اذهب الي المحتوي
ArabHosters
  1. ديشه

ديشه

11 أكت, 2019 09:24
  2. احمد خالد

احمد خالد

02 ديس, 2018 02:47
  3. Scorpion

Scorpion

12 سبت, 2018 20:00
  4. عادل أبوزيد

عادل أبوزيد

11 سبت, 2018 19:33
  5. White heart

White heart

11 سبت, 2018 12:03
  6. AbuZeyad

AbuZeyad

11 سبت, 2018 07:26
  7. فولان بن علان

فولان بن علان

09 سبت, 2018 22:38
  8. Hossam Siyam

Hossam Siyam

24 يول, 2017 11:53
  9. Muus

Muus

11 أكت, 2016 11:57
  • محاورات مشابهه

• كيف تحمي نفسك من تزوير وصل الامانة - من اليوم السابع

ياما فى الحبس مظاليم".. كيف توقع إيصال الأمانة وتحمى نفسك من تزويره؟ الثلاثاء، 17 يناير 2017 01:00 ص سجن-ارشيفية   كتب أحمد عبد الهادي فى الآونة الأخيرة ازدادت أمام المحاكم قضايا إيصالات الأمانة بصورة بشعة بعد انتشار التعامل بها بين الأفراد بعضهم البعض، وأصبح يطلب البائع من المشترى عند الشراء بالتقسيط التوقيع على إيصال أمانة على بياض فيوافق الأخير وهو لا يدرى أنه قد وقع فى الفخ عندما يتعثر فى السداد يكتب التاجر فى الإيصال مبالغ خيالية وي

في القوانين والقضايا

• تساؤلات بخصوص الزواج من رومانية

السلام عليكم ،لو سمحت ارجو الافاده ،انا لسه متزوج من رومانيه في وزارة العدل يوم 11/21 ده ،و المفروض اطلع علي القسيمه شهادة زواج مميكن و اقرار كده من السجل المدني عشان يترجموا عشان اطلب طلب زواج في السفارة ،ف ضروري كنت عاوزايه اللي هيتم معايا ، و اللي المفروض اعمله، و هيستغرق وقت قد ايه ،و ازاي احصل علي الفيزا للسفر ، ارجو الافاده و شكرا مقدما 

في المغتربين المصريين - egyptian expatriates

• استفسار بخصوص التجنيد مهم جدااا !!!

السلام عليكم بعد وفاة ابويا الله يرحمه قدمت فى الجيش كعائل اسرة واخدت تأجيل لحين وصول اخويا الاصغر منى 21 سنة واخويا لسه مكمل 21 سنة من شهر وراح قدم ورقه للجيش وطلع اعفا طبى وهيستلم الشهادة كمان اسبوعين كده انا المفروض اروح اقدم واخد معايا شهادة الاعفا بتاعة اخويا ولا اروح قبل ما اخويا يستلم الاعفا. يا ريت لو حد يفدنى انا كده موقفى ايه؟ مع العلم انا سنى 28 سنة

في موضوعات جادة

• لو تراخيت مع الواتسآب لا تلومن إلا نفسك

الواتسآب  أحد مفردات السوشيال ميديا ومفروض أنها خدمة جيدة في الأمور الجادة مثل إرسال التقارير الطبية للطبيب المعالج  أو إستقبال نتائج التحاليل الطبية من المعامل ، و أكيد تبادل التهنئة على نطاق معقول. قرية الريفييرا في الساحل مكان جيد و هو ملكية تعاونية و قام الشاغلين و الملاك بإنشاء عدة مجموعات على الواتسآب يناقشون فيها شئون القرية … و طبعا اسمي في هذه المجموعات بدأ الأمر أولا كنوع من الاهتمام من جانبي و لكنه تطور الى عبء غير انساني… ماذا تفعل عندما تجد في الصباح ٢٠٠  رسالة و بعد ساعات مثله

في موضوعات خفيفة

• الرئيس و ضيفه يحضران العرض المسرحي "سلم نفسك"

لو ظللنا نهتف و ندعو و "نخبط راسنا في الحيط"  ما وصلنا إلى عشر معشار التأثير التنويري المتوقع من حضور الرئيس السيسي  .. ليس فقط رئيس الجمهورية  بل أيضا ضيفه. و من ضيفه  هو ولي عهد السعودية التي كانت حتى أسابيع قليلة لا تسمح للمرأة بقيادة السيارة ليس ذلك فقط  بل كان لأسابيع قليلة كل ما يتعلق بالفن  مرفوض دينيا  زيارة رأس الدولة ل عرض مسرحي  و عرض مسرحي تجريبي  يعني تكريما و تشجيعا للثقافة  و التنوير ليتكم نسمع تعليقاتكم 

في الملتقى العام لزوار محاورات المصريين

• اضف...