اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

نكت مصرية اخر روشنه

محمود الشاعر

Recommended Posts

نكت مصرية اخر روشنه

واحد ندل فتح مصنع بيبسي كتب على كل علبة : رج جيدا قبل الفتح

• بلدياتنا نجح في انتخابات مجلس الشعب، ففي اول جلسة قاعد جنب واحد افندى فالأفندى عزم عليه بسيجارة مارلبورو، وبعد شويه بيسالوا إيه رأيك في الديمقراطية ياحاج؟؟.. فرد الحاج : والله أحسن من الكيلوبترا !!

واحد ومراته متخانقين فبطلوا يكلموا بعض فكتب ورقة صحيني الساعه 6:30 علشان عندي شغل ، وحط الورق على السرير ونام صحي الساعة 10:00 فلقى ورقه مكتوب عليها الساعه 6:30 يلا إصحى

• اتنين مساطيل حبوا يسرقوا عماره فقالوا لبعض احنا ناخد العمارة بعيد ونسرقها برحتنا ، فقلعوا الهدوم وقعدوا يزقوا فى العمارة يزقوا ، جه واحد من وراهم وسرق الهدوم ، فواحد منهم بص ورا ملقاش الهدوم فقال له كفاية كدة احنا بعدنا اوى

• مرة 10 اغبياء بيلعبوا على الطريق الصحراوى واللي تخبطه العربية مرتين يطلع برة اللعبة

• تايه بيسأل واحد ماشى فى الشارع اية اسرع طريق اروح بيه للمستشفى ؟؟ قالوة غمض عينك وعدى الشارع

محشش يسأل محشش تتوقع الجمعة يوافق آخر الشهر ؟ رد عليه : لو ضغطنا عليه يمكن يوافق

• مرة واحد غبي ماشي في الشارع لقي واحد صاحبه قاله ازيك ياعلي شكلك اتغير خالص الثاني رد عليه بس انا مش علي الاول قاله وكمان غيرت اسمك

مرة مدرس رياضة اتجوز مدرسة رياضة خلفوا ولد متساوى الساقين

مره واحد غبي راح السنيما هو ومراته اول ما النور طفا قال لها جومى يا واليه شكلهم هيناموا

اربعة أغبياء عملوا عملية اختطاف فخطفوا فتاه واوقفوا تاكسى فسائق التاكسى قال:التاكسى ده اربعه راكب بس قاموا سابوا الفتاه وركبوا هم

ياريت كل اللى يخش عندنا يسيب نكته جديدة

شكرا

تم تعديل بواسطة محمود الشاعر

البحر موعدنا ...........وشاطئنا العواصف جازف فقد بعد القريب ومات من ترجوه واشتد المخالف لن يرحم الموج الجبان ولن ينال الأمن خائف القلب تسكنه المواويل الحزينة ......... والمدائن للصيارف خلت الاماكن للقطيعة من تعادي أو تخالف جازف ولا تأمن لهذا الليل أن يمضي ولا أن يصلح الاشياء تالف هذا طريق البحر ................لا يفضي لغير البحر والمجهول قد يخفى لعارف جازف فان سدت جميع طرائق الدنيا امامك فاقتحمها ولا تقف كي لا تموت وانت واقف

محمد ابراهيم ابو سنة

رابط هذا التعليق

المدرس يطرد تلميذ من الفصل:

- انت يا ولد إطلع برة و ما تخشش الفصل دة تانى ....

- ليه يا أستاذ .. انا عملت ايه ؟

- لأنك غبى - ما بتفهمش!!! ... يالله روح على بيتكم ...

* التلميذ روح على بيتهم و هو بيعيط فأبوه بيسأله:

- ايه يا واد مالك بتعيط ليه؟؟؟ و ايه ايه اللى رجعك بدري من المدرسة ؟؟؟

- أصل الأستاذ طردني يا بابا .....

- طردك ؟؟!!!! طردك ليه .. عملت ايه ؟؟؟

- بيقول عليا غبي !!!!

- ايييييييييييه ؟؟؟؟ هو قال عليك كدة ؟؟؟؟ طب تعال معايا ....

* الراجل خد ابنه و راح على المدرسة و قابل المدرس و سأله:

- انت يا استاذ انت .... انت طردت ابنى من الفصل -

- ايوة

- ليه؟

- لأنه غبى ما بيفهمش !!!!

