اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

قاربت على الإنهيار من أخبار الوباء

Guest انا تهت

Recommended Posts

• الزوار

يمكن في ناس تانية زي حالاتي  على وشك الجنون و الانهيار العصبي

ليس الجنون بالضبط  لكن التوتر المتزايد بلا منطق أو سبب … حد سمع عن الموت او الانتحار اليكترونيا

هل جربت ان تتخلص من رأسك  أو على الأقل تتوقف عن استعمالها. … هل جربت أن تغلق عينيك و تغلق رأسك  في السينما  لانك مشفاهم او مش عاجبك الفيلم

رابط هذا التعليق

2 ساعات مضت, Guest انا تهت said:

ليس الجنون بالضبط  لكن التوتر المتزايد بلا منطق أو سبب … حد سمع عن الموت او الانتحار اليكترونيا

هل جربت ان تتخلص من رأسك  أو على الأقل تتوقف عن استعمالها. … هل جربت أن تغلق عينيك و تغلق رأسك  في السينما  لانك مشفاهم او مش عاجبك الفيلم

لازم فترات للانقطاع عن متابعة الاخبار بشكل عام

وخاصة اخبار  الكورونا

لو عرفنا ننظم يومنا يبقى جميل 

وقت للعبادة ووقت للكلام مع العيلة ووقت للاكل ووقت للقراءة الحرة ووقت لتفضية الدماغ من اي حاجة

ده غير الناس اللي زي حالاتي لسه منتظم في شغله

لكن الاستسلام للاخبار  ... من خبر لخبر لحد ما نغرق في الاكتئاب غير صحي بالمرة

انا با اكلم نفسي اولا 

وقولوا للناس حسنا

رابط هذا التعليق

6 ساعات مضت, Guest انا تهت said:

هو الأكيد انه فيلم .. زي أفلام يوسف شاهين المقصود منها انك تتوه وتحاول تحل ألغازه ويا تنجح يا ماتنجحش .. وبرضو أكيد الفيلم بايخ وبقى مؤلم و ممل . 

لكن زي ماقالك الفاضل( فلان )  حاول تنشغل بأي شىء مفيد او مسلي و الأهم لا تزعل ولا تقلق ولا تتوتر .. عن نفسي الموضوع بالنسبالي مستفز مش أكثر . 

خير الكلام ما قل ودل وإتكتب بالمصري الفصيح

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      زار المهندس عبدالصادق الشوربجى رئيس الهيئة الوطنية للصحافة جامعة الأهرام الكندية وأكاديمية أخبار اليوم بمدينعرض الصفحة
    • 0
      بهذا العنوان انتهى فى شهر رمضان عام 2021 الجزء الأول من مسلسل هجمة مرتدة مع إشارة إلى الجزء الثانى والمأخوذعرض المقال كاملاً
    • 227
      عاجبك كدة يادكتور هوبا اللي حصل في السودان !!! والله فضيحة ما بعدها فضيحة - كنا المفروض نتغلب 6 أو 7 على الأقل !! اللعيبة بالكامل شايلة أكياس رمل في رجلها - مفيش لعيب بيضغط على أي لاعب سوداني علشان ياخد الكورة - لعيبة بتترقص في نص سنتي !!! الأستاذ تامر عبدالوهاب كتر خيره خلص على الفرقة بدري بدري . حسيت إن الزمالك بيلاعب منتخب العالم مش الهلال السوداني !!! كدة نبصم بالعشرة إنهم خارج البطولة لو استمروا على ماهم فيه !!! 90 دقيقة الزمالك لم يلمس فيها الكورة على الإطلاق وكأنهم خشب مسندة في
    • 0
      مع ظهور الوباء العالمي الناجم عن فيروس كورونا ، تم إغلاق العديد من المدارس في جميع أنحاء الولايات المتحدة وأماكن أخرى في العالم ، مما ترك عددًا لا يحصى من الآباء مع مهمة غير متوقعة تتمثل في تعليم أطفالهم في المنزل. في كثير من الحالات ، ستقوم المدارس الخاصة بك بتعيين العمل لإكماله خلال هذه الفجوة. ولكن إذا لم يفعلوا ذلك ، أو إذا كنت ترغب في استخدام هذا الوقت لتوسيع قدرة طفلك على التعلم ، فإليك 10 نصائح يمكن أن تساعدك في التعليم في المنزل. استخدم الإنترنت كأداة تعليمية . توجد الآن مجموعة و
  • أضف...