اذهب إلى المحتوى
إنشاء باب جديد بعنوان سد النهضة الإثيوبي لكل الموضوعات المتعلقة بسد النهضة ×

ماذا لو رحل السيسي؟؟

Recommended Posts

الكلام عن رحيل السيسي وان البلد حتتخرب لو رحل
الكلام ده بيستفز الناس اللي عاوزين دولة مدنية وحريات وضد الانظمة العسكرية
و ردهم دايما:
يعني هو مفيش غير السيسي دي مصر مليانة رجال
حلو اوي
همة فين؟
فين اللي ابدى استعداده انه يمسك البلد؟
انا شخصيا لما قالوا على البرادعي والتغيير بعتت من السعودية توقيع للانضمام 2011
لكن فين راح البرادعي؟؟
بخ
محدش عايز يشيل اساسا
ومكفرين اللي شايل وهاريينه قلة ادب
ويقولوا هو اللي مانع الناس انهم يطلعوا ببرامج انتخابية
فين الناس اللي مستعدة تشيل لو رحل السيسي؟؟
اللي خايفين يقدموا برامجهم دول حايحكموا دولة ازاي؟
والا همة زي المدرس مش عارف يعمل كنترول على 25 عيل ؟؟
ومنتظرين حد يدخل يضبط لهم الدنيا وبعدين يقول لهم اتفضلوا يللا احكموا البلد؟؟؟!!!
ياريت مانكونش نسينا ان هو اللي اتصدر
ومفيش غيره عملها
اللي خايف يتصدر ده ان شاء الله حايحكم ازاي؟؟
وياترى ممكن ننتظر منه ايه؟؟
المصيبة ان محدش عايز يشيل
فين خلال 8 سنين الانشطة الحزبية اللي توصل حزب للحكم ؟؟؟
احنا بالصلاة ع النبي كده لا لينا في ديمواقراطية ولا سياسة ولا احزاب
احنا عايزين جراندايزر ينزل يشيل مصر على ايده ويلف بيها ويطلعها فوق
وواحدة من حوريات ديزني بعصاها السحرية تعدل المايلة وتحولنا كلنا بجناحات!
ماتفوقوش
خليكوا في انتظار البطل الخارق
انا عن نفسي صوتي للي شايل بالفعل
ولما يبقى يظهر غيره يقول له عنك هات الشيلة نبقى نتكلم
غير كده نتيجته خراب وفوضى
وانا كمواطنة مش موافقة على خراب وفوضى تاني بعد احداث يناير 2011
كان في اكبر فرصة للتغيير وضاعت
كنتوا فين يا احباء التغيير؟؟
ايه الضمان انها ماتضيعش تاني وتضيعنا معاها؟؟
التجربة اثبتت اننا كشعب لسه مش متحملين مسؤولية أنفسنا حتى وعايزين نتشال ونتخدم ونستهلك ونزبل الشوارع ونزعل لو حد قال لنا : كخ
نشكر ربنا ان في حد شايل وقابل بقلة الادب والسخافة والامارة والتريقة والوقفة ع الواحدة في كل خطوة يعملها
لا ولسه حابب يعرف الناس انه الكلام اللي بيتقال عليه باطل!!
اوكي السيسي مش احسن حد
ومش ملاك
وماعدلش المايلة
و..و..و
اوكي
فين البديل؟
فين البديييييييييييل؟؟
انا افهم اللي مش عايز يشيل ومعندوش حلول ينقطنا بسكاته
"من كان يؤمن بالله واليوم الآخر فليقل خيرا أو ليصمت"
ملحوظة:
ده مش رأي سياسي
دي كلمة حق عشان مش حابة اكون شيطان اخرس

• شكراً 2
رابط المشاركة
20 ساعات مضت, عبير يونس said:

فين خلال 8 سنين الانشطة الحزبية اللي توصل حزب للحكم ؟؟؟
احنا بالصلاة ع النبي كده لا لينا في ديمواقراطية ولا سياسة ولا احزاب
احنا عايزين جراندايزر ينزل يشيل مصر على ايده ويلف بيها ويطلعها فوق
وواحدة من حوريات ديزني بعصاها السحرية تعدل المايلة وتحولنا كلنا بجناحات!
ماتفوقوش
خليكوا في انتظار البطل الخارق

