اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

اريد دكتور مخ واعصاب

الشامسي

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمة الله وبكاتة

ممكن يااخوان ويااخوات اعضاء محورات المحورات المصرين.

تدلوني على دكتور مخ واعصاب لاني زرت مصر وبتحدين مدينة الاسكندرية ابحث عن دكتور مخ واعصاب لابنتي الي لايتجاوز عمرها العامين والنصف ولم استدل على اي دكتور فرجعت مرة ثانية الى بلدي الامارات ولان مستعد الى الرجوع الى مصر اذا احد دلني على

دكتور متتخصص بامراض المخ والاعصاب في القاهر او الاسكندرية او اي مكان في مصر.

واكون شاكر لكم على تعاونكم

رابط هذا التعليق

بسم الله الرحمن الرحيم

بداية أسأل الله الرحمن الرحيم أن يشفى طفلتك .. ويطمئن قلبك .. واقترح عليك ان تحاول مرة اخرى فى مدينة الاسكندرية فاطبائها يتمتعون برحمة الانسان .. ويتابعون التقدم العلمى الطبى فى كل مكان .. وأؤكد لك انهم هناك أفضل علما واوسع ثقافة .. وعلى يدهم ستجد ابنتك بإذن الله الشفاء .. وللأسف ليس تحت يدى أسماء معينه .. ولكن بالاسكندرية عدد غير قليل من المستشفيات .. ويمكنك ايضا التوجه مباشرة الى قسم المخ والاعصاب بكلية الطب وهناك ستجد أكبر الاساتذة المحترمين .. والاجهزة اللازمة فى الفحص لمثل هذا المرض .. ولا أدرى إذا حاولت زيارة مستشفى الاطفال فقد يوجهوك الى العنوان الصحيح .. واطمئن ستجد العلاج باذن الله هناك .. فى الثغر الجميل .. وشفى الله كل مرضانا .. وشفانا ..

كلمات حق وصيحة فى واد .. إن ذهبت اليوم مع الريح ، فقد تذهب غدا بالأوتاد ..

ليس كل من مسك المزمار زمار .. وليس كل من يستمع لتصريحات الحكومة الوردية ..حمار

ويا خسارة يامصر .. بأحبك حب يعصر القلب عصر

رابط هذا التعليق

اذا كنت تقصد دكتور نفسية وعصبية

ولا تقصد جراحة المخ والاعصاب

لان فى كتير من الناس بيلخبطوا بين الاتنين

قسم النفسية والعصبية دة لا تدخل جراحى فية

اما جراحة المخ والاعصاب فهوة قسم من الجراحة

انا اعرف استاذ بجامعة الاسكندرية بمحطة الرمل

اسمة عمر الجارم متخصص نفسية وعصبية

ونتمنى الشفاء العاجل للمريض

اذا اردت ان تعرف نعم اللة عليك............ اغمض عينيك.]

رابط هذا التعليق

الاخ الفاضل الشامسى ادعو ربى ان يلبس ابنتك ثوب الصحة والعافية واساله رب العرش العظيم ان يشفيها شفاء لا يغادر سقماً

ولكن نصيحة .. اعمل التحليلات فى اكتر من مكان وخذ استشارة من أكتر من دكتور ومش شرط فى مصر بل فى بلدك احسن علشان السفر بالطائرة كتير غلط ..

والوقت مهم جدا فى امراض المخ والاعصاب .. وتعامل بسرعة مع رأى الاغلبية وفى مستشفى تطمئن لسمعته تماماً

طبعا انا مش عارف اي حاجة عن الحالة لكن ان شاء الله تقوم لك طفلتك بالسلامة

تحياتى

( كفى بالمرء إثماً أن يحدث بكل ماسمع )

رابط هذا التعليق

• بعد 5 شهور...

