اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الى الاخوة مغتربين جده

Recommended Posts

السلام عليكم

حد يعرف فرع راجحى فجدة يكون موظفينه كويسين وسهلين فالتعامل ,, غلبت افتح حساب لازم خطاب تعريف مالكفيل ( صعب اجيبه حاليا ) وناس قالولى تلاكيك وخلاص وجرب فرع تانى!!!!!!!

او حد رائيه بنك تانى افضل يكون عنده نفس المميزات ومنتشر زى الراجحى..

رابط هذا التعليق

يا عم منذر الله يرحم والديك

عندك مليون بنك

البلاد محترم

سامبا محترم

ومبيطلبوش لا خطاب ولا يحزنون

ألا كل شئ ما خلا الله باطلا

رابط هذا التعليق

البلاد محترم ؟؟ :D بغض النظر عن مستوى البنك

الاتنين فروعهم قليله ,, ميتقارنوش مع الراجحى

جزاك الله خيرا عالنصيحة

سؤالى موجه للناس المقيمة والى جربت فعلا وبتتعامل مع بنك دلوقتى فالادخار وتحويل الراتب وتحويل الاموال للخارج...فى بنك فيه مميزات الراجحى ؟؟؟

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 2
      السلام عليكم ياريت اى حد من الاخوة يفيدنى انا اخدت اجازة من الشركة فى السعودية مهنة محاسب فى شهر 6\2013 والاجازة انتهت فى شهر 8\2013 وده كان نفس تاريخ انتهاء الاقامة رقم2312813773 اناعملت بحث على موقع وزارة العمل لقيت الرسالة دى متغيب عن العمل هل يحق لى العودة وهل ممكن كفيلى يقدم شكوى لترحيلى لانه بيدور كل فترة فى مكتب العمل على الا كان شغال عنده ورجع لو عرف انى موجود ممكن يعملى ترحيل هل فعلا لى الحق فى العودة بعد سنتين منعا للمشاكل والا ايه الحل بالله عليكم فيدونى انا فى حيرة
    • 4
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أرجو من الاخوة الكرام في قطر أن يفيدوني بالرد حيث أنني: مدرس أحياء مصري معروض علي السفر لقطر للعمل في مدرسة خاصة مقابل مرتب 5000 ريـال قطري والسكن والاقامة على المدرسة مقابل ذلك سيأخذ مكتب السفريات المصري مني عمولة 10000 ريـال(20000 ألف جنيه مصري تقريبا) مع العلم أن التعاقد سنة واحدة بها أجازة 3 شهور منها شهر مدفوع الأجر وشهرين بدون أجر. مع علمي بغلاء المعيشة في قطر فهل أستطيع خلال هذه الأشهر القليلة توفير المبلغ الذي دفعته للمكتب ومبلغ اخر معقول بعد مصاريفي الشخ
    • 17
      السلام عليكم و رحمة الله ازيكم يا شباب انا انشاءالله مسافر مكة قريبا و كنت طالب بعض المعلومات عن المعيشة في مكة هناك اولا كنت عايز اعرف السكن في شقة بها غرفتين و صالة مساحتها جيدة و مطبخ و حمام تتراوح تكلفتها تقريبا بكام في المناطق الراقية و المناطق المتوسطة او الجيدة و ايضا اسماء تلك المناطق علشان اعرف اذا كانت قريبة من العمل ولا لا ... ثاينا عايز اعرف تكلفة المعيشة الشهرية تقريبا كام لاسرة مكونة من زوج و زوجة و طفل مع العلم ان الطفل مولود جديد , وهل يوجد مصاريف شهرية معتادة غير الطعام ؟ ث
    • 7
      لما كنت بالمملكة السعودية وحدثت مشاكل مع الكفيل و الكفيل كان محتجز جواز السفر عنده كالمعتاد نزلت مصر بتأشيرة خروج على وثيقة سفر من السفارة بالرياض تأشيرة خروج عادية وليس ترحيل او ابعاد لما نزلت مطار القاهرة سحبوا الوثيقة مني واعطوني ورقة بيضاء مختومة فيها تاريخ الوصول ورقم الوثيقة واخبروني انني لا استطيع استخراج جواز سفر بغير تلك الورقة السؤال الان ؟ هل اقول للجوازات عن الموضوع دا انا خايف اخش في متاهات ؟ ولا اقولهم الجواز فقد داخل مصر واطلع بدل فاقد ؟ انا ناوي السفر خارج مصر ان
    • 2
      هل يمكن عمل إستقدام بعد تغيير المهنه؟؟؟؟؟ سمعت أنه لايمكن عمل إستقدام لوجود المسمى الأصلى بالتأشيرة بجواز السفر هل الكلام دة صحيح ولا يوجد حل للموضوع دة وما هى البدايه والتكلفه لأم و3 أولاد برجااااء الإفادة يا إخوة الخير
  • أضف...