اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

حد يساعدنا ياجماعة

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

ياجماعة جالي عقد عمل بمسمى مصمم دعاية واعلان وفي البداية سالت مكتب عن امكانية صدور التاشيرة وانا مؤهلي ثانوي ازهري قالوا هتنفع بس لازم شهادة خبرة ولازم خطاب عدم ممانعة من الكفيل وبالفعل كل ده موجود ومتوثق وبدانا في الكشف الطبي والتحاليل والبصمة وكل حاجة تمام المكتب كلمني من ٣ ايام قال ان الجواز كان في العرض وخرج بدون تاشيرة ورجعو سلموه تاني لمسؤل الشركات ومش عارفين تقريبا يدخلوه تاني والكفيل كان مديني مهلة ارتب نفسي واروحله والمهلة اخرها الاسبوع ده لان الجواز مع المكتب من ٣٥ يوم والراحل زهق.... الجواز دلوقت عند مسؤول الشركات في السفارة عايزين حد يساعدنا ويخلص الاجراءات بالداخل نعمل ايه.... الشغلانة هتروح وانا تعبت في الورق وصرفت يا جماعة بالله عليكم 

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 1
      بسم الله الرحمن الرحيم يا اخواني ارجاء الافاده انا شاب مصري اعمل سائق تاكس في القاهره ومن طبيعة العمل عرفت ناس قطرين بيدرسو عندنا هنا في القاهره المهم انا اشتغلت معاهم هنا لمدة 3سنوات بس بعد ما هم خلصو قالو لي انهم هيرسلو لي عشان يجبوني هناك في قطر المهم فعلن وحد منهم طلب مني صورة الجواز وقال لي امامك من اسبو لسبوعين عقبال ما التقشيره تخلص انا عايز اعرف ازاي اخلاص الاوراق هنا وهوه ازاي يبعتلي الفيزه او انا اخدها ازاي الرجاء الرد
    • 14
      ماهى أسعار تذاكر الطيران من القاهرة لجدة ... واحسن طيران وأرخص طيران .... ياريت حد يوضحلنا هذه الأمور وجزاكم الله خيرا
    • 0
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا ياجماعة خريج بكالوريوس تجارة شعبة اقتصاديات تجارة خارجية ( تجارة خارجية جامعة حلوان ) كنت شغال محاسب بالسعودية بس كانت الفيزا عامل ربنا سهل بفيزا محاسب عام اخدتها معايا وانا نازل لكن عندي مشكلة بالتخصص لانة مش مطابق لمسمى الفيزا فامنت على نفسي في شركة وعملت كارنيه النقابة محاسب بس الفيزا اترفضت من السفارة بردو وبعت جبت جواب من الكفيل ولكن بردو المكتب قالي الاحتمال ضعيف انا مش عارف اعمل ايه تاني ياريت اللي عنده حل يقولي او عنده نفس التجربة يقولي الحل او يدلني
    • 17
      بسم الله الرحمن الرحيم الى كل الاخوة الكرام الزملاء الافاضل فى المنتدى الرائع محاورات المصريين انا جاتلى فرصة سفر للسعودية الفيزا عامل عادى ودى انا حصلت عليها ب 5 الاف ريال حوالى 7 الاف جنيه تقريبا وانا هشتغل هناك محاسب براتب 1800 ريال سعودى والسكن عليهم وانا عندى 24 سنة وغير متزوج ولا اعول احد فهل دى فرصة حلوة ولا من رأيكم مش حلوة ؟ وهل فيزا العامل العادى ليها اضرار ولا اقدر اغيرها وانا هناك بعد كدة
    • 14
      ياجماعة بجد انا زهقت من السيارات بجد اعمل ايه عايز اجيب سيارة اوتوماتيك ب 20 الف ومش لاقى اعمل ايه نزلت لفيت كل الحراجات ومش لاقى كل ما الاقى عربية اروح ادفعلها 250 ريال فحص غير مصاريف رايحة ومصاريف جاية ممكن تساعدونى وتدلونى على سيارة كويسة يفضل النترا
  • أضف...