اذهب الي المحتوي
إنشاء باب جديد بعنوان سد النهضة الإثيوبي لكل الموضوعات المتعلقة بسد النهضة ×

النوادي الرياضية للبنات و اماكن ترفيهية و مدارس انترناشونال بالمدينة المنورة

Recommended Posts

السلام عليكم 
أنا احتمال اسافر للمدينة المنورة بس كنت خايفة من الحياة هناك خاصة الحياة الجتماعية مقارنة بالقاهرة خاصة اني اتربيت و اتولدت في جدة و رجعت مصر في اعدادي و دلوقتي متجوزة و مخلفة بنت بس مليش حياة اجتماعية معرفش اعمل علاقات مليش اصدقاء مليش هوايات مليش رياضة مفضلة ولا حتي بعرف اسبح و مش عاوزة بنتي تتعرض للحياة دي خاصة ......انا عارفة ان هناك اطهر مكان علي وجه الارض و لما كنت بسافر للمدينة من جدة وانا طفلة     بس محدش ينكر فهلوة و خفة دم المصريين فاكرة اني كنت بكون مرتاحة و مبسوطة نفسيا و الجو كمان ولكن متخوفة من فكرة الاقامة فيها ..... ياريت لو حد يطمني علي مدارس و هل فيها عرب كتير خاصة مصريين  غير الخلايجة و    السعودين مع احترامي لهم طبعا كلهم  ...النادي هل هعرف امرن بنتي سباحة خيل جمباز باليه ........ و في اماكن ترفيه..... ارجو الرد و شكرا 

رابط المشاركه

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زوار
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• محاورات مشابهه

• استفسار بخصوص التقديم مدارس تجريبي لغات بالسعودية

سلام عليكــم ورحمـة الله وبركاتــة ،، الاخوات والاخوه الاعزاء عندي بنتى بتاريخ 1/10 ان شاء الله تتم 4 سنين و5 شهور و15 يوم  وعاوزها لما تنزل مصر تدخل تجريبي لغات وانا متواجد بنجران السعودية  مش عارف اعمل اية ولا اقدملها ايه هنا ومش لاقي حد يفهمنى الوضع ومحتار جداا  الرجاء توضيح الامر  جزاكم الله كل خير 

في المغتربين المصريين - egyptian expatriates

• معلومات عن السكن و مدارس اللغات والعمل فى مدينة المجمعة بالسعودية

سأسافر ان شاء الله مع زوجتى كمرافق لها وهى ستعمل فى وظيفه حكومية فبالتالى الكفاله و الاقامه أعتقد فى هذة الحالة عند الحكومه السعوديه فى مدينة المجمعه بأذن الله تعالى وكنت أرغب طبعا فى العمل فى اى وظيفة مع العلم انى محاسب فكنت أرغب فى معرفة معلومات من السادة ذوى الخبرة فى كيفية تنفيذ ذلك وهل ذلك يتطلب لو لقيت عمل نقل الكفاله او الاقامه على جهه العمل ام يمكن ان اعمل دون المساس بالاقامة او الكفالة ولا مش حاينفع أصلا أشتغل عشان مش جى على جهه عمل من  مصر وشكرا مقدما لاى معلومة ولو أمكن معلومات عن الس

• استفسار عن مدارس رأس الخيمة

الساده الافاضل والسيدات الفضليات...انا مصرية وزوجى يعمل فى دولة الامارات بمنطقة رأس الخيمه.. اولادى فى مراحل التعليم الابتدائى...ارجو التعرف على المدارس الدوليه بمنطقة رأس الخيمه والمناهج الدراسيهالتى تتناولها تلك المدارس وهل الدراسه كلها باللغه الانجليزيه وايهما افضل المدارس البريطانيه ام الامريكيه وهل هناك مدارس تدرس المنهج المصرى بالامارات وماذا افعل؟؟؟ اننى فى حيرة من امرى ويقولون ان مناهج الامارات الدراسيه ابسط من المناهج المصرية وانا اخشى على اولادى التأخر الدراسى وكذلك اخشى عليهم كثير مما

• التربية الرياضية مادة نجاح و رسوب … منذ ٢٠١١

ليس عندي أبناء في المدارس  و لكن الذي أعلمه أن تم  الاستغناء - تقريبا - عن كل ما هو ملاعب في مدارسنا و تم بناء فصول في كل ركن  أود أن أحكي لكم عن الجيمينًزيام في مدرسة النيل الثانوية للبنين في بني سويف في صعيد مصر سنة ١٩٥٤ …  أكثر كفاءة و جاهزية عن مثيله في النادي الأهلي الآن. سامحوني  هكذا يتكلم العواجيز.  المهم أن هذا القرار الموجود منذ سنة ٢٠١١  هو على الطريقة المصرية موجود و غير موجود  

في الملتقى العام لزوار محاورات المصريين

• مدارس جده

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته سعدت بالانضمام لهذا المنتدى الجميل و اشكر جميع الاخوه و الاخوات على المعلومات القيمه و المفيده الموجوده و ان شاء الله تكون فى ميزان حسناتهم لو ممكن نفتح موضوع عن المدراس بجده و انا بنتى فى مدرسه حراء بالعزيزيه فى الصف الاول الابتدائى و المصاريف 8000 ريال و 200 ريال شهريا ياريت كل واحد يكتب تجربته مع المدارس حتى تكون مفيده للاخريين

• اضف...