اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

مشاغبات الأزهر فاجرات...حتى و لو ارتدين الحجاب

MZohairy

Recommended Posts

ناس كتير قوي من اللي ضد النظام زعلت علشان وصفت البنات المشاغبات بتوع الأزهر بالعاهرات على الفيس بوك
لازم نفهم حاجه مهمه.....
انا ماوصفتش متظاهرات سلميات بيعلنوا عن رأيهم بسلميه بالعاهرات (حتى لو رأيهم عكس رأيي)
انا وصفت طالبات مش عايزين يمتحنوا (هم احرار هنا) و عايزين يمنعوا زميلاتهن من اداء الامتحان...(و هنا الحريه)
تتوقف و يبتدي العهر
لما بنت تدلق بويه سودا على المقاعد...و تانيه تكسر الادراج و تالته تلم زميلاتها و يقفلوا لجنة الامتحان..و حاجات
تانيه كتير شديدة الهمجية..هنا وصفهن بالعاهرات هو اقل مما يجب....العاهره بتعمل كده علشان مش لاقيه
تاكل....غصب عنها يعني.....انما دول
عاهرات بمزاجهم
عاهرات بالهوايه و بالوراثه
ربنا يهديهم....او ياخدوهم طره يمارسوا هوايتهم بعيد عننا

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

• الردود 60
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

دول بنات تلقوا تدريبات

على اشعاعة الفوضى

اﻹخوان فى فترة حكمهم

كانوا بيستغلوا مراكز الشباب

فى تدريبهم ...

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

يا سيدي افترض انهم مش قابضين ولا ممولين

و بيعملوا كده بقناعه شخصيه خالصه

ده مش مبرر

يعني سواء قابضين او متبرعين ....عاهرات

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

ياسيدى ﻷ مش هفرض

ما قلته صحيح %100

وكانوا بيعدوا مليون شاب وفتاه

ورجل وسيده فى مراكز الشباب

بالقرى والنجوع واﻷماكن الفقيره

البنات على إشاعة الفوضى والوﻻد

ع القتال ليكونوا نواة الحرس الثورى

يعنى ماسكين العصايه من النص لكل

اﻹحتماﻻت ؛ فكرك الدعم اللى جالهم

من امريكا و الخارج راح فين اتبخر ؟!

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

ناس كتير قوي من اللي ضد النظام زعلت علشان وصفت البنات المشاغبات بتوع الأزهر بالعاهرات على الفيس بوك
لازم نفهم حاجه مهمه.....

انا ماوصفتش متظاهرات سلميات بيعلنوا عن رأيهم بسلميه بالعاهرات (حتى لو رأيهم عكس رأيي)

انا وصفت طالبات مش عايزين يمتحنوا (هم احرار هنا) و عايزين يمنعوا زميلاتهن من اداء الامتحان...(و هنا الحريه)
تتوقف و يبتدي العهر

لما بنت تدلق بويه سودا على المقاعد...و تانيه تكسر الادراج و تالته تلم زميلاتها و يقفلوا لجنة الامتحان..و حاجات
تانيه كتير شديدة الهمجية..هنا وصفهن بالعاهرات هو اقل مما يجب....العاهره بتعمل كده علشان مش لاقيه
تاكل....غصب عنها يعني.....انما دول
عاهرات بمزاجهم

عاهرات بالهوايه و بالوراثه

ربنا يهديهم....او ياخدوهم طره يمارسوا هوايتهم بعيد عننا

اتق الله ولا تصف بنات المسلمين الأطهار بالعاهرات....حتى لو ما صدر منهم صحيح فلا يجوز لك أبدا أن تطلق عليهم عاهرات وتأكد أنه كما تدين تدان

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

رابط هذا التعليق

طيب عايز توصفهم حضرتك بإيه؟

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

طيب عايز توصفهم حضرتك بإيه؟

أنا مش داخل أتناقش في موضوع سياسي أو أقنعك بصحة موقفهم أو أوافقك في خطأ تصرفهم........موضوع النقاش بيننا كمصريين وان طرف يحاول اقناع طرف ده انتهى خلاص للأسف...لكن أنا دخلت فقط لأرد غيبة البنات اللي وصفتهم بأبشع وصف ممكن توصف به آي بنت....وسهولة خروج اللفظ منك وأنت غير مدرك عواقبه....فقذف المحصنات ليس من الأمر الهين....أستغفر ربك ولا تخوض في أعراض الناس

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

رابط هذا التعليق

وحضرتك هما ما اتقوش الله ليه

لما ضربوا دكتورة الجامعه وعروها

وصوروها .

