اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تخيل!

Sherief AbdelWahab

Recommended Posts

عندي فكرة حلوة لتسلية الصيام و إزاحة الملل التليفزيوني بعد الإفطار..لعبة ظريفة و دمها خفيف...

تيجي كل واحد فينا يتخيل نفسه في مهنة..ويقولنا ح يعمل إيه فيها؟

في انتظار تخيلاتكم!

خلص الكلام

Sherief El Ghandour<br /><br />a furious Egyptian

رابط هذا التعليق

تسلية الصيام بعد الافطار .....طب ازاى :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: 

:D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

وليس بعامر بنيان قوم***اذا اخلاقهم كانت خرابا

رابط هذا التعليق

محدش تخيل..أتخيل أنا أولا...

تخيلت ذات مرة أنني كاتب مسلسلات...وهي شغلانة سهلة و مربحة و مريحة لشخص مش فالح في أي حاجة من عينة العبد لله..وأديكم شايفين إزاي ناس كتيرة ألفت و بقوا بيركبوا عربيات شكلها إيه!

كتابة المسلسلات و هذا للعلم شيء في منتهى الهيافة اللي في الدنيا دي...حاجة عاملة زي القوالب بتاعة برنامج وورد...راجل أعمال حرامي...ناس فقراء و لكن شرفاء..واحدة معقدة نفسيا..و كل يا عم و ادعيلي...

و الناس في ماسبيرو طيبين أوي...أوي...أوي...بيشجعوا دراما المسافات الطويلة...و ماتصدقوش الكلام الخايب بتاع الناس الحاقدة اللي بتقول إن أي مسلسل لا يجب فنيا أن يزيد طوله عن 15 حلقة...

احنا بنعيش عصر المنتج المنفذ...الساعة بتتكلف مليون جنيه...و يا بخت من كتب و طول..وأنا مخلص في التطويل لدرجة زعلت كل البشر مني ...تخيلوا إن أنا كتبت مشهد فتح الباب في بيت البطل خاد على الشاشة نصف ساعة بالتمام و الكمال!

بقليل من الصبر و كثير من النكد و بعض الحظ ممكن مسلسلاتي تتعرض في رمضان في مصر و الخليج....بس يعرفوا يجيبوله نجم و لا اتنين...و البلية ح تلعب!

خلص الكلام

Sherief El Ghandour<br /><br />a furious Egyptian

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 18
      تخيل أنك امرأة تخيل أنك امرأة وعندما يولد أخوك يقولون عنه: جاء ولد ما شاء الله، وعندما تولد أنت يقولون: ما شاء الله جات بنية!. تصغير «بنت» وأنت مرحب بك إذا كنت رقم واحد من البنات أو أثنين، ولكن يفضل ألا يزيد الرقم، حتى لا يحدث للأم ما لا يحمد عقباه، أما أخوتك الأولاد فمرحبا بهم و لا حرج!. تخيل أنك امرأة وتحتاج دوما لموافقة ولي الأمر، لا بحسب رأي الفقهاء في الزواج وللبكر فقط، بل في كل شأن من أمرك، فلا تدرس إلا بموافقة ولي أمرك حتى لو كنت تتقدم لدرجة الدكتوراة، ولا تتوظف وتأكل لقمة عيشك إلا بمو
    • 0
      هانتخيل سوى شوية ديموقراطية وصحوة ضمير من أخواننا العصبجية هايحصل ايه يعني؟ ده حتى الأحلام ببلاش
    • 1
      شوف بقى لو في يوم احنا اللي بقينا بتوع الـ ...... windows وفي كمان زيه بالسوري أنزله المرة الجاية ان شاء الله على فكرة: أنا قريت فعلا ان واحد مصري عمل اصدار سماه Windows Xp Sp3 Bootable Cd January 2006 الله اعلم شكله ايه بقى
    • 7
      طبعا انا شايف ان السؤال دة فى توقيت مهم جدا خصوصا انه فى توقيت مرض الرئيس مبارك والكل يتسائل من الرجل الثانى الذى يحكم مصر فى غياب الرئيس مبارك والكل ايضا يتسائل ماذا لو مات مبارك هل تحدث فوضى فى مصر لعدم تسمية الرجل الثانى الذى ينتظر دورة كما حدث فى عهدى الرئيس عبد الناصر والرئيس السادات ولكن لنقول ربنا يرجع الريس بالسلامة ويشفية ويعافية ( فلاشماته فى مرض او موت ) بماذا نظن من هو مرشح الحزب الوطنى القادم هل هو الرئيس مبارك وخصوصا انه قال سيحكم مصر طالما قلبة ينبض ؟ اما ان الرئيس سيسعى للر
    • 6
      عاوز من كل واحد متغرب فالخليج يجاوبني عن مايلي : 1 ـ إيه حيحصل لو مصر فيها بترول ( زي كمية السعودية ) ؟ 2 ـ لو عدد الشعب المصري 20 مليون فقط ؟ 3 ـ لو مافيش بترول في دول الخليج و أصبحت دول فقيرة ؟ 4 ـ كيف حيكون التعامل لو الخليجيين راحوا يشتغلوا عندنا في مصر ؟ 5 ـ إيه حيحصل لو أن ( مكة ـ المدينة ) أحدى مدن مصر و الناس بتجينا و بتحج في بلدنا ؟ 6 ـ عدد الشعب السعودي 70 مليون و الكويت 40 مليون و قطر 30 مليون ؟ 7 ـ علاقتنا مع أمريكا 10 على 10 و مخصناش بالقضية الفلسطينية ما شعورك ؟
  • أضف...