سلام عليكم

اخى الفاضل انا هديلك اسم ورقم موبايل دكتور مخ واعصاب كبير فى القاهره هو خصوصا فى مستشفى القصر العينى الفرنساوى

هو اسمه دكتور عمرو صفوت رقم موبايله 0122139340 وعلشان توصل للدكتور ده هتتصل بالنائب بتاعه اسمه الدكتور احمد سعيد موبايله رقمه 0127457972 هتكلم دكتور احمد الاول وتشوف هو هيقولك هتقابل الدكتور عمرو ازاى

مع تمنياتى لابنتك بالشفاء العاجل واتمنى ان انت تبقى تطمنى عليها لو عرفت توصل للدكتور

اختك سنو وايت :roseop:

رابط هذا التعليق

اخى الشامسي

الف مليون سلامة لابنتك

الصراحة فى دكتور هو مش دكتور استشارى فى المخ والاعصاب اسمه أ-د/ مـاجد الحفناوى ممكن تسأل عن تليفونه عن طريق الدليل اعذرنى لانى ذهبت اليه منذ عامين او اكثر

هو مكان وجوده فى مستشفى النيل الدولى فى مصر الجديدة بعد الكلية الحربية بخطوات والحجز عنده قبلها بشهر حتى مواعيده غريبة جدا بتكون فى منتصف الليل

ارجو انك تجده لانه متميز جدا وطمنا على الكتكوته الصغيورة ربنا يشفيهالك يارب :) ويباركلك فيها انشا الله

مره اخرى ألف مليون سلامة لها

اخوك عمرو

الدنيا يومان

يوم لك ويوم علبك

فافعل ماشئت

لكن تذكر

كما تدين تدان

رابط هذا التعليق

تدلوني على دكتور مخ واعصاب لاني زرت مصر وبتحدين مدينة الاسكندرية ابحث عن دكتور مخ واعصاب لابنتي الي لايتجاوز عمرها العامين والنصف ولم استدل على اي دكتور فرجعت مرة ثانية الى بلدي الامارات ولان مستعد الى الرجوع الى مصر اذا احد دلني على

الاخ الفاضل

انا اسف على الرد متأخر

اولا من كلامك ان سن المريض صغير فماهو التاريخ المرضى (هل هو اصابه او بعد مرض او وراثه؟)

وعليه يتحدد انت محتاج الى زياره طبيب امراض مخ واعصاب او جراح مخ واعصاب او اخصائى امراض وراثيه

تمنياتى بالشفاء

رابط هذا التعليق

• بعد 1 سنة...

السلام عليكم انا كنت عاوز اسال عن اسم طبيب متخصص فى جراحة الاعصاب بمنطقة العمود الفقرى

يا ريت حد من السادة الكرام يرد عليا بسرعة

انا منتظر الرد

نشكركم لتعاونكم معنا

رابط هذا التعليق

السلام عليكم انا كنت عاوز اسال عن اسم طبيب متخصص فى جراحة الاعصاب بمنطقة العمود الفقرى

يا ريت حد من السادة الكرام يرد عليا بسرعة

انا منتظر الرد

نشكركم لتعاونكم معنا

رابط هذا التعليق

الاخ الفاضل

ادعو الله العلي القدير ان يزيد ابنك الصغير شفاء

لو كنت من قاطني مدينه الاسكندريه او من روادها

هناك طبيب تعاملت معه عن قرب اسمه محمد الرحماني وهو متخصص في عمليات العمود الفقري بحق ومن الاطباء الواعدين في تخصص جراحه المخ والاعصاب وعنوانه عماره كونكورد بالمنشيه

(.....إِنْ أُرِيدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِيقِي إِلاَّ بِاللّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ) (هود : 88 )

رابط هذا التعليق

الأخ الكريم صاحب الموضوع

خر تواجد في : 12th October 2008 - 08:25 AM

لو لسا بتبحث عن دكتور لبنتك

في د.محمد جالمال الدين عزب

وهو أكبر جراح مخ وأعصاب في مصر

واكن بيعالج الرئيس مبارك في وقت من الأوقات

وعيادته في محظة الرمل في اسكندرية

4876200 -03-002

اما لو عاوز طبيب باطني تخصص عصبية فالدكتور اسماعيل رمضان وعيادته في اسكندلاية محطة الرمل كذلك

