اذهب الي المحتوي
إنشاء باب جديد بعنوان سد النهضة الإثيوبي لكل الموضوعات المتعلقة بسد النهضة ×

رسوم التأشيرة الحرة

Recommended Posts

• الزوار
Guest هانى ابراهيم

السلام عليكم

معروض عليا وظيفة فى السعودية

المشكلة ان المكتب بيقولى مفيش تأشيرات متوافرة عندهم .. اشترى انت تأشيرة حرة واحنا هنحاسبك عليها

هما ناس ثقة ومحترمة بس شرطهم انى اجيبلهم أوراق رسمية بكل الفلوس اللى صرفتها علشان يدفعوهالى

يا ريت يا شباب اللى يعرف تفاصيل التأشيرة الحرة كمصروفات وهل لها ورق رسمى ولا فى فلوس بتتدفع من غير ورق

انتظر رد حضراتكم فى أقرب فرصة لانهم طالبين منى رد بأسرع وقت ممكن

مشكورين مقدما وبعتذر للاطالة

رابط المشاركه
  • 2 weeks later...

التأشيرة الحرة (مجازاً) مالهاش أي ورق رسمي

لأنها مش حرة في الأساس دا اتفاق ودي بينك وبين الكفيل اللي هايطلعك ، والكفيل استحالة يديلك ورق انه استلم منك فلوس نظير التأشيرة 

سعر التأشيرة الحرة متعارف عليه من 8 - 10 الاف ريال + 4 الاف اقامة

الأهم من كدا تختار تأشيرة بمهنة مناسبة لمؤهلك وفي نفس الوقت تسمحلك بالاستقدام لو حبيت

رابط المشاركه

انضم إلى المناقشة

يمكنك المشاركة الآن والتسجيل لاحقاً. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زوار
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• محاورات مشابهه

• عدم مطابقة المؤهل بمسمى التأشيرة

السلام عليكم .. بدون مقدمات .. لدي تاشيرة بالسفارة السعودية بمهنة مهندس ميكانيكا وانا موظف بالتربية والتعليم .. قمت بعمل اجازة بدون راتب من التربية  والتعليم واحضار العقد الموثق من الخارجية المصرية بمهنة مهندس ميكانيكا   وجواب موجة من التربية والتعليم الي الاحوال المدنية بتغيير المهنه من معلم الي مهندس لاستخراج البطاقة ثم جواز السفر ... خرجت البطاقة بمهنة مهندس ميكانيكا بالتربية والتعليم !!!! ... ورفضو في الاحوال حذف كلمة التربية والتعليم الا  في حالة الاستقالة من العمل !!! عملت الجواز بنفس المه

في المغتربين المصريين - egyptian expatriates

• عدم مطابقة المؤهل بمسمى التأشيرة

السلام عليكم ياجماعة انا كنت طرحت الموضوع قبل كدا وكان مفيش اى رد ? ودلوقتى انا عن طريق مكتب ومعرفة قدرت اخلص موضوع التأشيرة اتمنى التواصل لكل ينطبق عليه نفس الحالة ربناا يكرمنا كلنااا وييسر الامور وشكرا ليكم جميعا

• تم رفض اصدار التأشيرة بعد خطاب الترشيح من الكفيل هل يوجد حل؟

السلام عليكم ورحمة الله اليوم خرج الجواز من القنصلية السعودية ولكن مع رفض اصدار التأشيرة والسبب عدم مطابقة المؤهل للتأشيرة مع العلم انني قمت بالحصول على كل شيئ ونوثيق كل الاوراق المطلوبة والحصول على خطاب من الكفيل موثق فهل يوجد حل لهذه المشكلة ؟ الرجاء من الاخوة الافاضل المساعدة وخصوصا الفاضل ا/ خالد شحاته لخبرته الطويلة مع خالص شكري مقدما في انتظار الرد

• تأخير في التأشيرة حد يفيدني

السلام عليكم  لو سمحتوا حد يفيدني ضروري بالله عليكم  انا جوزي قدم جوازه تبع شركه وهو ف القنصليه من يوم ٢٥/١٢  ولحد الان التأشيره مطلعتش وللأسف راح أجل تذكرة السفر والمفروض هيسافر الخميس الجاي ولحد الان مفيش اي اخبار مع ان الكشف الطبي سليم وكل ورقه سليم وللعلم كان معاه زمايله وسافروا خلاص وفاضل هو و٣ باقيين  اعمل ايه حد يفيدني  احنا مش فاهمين حتي المشكله فين  واللي عرفت اوصله عن طريق المنتدي هنا ان في استاذ خالد شحاته واحمد رسلان وبقالهم فتره كبيره مش موجودين  حد يس

• رفض التأشيرة لإختلاف مسمى الوظيفة عما هو بالجواز

السادة الاعضاء المحترمون. حتى لا أطيل عليكم. ارسلت الى تأشيرة مدير مشاريع مكافحة آفات من شركة سعودية تعمل فى مجال مكافحة الآفات الزراعية. المؤهل ماجستير العلوم فى علم الحشرات بكالوريوس العلوم فى علم الحشرات الخاص. المسمى الوظيفة المثب بجواز السفر. مدرس مساعد-كلية العلوم-جامعة... قد تم رفض التأشيرة من القنصلية والسبب عدم مطابقة المؤهل والمسمى الوظيفى بجواز السفر مطلوب تغييره. الأخوة الكرام أرجو توضيح وإجلاء حقيقة الأمر. شكرا جزيلا

• اضف...