اذهب إلى المحتوى
إنشاء باب جديد بعنوان سد النهضة الإثيوبي لكل الموضوعات المتعلقة بسد النهضة ×

استفسار عاجل جزاكم الله خيرا بخصوص جواز سفر الزوجه

Recommended Posts

غادرت بتاشيرة خروج و عوده هي و الابن

ثم عادت بنفس جواز السفر بتاشيرة زياره و اكثر من مره كنت انا غيرت الكفيل و غيرت جواز سفري لكن هي لا

الان هل عند قدومها بتاشيرة استقدام لابد من تغيير جواز سفرها ؟؟؟ حيث لايوجد فيه تاشيرة خروج نهائي

علما بان تاشيرة الاستقدام طلعت فعلا علي رقم جوازها القديم

برجاء الافاده

رابط هذا التعليق

• 2 weeks later...

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

لايوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• محاورات مشابهه

• ملل الزوجه غير العامله والمقيمه مع زوجها في الغربه

الموضوع ده حساس جدا ومنكد علي معظم المصريين حياتهم في الغربه بسبب شكوي الزوجه الدائما من الوحده (زهقت من البيت ومن الملل والروتين الفظيع )اثناء فتره الدوام والملل من البيت وجلسه البيت خصوصا لو الدوام فترتين وخصوصا لو لديك طفل واحد صغير وليس لك علاقات حميمه مع الجيران رغم محاولات الازواج المسكين المطحونين في العمل الترفيه عن الزوجات من خلال الخروجات الي المنتزهات والاسواق وعني انا شخصيا بخرجهم يوم الانثنين بنروح العثيم طبعامن في السعوديه عارف ليه والاربعاء والخميس والجمعه نروح بعض المنتزهات

في المغتربين المصريين - egyptian expatriates

• استفسار عن زيارة عائلية - استاذ خالد شحاته

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عندي استفسار لأستاذ خالد شحاته جزاه الله خيراً أو لأي حد عنده أي معلومة يقدر يفدني جزاه الله خير زيارة عائلية لزوجتي وابنتي 3 شهور وأردت أجددها وذهبت لجوازات الرياض ولكن صادف انتهائها وقت العيد والدنيا اصبحت زحمة جدا في الجوازات وقتها شاء الله ان الزيارة تنتهي وتتطوف بعد ما مر ال 3 ايام السماح السؤال الآن بعد ما دفعت الغرامة 500 ريال عن كل جواز - هل فيه مده سماح جديدة (شهر مثلا او اسبوع) ؟ ولا لازم اروح اجدد الزيارة علي طول واقدر اروح بعد قد ايه لأن الفترة دي

• استفسار

اهلين اخوتي وخواتي المحترمات،انا في حيرة من أمري، موضوعي كالتالي واحساسي أمر بمراحل متتاليه،انا درست طب اسنان في سعوديه وتخرجت بمنحه والحمدلله ،حديث التخرج،المشكله اللي صارت لي لمن اردت الإلتحاق إلى سوق العمل،بحكم اني عشت حياتي كلها في المملكه اتولدت فيها ومعرفش بلدي والدي والدتي متوفين هنا من زمان المشكله كنت على كفالة الوالدة الله يرحمها تابع غير مصرح لي بالعمل ومع وفاة الوالدة رحمها الله اظطريت انقل على كفيل إلى فئة العماله المنزليه أضطريت بسبب دراستي لم أكن متخرج في ذلك الوقت الكفيله انسانه

في موضوعات شخصية

• بخصوص العودة للمملكة بعد الترحيل قبل كده

السلام عليكم لي قريب كان هناعمرة واتخلف واشتغل هنا ونزل ترحيل وبصم من 3 سنين والكل بيقول لازم يعدي عليه 5سنين عشان يرجع تانى على فيزا تانى حابب اتاكد من مده الخمس سنين وهل حد يقدر يتأكد هل البصمة موجودة ع السيستم لسه ولا سقطت لانه خايف يشتري فيزا تانية ويرجع من المطار ويخسر فلوسه كلهاالموضوع هام جدا وضروري رقم الحدود اللى كان داخل بيه هو 5614280807 رقم الجواز 1081396 شكرا

• استفسار في الجمارك

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته انا سمعت ان اللاب توب بقوا بياخدوا عليه جمارك في مصر ... ممكن حد يفيدنا في الموضوع ده ...او كان نزل مصر و معاه لاب توب ... و بتتحسب الجمارك ازاي عليه ... معلش اصل انا هنا اول سنة و المصري الوحيد في المكان اللي انا فيه... و ياسلام بقى لو تقوللنا هم بياخدوا الجمارك ازاي لو حد خد معاه مثلا كاميرا ديجتال , ipod , موبالين جداد ...كده يعني حاجات الكترونية صغيرة كلها... شكرا...

• أضف...