اذهب الي المحتوي
إنشاء باب جديد بعنوان سد النهضة الإثيوبي لكل الموضوعات المتعلقة بسد النهضة ×
  1. alaaelkial

alaaelkial

29 يول, 2020 02:25
  2. fikrimamdouh

fikrimamdouh

11 يول, 2020 18:19
  • محاورات مشابهه

• استفسار في الجمارك

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته انا سمعت ان اللاب توب بقوا بياخدوا عليه جمارك في مصر ... ممكن حد يفيدنا في الموضوع ده ...او كان نزل مصر و معاه لاب توب ... و بتتحسب الجمارك ازاي عليه ... معلش اصل انا هنا اول سنة و المصري الوحيد في المكان اللي انا فيه... و ياسلام بقى لو تقوللنا هم بياخدوا الجمارك ازاي لو حد خد معاه مثلا كاميرا ديجتال , ipod , موبالين جداد ...كده يعني حاجات الكترونية صغيرة كلها... شكرا...

في المغتربين المصريين - egyptian expatriates

• اعلان إداري بخصوص الاعلانات التجارية

الزملاء الأفاضل .. من الواضح تمامآ ان هناك سؤ تفاهم متزايد ( نتحمل نحن فريق المشرفين جانب منه ) جعل من بعض الزملاء يعتقدون ان باب الخدمات العامة هو باب مخصص لطرح إعلاناتهم .. سواء أعلانات شخصية بحتة كبيع بيت .. عقار .. أرض .. محل .. الخ .... او من يسجل معنا للإعلان عن بضائع عينية او منتجات لشركة يعمل لحسابها .. في باديء الأمر لم نهتم كثيرآ لهذا الأمر نظرآ لأنه كان محدودآ و لأن من ضمن من كانوا يضيفون اعلاناتهم هم اعضاء لهم زمنآ معنا و لم نجد أي ضير في مساعدتهم في هذا الأمر .. و لكن مع م

في خدمات عامة

• استفسار

السلام عليكم انا هشام بكالوريوس صيدلة اكلينيكال ومعايا فارما دي وشغال في شركه ومرتبي كويس جدا أثناء الدراسه حصلت ضائقه ماليه اضطر انه يجيب شهاده قياس مهارة كهربائي أدوات كهربائيه عشان كنت بشتغل في تصليح الاجهزه المهم كنت قدمت الخطوبه لواحده خريجه تربيه ومحترمه جدا هل اقولها على حوار اني كنت بشتغل كهربائي أثناء الدراسه ولا لا 

في موضوعات جادة للمناقشة

• ياريت حد يفيدني بمشكلة من عام ٢٠١٥ بالسعودية

السلام عليكم  انا كنت أعمل بشركة سوفت وير وكنت اتردد على السعودية تأشيرة عَمل وليست إقامة، كانت الشركة تجدد التأشيرة وانا داخل السعودية لمدة ٣ شهور ، لكن في شهر ٩/٢٠١٤ تم دخولي السعودية بتأشيرة عمل أيضا لمدة شهر وكان المفترض أن يقوم الشركة (الكفيل) بالتجديد لكن كان يكذب ويقول انه جدد ولم يجدد لي وعند نزولي من السعودية في شهر٦/٢٠١٥ تم تبصيمي في المطار حيث انني كسرت تأشيرة،  لقد تركت تلك الشركة بعد نزولي مصر، والان اعمل في شركة أخري، لقد تقدمت لطلب تأشيرة تجارية اكثر من ١٠ مرات و ترفض، و

في الملتقى العام لزوار محاورات المصريين

• بخصوص كشف جامكا للسفر للسعودية

السلام عليكم  كل عام وانتم بخير  لو سمحت انا عندي استفسار بخصوص الكشف الطبي عشان مسافر باذن الله السعودية  انا من سنتين عملت عملية استكشاف لفك التصاق بالامعاء والدكتور شال الزايدة بالمرة الجرح عمودي في اسفل البطن وطوله ٧ سم من السرة للاسفل.. هو مش واضح اووي غير لو حد دقق فيه  بعد الوصف ده هل العملية دي ممكن تمنع من السفر واني اكون غير لائق... الرحاء حد يجاوبني لاني خايف جدا    شكرا لسعة صدركم 

في المغتربين المصريين - egyptian expatriates

• اضف...