اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 36
      السلام عليكم و كل سنة و انتم طيبين و رمضان كريم علي الامة الاسلامية كان عندي استفسار لي حبايبنا الي في الامارات :ninja: هل 2000 درهم لمحاسب بدون خبرة في الشارقة مرتب كويس؟ مع العلم ان السكن عليهم و كنت عاوز اعرف مرتبات ال E R P تقريبا كام خصوصا الي معاه اوراكل فينانشيال طب لو فرضنا و رحت علي الشغلانة ام 2000 دي و ربنا اراد و لقيت شغل بمرتب احسن في نفس البلد, هل من السهل اغير الوظيفة و الي فيها صعوبة؟ ياريت لو حد عنده معلومه يفيدنا و ميبخلش عشان انا لسه 23 سنه و جالي الضغط من بلدنا دي :rol
    • 7
      [b:post_uid0] منذ مدة طويلة و انا اعانى من اعراض الحساسية فى الجهاز التنفسى العلوى و هذه الأعراض هى و جود افرازات تسقط من الأنف الى الحلق و اشعر معظم الوقت بالرغبة فى التخلص منه  و ربما تنزل الى المعدة  و تسبب حموضة  و كذا ضيق فى التنفس مما يدفعنى لترك الشبابيك مفتوحة طول الوقت فى شتاء هذا العام  زادت هذه الأعراض الى سعال  تشتجى مستمر  و ذهبت الى الأطباء  و للأسف اخذونى كعب داير  اضطررت لزيارة اربع اطباء فى ظرف شهر واحد او شهر و نصف  و للعلم انى    لا اميل الى زيارة الأطباء  المهم بعض الأدوية ا
    • 2
      السلام عليكم و رحمة الله و بركاته انا معايا بكالوريوس نظم و معلومات و لأن مفيش شغل حاليا فى مصر الا كول سنتر او مخازن او امن جتلى فرصة انى اسافر السعودية الشغل فى شركة برمجيات فى جدة مبدأياً هاخد كورس مدفوع فى القاهرة على حسابهم الشغل هيبقى فى الاوراكل التدريب و التأشيرة و الفيزا و تذاكر السفر و الاقامة و الانتقالات و السكن كل ده مدفوع و عليهم السلبيات بقا الراتب 2500 ريال - بس بيقول هيزيد بعد كده اجازة شهر واحد كل سنتين التأشيرة " عامل " بس بيقول
    • 0
      سلام عليكم لو سمحتم انا زوجتي طبيبه عامه جامعه المنصوره دفعه 2010 حاليا معايا في السعوديه بندور علي شغل ومش معانا ترخيص الهيئه فكنت عاي اعرف كام نقطه اولا عدد سنوات الخبره المطلوبه لترخيص طبيب عام وهل ينضم ليها سنه الامتياز؟؟؟ ثانيا حاليا واخدين اجازه رعايه طفل بالخارج والموظفه في المديريه رفضت اعطاء شهاده خبره فما هو الحل؟؟؟ ارجو الرد ضروري
    • 1
      بسم الله الرحمن الرحيم قرأت بعض المعلومات عن حفر الباطن من المغتربين المصريين هناك بالمنتدي ولكن في سنوات ماضية . فنرجو من الاخوة المتواجدين هناك من اعضاء المنتدى او من يعرف معلومات مفصلة او موجزة ان يمدنا بها من حيث مستوى المعيشة والسكن ..... الخ وجزاكم الله خيرا
  • أضف...