصرية خرجت من الاطار الرياضي الترفيهي الي حرب مهولة بين جماهير الاندية.

واخيرا وانا بكتب من مصر الوضع العام في مصر يحتاج لعقولكم الراجحة لوضع تصورات وحلول لازمة البلد فالبلد في مرحلة هي الاخطر منذ ان وحد مينا القطرين.

وانا اسف انني ابلغكم ان مصر علي وشك انها تخرب فالشعب كله الان يحلم بالهجرة مشروعة وغير مشروعة وكأن مصر دي لازم تكون فاضية لا يوجد بها غير مبارك وجمال والمليون اللي واكلها مش والعه بس بل واكلها كلها

واحنا للاسف نناقش قضية الفاضل ابوتريكة او غيره انا لا اسفه من ارائنا في الرياضه ولكن هناك مواضيع اهم يجب مناقشتها باستفاضة

واخيرا لك الله يا شعب مصر .

أنا مصري

ولو كمموا صوتي يوم واتخرست

أو زادوا العقارب فيكي واتقرصت

بحبك يام البلاد والكون

لا عمري زعلت منك ولا حتي اتقمصت

....

وأنا مصري

حبيت الطمي في نيلك

ومهما الغربة خادتني

حلمي إني آجيلك

ولو ف يوم ماقدرتش

قلبي وعمري أهديلك

....

وانا مصري ويحلالي

أقولها ف النهار والليل

وحبك مش مقياس ولا كيل

ده زرع جذوره في قلبي

وشايلك جوه عيني شيل

.....

أنا مصري

ونفسي يا مصر

أكحل عيني بترابك

ولما آجي

ما يحوشني العس علي بابك

وأحكيلك

وأشكي الهم

وأقولك أنا درويش

مضموم لزمرة أحبابك

.............

وف نيلك أغسل رجس الترحال

وغربة عمر

وهجرة ما كانت ع البال

وأبوس إيدك

ولا اسيبك

منقول عن احد الشعراء واسمه ابن طيبة بارك الله له

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله . بما انني مزوغ من المدام شوية وقلت اتصفح موقعي الحبيب لاني لي فترة طويلة لم اجلس علي كمبيوتر من اساسه .... فت الموضوع قريته وشفت الردود طبعا انا لن اخوض في النقاش ولكن لي كلمتين :-

الاولي: ابوتريكة شخص طيب جدا علي المستوي الشحصي وناس كتير بتقول عنه انه متدين فمش لازم نحمله هزائم الاهلي بل هو فقط لاعب من الممكن ان يكون موفق في عشرة مباريات وغير موفق في مثلهم فلا يحمل وحده مسؤلية الفضيحة ام تلاتة بتاعة النجم :D الثانية:من كمية الردود الموضوع يعني خطير وللاسف الكرة المصرية خرجت من الاطار الرياضي الترفيهي الي حرب مهولة بين جماهير الاندية.

واخيرا وانا بكتب من مصر الوضع العام في مصر يحتاج لعقولكم الراجحة لوضع تصورات وحلول لازمة البلد فالبلد في مرحلة هي الاخطر منذ ان وحد مينا القطرين.

وانا اسف انني ابلغكم ان مصر علي وشك انها تخرب فالشعب كله الان يحلم بالهجرة مشروعة وغير مشروعة وكأن مصر دي لازم تكون فاضية لا يوجد بها غير مبارك وجمال والمليون اللي واكلها مش والعه بس بل واكلها كلها

واحنا للاسف نناقش قضية الفاضل ابوتريكة او غيره انا لا اسفه من ارائنا في الرياضه ولكن هناك مواضيع اهم يجب مناقشتها باستفاضة

واخيرا لك الله يا شعب مصر .

فينك يا ابني

بقالنا كتير قوي مشفناكش

الجواز خدك مننا كتير

بس اشمعنى يعني الهجرة المشروعة اللي بقت مشكلة أو حتى الغير مشروعة

ما كل حاجة في مصر بقت مشكله

لعلمك

أنا كمهموم بواقع الحياة المصري باهرب منها للكورة ومتستغربش

ومتقليش بتهرب من وجع قلب لوجع دماغ

أو بتستجير من الرمضاء بالنار

على الأقل تقدر تتكلم بحريتك وتهزر على قد ما تقدر وتتكلم بحرية

الكورة رغم الفساد الإداري اللي فيها لكن الديمقراطية فيها أكثر وضوحا من أي شيء آخر

ومحدش بيمسك فيها السكينة لحد

صحيح بنتنرفز منن بعض وممكن نقطع في هدوم بعض بس صدقني بنحس بسعادة

ملحوظة يا شينكاوي

دي اول مرة أكتب فيها زي اي إنسان عمره ما قرا ورقة واحدة في حياته

انسان بيتكلم غصب عن كل اللي اتعلمه في حياته

مرة من نفسي

جايز متتكررش ابدا

ألام على هواك وليس عدلا ................ إذا أحببت مثلك أن ألاما

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 7
      أيوا كورة - محمد صلاح - على الرغم من انتهاء الدورى و التركيز فى مباريات المنتخب و التى هم أهم إلا أن الحكم محمد كمال ريشة كان له رأى أخر حيث خرج على شاشات التلفزيون ليؤكد أن هدف محمد أبوتريكة فى مرمى الجيش غير صحيح . وأكد محمد كمال ريشة فى تصريح له على قناة مودرن سبورت 2 أن الهدف الذى احرزه محمد أبو تريكة غير صحيح وأنه تأكد من هذا عندما شاهدة مرة أخرى على الفيديو عقب المباراة . وأكد ريشة ان هناك اختلاف كبير بين المشاهدة عبر التلفاز و بين فى الحقيقة حيث ان الأمر يتطلب أمرحاسم وسريع ليس عن طريق
  • أضف...