ولما منعوا الطلبه من دخول الإمتحانات

ومزقوا اوراقهم واشعلوا الحرائق فى

مبانى الجامعه

ولما عطلوا الطرق واعتدوا على الستات

وكسروا عربياتهم

وكتييييير من اﻷفعال المشينه وهما من

قاع المجتمع والدوله بتتكلف مﻻيين من

دافعى الضرائب ومن القروض والمساعدات

علشان تعلمهم وترفع من شأنهم

ده اقل ما يوصفوا به ان كانوا لا يمنتهنوه

فعليا ...

تم تعديل بواسطة باهى الطائر الحزين

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

أنا مش داخل أتناقش في موضوع سياسي أو أقنعك بصحة موقفهم أو أوافقك في خطأ تصرفهم........موضوع النقاش بيننا كمصريين وان طرف يحاول اقناع طرف ده انتهى خلاص للأسف...لكن أنا دخلت فقط لأرد غيبة البنات اللي وصفتهم بأبشع وصف ممكن توصف به آي بنت....وسهولة خروج اللفظ منك وأنت غير مدرك عواقبه....فقذف المحصنات ليس من الأمر الهين....أستغفر ربك ولا تخوض في أعراض الناس

طيب ايه الوصف المناسب لهن من وجهة نظر حضرتك؟

نورنا من فضلك

يعني هم مش عاهرات.....توصفهم بالتصرف اللي عملوه ده بإيه من وجهة نظرك؟

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

انا فعلا غير موافقة على لفظ عاهرات

أقترح ان يتم تغيير العنوان إلى الخائنات المجرمات و هذا في رأيي هو الوصف الصحيح

فالعاهرات لسن خائنات و لا يسعين في الخراب

اللهم انتقم من كل المخربين

امين امين امين

أعد شحن طاقتك

حدد وجهتك

و اطلق قواك

رابط هذا التعليق

لفظ العاهرات مقصود لوصفهن بأحط صفه ممكن تلصق بأنثى

فالفعل هنا من احط ما يمكن

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

عندنا في كندا (ارقى دوله في العالم في حقوق الانسان) ...لو الشرطي وجد اي نوع من انواع المقاومه من طرف الشخص اللي

بيقبض عليه. (بكرر ..اي نوع)..الشرطي بيتحول فجأه الى بروسلي بتاع الكاراتيه...و فجأه تلاقيه راح قالب المتهم الارض و مشنكله

و نايم فوقه و رابط ايديه الاتنين بالكلبشات ورا ضهره...و في 5 ثواني تلاقي المتهم متكلبش و نايم على الارض

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

عندنا في كندا (ارقى دوله في العالم في حقوق الانسان) ...لو الشرطي وجد اي نوع من انواع المقاومه من طرف الشخص اللي
بيقبض عليه. (بكرر ..اي نوع)..الشرطي بيتحول فجأه الى بروسلي بتاع الكاراتيه...و فجأه تلاقيه راح قالب المتهم الارض و مشنكله
و نايم فوقه و رابط ايديه الاتنين بالكلبشات ورا ضهره...و في 5 ثواني تلاقي المتهم متكلبش و نايم على الارض

استاذي حضرتطك بتقولي ف كندا كما تعلمنا عندما نقارن يجب ان تكون البيئة اللي بتتم فيها التجربة هي نفسها

يعني قارن كل ما في كندا بكل مافي مصر ، تصرف البنات غلط مليون ف 100 انا اعترض ع لفظ عاهرة لان الكلمة ليست هي المناسبة للموقف

رابط هذا التعليق

و الله يا هيرو صدقني انا حاولت اختار اخف لفظ يناسب تصرفات بنات بتحدف الشرطه بالكراسي علشان يمنعوا غيرهم من اداء امتحانه

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

الفاضل زوهيري لا أحسب أنك تستطيع إستخدام هذه اللفظة في محيط أسري دون ان تشعر بالحرج

لابد من تصرف إداري

مواطنين لا متفرجين

رابط هذا التعليق

هل نستبدل لفظة "عاهرة" بلفظة "فاجرة"؟

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله *** وأخو الجهالة في الشقاوة ينعم
مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)
A nation that keeps one eye on the past is wise!A
A nation that keeps two eyes on the past is blind!A

رابط القرآن كاملا بتلاوة الشيخ مصطفى إسماعيل برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط
القرآن كاملا ترتيل وتجويد برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط سلسلة كتب عالم المعرفة

رابط هذا التعليق

الغرض ليس هو الوصف وإنما هو الاستفزاز ..