- و بتقولها كمان فى وشي ؟؟؟!!!

- ايوة .... و علشان اثبتلك .. إتفضل شوف بنفسك ...

* المدرس بيكلم التلميذ :

- انت يا بنى ..... عارف الفصل اللى جنبنا؟

- أيوة يا أستاذ طبعا ...

- طب أجرى على هناك بسرعة شوفنى انا هناك و اللا لأ ....

* التلميذ جرى رهوان و بعد ثوانى رجع تانى للأستاذ و قاله:

- يا أستاذ .... انا رحت الفصل اللى جنبنا أشوف حضرتك هناك و الا لأ زى ما طلبت منى ... لكن ما لقتكش هناك ....

* الراجل أبوه سمع ابنه بيقول كدة للأستاذ و راح ضارب كف على كف و قاله:

- يا نهارك اسود ومنيل .. بالذمة مش مكسوف من نفسك .... الأستاذ قالك تدور عليه فى الفصل اللى جنبينا ... بالعقل كدة ما لقتوش فى الفصل اللى جنبينا .. تروح تدور فى الفصل اللى بعديه !!!!!!! :angry: :P :P :D

... أن واحدة من آساليب النُظم الديكتاتورية هى :

وهى بكل أسف كانت ومازالت مٌنتشرة ومُستخدمة في بلدنا الحبيب وعلى كافة المستويات بلا إستثناء !

رابط هذا التعليق

عارف يا أستاذنا الحبيب

حتي لو مكنتش كتبت اسمك ولا توقيعك ولا اللون الازرق

برضه كنت ها أعرف ان انت اللي كتبت النكته دي

يامصر... يامصر...يامصر

ياااااااااااااااااااااااااااااامصر

رابط هذا التعليق

الحلقة الثانية من نكت مصرية

واحد بخيل دخل مع ابنه سوبر ماركت الولد قال لأبوه : بأحب الشوكولاته أبوه قاله : حبها ورجعها مكانها

واحد ركب مترو الانفاق.. جاله الكمسرى بيقول له تذاكر ... قال له امين شرطه..... سابه وراح للجانبه قال له: تذاكر ... قال له: امين عبد الجواد

مرة واحد مسئول بيفتتح حمام سباحة فالمدير قال له ده المنط يا فندم 30متر.... قوم نط يا مرزوق فنط مرزوق . وده يا فندم منط 50 متر قوم ياعوض نط فنط عوض .وده يا فندم منط 80 متر قوم يا نجيب نط فنط نجيب فقال المسئول هايل ..هايل .... قام المدير قال ولسه يا فندم لما نملى الحمام مايه

مره واحد اشترى لمبه مسمار دقها في الحيط

واحد بلدياتنا وقع من الدور العاشر .. جاله صداع

مذيعة تليفزيون قابلت شاب فى الشارع سألته سؤال جاوب إجابة صحيحة ، طلبت منه يحب يشوف أيه ، أجاب الشاب بسرعة: أمى الله يرحمها ، ردت المذيعة مستحيل و ترجته انه يطلب طلب آخر ، فكر الشاب ثم قال : أحب أشوف الزمالك وهو بياخد الدورى ... ردت المذيعة بسرعة لأ أجيبلك مامتك أسهل.

البحر موعدنا ...........وشاطئنا العواصف جازف فقد بعد القريب ومات من ترجوه واشتد المخالف لن يرحم الموج الجبان ولن ينال الأمن خائف القلب تسكنه المواويل الحزينة ......... والمدائن للصيارف خلت الاماكن للقطيعة من تعادي أو تخالف جازف ولا تأمن لهذا الليل أن يمضي ولا أن يصلح الاشياء تالف هذا طريق البحر ................لا يفضي لغير البحر والمجهول قد يخفى لعارف جازف فان سدت جميع طرائق الدنيا امامك فاقتحمها ولا تقف كي لا تموت وانت واقف

