اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

عايز اسافر واشتغل بره انا مبرمج

Recommended Posts

سلام عليكم الحقيقة انا تعبان كتير في حياتي ومش لاقي تقدير في البلد دي ارجو نصيحة نفسي اسافر واشتغل بره وابقي حاجا كبيرة انا معايا دبلوم صنايع سني 19 سنة مبرمج c# java sql server android وحاجات اخري زي icdl وسوفت وهير وهارد وير وصيانة وكدا ارجوكم ساعدوني مش لاقي شغل ولو لقيت بلاقي مرتب ضعيف مش هعرف اكون بيه نفسي عايز اسافر واشتغل بره هل من نصايح جزاكم الله خيراً

رابط هذا التعليق

• الزوار
Guest أيه مصطفي

اسعي وربنا هيكرمك ان شاء الله انا لسه مستجدة في الموقع علشان كدا مش هاقدر افيدك 

بس إن الله لا يضيع اجر من احسن عملا اسعي ومتيأسش

رابط هذا التعليق

في 14 February 2018 at 10:22, سمسم ملاك جمال said:

نصيحة نفسي اسافر واشتغل بره وابقي حاجا كبيرة انا معايا دبلوم صنايع سني ١٩ سنة

بداية أرجو أن تتحملني و تتقبل التعقيب الطويل الذي أكتبه الآن ، حضرتك لست إستثناء  ... لا أعرف كيف ؟  كيف أصبح "السفر و العمل في الخارج" هو الطريق الأمثل للثروة أو كما ذكرت حضرتك "أبقى حاجة كبيرة" ...

مصر  و بصدق و رأس بارد كبيرة جدا و دون الدخول في تفاصيل الآن  كم فرص النجاح كبير جدا   في ستينيات القرن الماضي في مجلة الجيل - مجلة الشباب وقتها - قرأنا عن الشباب الذين يحملون حقيبة ملابسهم و يركبون القطار  و ينزلون في معظم المحطات  و يبحثون عن فرص عمل  أكرر هذا في الستينيات.

أنت في مصر تملك وطنا و تملك الحق في الحركة و التنقل في ربوع هذا الوطن من العريش حتى شلاتين  بلا إذن من أحد ... 

مواطنين لا متفرجين

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...