هل يتذكر أحدكم فتاة مجلس الوزراء .. تلك الفتاة التي خرجت لتقاتل رجال الجيش أنفسهم وتقذفهم بالحجارة وتسبهم بالألفاظ وهي ترتدي عباءة بكباسين .. انفتحت فور أن تعامل معها رجال الجيش تحت وطأة الضغط النفسي والاستفزاز ..

كثير من الأعضاء هنا ومنهم صاحب الموضوع .. وصفها بالشجاعة والبطولة وأطلقوا عليها لقب " ست البنات " .. رغم أن ست البنات هذه كانت تقذف رجال الجيش بالحجارة ..

الآن فتيات جماعة الإخوان .. يهاجمن الشرطة .. فبماذا يصفهن صاحب الموضوع .. يطلق عليهن بكل فخر لقب " عاهرات " ..

الفعل واحد في الحالتين .. فتاة تهاجم رجال الجيش هنا وفتاة تهاجم رجال الشرطة هنا ..

فتاة غير محتشمة ( وسأكون مهذبا ) .. وفتاة أحسب بل أنا متأكد أنها محتشمة تماما ترتدي حجابا شرعيا سليما ..

يتم تمجيد الأولى .. في حين يتم تحقير الثانية ..

هل تعلمون لماذا تم تمجيد الأولى ؟

لأن الإسلاميين أو جماعة الإخوان في ذلك الوقت كانت متحالفة مع المجلس العسكري ورجاله من الجيش بل والشرطة أيضا .. وكان يبدو ظاهرا أن المجلس العسكري هو الآخر متحالف معهم .. فتم تمجيد الفتاة التي هاجمت الجيش وقتها .. وتم الهجوم على رجال الجيش.

أما الآن فالإسلاميون ضد الجيش والشرطة .. وعليه يجب تمجيد الشرطة وتحقير الفتاة التي هاجمت الشرطة ..

هذا هو الهدف ليس إلا ..

فتاة مجلس الوزراء أنا هاجمتها .. كثيرا على صفحات هذا المنتدى منذ بداية حادثتها وحتى الآن .. ولكني لم أجرؤ حتى أن أصفها بالفاجرة فضلا عن العاهرة ..

لكن فتيات جماعة الإخوان .. بمنتهى السهولة يستباح عرضهن ويصفن بالعاهرات .. أمام الجميع وعلى رأسهم إدارة المنتدى الموقرة بدون أدنى محاولة للتدخل أو منع هذا الانحطاط.

( هذا هو الفارق طبعا بين أصحاب الفكر المنغلق المتخلف الرجعي أمثالي الذين يسيئون للإسلام والمسلمين .. وبين أصحاب الفكر التقدمي الحر المتمدن .. )

للأسف .. بعد مرور هذه السنوات الثلاث من عمر هذه النكبة .. لم أجد مطلقا أحدا عمل بمبدأ " لا يجرمنكم شنئآن قوم على ألا تعدلوا " ..

تم تعديل بواسطة شرف الدين

اللهم احفظ مصر من الفتن؛ ما ظهر منها وما بطن

اللهم احفظ مصر من الفتن؛ ما ظهر منها وما بطن

رابط هذا التعليق

الغرض ليس هو الوصف وإنما هو الاستفزاز ..

هل يتذكر أحدكم فتاة مجلس الوزراء .. تلك الفتاة التي خرجت لتقاتل رجال الجيش أنفسهم وتقذفهم بالحجارة وتسبهم بالألفاظ وهي ترتدي عباءة بكباسين .. انفتحت فور أن تعامل معها رجال الجيش تحت وطأة الضغط النفسي والاستفزاز ..

كثير من الأعضاء هنا ومنهم صاحب الموضوع .. وصفها بالشجاعة والبطولة وأطلقوا عليها لقب " ست البنات " .. رغم أن ست البنات هذه كانت تقذف رجال الجيش بالحجارة ..

الآن فتيات جماعة الإخوان .. يهاجمن الشرطة .. فبماذا يصفهن صاحب الموضوع .. يطلق عليهن بكل فخر لقب " عاهرات " ..

الفعل واحد في الحالتين .. فتاة تهاجم رجال الجيش هنا وفتاة تهاجم رجال الشرطة هنا ..

