اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

استراليا

Recommended Posts

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      جوزي قدم علي البيرمنت لاستراليا وطلعت حاليا المفروض نسافر سيدني وجوزي مهندس ولسا هيدور علي شغل هل هيلاقي بسهوله في سيدني ولا ملبورن الشغل فيها احسن  ولا صعب هل هتعب اوووي في الاول وكمان عندي دهب شرياه من مصر هل ممكن ابيعو لو حصل اي ظرف عارفه الغربه صعبه بس عاوزه اعرف تجاربكم ممكن تهون علياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا وبالنسبه للسكن هل ينفع يتملك افضل ولا ايجار 
    • 0
      انا طالب بكليه طب الاسنان . انا عايز اعرف ابدا المعادله او اجهز ليها ازاي و ايه الخطوات و بالنسبه لامتحان الانجليزي هيبقي ايه نظامه oet wla ilets
    • 11
      السلام عليكم و رحمة الله وبركاته انا صيدلي مصري و مقبل باذن الله علي تجربة الدراسة باستراليا بعد حوالي شهرين..(دبلومة تسويق)....لمدة سنتين و ان شاء الله حاحاول اعمل المعادلة هناك يا ريت لو اي حد عنده معلومات عن المعادلة او الدراسة باستراليا يتفضل ولو حد عايز معلومات عن التقديم انا في الخدمة
    • 2
      المشكله الاكبر فى الهجرة بشكل عام هو انك مبتعرفش المعلومات اللازمه وبتواجه صعوبه كبيره فى انك تعمل الاوراق اللازمه و لو عرفتها بتبقى غالمشكله فى هاسكن فين او هاشتغل ايه اما بالنسبه للسفر للدراسه فانت كمان لازم تفكر فى الجامعه اللى اخترتها وهل هى افضل جامعه ولا لا ولو لا يبقى ايه الجامعه اللى هتناسبك كل المشاكل دى حلها بسيــــــــــــــط 1. ادخل على الرابط ده bv:- http://www.bestuniversitytoday​.com/ bv:- 2. سجل مع مكتب IDB 3.المكتب هيتصل بيك ويقولك على كل المعلومات من اول الورق لغاية
    • 6
      أخوتي واخواتي اعضاء المنتدى أشكركم على هذه الروح الجميلة جدا هنا وتعاونكم الدائم واخص بالذكر الأخوات بدرية مكاوي أو ( نجفة ) المصرية الجدعة كما أسميتها انا . والاخوات مصرية والنعم ، ومصرية مغتربة . وأحب ان اعرفكم أنني معكم هنا بالإمارات في مدينة العين وكنت اريد ان أعرف هل قمتم بإرسال أوراقكم من خلال موقع على النت ام من خلال مكاتب الهجرة لكندا هنا ؟؟؟. وأرسلتم الأوراق المطلوبة دفعة واحدة ؟؟؟ وهل ياترى لكم رؤية واضحة لما بعد الهجرة من استقرار هناك ؟ أنا بصراحة قدمت الفترة الماضية على اللوتري ل
  • أضف...