اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

استفسار لاهل الخبره بالسيارات بالسعوديه

Recommended Posts

انوى ان شاء الله اشترى سيارة استعمال

وامامى ياريس 2006 اوتوماتيك ممتازة الحاله واخرها 14500

هل السعر ده مناسب

وهل تنصحونى بالسيارة دى ام بأخرى وشكراااا

رابط هذا التعليق

لو ميزانيتك على قد المبلغ اللي ذكرته توكل على الله وخد اليارس او اي تويوتا طبعا مزايا التوتويتا في السعودية لا تخفى عليك من صيانة سهلة وقطع غيار متوفرة وسهولة البيع بعد كدا

اليارس نفسها تعتبر احسن سيارة في فئتها من وجهة نظري لاني كان معايا يارس وكانت ممتازة بالنسبة لمواصفاتها

بس عيب السيارة اللى بتحكي عليها انها قديمة شوية انا متوقع انها تكون ماشية كتير علشان كدا لازم تكشف عليها في ورشة متخصصة قبل ما تشتريها ومتكسلش في الموضوع دا

بالنسبة للسعر انا معنديش خبرة في السوق بس انا شايفها غالية شوية اظن لو تخلص على 12000 يبقى حلو قوي بس زي ما قلت لك دا راي شخصي

لو عندك ميزانية في حدود 25000 شوف حاجة امريكي او كوري موديل احدث ولو ميزانيتك في حدود سعر اليارس تبقى اليارس اختيار كويس لان البدائل اللى في حدود السعر دا في الغالب هاتتعبك كتير

سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ أَشْهَدُ أَنْ لا إِلهَ إِلأَ انْتَ أَسْتَغْفِرُكَ وَأَتْوبُ إِلَيْكَ

رابط هذا التعليق

اولا شكرا لرد حضرتك والسيارة اكيد بكشف عليها وممشى 195000 كيلو وطبعا الكشف هذا شئ اكيد

وهى مالك واحد لها من عبد اللطيف جميل وهو المالك الاول فمحافظ عليها طبعا

رابط هذا التعليق

انا ركبت ياريس

واكسنت

والتيما

التلاتة في نفس الرنج تقريبا

التويوتا عملية اكتر حاجة

الالتيما فخمة جدا اكبر بكتير و 2500 سي سي وحاجة حلوة جدا صراحة الفول اوبشن كانت معايا 2005 كنت شاريها علي 16 تقريبا بس ولسة بايعها علي 15

الاكسنت مش اد كدا

رابط هذا التعليق

• بعد 3 أسابيع...

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      السلام عليكم, حد يعرف نظام العمل فى شركة سدانة لمستحضرات التجميل ومستزلمات الاطفال, هو مقرهم فى الرياض, س للاسف مش عارف معلومات عن نظام الشركة ومنتجاتها وهل هى منتجاتها مطلوبة ولا لا, شكرا جزيلا.
    • 1
      السلام عليكم انا مدرسة ومعروض عليا عمل في مدرسة اسمها التهذيب القسم العامي بمرتب 6500 شامل السكن والمواصلات هل حد عنده معلومات عن المدرسه دي او اذا كان الراتب هيكفي المعيشة فرد واحد اقدر اصرف واحوش منه؟ لكم جزيل الشكر
    • 10
      السلام عليكم جالى عقد فى سلطنه عمان خارج مسقط ب 650 ريال عمانى اسرتى 4 افراد ايه رأيكم؟ برجاء الرد سريعا و كل عام وانتم بخير
    • 16
      ان شاء الله سيرزقنا المولى عز وجل بطفل عما قريب ...... وكنت اتسأل هل يمكن عمل باسبوره الجديد فى مصر ام لا ............عن طريق توكيل من الاب لاخوه فى مصر فيستخرج به شهاده ميلاد بها الرقم القومى واللى على أساسها يستخرج الباسبور ام ان هذا الامر يستدعى وجود الاب ................... واننا لازم ننزل مصر علشان نعمله باسبور واجراءات اقامته ..............؟؟؟؟ واتمنى الافاده بالاجراءات اللازم عملها اذا كان ممكنا بدأ من شهاده الميلاد الكويتيه اللى سهل استخراج
    • 6
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عندي استفسار لأستاذ خالد شحاته جزاه الله خيراً أو لأي حد عنده أي معلومة يقدر يفدني جزاه الله خير زيارة عائلية لزوجتي وابنتي 3 شهور وأردت أجددها وذهبت لجوازات الرياض ولكن صادف انتهائها وقت العيد والدنيا اصبحت زحمة جدا في الجوازات وقتها شاء الله ان الزيارة تنتهي وتتطوف بعد ما مر ال 3 ايام السماح السؤال الآن بعد ما دفعت الغرامة 500 ريال عن كل جواز - هل فيه مده سماح جديدة (شهر مثلا او اسبوع) ؟ ولا لازم اروح اجدد الزيارة علي طول واقدر اروح بعد قد ايه لأن الفترة دي
  • أضف...