محمد ابراهيم ابو سنة

رابط هذا التعليق

مرة خمسه دخلوا كلية الهندسة اثنين طلعوا مهندسين وثلاثة طلعوا مدينة نصر

* مره واحد أسكندرانى ماشى على البحر لقى جماعة بلديتنا بيهتفوا (هريدى يا بطل--هريدى يا بطل) ولما سأل عن السبب أجابوا(أحسن واحد عندكم يقدر يغطس قد أيه) فقاله ( حوالى ثلاث دقائق)فقالوا هريدى غطس من ثلاث أيام و لسه مطلعش

* واحد كهربائى ابوه مات دفنه فى الحيطه

* مرة واحد بلدياتنا اتمطع ..... خلع كتفه

* مرة اثنين رايحين يتعدموا واحد طيب والثانى رزل فبيسئلوهم نفسكم فى أية فرد الأول قال لهم نفسى أشوف أمى أما الثانى فقال لهم نفسى ده مايشوفش أمه

* مرة واحد عجلاتى قعد على قهوة طلب كاوتشينو

* مره واحد بلدياتنادخل حمام افرنجي اخد معاه مترجم

* واحد تاكسجى نايم مراتة دخلت علية بالليل وقفلت الباب بشويش..صحى قال لها افتحية واقفلية تانى!!!!

* مرة أبن واحد بلديتنادخل على أبوه وسأله بتعمل أيه يابا فرد عليه أبوه : بكتب جواب لعمك فسأله الأبن أنت بتعرف تكتب يا با فرد عليه الأب يعنى عمك هو اللى بيعرف يقرأ .

* مرة واحد بلدياتنا غسل وشه ... صدى

* مره اثنين بلدياتنا راحوا لندن فلقوا أتوبيس بدورين فقال الاول للثانى .. نركب فوق يا ولد فقال له الثانى يا غبى فوق ما فيش سواق

* مره واحد بلدياتنا شاف اشرة موزه على الأرض فقال يييه هاتزحلق تانى

* مرة واحد حلو اتجوز واحدة حلوة خلفوا ولد ملزق

منقول من الموقع التالي

نكت...نكت...نكت

يامصر... يامصر...يامصر

ياااااااااااااااااااااااااااااامصر

رابط هذا التعليق

واحد قتل حماته، الظابط بيسأله اسمك ايه؟ قاله: اكتب فاعل خير

واحدة عاوزة زوجها يحبها من اول ليله قالته : اسكت .. مش انا حامل

واحد بلدياتنا حب يشرب سيجارة حطها ف كباية

بلدياتنا حب يوصل بلده بسرعة ركب القطر وقعد يجرى فيه

بلدياتنا قتل مراته عشان رضيت تمسك إيده

مأذون مش لاقي شغلانة طلق مراته

مهندس كهربا شاف سلك عريان .. اتكــسف منه

ولد صغير بيقول لـ مامته .. بتضربينى ليه يا ماما .. هو انا بابا

مره واحد حط حجر للراديو المذيع اتصطل

مره واحد بلديتنا وقع من عاشر دور قام ينفض هدومه

واحد راح لحلاق بقوله انا جاى اخد دقنى قالوه ليه هو انت نسيتها هنا

مره واحد بلديتنا اتغاظ من مراته ولع فى نفسه وحضنها

بلديتنا راح ينشر خبر فى الاهرام ملقاش حبل

واحد راح يسوى معاشه لقى الفرن قافل

مصوراتى طلع له عفريت .. حمضه

طبيب نفسى اشترى ساعة سيكو عالجها بالصدمات

مرة دكتور تحليل امه ماتت قال تحاليلي ياما

مرة جاموسة جلها جفاف جابت لبن بودرة :

كهربائى تجوز وحدة اسمها نجفة، كل مايبوسها يقف ع لوح خشب

(مرة واحد فرعونى حب واحدة فرعونية قال لها: (آمون فيكي

نجار مراته تغسل الغسيل، وهو ينشره

بلدياتنا نزل البحر و كان فية سحب جامد .... كــسب تلاجة

بلدياتنا فتحوا محل بيتزا .. سموه بيتزا هعععععععععععع

سباك راح فرح حلف ماحد ينقط

دكتور محشش ضحى بالأم و الجنين عشان العمليه تنجح

محشش قالوا له قول لنا طير بحرف الكاف، قالهم كنتاكي :

فرخة استحمت بهد اند شولدر باضت بيضة من غير قشرة :

سمّاك ابنه مات قعد يعيط فى الجنازة بيقول كان صاحى وبيلعب

مرة واحد كهربائي أبوه مات، لفو في شطارطون و دفنه في الحيطة

اغبيا عملوا مظاهره عشان يصلو الجمعه يوم التلات

واحد رخم نزل الشارع وقف قدام عمود ... قالوه عديني

مرة كهربائى اتجوز كهربية خلفوا ولد سموه لمبة و علقوه

غبى لقى أتوبيس مكتوب عليه السيدة زينب - قلع الجزمة و ركب

لمونة لونها اصفر، ليه ؟ .. ما بتاكولش يا عيني

مره واحد مقاول دماغه صدعت جابلها قرار إزالة

في دكتور عيون شاف اشارة المرور حمراء نزل حط لها قطرة

واحد رخم أوي دخل غرفة دردشة عمل على الناس كلها (إجنور)ـ

واحد كمسري بيقول لابنه : ان "تذاااااااكـــــــــــــــر" ... تنجح

بلديتنا رجع من السفر لقى الشقة مليانه صراصير.. غير قفل الباب

ظابط مرور لقى شقته ديقه عملها إتجاه واحد

لعيب كورة .. شاط ريحته طلعت

سعاتى بيصلح ساعه العقارب قرصته

بلدينا داخل عند حلوانى قاله عندك جاتو قاله اه قاله هاتلى قفصين

مره واحد عداه العيب استنى العيب اللى بعده

مرة واحد فكهانى راح فرح رقص عشرة بلدى وعشرة ابو صرة

اللهم انك سلطت علينا عدوا عليما بعيوبنا - يرانا هو وقبيله من حيث لا

نراهم --

اللهم آيسه منا كما آيستـه من رحمتك

وقنطه منا كما قنطـته من عـفوك -- وباعــد بيننا وبينه كما باعـدت بينه

وبين

رحمتك وجنتك

رابط هذا التعليق

واحد قتل حماته، الظابط بيسأله اسمك ايه؟ قاله: اكتب فاعل خير

واحدة عاوزة زوجها يحبها من اول ليله قالته : اسكت .. مش انا حامل

واحد بلدياتنا حب يشرب سيجارة حطها ف كباية

بلدياتنا حب يوصل بلده بسرعة ركب القطر وقعد يجرى فيه

بلدياتنا قتل مراته عشان رضيت تمسك إيده

مأذون مش لاقي شغلانة طلق مراته

مهندس كهربا شاف سلك عريان .. اتكــسف منه

ولد صغير بيقول لـ مامته .. بتضربينى ليه يا ماما .. هو انا بابا

مره واحد حط حجر للراديو المذيع اتصطل

مره واحد بلديتنا وقع من عاشر دور قام ينفض هدومه

واحد راح لحلاق بقوله انا جاى اخد دقنى قالوه ليه هو انت نسيتها هنا

مره واحد بلديتنا اتغاظ من مراته ولع فى نفسه وحضنها

بلديتنا راح ينشر خبر فى الاهرام ملقاش حبل

واحد راح يسوى معاشه لقى الفرن قافل

مصوراتى طلع له عفريت .. حمضه

طبيب نفسى اشترى ساعة سيكو عالجها بالصدمات

مرة دكتور تحليل امه ماتت قال تحاليلي ياما

مرة جاموسة جلها جفاف جابت لبن بودرة :

كهربائى تجوز وحدة اسمها نجفة، كل مايبوسها يقف ع لوح خشب

(مرة واحد فرعونى حب واحدة فرعونية قال لها: (آمون فيكي

نجار مراته تغسل الغسيل، وهو ينشره

بلدياتنا نزل البحر و كان فية سحب جامد .... كــسب تلاجة

بلدياتنا فتحوا محل بيتزا .. سموه بيتزا هعععععععععععع

سباك راح فرح حلف ماحد ينقط

دكتور محشش ضحى بالأم و الجنين عشان العمليه تنجح

محشش قالوا له قول لنا طير بحرف الكاف، قالهم كنتاكي :

فرخة استحمت بهد اند شولدر باضت بيضة من غير قشرة :

