اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

C++

Recommended Posts

للاسف فى الفتره الاخيره بقى معظم الشغل بيتطلب تعلم ال C ++

و طبعا انا معنديش اى خلفيه عن الكومبيوتر من اساسه

انا مستخدم فقط

طبعا بشتغل على البرامج بتاعه التحليل و الاحصاء معظمها بس مفيش حته البرمجه

يا ريت توضيح ممكن اتعلمها لوحدى و لا محتاجه كورس مثلا و لا اسيب الليله دى من اساسه و اشوفلى منظمه عمل اهلى و السلام :)

و بكينا.. يوم غنّى الآخرون

و لجأنا للسماء

يوم أزرى بالسماء الآخرون

و لأنّا ضعفاء

و لأنّا غرباء

نحن نبكي و نصلي

يوم يلهو و يغنّي الآخرون

رابط هذا التعليق

انا والله شفت موضوعك صدفه

عموما ربنا يعني واقدر اساعدك عموما هذه اللغه لو معندكش الخبره الكافيه في البرمجه انصحك انك تاخد كورس في اى معهد متخصص للكمبيوتر وده موجود في كل بلد بس حضرتك في اي بلد وانا ممكن افيدك على المعهد

اما بخصوص لو حضرتك فاهم شويه انا هديك موقع سجل فيه وهو فيه بعض المعلومات الي ممكن تفيدك وهحاول القيلك حاجه تكون متعمقه اكتر باذن الله او حتى هدلك على كتب بس انتظر حتى ابحث ليك في الموضوع ده

http://www.3dbuzz.com/vbforum/sv_home.php

اتمنى انه يفيدك

وفي انتظار ردك حتى استطيع ان احدد المطلوب والغرض من الدراسه لان واضح ان حضرتك محتاجه لخدمة برنامج معين صح ولا انا فهمة غلط

تم تعديل بواسطة nora

رابط هذا التعليق

انا والله شفت موضوعك صدفه

عموما ربنا يعني واقدر اساعدك عموما هذه اللغه لو معندكش الخبره الكافيه في البرمجه انصحك انك تاخد كورس في اى معهد متخصص للكمبيوتر وده موجود في كل بلد بس حضرتك في اي بلد وانا ممكن افيدك على المعهد

اما بخصوص لو حضرتك فاهم شويه انا هديك موقع سجل فيه وهو فيه بعض المعلومات الي ممكن تفيدك وهحاول القيلك حاجه تكون متعمقه اكتر باذن الله او حتى هدلك على كتب بس انتظر حتى ابحث ليك في الموضوع ده

http://www.3dbuzz.com/vbforum/sv_home.php

اتمنى انه يفيدك

وفي انتظار ردك حتى استطيع ان احدد المطلوب والغرض من الدراسه لان واضح ان حضرتك محتاجه لخدمة برنامج معين صح ولا انا فهمة غلط

الاخت نورا

شاكر جدا على مداخلتك

اولا للاجابه على اسئلتك

انا عايش فى بريطانيا وبالظبط مثل ما حضرتك ذكرتى ال C++ احتياجه بغرض استخدامه فى برامج احصائيه و ده طبعا لتوفير الوقت و الجهد

انا مش هطور حاجه لكن بيكون فى ناس متخصصه الفكره انه انا اكون فاهم الراجل طور ايه و انا استخدمه ازاى

يعنى اعتقد ان المبادئ ممكن تكون كافيه فى المرحله الحاليه لان انا معنديش خلفيه عن اللغات

انا سجلت فى الموقع وابتديت اقرا ربنا يستر :)

و مره اخرى شكرا جزيلا على اهتمامك

و بكينا.. يوم غنّى الآخرون

و لجأنا للسماء

يوم أزرى بالسماء الآخرون

و لأنّا ضعفاء

و لأنّا غرباء

نحن نبكي و نصلي

يوم يلهو و يغنّي الآخرون

رابط هذا التعليق

الاخت نورا

شاكر جدا على مداخلتك

اولا للاجابه على اسئلتك

انا عايش فى بريطانيا وبالظبط مثل ما حضرتك ذكرتى ال C++ احتياجه بغرض استخدامه فى برامج احصائيه و ده طبعا لتوفير الوقت و الجهد

انا مش هطور حاجه لكن بيكون فى ناس متخصصه الفكره انه انا اكون فاهم الراجل طور ايه و انا استخدمه ازاى

يعنى اعتقد ان المبادئ ممكن تكون كافيه فى المرحله الحاليه لان انا معنديش خلفيه عن اللغات

انا سجلت فى الموقع وابتديت اقرا ربنا يستر :angry2:

و مره اخرى شكرا جزيلا على اهتمامك

اتمنى ان الموقع يكون فادك ولو مكنش بلغني وانا اضيف لك حاجه متعمقه اكتر

ولا شكر على واجب ولو عند حضرتك اي سؤال اسالني وانا هحاول اساعدك انا مهندسة كمبيوتر بس بفهم على ادي في ال c++:rolleyes:

رابط هذا التعليق

اوتكا ربنا معاك انا درسة C++ قبل كده لو محتاج اي خدمه تحت امرك وبالنسبه للموقع الي ادتهولك نوره بالفعل ممتاز ربنا يوفقك

* لسانك لا تذكر به عورة امرىء فكلك عورات وللناس أعين

* إذا الشعب يوما أراد الحياة فلا بد أن يستجيب القدر

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا اسماعيل الجيار من الاسكندرية

الموقع عجبنى جدا وعايز اشكر فريق الموقع على هذا العمل الرائع

بالنسبه للغة C\C++ ففى كثير من المواقع لتعليمها او افضل من المواقع الE-Books)PDF) يمكن لحضراتكم ان تجدوها فى اى من المواقع الخاصة بالكتب الالكترونية وعلى فكرة انا مصنف على مستوى الجمهورية وعلى مستوى العالم فى لغة C واهم شئ فى تعلم اى لغة برمجة الدقة والاهم من الكتابة نفسها الفكرة وتعلم طريقة التفكير لحل المشاكل المتوقعة ودراسة كل الحلول واتمنى من الله ان يوفقكم وأى احد يحتاج اى شئ فى مجال البرمجة عامة الرجاء مراسلتى على بريدى الالكترونى Gayar_Ait@yahoo.com واتمنى من الله ان يوفقكم

اسماعيل الجيار (طالب بهندسة الحاسبات)

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...