اذهب الي المحتوي
إنشاء باب جديد بعنوان سد النهضة الإثيوبي لكل الموضوعات المتعلقة بسد النهضة ×

كيف تصبح إماما لمسجد ؟ .. إسألوا مرتضى منصور !

Recommended Posts

مرتضى منصور كان عاوز يبقى إمام لمسجد نادى الزمالك

:mosking:

https://www.youtube.com/watch?v=iex-nWy5N2o

طيب ممكن عكاشة يبقى مفتى الديار ؟

والله يبقى زي الفل ، هيبقى وجدي غنيم ستايل نفس اللسان الطاهر 

رابط المشاركه

بص يا مورتا

دى وصفة سهلة .. دى وصفة هايلة

هم شوية نحنحنة على شوية نهنهة

على شوية شحتفة على شوية تفتفة على شوية نفنفة

وحوشى دموعك يا آمال

واضرب في خلاط ليلة القدر

ولاتنسى .. المعلوم يكون فى البنك قبل ما تقول

آمين يارب العالمين

رابط المشاركه

مولانا ( سماحة فضيلة قداسة نيافة الشيخ محمد جبريل ) كان هيخلع على لندن وتم منعه من السفر في مطار القاهرة الخبر على اليوم السابع في العاجل  ... لحق بن اللعيبة يحجز في ساعة والتأشيرة في ساعتين ولا شكله معه جواز اوروبي ! اوعدنا يارب لا انا اخواني ولا ارهابي ولا تكفيري ولا كشميري دا انا يارب مواطن شريف وحياتكم عندي انا مواطن شريف وفقير ومعدم ومسكين ومريض عاوز اتعالج وعاوز اتجوز وعاوز شقة وعاوز وظيفة وعاوز اسافر زيه لندن

رابط المشاركه

بص يا مورتا

دى وصفة سهلة .. دى وصفة هايلة

هم شوية نحنحنة على شوية نهنهة

على شوية شحتفة على شوية تفتفة على شوية نفنفة

وحوشى دموعك يا آمال

واضرب في خلاط ليلة القدر

ولاتنسى .. المعلوم يكون فى البنك قبل ما تقول

آمين يارب العالمين

واهم حاجه اوعى تدعي ع الظالمين !!

رابط المشاركه

مولانا ( سماحة فضيلة قداسة نيافة الشيخ محمد جبريل ) كان هيخلع على لندن وتم منعه من السفر في مطار القاهرة الخبر على اليوم السابع في العاجل  ... لحق بن اللعيبة يحجز في ساعة والتأشيرة في ساعتين ولا شكله معه جواز اوروبي ! اوعدنا يارب لا انا اخواني ولا ارهابي ولا تكفيري ولا كشميري دا انا يارب مواطن شريف وحياتكم عندي انا مواطن شريف وفقير ومعدم ومسكين ومريض عاوز اتعالج وعاوز اتجوز وعاوز شقة وعاوز وظيفة وعاوز اسافر زيه لندن

ياحسين بيه حضرتك رجل قانون ، يعني بعيدا عن ان ازاي هو طالع ع لندن واكيد طبعا هو بيروح هناك بسهولة لان بيصلي هناك وف استراليا والسبوبة حلوة وومالهاش دعوة باللي حصل في مصر الامور ده مترتبة من قبل كده 

كنت عاوزك تقولي هو ف القانون منع السفر بيكون بناء ع حكم محكمة او قضية !!! وهل ممكن منع السفر يطلع بالسرعه ده 

طب الاعلامي الكبير الفذ أحمد موسى كان عليه حكم واجب النفاذ وكان بيمثل الجالية المصرية في المانيا ازاي وكان عمال يتنطط !!!!

اصل الواحد تعليمه ع أده واظاهر اتعلم غلط فكنت عاوز افهم 

اللهم بارك للظالمين ، اللهم ادخلهم الجنه ،اللهم بارك لهم في أولادهم وازواجهم وارزاقهم 

اللهم ازد في ظلمهم وطغيانهم ، اللهم بارك للطغاة وانصرهم واهلك المظلومين 

اللهم عليك بالمظلومين وانصر الظالمين 

(دعاء مصر 2015 )

رابط المشاركه

نفسي الشيوخ عندنا في مصر تتعلم وتريح نفسها ( دعوة للحاكم ) وتريح نفسك من المشاكل

https://www.youtube.com/watch?v=iCVs0klZTKE

اقحام للدين في السياسة ، يارتى حكم المصلين ايه ؟؟ خاصة المصريين اللي أمنوا ع الدعاء بمافيه الدعاء ع الظالمين ، انا راي يقبضوا عليهم لما يرجعوا مصر 