سمّاك ابنه مات قعد يعيط فى الجنازة بيقول كان صاحى وبيلعب

مرة واحد كهربائي أبوه مات، لفو في شطارطون و دفنه في الحيطة

اغبيا عملوا مظاهره عشان يصلو الجمعه يوم التلات

واحد رخم نزل الشارع وقف قدام عمود ... قالوه عديني

مرة كهربائى اتجوز كهربية خلفوا ولد سموه لمبة و علقوه

غبى لقى أتوبيس مكتوب عليه السيدة زينب - قلع الجزمة و ركب

لمونة لونها اصفر، ليه ؟ .. ما بتاكولش يا عيني

مره واحد مقاول دماغه صدعت جابلها قرار إزالة

في دكتور عيون شاف اشارة المرور حمراء نزل حط لها قطرة

واحد رخم أوي دخل غرفة دردشة عمل على الناس كلها (إجنور)ـ

واحد كمسري بيقول لابنه : ان "تذاااااااكـــــــــــــــر" ... تنجح

بلديتنا رجع من السفر لقى الشقة مليانه صراصير.. غير قفل الباب

ظابط مرور لقى شقته ديقه عملها إتجاه واحد

لعيب كورة .. شاط ريحته طلعت

سعاتى بيصلح ساعه العقارب قرصته

بلدينا داخل عند حلوانى قاله عندك جاتو قاله اه قاله هاتلى قفصين

مره واحد عداه العيب استنى العيب اللى بعده

مرة واحد فكهانى راح فرح رقص عشرة بلدى وعشرة ابو صرة

الأخت مصرية بالكويت

لا أدري ما الحكمة الباهرة من مداخلتك العجيبه هذه

لقد قمت حضرتك بنقل فقرة كاملة من موضوعي ( المكتوب بتاريخ 25 نوفمبر 2005 ) و الموجود في نفس الباب (دعوة للإبتسام ) و في نفس الصفحة

و لم تشيري حتى إلى أنك إقتبستي هذه الفقرة من العبد لله !!!!

و هذا هو الرابط

http://www.egyptiantalks.org/invb/index.php?showtopic=17699

فماذا عسانا أن نسمي هذا التصرف العجيب

صحيح أن ما يتم نشره هو ملك للجميع لكن السطو على حق الغير بدون إستئذان و أن ننسب لأنفسنا ما ليس من حقنا فهذا شئ لم نتعود أن نراه في هذه المحاورات

و الملاحظة الثانية خاصة بالإدارة

فقد قرأنا كثيراً ان الإدارة تقوم بجمع المواضيع المتطابقة في موضوع واحد و في باب واحد حتى لا يتشتت القارئ

و نجد أن هذا لم يحدث هنا

و عجبي

الشريف

تم تعديل بواسطة ELSHARIF
رابط هذا التعليق

قرية الاغبياء فيها حفرة عند مدخل البلد كل يوم يسقط فيها واحد بالليل ولانها في مدخل البلد يموت البعض

اجتمع اهل البلده لايجاد حل واقترح احدهم ان يتم نقل المستشفى بجوار الحفرة :angry:

اقترح التالي ان نحضر سيارة اسعاف بجوار الحفرة :closedeyes:

اما اذكى واحد فاقترح ان يتم ردم هذه الحفرة وحفر اخرى مثلها بجوار المستشفى :angry:

بلديتنا اول مرة نازل قاهرة المعز ساله ابنه ايه دا يابا؟؟؟؟ قال له ما عرفش

طيب ايه دا ؟؟؟ ؛؛؛ ما عرفش يا ولدي

طيب البتاع دا ايه يا بوي ؟؟؟ ؛؛؛؛امممممممم ما عرفش يا ولد

ام الولد شخطت فيه وقالت له اسكت بقى يا واد دوشت ابوك

رد الاب سيبيه يا وليه خليه يتعلم

رابط هذا التعليق

مقتبس من موقع نكت مصرية روشة ( على فكرة كل اللي فات كذلك )

مرة أغبية سافرو امريكا واحد منهم رجع والتانى مرجعش... فواحد سألة فين صاحبك؟؟؟ قال له ده اول ما راح هناك اتجنن من ناحكات السحاب وطلع عمارة 500 دور ... ورمى نفسة من الدور ال 500 ونزل فى 3 ايام ..... قال له ومات ؟؟؟؟ قال له انت عايزه ينزل فى 3 ايام من غير اكل و لا شرب وما يمتش

