اذهب الي المحتوي
ArabHosters
Hossam shaapan

تساؤلات بخصوص الزواج من رومانية

Recommended Posts

السلام عليكم ،لو سمحت ارجو الافاده ،انا لسه متزوج من رومانيه في وزارة العدل يوم 11/21 ده ،و المفروض اطلع علي القسيمه شهادة زواج مميكن و اقرار كده من السجل المدني عشان يترجموا عشان اطلب طلب زواج في السفارة ،ف ضروري كنت عاوزايه اللي هيتم معايا ، و اللي المفروض اعمله، و هيستغرق وقت قد ايه ،و ازاي احصل علي الفيزا للسفر ، ارجو الافاده و شكرا مقدما 

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زوار
اضف رد علي هذا الموضوع....

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• محاورات مشابهه

• بخصوص كشف جامكا للسفر للسعودية

السلام عليكم  كل عام وانتم بخير  لو سمحت انا عندي استفسار بخصوص الكشف الطبي عشان مسافر باذن الله السعودية  انا من سنتين عملت عملية استكشاف لفك التصاق بالامعاء والدكتور شال الزايدة بالمرة الجرح عمودي في اسفل البطن وطوله ٧ سم من السرة للاسفل.. هو مش واضح اووي غير لو حد دقق فيه  بعد الوصف ده هل العملية دي ممكن تمنع من السفر واني اكون غير لائق... الرحاء حد يجاوبني لاني خايف جدا    شكرا لسعة صدركم 

في المغتربين المصريين - egyptian expatriates

• هل اتركها ....ام اتمم الزواج.....محتاج مساعده

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكلتي باختصار لا استطيع ان احب خطيبتي وزوجتي المستقبليه بالقدر الكافي انا طبيب شاب قمت بخطبة طبيبة علي قدر عال من الوقار والاحترام والاخلاق والاهل لا نزكيهم علي الله هي متعلقه بي لكني لا استطيع ان ابادلها نفس القدر من الشعور لا احبها رغم كل صفاتها لا اعرف ماذا اعمل هل اتركها لكني اخاف ان تنكسر لانها تعلقت بي جدا واخاف ان اجرحها لانها طيبه جدا ام ماذا افعل علما اني لم اخطب من قبل والحمد لله ملتزم واصلي واصوم ولم اعرف فتاة من قبل وهي اول فتاة في حياتي

في استشارات طبية و نفسية

• قادم من الامارات و استفسار بخصوص الجمارك

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته  من فضلكم يا اخوانى كان عندى سؤال بخصوص الجمارك و هو انى نازل ان شاء الله يوم الخميس القادم من الامارات لمطار القاهره و معايا 3 هواتف جداد متبرشمين هل هيتم احتساب جمارك عليهم او الموظف هيرخم عليا ولا هيعتبرهم استخدام شخصى لانى معرفش بيتم التعامل ازاى نظرا لانها اول مره انزل بعد ما سافرت  و شكرا ليكم

• بخصوص العودة للمملكة بعد الترحيل قبل كده

السلام عليكم لي قريب كان هناعمرة واتخلف واشتغل هنا ونزل ترحيل وبصم من 3 سنين والكل بيقول لازم يعدي عليه 5سنين عشان يرجع تانى على فيزا تانى حابب اتاكد من مده الخمس سنين وهل حد يقدر يتأكد هل البصمة موجودة ع السيستم لسه ولا سقطت لانه خايف يشتري فيزا تانية ويرجع من المطار ويخسر فلوسه كلهاالموضوع هام جدا وضروري رقم الحدود اللى كان داخل بيه هو 5614280807 رقم الجواز 1081396 شكرا

• بخصوص توثيق عقد العمل من السفارة السعودية

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته حياكم الله وبياكم وجعل الجنة مثوانا ومثواكم اخوانى الان عشان اقدر اغير المهنة بالبطاقة شوفت واحد شغال بالسجل المدنى وهيغيرلى المهنة عن طريق عقد العمل بس لازم العقد اروح اوثقه من مكتب الخارجية روحت مكتب الخارجية قالولى لازم اوثقه من السفارة السعودية روحت السفارة عرفت انهم مش بيتعاملوا مع اشخاص وبيتعاملوا عن طريق مكتب جنب السفارة على طول ولما سألت واحد اسمه استاذ هانى تبع المكتب قالى التكاليف 1000 جنيه مصرى فهل الكلام دا صحيح ؟لانى شايف المبلغ كبير على ت

• اضف...