اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

عدم مطابقة المؤهل بمسمى التأشيرة

Recommended Posts

السلام عليكم ياجماعة انا كنت طرحت الموضوع قبل كدا وكان مفيش اى رد ?

ودلوقتى انا عن طريق مكتب ومعرفة قدرت اخلص موضوع التأشيرة اتمنى التواصل لكل ينطبق عليه نفس الحالة ربناا يكرمنا كلنااا وييسر الامور وشكرا ليكم جميعا

رابط هذا التعليق

• بعد 2 سنة...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

انا مؤهلى هندسة الكترونيات واتصالات

وجواز السفر مهندس كهرباء 

وكارنيه نقابة المهندسين   شعبة كهرباء

جالى فيزا  مهندس كهرباء عام

خلصت جميع الإجراءات  والمكتب دخل الاوراق السفاره  ومرفق بيه كارنيه نقابة المهندسين  ولكن الجواز رجع تانى   ومكتوب السبب ان المؤهل غير مطابق للمهنه   . المكتب دخل الجواز تانى السفاره

وانا فى الانتظار   مكتوب على موقع انجاز  ان الطلب تحت الاجراء  من اول مره قدمت فيها الجواز

هل كده فيه اى مشكله وهل ممكن الجواز يترفض 

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 22
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته قبل سفري الى السعوديه عملت توكيل عام لأخي وعندما حاولت اعمل استقدام طلبوا منى شهادة المؤهل موثقة من القنصليه السعودية بمصر مع العلم اني وثقتها من مكتب التصديقات في مصر فقط قبل ان اسافر المهم ارسلت اخي ليصدقها من القنصليه السعوديه فرفضوا فهل هناك طريقه لتوثيقها من القنصليه السعودية وجزاكم الله خيرا
    • 0
      inutes ago السلام عليكم و رحم الله و بركاته انا معايا بكالوريوس نظم معلومات اداريه وصلني تأشيرة محلل نظم عام  المكتب لما دخل الباسبور علشان يأشر السفاره قالت المؤهل غير مطابق للمهنه  جبت خطاب من الشركة استثناء و ارفقت 2 شهادة خبرة و الشهادات العلمية في المجال  هل دا كافي ولا ممكن تترفض ؟؟ و جزاكم الله خيرا
    • 0
      يختلف نجوم كرة القدم فى قراراتهم الخاصة بالحصول على مؤهل دراسى بجانب احترافه للعبة كرة القدم وبين من يفضل تجذعرض الصفحة
    • 12
      السلام عليكم .. بدون مقدمات .. لدي تاشيرة بالسفارة السعودية بمهنة مهندس ميكانيكا وانا موظف بالتربية والتعليم .. قمت بعمل اجازة بدون راتب من التربية  والتعليم واحضار العقد الموثق من الخارجية المصرية بمهنة مهندس ميكانيكا   وجواب موجة من التربية والتعليم الي الاحوال المدنية بتغيير المهنه من معلم الي مهندس لاستخراج البطاقة ثم جواز السفر ... خرجت البطاقة بمهنة مهندس ميكانيكا بالتربية والتعليم !!!! ... ورفضو في الاحوال حذف كلمة التربية والتعليم الا  في حالة الاستقالة من العمل !!! عملت الجواز بنفس المه
    • 0
      السلام عليكم ورحمة الله  اصدقائى كنت حابب استفسر عن حاجة مؤهلى الدراسى بكالوريوس فنون تطبيقية قسم تصميم داخلى واثاث ..و التأشيرة بمسمى رسام معمارى الرد من السفارة انه المؤهل الدراسى غير مطابق مع انى مستغرب من الرد ده وشايف انه مفيش تعارض بس ايه الحل فكده؟  
  • أضف...