ممكن تبحث في دليل التليفون عن رقمه

140online.com

او قولي وانا احاول اجيبلك رقمه

وبخصوص الأمراض العصبية للأطفال في دكتورين ممتازين واحد اسمه حسين عبد الدايم والتاني اسمه الدكتور حمدي

وهما في اسكندرية بردو

لو لسا هتيجي مصر وعاوز اجيبلك ارقام تليفوناتهم ابعتلي رسالة خاصة

وربنا يشفي الطفلة ان شاء الله.

اذا كنت تقصد دكتور نفسية وعصبية

ولا تقصد جراحة المخ والاعصاب

لان فى كتير من الناس بيلخبطوا بين الاتنين

قسم النفسية والعصبية دة لا تدخل جراحى فية

اما جراحة المخ والاعصاب فهوة قسم من الجراحة

انا اعرف استاذ بجامعة الاسكندرية بمحطة الرمل

اسمة عمر الجارم متخصص نفسية وعصبية

ونتمنى الشفاء العاجل للمريض

اعتقد دا بتاع أنف وأذن.

تقدم مصر سيمر بعدة مراحل

أول مرحلة هي القضاء على نظام مبارك

رابط هذا التعليق

• بعد 4 أسابيع...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة انا عضوة جديدة بالمنتدى ودى اول مشاركة لى بقول للاخ الشماسى الله يشفى بنتك ودكتور عمرو صفوت بالقصر العينى الفرنساوى صديقتى اتعالعجت عندة وربنا كتب لها الشفاء ودا رقم تليفونة 0020122139340

رابط هذا التعليق

• بعد 4 سنة...

السلام عليكم أخى الفاضل أتمنى الشفاء لإبنتك

أنا أعرف دكتور شاطر جدا وعن تجربة أنصحك بيه د/عمرو حسن الحسنى وبيجيب نتايج ممتازة مع كل اللى أعرفهم , ,وعنوان عيادته فى شارع المنيل - فوق معمل المختبر

وتليفونه / 01285015023 وأعرف كمان إنه إستشارى فى مستشفيات بس مش عارفة أسمائهم ممكن تكلم السكرتير وتعرف أسمائهم

تم تعديل بواسطة ايمان المصرى
رابط هذا التعليق

الزميلة الفاضلة ايمان ..
استفسار الفاضل صاحب الموضوع مر عليه اكثر من 6 سنوات كاملة .. و من بعده لم يدخل المحاورات و كما تري لم ينبأنا بنتيجة بحثه هذه ..

لذا اشك بالفعل ان رد حضرتك سيجدي معه نفعآ ..

و لكن هذا يعطينا الفرصة للترحيب بحضرتك في محاورات المصريين .. عسي ان تجدي ما يفيدك بها و ما تفيدينا به ..

أرق التحيات ..

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

دايما سباق للخير يا سكوب

انا كمان كنت داخلة أشكر أستاذة إيمان و أرحب بيها :)

1460076_10201529788983927_1091429557_n.j

أهلا بحضرتك

أعد شحن طاقتك

حدد وجهتك

و اطلق قواك

رابط هذا التعليق

شكرا للترحيب وأسفة إنى ماشفتش التاريخ كنت حابة بس إنى أساعد خصوصا إن إتعاملت مع د. عمرو حسن الحسنى وبعد لف كتير على كذا دكتور ومفيش فايدة الحمد لله ربنا شفانى على ايديه وإن شاء الله ممكن حد تانى يستفاد ويبقى فى ميزان الحسنات .. ومرة تانية شكرا على الترحيب

تم تعديل بواسطة ايمان المصرى
رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...