اذهب الي المحتوي
الريس

دعوة المرأة للجهاد - دعوة لقبول تعدد الزوجات من قبل المرأة

Recommended Posts

اية الحلاوة دي... هو صحيح الواحد بيجاهد علشان يتجوز مرة .. تقوموا كدة وبكل بساطة عايزينة يتجوز تاني.. طب منين.. في الخليج معاهم فلوووووووووووووووس يعني يتجوز ويتهني انما في مصر حيجيب منين... اخ ريس طالما انعم الله عليك بنعمة الزواج و معاك قرشين محيرينك شوفلك شاب ولا شابين لم يسبق لهم الزواج وساعدهم ينوبك فيهم ثواب... و لو كل واحد قادر ماديا علي الزواج مرة تانية ومن مبداء حب لاخيك ما تحب لنفسك ساعد شاب ولا شابين للجواز لاول مرة حنقضي علي العنوسة سواء للرجالة او الستات....

ولا هو مبداء انا ومن بعدي الطوفان يعني لتجوز تاني يابلاش واهو احنا بنذكي و بنتصدق وكفاية علي كدة...

انا بتكلم بجد لية لا...

مش كدة ولا اية......

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه
وترهبن بذلك أعداء الله وأعداء الإسلام

:D :D :oops: :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

اااااخبط برجلك ترهب العدووووووو.......

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

بالطبع الموضوع شكله هزار ومش ممكن يكون جد ابدا

الاستقرار الاسري في المجتمع المصري هو عنصر التقدم والازدهار والابداع

وأذا كنا فعلا عوزين نجاهد فعلينا الجهاد الحقيقي في تطوير انفسنا واعطاء العلم مكانه الحقيقي

قوة المسلمين ليس بعددهم وكثرتهم بل بنوعيتهم

فلنجاهد برفع مستوى الفرد المصري بالتعليم الجيد والتدريب الجيد والتربية السليمة

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

الحقيقه الموضوع ظريف جدا, وان كنت مش عارف ايه العلاقه بين الزواج والجهاد (يمكن قصده المجهود مش الجهاد) :D عموما دي فرصه علشان نناقش موضوع تعدد الزوجات. عندي سؤال بسيط وياريت نحاول نفكر فيه بدون حساسيه: هل اذا صدر تشريع يمنع تعدد الزوجات يكون ده مخالف للشريعه الاسلاميه؟

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه