اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تنازل عن شقه في الجهاز

Guest خالد

Recommended Posts

• الزوار

انا عندي فيلا دور واحد في منطقه الياسمين التجمه الخامس و قد بعت شقه و صاحب الشقه يريد مني التنازل عن حصه الشقه في الجهاز ...

انا لي تعليه للدور الثاني مع الرووف و لكن لا اريد عملها نظرا للسيوله الحاليه ...

عندي تخوف من عمل التنازل في الجهاز ...لان الاسمين هيكونوا مذكزرين في اخطار التخصيص و من ثم يمكنه وقف رخصه التعليه حين انوي ان شاء الله ...

هل يوجد اجراء قانوني يعطيه حقه و ايضا يوفر لي الحمايه و الاستقلاليه ...

شكرا علي المساعده 

رابط هذا التعليق

9 ساعات مضت, Guest خالد said:

انا عندي فيلا دور واحد في منطقه الياسمين التجمه الخامس و قد بعت شقه و صاحب الشقه يريد مني التنازل عن حصه الشقه في الجهاز ...

انا لي تعليه للدور الثاني مع الرووف و لكن لا اريد عملها نظرا للسيوله الحاليه ...

عندي تخوف من عمل التنازل في الجهاز ...لان الاسمين هيكونوا مذكزرين في اخطار التخصيص و من ثم يمكنه وقف رخصه التعليه حين انوي ان شاء الله ...

هل يوجد اجراء قانوني يعطيه حقه و ايضا يوفر لي الحمايه و الاستقلاليه ...

شكرا علي المساعده 

مفيش الكلام ..

فى تسجيل .. و فى صحة و نفاذ ..

و الاثنين من اساليب اثبات الملكية ..

ايضا اجهزة المدن مثل جهاز مدينة الشروق لا يسجل عنده الا  بالحصص المتساوية ..

" ربي أوزعني أن أشكر نعمتك التي أنعمت علي وعلى والدي وأن أعمل صالحا ترضاه وأصلح لي في ذريتي إني تبت اليك وإني من المسلمين "

رابط هذا التعليق

• بعد 5 شهور...

معلش حضرتك بحاول اتواصل معاكي لان معروض علينا ارض قرعه هيئه مجتمعات ومترددين جدا علشان موضوع الحظر وخايفين يحصل تلاعب من مالك الارض الاصلي اللي حيطلع باسمه دفتر الشيكات هي قرعه حديثه 2018 وهو معهوش سيوله عايزين نعرف ايه سلبيات الشرا بالطريقه دي وازاي نضمن حقنا لحد ميعاد تسجيل الارض خاصه ان الجهاز مشترط الانتهاء من الاقساط كلها علشان يبقي لينا حق في نقل الملكيه

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...