فتاة غير محتشمة ( وسأكون مهذبا ) .. وفتاة أحسب بل أنا متأكد أنها محتشمة تماما ترتدي حجابا شرعيا سليما ..

يتم تمجيد الأولى .. في حين يتم تحقير الثانية ..

هل تعلمون لماذا تم تمجيد الأولى ؟

لأن الإسلاميين أو جماعة الإخوان في ذلك الوقت كانت متحالفة مع المجلس العسكري ورجاله من الجيش بل والشرطة أيضا .. وكان يبدو ظاهرا أن المجلس العسكري هو الآخر متحالف معهم .. فتم تمجيد الفتاة التي هاجمت الجيش وقتها .. وتم الهجوم على رجال الجيش.

أما الآن فالإسلاميون ضد الجيش والشرطة .. وعليه يجب تمجيد الشرطة وتحقير الفتاة التي هاجمت الشرطة ..

هذا هو الهدف ليس إلا ..

فتاة مجلس الوزراء أنا هاجمتها .. كثيرا على صفحات هذا المنتدى منذ بداية حادثتها وحتى الآن .. ولكني لم أجرؤ حتى أن أصفها بالفاجرة فضلا عن العاهرة ..

لكن فتيات جماعة الإخوان .. بمنتهى السهولة يستباح عرضهن ويصفن بالعاهرات .. أمام الجميع وعلى رأسهم إدارة المنتدى الموقرة بدون أدنى محاولة للتدخل أو منع هذا الانحطاط.

( هذا هو الفارق طبعا بين أصحاب الفكر المنغلق المتخلف الرجعي أمثالي الذين يسيئون للإسلام والمسلمين .. وبين أصحاب الفكر التقدمي الحر المتمدن .. )

للأسف .. بعد مرور هذه السنوات الثلاث من عمر هذه النكبة .. لم أجد مطلقا أحدا عمل بمبدأ " لا يجرمنكم شنئآن قوم على ألا تعدلوا " ..

الفتاة الاولى كانت محجبة وترتدي عباية فوق ملابسها، ولم نرى لها صورة تقذف فيها احدا بالحجارة

اما الثانية او الاخريات فقدكسروا وخربوا ومنعوا واعاقوا وصبوا الزيت "الوسخ" على مقاعد زميلاتهن بل ومزقوا اوراق الاجابة، وقاوموا السلطات.

ارجوا ان تكون منصفا.

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله *** وأخو الجهالة في الشقاوة ينعم
مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)
A nation that keeps one eye on the past is wise!A
A nation that keeps two eyes on the past is blind!A

رابط القرآن كاملا بتلاوة الشيخ مصطفى إسماعيل برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط
القرآن كاملا ترتيل وتجويد برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط سلسلة كتب عالم المعرفة

رابط هذا التعليق

فعلا لفظ عاهرات قاسى جدا يا زوهيرى ... مش عارف يا مان من ساعة ما انت هددت بعض الاخوه المخالفين لك فى الراى مؤخرا وانا مقلق منك .. وكمان ادارة المحاورات مدياك مساحة حريه للتعبير عن رايك فى السياسه والدين بتجاوز واستفزاز وفجاجه تثير الريبه وكثير من علامات الاستفهام .. وكأنه سلوك منك ممنهج ومتفق عليه .. انت مين ساندك؟ ... تكونش مخابرات يا مان هههههههههههههههههههههههههههه ..

لا حقيقى يا مان انت محتاج تراجع نفسك فى ((الاسلوب)) ..لانك الفتره الاخيره مش عاجبنى.. وحاسس ان انفعالاتك واندفاعاتك وميولك العاطفيه تغلب على منطقك وعقلانيتك .. أما ((المضمون)) فده شئ نسبى وكل واحد له فكره ورؤيته وانت حر فيما تطرح او تعتنق من الافكار ... عامة ياريت تلحق تقرا كلامى قبل ما الموضوع يتجاب ضُرفُه ههههههههههههههه

اللهم أرنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه

و أرنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

الفاضل زوهيري لا أحسب أنك تستطيع إستخدام هذه اللفظة في محيط أسري دون ان تشعر بالحرج

لابد من تصرف إداري

بالعكس يا استاذ عادل

كلمة عاهره هي اللفظ المهذب لألفاظ بالعاميه لا يصح ان تقال في محيط اسري او حتى غير أسري

العهر مهنه موجوده

و انا اراهن عاهرات

ما المطلوب؟ هل اصفهن بلفظ يختلف عما ارهن فيه؟

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...