مرة حرامى دخل على واحد مسطول البيت قالو هات فلوسك و الا هقتل مراتك قام الرجل قعد يضحححححححك.......الحرامى قتل مراته وقاله هات الفلوس قبل م اقتل ابنك الرجعل قعد يضحححححححك........الحرامى قتل ابنه و هكذا لغايه لما خلص عالعيله و بيقول للمسطول ايه يا عم مش عايز تدينى فلوسك ليه؟؟؟؟قاله اطلع من دول يا ابرهيم يا نصر

واحد مسطول راكب طيارة خبط علي كتف المضيفة وسألها الحمام فين؟ قالتله الناحية التانية راح عالكتف التاني وسألها الحمام فين

جماعة بيحششوا فى الطرب وطب عليهم البوليس وقالهم الظابط:قدامى كلكم على البوكس..واحد مرديش قام الظابط شخط فيه وقالوا:قوم يامسطول رد المسطول وقالوا:لأياباشا انا مش معاهم ..اناميت

ضابط المرور بيحقق فى حادث... سأل الاول .. فرد .. يا بية انا اديتة كلاكس .. واديتة انوار وصرخت فية علشان يبعد ومفيش فايده.. سأل التانى ... فرد ... يابية انا اعمل اية ، انا قاعد فى الكشك بتاعى

مسطول لابس جزمة ، فردة بيضة والتانية سوده .... قابله مسطول تاني وقاله: "ايه ياواد الجزمه الشيك دي. راح المسطول الاولاني حط رجل علي رجل وقاله: وشرفك إنت.. عندي جوز جزم تاني فى البيت شبهه بالظبت

مرة واحد مسطول بيلعلب كورة اخد الكورة على صدرة طلعها من منخيرة

حمار بيقول لخطيبته امتى هنتجوز ياحمارة قالت له لما تحسن الفاظك ياحيوان

ليه الفيل بيلبس شراب اخضر؟ عشان مايبانش في النجيله

محمد ابراهيم ابو سنة

رابط هذا التعليق

ثلاثة مسلم ومسيحى ويهودىبيساءلو بعض عن الزكاة للمال ازاى كل واحد بيدفعها فى شريعتة

المسلم قال انا بعمل دائرة كبيرة على الارض وباحدف الفلوس الى الاعلى اللى بينزل داخل الدائرة يبقى بتاعى واللى بيخرج برة الدائرة يبقى الذكاة *

المسيحى رد وقال انا بعمل دائرة اصغر اللى بينزل فيها هو دة الذكاة واللة برة بتاعى *

اليهودى بص لهم فى استهجان وقال انا بعمل دائرة كبييييرة اوى وباءحدف الفلوس عالى اوىىىىىىىى

اللى بينزل بتاعى واللى بيستنى

فوق هو دة الذكاة ؟

اتمنى ان تنال رضاكم* محمود مصطفى <_<

لا تقلق من تدابير البشر، فأقصى ما يستطيعون فعله معك هو تنفيذ إرادة الله .

رابط هذا التعليق

من موقع ماشي www.mashy.com/index.pl/masreya

مرة واحد صعيدي جالس مع صحابه بيقولهم :انا من شهرين كنت في رحلة صيد طلع علي اسد رميته

بطوبه مات فقاله صاحبه: كدبه كبيرة فقال الصعيدي انا من اسبوعين كنت في رحلة صيد طلع علي اسد بصيتله بصة حزم خاف و جري فقاله صاحبه :كدبه اكبر فقال الصعيدي انا من يومين كنت في رحلة صيد طلع علي اسد اكلني و مرتاح دلوقتي

مهداه من الصديق كريم محمد عبد الرحيم

ذهبت البنت أإلى أمها باكيه فسألتها أمها ماذا حدث

فقالت لقد كسر إبن جارتنا دميتي

فسألتها ..و كيف؟؟ فقالت الإبنه لقد ضربت بها على رأسه

shabrawy مهداه من الصديق

صعيدي رمى على حبيبته ورده ماتت ليه؟

نسي يشيل الورده من الزهرية

مهداه من الصديق ماجد

واحد عنده كلب بيطلع يصطاد معاه طيور كل ما يضرب طلقة الكلب يخاف سال واحد صاحبه يعمل ايه

