اذهب إلى المحتوى
إنشاء باب جديد بعنوان سد النهضة الإثيوبي لكل الموضوعات المتعلقة بسد النهضة ×

التوك توك الفضائي


 مشاركة

Recommended Posts

 

أيوه صحيح فاتتنى حكاية مووى دى .. مع انها فى العنوان

طيب بص بقى .. أنا جايبلك الفيديو ده .. يمكن الإلهام ينزل عليك

وتجرب تنتقل من كتابة القصص القصيرة إلى الروايات

ويمكن المسرحيات الأربع فصول .. بعدد فصول السنة

ممكن تتكلم عن الوقفات الاحتجاجية - ويمكن الثورة - اللى هيعملها التيران والحمير

وكمان عندك الكماين اللى هيعملوها أسوة ببتوع التاكسى الابيض لسواقين الأوبر

احتجاجا على التكاتك اللى هتقطع عيشهم

بس ابقى افتكرنا فى حفلة التوقيع

https://www.youtube.com/watch?v=8b7IU84koyk

 

 

يافندم سيادتك أنا با اخاف منك سعادتك

وسيادتك بتعمل اسقاطات يعني بتخوف يافندم

وانا عايز اربي العيال سيادتك

ولا ليا علاقة بالثورات والكلام ده سيادتك

وانا بطلت سيادتك اكتب اساسا

والتوك توك مش بتاعي 

والراجل الروسي راح في الطيارة اللي وقعت سعادتك

ومفيش مانع التوك توك يجر الساقية ولا يحرث الأرض ولا يعمل عجين الفلاحة

سعادتك يافندم اللي تأمر بيه

رابط هذا التعليق
شارك

يافندم سيادتك أنا با اخاف منك سعادتك

وسيادتك بتعمل اسقاطات يعني بتخوف يافندم

وانا عايز اربي العيال سيادتك

ولا ليا علاقة بالثورات والكلام ده سيادتك

وانا بطلت سيادتك اكتب اساسا

والتوك توك مش بتاعي 

والراجل الروسي راح في الطيارة اللي وقعت سعادتك

ومفيش مانع التوك توك يجر الساقية ولا يحرث الأرض ولا يعمل عجين الفلاحة

سعادتك يافندم اللي تأمر بيه

:walkytalky: :walkytalky:

أيو كده

:)

تعجبنى وانت متعاون

رابط هذا التعليق
شارك

انشئ حساب جديد او قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
 مشاركة

  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

    • لايوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • محاورات مشابهه

    • [مجلة صباح الخير]التوك شو.. الأمل فى ماسبيرو .. والبرلمان!

      كيف ستكون حالة الإعلام المصرى عام 2016 وإلى أى مدى يمكن أن تختلف تلك الصورة عما تابعه الجمهورعرض الصفحة

      في مختارات من الصحف

    • منع سير التوك توك في شوارع القاهرة بشكل نهائي

      قرار خاطيء مليون المية وكلام سمعناه مليون مرة في عصر الظلام الماضي ولم تستطع الدولة بهيلمانها وعدتها وعتادها أن تمنع التوك توك أو الميكروباص من السير في شوارع القاهرة التوك توك ظاهرة غير حضارية بالمرة .. وظاهرة خطرة جداً جداً لأن سائقيها معظمهم من الأطفال أو من البطجية ومدمني المخدرات لكن عندما نتحدث الحق فلابد ان نعرف ان مثل تلك الوسائل قد حلت مشكلة كبيرة جداً في منظومة النقل المتهالكة في مصر .. لانها تصل إلى مناطق ليست موجودة على الخريطة بالنسبة للدولة بالاضافة إلى تعريفة ركوبها البسيط

      في سياسة داخلية

    • التوك توك مش عيب

      التوك توك كلمة من كثر ما اتكلمنا فيها وعليها ومن كتر الإنطباعات السلبية التي نستشعرها عند سماع تلك الكلمة أو ترديدها .. ساعات بنحس انها كلمة أبيحة .. ولكن الحقيقة هي عكس ذلك .. ولكن النظام البائد .. استخدم وسيلة المواصلات تلك (التوك توك) بشكل فوضوي غريب وعجيب وليس له أي تفسير فالتوك توك كان وأصبح وسيلة انتقال ناجحة جداً .. حلت مشكلات كثيرة للمواطنين .. ولكن .. ولغرض في نفس شياطين الحكم .. لم يجعلوا له أية تراخيص .. ولم يسمحوا به .. ولم يمنعوه .. وأصبح يمثل حالة غريبة جداً من الفوضى الغير

      في مسائل إقتصادية - economic issues

    • اجمل صور للكون .. التقطها - هابل - المسبار الفضائي

      المسبار الفضائي هابل اطلقته وكالة الفضاء الامريكية ناسا منذ زمن وارسل لنا صور لا تصدقها عيون انسان عن هذا الكون الذي نعيش فيه !! سبحان الله الخالق الباريء المصور

      في معرض الصور

    • التوك توك......كرامتي......وأنتمائي

      خرجت اليوم لقضاء بعض المصالح الهامة أخذت تاكسي كعادتي فأنا أؤمن بالمثل القائل هين قرشك ولا تهين نفسك طلبت من السائق أن يتوقف حين وصلت حيث اريد نزلت من التاكسي لأصعد الرصيف حيث سأضع خطة كالمعتاد لعبور الشارع وفجأة ظهر من تحت الارض الكارثة اللي بيقولولها توك توك وأقسم بالله أن عمر السائق لا يتجاوز الثالثة عشر إن لم يكن أقل ويجلس بجواره طفل أخر في حوالي الثانية عشرة والأثنين يتبادلان اللعب والقفز فوق المقود اللي المفروض انه دريكسيون تماما كما يمرح اطفالنا في الملاهي بلعبة العربات الطائشة ولول

      في موضوعات جادة

×
×
  • أضف...