ليست ثمان سنوات  بل ربما مئات السنين  كل مهاراتن هي الهري و النأوزة   والارجح ان هذا ما نعرفه        منذ كم سنة و نحن نعاني من العشوائيات  كم مجلس نيابي مر علينا ٠ ٠  من اول برلمانات ما قبل ثورة يوليو مرورا بما بعدها      مافيش أي انجاز تم من خلال آلية  المجالس النيابية كله من خلال رؤية الحكومة ٠٠٠٠٠ فاكرين  زمان عمال التراحيل  من تكلم عنهم و وضعهم على خريطة الحياة     نفس الوضع بالنسبة للعشوائيات التي تخنقنا و نحن في ا واحنا لا كأننا هنا   خدي بال حضرتك احنا عندنا اكتر من ١٠٥ حزب سياسي   و تكوين الاحزاب بالاخطار          العيب فينا كشعب

فاكرة حضرتك فيلم الإرهاب الكباب  و عادل إمام بيتحايل على  الناس يقولوا عاوزين ايهئ

رابط المشاركة

لو رحل السيسي هييجي مكانه ناس من عينة الشخص المتدين اللي دخل شتمنا كده  انا اللي قد ابوه و استاذ عادل اللي قد جده....عادي ? 

رابط المشاركة

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

لايوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• محاورات مشابهه

• السيسي أكيد بشر من لحم و دم

عنوان الموضوع صحيح فعلا السيسي بشر من لحم و دم و من بشريته هذه يمكن جدا أن يصاب بوعكة صحية  لا سمح الله  عشنا أسابيع طويلة في ظل كابوس تعديلات قانون التسجيل العقاري الجهاز الحكومي من أول أصغر موظف في وزارة العدل حتى ما قبل رئيس الوزراء بخطوة عذرا - لم يتمطع أي منهم بقراءة أو محاولة مجر د محاولة لفهم الدورة المستندية لعملية التسجيل العقاري - و للحقيقة أو شبه الحقيقة يمكن لأى ساعي متمكن أن ينجز أي مسألة في الشهر العقاري نحمد الله أن السيسي رغم أنه بشر إلا أن ألله يحوطه برعايته 

في الملتقى العام لزوار محاورات المصريين

• CNN :السيسي يتحدث عن تطورات ليبيا وسد النهضة ويؤكد: لا أبني الكباري فقط

دبي، الإمارات العربية المتحدة (CNN) – أكد الرئيس المصري عبدالفتاح السيسي، أن بلاده ستكون مستعدة للتعاون مع الحكومة الليبية الجديدة بعد إقرارها من مجلس النواب، مشيرا إلى أن القاهرة "تقاتل في التفاوض" بهدف حماية حقوق المصريين في قضية سد النهضة. وقال السيسي في مداخلة ببرنامج "الحكاية" عبر "MBC مصر" إن الأزمة الليبية في طريقها للحل، مرحبا بتشكيل حكومة ليبية مؤقتة ومعربا عن استعداد بلاده للتعاون معها بعد إقرارها من مجلس النواب. وفي سياق متصل، أكد الرئيس المصري أن بلاده... View the full artic

في أخبار العالم - world news

• السيسي ... كينز .... روزفلت

كينز عالم إقتصاد مشهور أتى بنظرية إقتصادية  قلبت كل المفاهيم و الثوابت المقدسة في إدارة  الدول إبان الأزمات ما سبق كان إستهلالا لابد منه قيل كينز كان الفكر أن الدولة تدار مثل أي دكان  الميزانية المتوازنة  من المقدسات  و جاء كينز  و قال بضرورة التوسع في المشاريع و الإنفاق  الذي يؤدي  لإمتصاص البطالة  و زيادة الطلب على السلع و الخدمات و من ثم إنتعاش الإقتصاد    و تبنى  روزفلت  الرئيس الأمريكي إبان الكساد العظيم ما يقوم به السيسي  من المشروعات القومية في طول البلاد و عرضها  هو عملية

في مسائل إقتصادية - economic issues

• لذلك...مازلت اؤيد السيسي !!!! ...الأيام...زهيري حسين

الأيام   قصتي مع الثورة في اواخر 2010 كنت مش متوقع اي حاجه ابدا ومتأكد ان القادم زوبعة في فنجان في اواخر يناير 2011 ابتديت اشعر بالأمل والاستشراف لمستقبل مصري مدني جديد وممكن نبقى قريبا زي المانيا في منتصف فبراير 2011 تأكدت وتيقنت 100% اننا انتصرنا كشعب على حكم فاسد وحققنا المستحيل وهنبقى المانيا وابتديت أألف اغاني ثورية واغنيها وانا فرحان اني بساهم في مقاومة حكم المجلس العسكري وبقايا النظام السابق اللي بيمنعوا تحولنا لألمانيا....وكنت معتقد 100% اننا كلنا فصيل مدني واحد مصري

في سياسة داخلية

• أضف...