قاله روح بيه أفراح كتيرة فيها ضرب نارلمدة 6 شهور علشان قلبه يجمد وبعد 6 شهور راح يصطاد وعندما ضرب طلقة راح الكلب مزغرت زى ما شاف فى الافراح

مهداه من الصديقه هدهد

محمد ابراهيم ابو سنة

رابط هذا التعليق

مره ابو العربى قاعد مع واحد صاحبه فشار الفشار بيقوله ايه رايك ان بوش كان بيتعشى عندى فى البيت من اسبوع ابو العربى قال له انت ايه رايك ان ابو جهل كان بيحشش معايا امبارح بالليل ولو مش مصدقنى اسال العربى ابنى ولا يا عربى مين كان عندى امبارح ياض العربى قالوا والله انا ما شفتش حد بس كان فيه عربيه بيجو 7 راكب واقفه ادام البيت مكتوب عليها ملاكى قريش

رابط هذا التعليق

نكت مصرية اخر روشنه

واحد ندل فتح مصنع بيبسي كتب على كل علبة : رج جيدا قبل الفتح

• بلدياتنا نجح في انتخابات مجلس الشعب، ففي اول جلسة قاعد جنب واحد افندى فالأفندى عزم عليه بسيجارة مارلبورو، وبعد شويه بيسالوا إيه رأيك في الديمقراطية ياحاج؟؟.. فرد الحاج : والله أحسن من الكيلوبترا !!

واحد ومراته متخانقين فبطلوا يكلموا بعض فكتب ورقة صحيني الساعه 6:30 علشان عندي شغل ، وحط الورق على السرير ونام صحي الساعة 10:00 فلقى ورقه مكتوب عليها الساعه 6:30 يلا إصحى

• اتنين مساطيل حبوا يسرقوا عماره فقالوا لبعض احنا ناخد العمارة بعيد ونسرقها برحتنا ، فقلعوا الهدوم وقعدوا يزقوا فى العمارة يزقوا ، جه واحد من وراهم وسرق الهدوم ، فواحد منهم بص ورا ملقاش الهدوم فقال له كفاية كدة احنا بعدنا اوى

• مرة 10 اغبياء بيلعبوا على الطريق الصحراوى واللي تخبطه العربية مرتين يطلع برة اللعبة

• تايه بيسأل واحد ماشى فى الشارع اية اسرع طريق اروح بيه للمستشفى ؟؟ قالوة غمض عينك وعدى الشارع

محشش يسأل محشش تتوقع الجمعة يوافق آخر الشهر ؟ رد عليه : لو ضغطنا عليه يمكن يوافق

• مرة واحد غبي ماشي في الشارع لقي واحد صاحبه قاله ازيك ياعلي شكلك اتغير خالص الثاني رد عليه بس انا مش علي الاول قاله وكمان غيرت اسمك

مرة مدرس رياضة اتجوز مدرسة رياضة خلفوا ولد متساوى الساقين

مره واحد غبي راح السنيما هو ومراته اول ما النور طفا قال لها جومى يا واليه شكلهم هيناموا

اربعة أغبياء عملوا عملية اختطاف فخطفوا فتاه واوقفوا تاكسى فسائق التاكسى قال:التاكسى ده اربعه راكب بس قاموا سابوا الفتاه وركبوا هم

ياريت كل اللى يخش عندنا يسيب نكته جديدة

شكرا

واحد نايم جنب مراته بالليل

جرس الشقة ضرب

فصاحت الزوجة: ياخرابى ,,جوزى ..جوزى

فهب زوجها فجأة والقى بنفسه من الشباك

واحد اعمى مشهور بانه بيحسد , واحد حب يحسد واحد قام راح للاعمى وقاله عاوزك تحسد فلان

الاعمى قاله شلنى على كتفك واول ماتشوف فلان جاى من بعيد قولى وانا احسده

شاله على كتفةوالول ماشاف فلان جاى من بعيد قال للاعمى اهو جاى

الاعمى قاله شفته منين؟

قاله من اول الشارع

الاعمى قال له ياه شفته من اول الشارع نظرك جامد قوى

{الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَاناً وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ }آل عمران173MOHAMEDDESSOUKI