تم تعديل بواسطة herohero
رابط المشاركه

الواد وائل غنيم ( أبو دمعة جنان ) اخباره رجعت تاني وظهر على الساحة الاعلانية بأعلان انه تم اختياره كباحث في جامعة اوروبية مرموقة لنشر تجربته حول التغيير الاجتماعي باستخدام ادوات التواصل الاجتماعي ! ربنا يستر  الواد دا بوزه ناشف وقدمه شؤم وكل لما بشوفه افتكر الغراب النوحي اللي بيقف على الشجرة في العمارة اللي قدامنا ويقعد يفقر علينا من الساعة 7 الصبح ... هما بيجهزوا يناير اخري ؟؟

رابط المشاركه

يعني بالصلاة على النبي كدا مخابرات قطر ( طبعا الامريكان موظفين فيها ) ومخابرات ايران والموساد في سيناء ومخابرات تركيا في شرم الشيخ جنبا الي جنب مع مخابرات روسيا والمخابرات الانجليزية في حدودنا مع السودان .... دا نوينا على خرابها بقا ... استر ياااااااااارب

رابط المشاركه

في تلك اللحظات العصيبة من تاريخ وطننا الحبيب مصر استنفر الهمم الوطنية التي تؤمن بالله وتؤمن بحب الاوطان ان تنشد معي رائعة سيد درويش رحمه الله ( قوم يا مصري ... مصر دايما بتناديك ) ( قوم لنصري نصري دين واجب عليك ) تحيا مصر تحيا مصر تحيا مصر

رابط المشاركه

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من اضافه تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل ؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • محاورات مشابهه

• مرتضى منصور في محاورات المصريين

لم ينجح مرتضى منصور في الإنخابات النيابية الأخيرة في مصر ، و هذا عادي و ليس خبرا أنقله إليكم ، إذا لماذا فتحت هذا الموضوع ؟  سؤال منطقي و خاصة أننا أي محاورات المصريين على مدار عشرين سنة تتسم بالجدية و لم تنزلق أبدا إلي نشر أخبار النجوم و الفضائح ما سبق كان إستهلالا لابد منه عن لي أمس ن أبحث عن مرتضى منصور على محاورات المصريين  و أكيد هذا فضول مشروع و فوجئت بالنتيجة  أربعة و خمسون صفحة من النتائج كل منها تحوي تقريبا ١٥ نتيجة الحقيقة ذهلت  صحيح أنه كان يظهر في الأخبار بين الحين و ا

في شئون المحاورات - موضوعات مثبتة

• لغز مرتضي منصور

المستشار مرتضي منصور يمثل لغزا في الحياة العامة المصرية ، كم مرة سمعتموه "يحلف بالطلاق" تماما مثل بائع سمك "على قده في الحلقة" و كم مرة قرأتم تصريحات و تهديدات . لو الأمر إقتصر على مباريات كرة القدم  ..  مش مهم أهو بفلوسه ، لكن الرجل يشغل مقعدا في البرلمان أي رجل ذي حيثية. ترى هل حرفة المحاماة تمنح لممتهنيها هذا القدر من الانفلات ؟

في موضوعات خفيفة

• الأستاذ الدكتور : إسماعيل منصور جودة

الأستاذ الدكتور : إسماعيل منصور جودة - رحمه الله تعالى - أراه أعظم علماء العصر الحديث في تخصصه ( الطب البيطري ) وفي علوم الدين - تاريخ حافل وفكر مستنير واجه به بكل شجاعة ما جاء في كتب التراث وخاصة كتب الحديث من جهالات حتى قلقل مضاجع عبدة الأشخاص ومقدسي التراث ( الغير مقدس ) والأوصياء وتجار الدين  - حصل على شهادات عديدة وأكثر من دكتوراة في علوم مختلفة - ربما يأتي الوقت لسردها وتناولها ... اجتمع عليه بعض الجهال يرفضون فكره الاجتهادي التنويري وربما استطاعوا في وقت من الأوقاف - والله أعلم - أن

في موضوعات شخصية

• مرتضى خايف يسيب الزمالك يبقى زى العراق

الجدع ده محتاج أبحاث نفسية وعصبية وعقلية "مرتضى" أصبح "صفة" مش إسم .. حوالينا ولا علينا يا رب قلبى معاك يا سكوب .. قلبى معاك يا أستاذ طارق .. قلبى مع كل زمالكاوى

في الرياضة

• شماعات فشل مرتضى منصور

«السحر والعتال وعبد العزيز».. شماعات فشل مرتضى لا تنتهي منذ 3 دقيقة مرتضى ووزير الشباب كعادة أي تعثر للزمالك يخرج مرتضى منصور رئيس النادي ليعلق شماعة فشله على أي شخص من أجل إشغال الرأي العام عن المشاكل الحقيقية التي يمر بها الفارس الأبيض منذ توليه رئاسة القلعة البيضاء بل منذ دخوله النادي في عام 2004. الزمالك الذي ودع كأس الكونفدرالية من الدور التمهيدي أمام فريق ضعيف يحتل المركز التاسع في الدوري الأثيوبي، خرج مرتضى منصور ليحمل وزير الشباب والرياضة مس

في الرياضة

• اضف...