اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      انتبهت على صوت الجالسة بجانبى فى الميكروباص وهى تقول: لو سمحتى لقد وقعت منى جنيهات فضية خلف ظهرى فارجوكى استععرض المقال كاملاً
    • 1
      انا مش هتكلم عن اسهال المظاهرات الى اصاب البلد من اجل التعين فى الجهات الحكومية و مش هتكلم عن مظاهرات زيادة المرتبات ومش هتلكم عن الصحفيين او الفنانين الى عايزين يركبوا الموجة لكن فى ظاهرة مدمرة تحدث على قدم وساق فى جميع انحاء جمهوريه مصر البناء على الاراضى الزراعيه بسرعة البرق لاستغلال فرصه الضياع الى البلد فيه
    • 59
      اعزائى انا هتكلم بشجاعة شدييييييييده جدااااا انا سمراء اللون مش بيضاء بس مش سوداء يعنى وسمارى مش وحش كنا دايما واحنا فى المدرسة فى مرحلة المراهقة بقى بنات كتير اوى معايا يقولولى هو ياختى الصبيان بيحبوا فيكى ايه اما انا بيضاء وابقى ماشية معاكى وماحدش يبصلى والكلمة دى سمعتها مليوووووووون مرة لما بقت تضايقنى جداااااااااا وخلتنى فى نفسى من جوا عندى كده عدوانية لاى واحدة تبص لى انى اقل منها ودخلت الكلية وبرررررررده نفس الكلمة تتقالى من زميلاتى حتى لو مقالتهاش ببقها لامؤاخذة تقولها بتعابير وشه
    • 28
      بسم الله الرحمن الرحيم.. الكذب ........!!!! من فينا لن يكذب حتى الآن .؟!! ماهى الدوافع التى تدفعنا الى الكذب.؟ وهل يوجد حق كذب حميد وكذب خبيث .؟ وهل يوجد كذب ابيض وكذب اسود.؟ هل يوجد مواقف معينه تدفعنا للكذب ....؟ وهل حكم الشرع والدين متساوي فى نوع الكذب (ابيض -اسود)؟ هل شخصية الانسان ليها دور كبير فى الكذب .......؟ هل التعليم والمكانة العلمية ..له تأثير فى الكذب من عدمه ..؟ اتذكر وانا فى البكارليوس كان عندنا مادلة اسمها Human Relations .(العلاقات الانسانية ) وكان فى محاضرة يتتكلم عن
    • 0
      بصراحة شديدة أكتب هذا الموضوع وأنا فى قمة القرف والزهق فالمسألة لم تعتد تحتمل السكوت والتفويت لأن التهليب والسرقة أخذت أشكال حديثة كى تتفق مع النظام العالمى الجديد فتأمركت السرقة كما تأمركت كافة نواحى الحياة . دكتور فى منصب رفيع بكلية الاداب بجامعة الزقازيق يزور ويهلفط ويعترف رسميا ويحقق فى الموضوع مع غيره.... ودكتورة بقسم الاعلام حاصلة على دكتوراه منقولة كاملة من أبحاث وكتب اخرين ويكتب زميل لها الى رئيس الجامعة والريس يصهين ويفوت ويطنش طبعا لأن قريبها ضابط أمن الدولة السابق أصبح عضو مجلس الشع
  • أضف...