رابط هذا التعليق

عارف يا أستاذنا الحبيب

حتي لو مكنتش كتبت اسمك ولا توقيعك ولا اللون الازرق

برضه كنت ها أعرف ان انت اللي كتبت النكته دي

تعليق ذكى ومهذب وفى الصميم

{الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَاناً وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ }آل عمران173MOHAMEDDESSOUKI

رابط هذا التعليق

حمار قابل حمار فى المطار

الحمار الاول: على فين؟

الحمار الثانى: مسافر امريكا

الحمار الاول: ليه؟

الحمار الثانى: اصلهم فى مصر بيعتقلوا الجمال

الحمار الاول: مانت حمار مالك ومال الجمال؟

الحمار الثانى: اصلهم لو اعتقلونى حلنى بقى لما اثبت لهم انى حمار مش جمل

اتنين مساطيل راحوا اسكندرية فشافوا الترماى ابو دورين فسالوا السائق : رايح المكس؟

السائق:لا

المسطول : ولااللى فوق؟

بوليس الاداب تحفظ على بيت مشبوه ، واحد مسطول رايح البيت المشبوه فوجد البوليس على اول الشارع فقال: مساء الخير. ومشى لحد باب البيت فوجد بوليس على الباب: فقال: مساء الخير . ودخل البيت . اول دور لقى بوليس فقال مساء الخير وطلع الدور الثانى فوجد بوليس فقال مساء الخير وطلع للدور الاخير فوجد بوليس فتعجب واندهش ثم سال العسكرى: هو الريس جاى هنا

واحد بلدياتنا حب يبين لزميله قوته فقاله اقدر ادق المسمار ده براسى اطلعة من الحانب الاخر من الحائط. فقال له ورينى فاخذ يدق المسمار براسه فانثنى المسمار ولم يدخل فالتف للجانب الاخر من الجدار فوجد واحد بلدياته حاطط راسة على الحيط

واحد راح ماتش كورة فقال للى جنبه دلوقت وائل يدى الكورة لابوتريكة يديها لمتعب يحطها فى الجون . وفعلا جاب متعب جون .

بعد شوية قاله دلوقت بركات ياخذ الكورة ويعملها لوب فتدخل الجون . وفعلا بركات خذ الكورة ورفعها لوب دخلت الجون. فاندهش الرجل وساله : هوانت شوفت الماتش ده قبل كده؟

واحد مصرى وواحد امريكانى وواحد يهودى قاعدين على قهوة كل واحد طلب شاى . الجرسون نزل ثلاثة شاى

جت ثلاث ذبابات وسقطت كل واحدة فى كوب شاى

الامريكانى نادى الجرسون وقال له شيل الكوب وهات واحد ثانى

المصرى جاب معلقة وشال الذبابة من كوبه وشرب الشاى

اليهودى مسك الذبابة وعصرها ثم شرب الشاى

اتوبيس تعطل فطلب الكمسارى من الركاب ان يزقوا الاتوبيس، فنزل الركاب يزقوا فوجد الكمسار واحد بيزق فساله: معاك تذكرة ؟ فقال له الرجل :لا فقال الكمسارى اذن متزوقش

واحد اتخانق مع مراته فترك لها غرفة النوم ونام فى الحمام وفى منتصف الليل اخذ يدعو بصوت عال يقول: والنبى ياسيدة زينب تجيبيلى مراتى واخذ يكرر ذلك عدة مرات ثم وجد باب الحمام يفتح ووجد مراته تدعك عينيها وهى تقول: موديانى على فين ياسيدة

تم تعديل بواسطة mohameddessouki

رابط هذا التعليق

محمد ابراهيم ابو سنة

رابط هذا التعليق

واحد مسطول ماشى فى الشارع قابل واحد قاله ازيك يا محمد انت اتغيرت اوى يا محمد عنيك ووشك وشكلك

اتغير قوى يا محمد رد عليه وقاله انا مش محمد قاله ياه وكمان غيرت اسمك

محمد ابراهيم ابو سنة

رابط هذا التعليق

واحد كسلان اتحكم عليه بالإعدام بدفنه في حفره فقالوا له نفسك في أيه قبل الموت

قال نفسي أشرب قالوا له قوم أشرب قال لسه حقوم اردم

alsindpad:مهداه من الصديق

محمد ابراهيم ابو سنة

رابط هذا التعليق

• بعد 3 أسابيع...

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...