اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تأخير في التأشيرة حد يفيدني

Recommended Posts

السلام عليكم 

لو سمحتوا حد يفيدني ضروري بالله عليكم 

انا جوزي قدم جوازه تبع شركه وهو ف القنصليه من يوم ٢٥/١٢ 

ولحد الان التأشيره مطلعتش وللأسف راح أجل تذكرة السفر والمفروض هيسافر الخميس الجاي ولحد الان مفيش اي اخبار مع ان الكشف الطبي سليم وكل ورقه سليم وللعلم كان معاه زمايله وسافروا خلاص وفاضل هو و٣ باقيين 

اعمل ايه حد يفيدني  احنا مش فاهمين حتي المشكله فين 

واللي عرفت اوصله عن طريق المنتدي هنا ان في استاذ خالد شحاته واحمد رسلان وبقالهم فتره كبيره مش موجودين 

حد يساعدني لو سمحتوا مستقبلنا بيضيع

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...
  • بعد 4 أسابيع...

السلام عليكم استاذ خالد

انا مقدم من يوم ٥ـ٢ ومفيش رد حتى الان... 
الاول كانوا قالوا ٣ ايام عمل بعد كدة طلبوا شهادة خبرة وقالي المكتب ان فيه عرض ع القنصل او نائب القنصل وحتى الان كل ما بدخل ع موقع انجاز اشوف بيقولي يرجي التاكد من البيانات .. 
هل التأخير ده عادي ولا اسأل مين وفين ؟ 
شكراا مقدما لحضراتكم 

رابط هذا التعليق

• بعد 2 سنة...

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 12
      السلام عليكم .. بدون مقدمات .. لدي تاشيرة بالسفارة السعودية بمهنة مهندس ميكانيكا وانا موظف بالتربية والتعليم .. قمت بعمل اجازة بدون راتب من التربية  والتعليم واحضار العقد الموثق من الخارجية المصرية بمهنة مهندس ميكانيكا   وجواب موجة من التربية والتعليم الي الاحوال المدنية بتغيير المهنه من معلم الي مهندس لاستخراج البطاقة ثم جواز السفر ... خرجت البطاقة بمهنة مهندس ميكانيكا بالتربية والتعليم !!!! ... ورفضو في الاحوال حذف كلمة التربية والتعليم الا  في حالة الاستقالة من العمل !!! عملت الجواز بنفس المه
    • 0
      برجاء الافادة عن مسمى تأشيرة اخصائى عقود والمهنة بالباسبور محام حر ...هل سبق لاحد التعامل على هذا المسمى ..؟!! وهل هناك مشكلة فى المهنة فى الباسبور ؟!
    • 0
      السلام عليكم  انا كنت أعمل بشركة سوفت وير وكنت اتردد على السعودية تأشيرة عَمل وليست إقامة، كانت الشركة تجدد التأشيرة وانا داخل السعودية لمدة ٣ شهور ، لكن في شهر ٩/٢٠١٤ تم دخولي السعودية بتأشيرة عمل أيضا لمدة شهر وكان المفترض أن يقوم الشركة (الكفيل) بالتجديد لكن كان يكذب ويقول انه جدد ولم يجدد لي وعند نزولي من السعودية في شهر٦/٢٠١٥ تم تبصيمي في المطار حيث انني كسرت تأشيرة،  لقد تركت تلك الشركة بعد نزولي مصر، والان اعمل في شركة أخري، لقد تقدمت لطلب تأشيرة تجارية اكثر من ١٠ مرات و ترفض، و
    • 0
      يمكن الآن في انجلترا شراء دواء تأخير الدورة الشهرية بدون روشتة over the counter السيدات المسلمات يحتاجون احيانا لهذا الدواء إذا تصادف موعد دورتهن الشهرية مع قيامهن بالحج
    • 4
      السلام عليكم ياجماعة انا كنت طرحت الموضوع قبل كدا وكان مفيش اى رد ? ودلوقتى انا عن طريق مكتب ومعرفة قدرت اخلص موضوع التأشيرة اتمنى التواصل لكل ينطبق عليه نفس الحالة ربناا يكرمنا كلنااا وييسر الامور وشكرا ليكم جميعا
  • أضف...