اذهب الي المحتوي
Guest mahmoud

انا عايز ادرس ملاحة بحرية يعني ابقي قبطان

Recommended Posts

Guest mahmoud

انا عايز ادرس ملاحة بحرية يعني ابقي قبطان .. بس الناس قلقاني جدا وتقول مفيش شغل وكده 
وانهي افضل اكاديمية .. والاكاديمية البحرية اللي باسكندرية دي بتخرج ظابط بحري بيشتغل باي دولة او شركة بالعالم ..ولا الدول والشركات العربية فقط 

تم تعديل بواسطة عادل أبوزيد
تغيير العنوان ليعبر عن موضوع النقاش

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

وضعت عنوان موضوع حضرتك في جوجول و تحصلت على قائمة طويلة بالنتائج  أقدمها لحضرتك هنا https://www.google.com.eg/search?q=دراسة+الملاحة+البحرية+في+مصر&oq=دراسة+الملاحة+البحرية&aqs=chrome.2.69i57j0l5.54841j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
اقتباس

من القائمة السابقة إخترت لك رابط تحقيق إستقصائي نشرته جريدة المصري  هو تحقيق محبط و لكن قرائته قد توضح لك بعض الأمور أو تضع في يدك بعض خيوط البحث و حضرتك مقيم بالمنصورة و يمكنك بذل بعض الجهد و السفر إلى الإسكندرية أو بورسعيد و محاولة التحقق و الوصول إلى صورة أقرب للحقيقة

https://www.almasryalyoum.com/news/details/872698

تم تعديل بواسطة عادل أبوزيد
إضافة رابط تحقيق في جريدة المصري

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
Guest mahmoud
3 ساعات مضت, عادل أبوزيد said:

من القائمة السابقة إخترت لك رابط تحقيق إستقصائي نشرته جريدة المصري  هو تحقيق محبط و لكن قرائته قد توضح لك بعض الأمور أو تضع في يدك بعض خيوط البحث و حضرتك مقيم بالمنصورة و يمكنك بذل بعض الجهد و السفر إلى الإسكندرية أو بورسعيد و محاولة التحقق و الوصول إلى صورة أقرب للحقيقة

https://www.almasryalyoum.com/news/details/872698

شكرا لك جزيلا .. اشكرك والله علي سعيك .. وربنا يوفقنا جميعا 

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زوار
اضف رد علي هذا الموضوع....

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• محاورات مشابهه

• ساويرس: لم أتدخل لمنع أي مقالة من النشر في ''المصري اليوم''.. وأنا ليبرالي أؤمن بحرية الرأي

نفى المهندس نجيب ساويرس وجود أي علاقة له بقضية حجب أو نشر أي مقالات أو موضوعات في جريدة "المصري اليوم"، وأكد أن علاقته بالجريدة تقف عند حد كونه مساهماً فيها، ولا يتدخل بأي صورة في أي محتوي تنشره الجريدة. وأضاف ساويرس أن استثماراته في مجال الإعلام جلبت له الكثير من المشاكل، إلا انه مصر، على حد قوله علي الاستمرار في عدم التدخل في السياسية الإعلامية لهذه المؤسسات. واستنكر ساويرس ما ردده البعض في انه أصدر أوامر لإدارة تحرير الجريدة لكي تمنع نشر مقالة للدكتور محمد سليم العوا، وأكد في تصريحات خاصة ل

في مختارات من الصحف

• شوربة بحرية بالحمص

شوربة بحرية بالحمص يدبل البصل فى زبدة لمدة حوالى 4 دقائق ثم يضاف ملعقة من الدقيقوتقلب لمدة دقيقة .. ثم يضاف كوب ماء بالتدريج مع التقليب .. ويضاف عرقين كرافس مقطعين الحمص يكون منقوع ومسلوق بدون تمام النضج بشكل منفصل كذلك الجمبرى والسبيط واى اضافات بحرية أخرى مثل المحار او السمك الفيليه او الكابوريا او الاستاكوزا حيث يسوى الجمبرى فى زبدة متبلا بالليمون والفلفل الأسوج والملح والسبيطمع قليل من الزيت ومتبلا بالخل والفلفل الأسود قرب نضح الكرافس نضيف مكعب مرقة دجاج أو شوربة دجاج أو شوربة سمك (نات

في المطبخ

• شوربة بحرية .. فطر مع كرافس مع كرات مع الكريمة ..

الموضوع سهل خالص .. جوانح بصل تتدبل فى قليل من الزبدة .. يضاف لها كرافس مقطع .. ثم فطر .. مع التقليب .. ثم تضاف البحريات على حسب المتوفر .. ممكن كابوريا ممكن جمبرى ممكن ستاكوزا ممكن محار .. سمك أى حاجة .. استخدمت جمبرى بقشره منزوع الرأس وكذلك ستاكوزا .. ومقطوعة نصفين طوليا .. ويضوع فى هذه المرحلة كرات أو leeks ثم يضاف كمية من الكريمة حسب الذوق .. دول كانو طبقين ومعاهم 3 ملاعق كريمة ودى استاكوزا تتشوى أو تتسلق على البخار بدون أضافات أو تتبيل .. وعند التقديم يمكن تجميلها بالجبنة المبشورة ..

في المطبخ

• عايز ادرس فى اسبانيا ملاحة بحرية

السلام عليكم اولا منورين كل اعضاء ومشرفين المنتدى الجميل دا ثانى شيئ ياريت احد يفيدنى ولو بمعلومة صغيرة انا طالب فى كلية الحقوق فى مصر وانا حلم حياتى دراسة الملاحة ونظرا لأرتفاع المقابل لها فى الأكاديمية العربية ابتديت ادور على مكان تانى ادرس فيه ولقيت ان اسبانيا خير مكان لغرضى ----- المهم وبأختصار عايز اعرف ايه الأجرائات اللى بتم خصوصا ان ناس قالتلى لازم اكون واخد سنة بكالوريا من هناك توزاى الثانوية كدا يعنى ودا علشان اقدر اخد الدعم من الحكومة الأسبانية مستنى ردودكم مشكورين

في المغتربين المصريين - egyptian expatriates

• أبحث عن شركات ملاحة

أحتاج الى عناوين البريد الألكتروني لأكبر عدد من شركات الملاحة في مصر و في العالم العربي و في العالم . و ذلك سوف يساعدني كثيرا في عملي . من أين أبدأ البحث على الأنترنت ؟ هل يعرف أحد عناوين شركات ملاحة يضعها في ذلك الشريط ؟ أين أجد أكبر data ممكنة ؟

في مسائل إقتصادية - economic issues

• اضف...