اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

القبض على هشام قنديل أثناء سفره على الطريق الغربي هاربا الى السودان ومعه دليل سفر.

Alshiekh

Recommended Posts

القبض على هشام قنديل أثناء سفره على الطريق الغربي هاربا الى السودان ومعه دليل سفر.

1512388_10202299789592660_693688192_n.jp

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله *** وأخو الجهالة في الشقاوة ينعم
مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)
A nation that keeps one eye on the past is wise!A
A nation that keeps two eyes on the past is blind!A

رابط القرآن كاملا بتلاوة الشيخ مصطفى إسماعيل برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط
القرآن كاملا ترتيل وتجويد برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط سلسلة كتب عالم المعرفة

رابط هذا التعليق

حلقها ...

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

أظن الحكم عليه كان سنة واحدة فقط ...

أنا بستغرب ليه حسني مبارك وولداه لم يهربا ؟

وهؤلاء فعلوا كل شيء في سبيل الهروب

هل يمكن أن أكتب كلاما مثاليا 

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

وأنا ايضا باستغرب والله
البلطجيه والمجرمين بالخارج والشرفاء داخل السجون :Head:

بصدق ومن كل قلبي :shutup: أقول

حسبنا الله ونعم الوكيل
حسبنا الله ونعم الوكيل
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=494660937313634&set=a.326146140831782.74383.326126510833745&type=1&theater
حسبنا الله ونعم الوكيل

تم تعديل بواسطة محسن محمد سميح
رابط هذا التعليق

طب ليه يا دكتور هشام

ما انت كنت آمن ومطمئن ومحدش حاول يقبض عليك

ليه رايح تهرب ..

اديك جبته لنفسك

اللهم احفظ مصر من الفتن؛ ما ظهر منها وما بطن

اللهم احفظ مصر من الفتن؛ ما ظهر منها وما بطن

رابط هذا التعليق

قنديل: أنا لست إخوان وليس لي علاقة بالإخوان !!!

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله *** وأخو الجهالة في الشقاوة ينعم
مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)
A nation that keeps one eye on the past is wise!A
A nation that keeps two eyes on the past is blind!A

رابط القرآن كاملا بتلاوة الشيخ مصطفى إسماعيل برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط
القرآن كاملا ترتيل وتجويد برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط سلسلة كتب عالم المعرفة

رابط هذا التعليق

للاسف الكل يبحث عن زورق للنجاة وتاركين الشباب هنا يدافع عنهم ويجمل الإجرام بتاعهم دا حتي نسائهم وضعوهاى في المقدمة وامسكوها السلاح وهم بيهربوا !!!!!

رابط هذا التعليق

للاسف الكل يبحث عن زورق للنجاة وتاركين الشباب هنا يدافع عنهم ويجمل الإجرام بتاعهم دا حتي نسائهم وضعوها في المقدمة وامسكوها السلاح وهم بيهربوا !!!!!

نساؤهم يا مدام سوما حديث آخر .. دليلآ دامغآ علي تلونهم و نفاقهم .. الم تكن في خطابهم عورة يجب ألا تغادر بيتها إلا بمحرم .. فهل جرائم التخريب التي يقمن بها الآن في الجامعات و الشوارع يقومون بها بصحبة محرم .. هل خلع ملابس مدرسيهم هو بوازع من نفوسهم هن .. ام بتحريض من المحارم .. هل أخلاقياتهم أصبحت تسمح الآن بأن يتفوهن باللفاظ النابية التي لا تخرج الا من البلطجية .. هل انقلبت موازينهم و أصبح الرجال يتخفون خلف النقاب و يتركون نساؤهم يتقدموهم في المظاهرات محتمين بهم .. تاركين النساء " يسترجلوا" و يتفوقوا عليهم في الشراسة و قلة الأدب و فضح أخلاقياتهم الحقيقية ... عنف غير مسبوق فى تاريخ المرأة المصرية كله ... ولكنه يتفق تماما مع سلوكيات رجال الجماعة ..

علي ايه حال اذا أستمر الأمر علي هذا المنوال .. فأبشركم ان المرشد القادم لهم سيكون .. مرشدة ..

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

كله بيحلق شنبه

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

الاهبل رايح يمون
من بنزينة وطنيه بتاعت الجيش
قفشوه
اهبل ده وﻻ مش اهبل
يامتعلمين يابتوع المدارس ...

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

قنديل: أنا لست إخوان وليس لي علاقة بالإخوان !!!

ههههههههههههه ، اولا مش هو ،ثانيا انا تعاملت مع الراجل ده سنة 2005 ف قطاع مياه النيل -كان الراجل المحترم ده بيجي وكان منصبه مهم ومستحيل طبعااااااااااا يكون أخوان ويكون ف المنصب ده

يعني مادام حضرتك عاوزنا نعمل عقلنا الصوره ده مش لهشام قنديل وهو فعلا مش أخوان والا كل وزير ف عهد مرسي يبقى اخوان

هو غلطته انه قبل المنصب

رابط هذا التعليق

يا هيرو انت ليه بتقول عن هشام قنديل انه مش اخوان ... زى كدا ما دايما تقول عن نفسك انك مش اخوان

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

يا هيرو انت ليه بتقول عن هشام قنديل انه مش اخوان ... زى كدا ما دايما تقول عن نفسك انك مش اخوان

لان سنة 2005 كنت تعاملت معاه لو اللي يمسك مكتب وزير الري أبو زيد اخوان وده جريمة ازاي كان ماسك مكتب الدكتور أبوزيد ؟؟؟

وانا كنت معاهم ف ادارة قطاع مياه النيل المبني بتاعها جنب امن الدولة "مدينة نصر " فمش عارف ازاي اخوان وف المنصب ده

وانا تعليقي ع الصورة ان الصورة مش لهشام قنديل

اما انا فأنا مش اخوان لان بكل بساطة انا مش اد الالتزامات اللي كانت هتبقى مطلوبة مني كاخوان

وللمرة المليون يا استاذه اغابي ليس كل من يختلف يكون اخوان واظن ان هناك كثيرين يختلفون مع الوضع الحالي ومش اخوان

منهم رامي جان مثلا ، وزي كثير من المصريين بيشتموا ف الغربة ويبتغنوا بعشقهم لمصر وهم مغتربين باراداتهم بل بيهاجروا بارادتهم كمان هل ده معناه انهم بيكرهوا مصر ؟؟؟ الامور يا اغابي لاتؤخذ كدة

تم تعديل بواسطة herohero
رابط هذا التعليق

طب لو طلعت الصورة اللي بيبوس فيها ايد المرشد بتاعته و مش شبيه يا استاذ هيرو حتعمل ايه ؟

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

طب لو طلعت الصورة اللي بيبوس فيها ايد المرشد بتاعته و مش شبيه يا استاذ هيرو حتعمل ايه ؟

استاذي انا كلامي واضح ده كان مدير مكتب ابو زيد وانا تعاملت مع قطاع مياه النيل 2005 وروحت مكتب ابوزيد ومديره كان هشام قنديل

سؤالي هل الطبيعي ان المنصب ده يكون لاخواني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الصورة انا لا ارى انه هشام قنديل انما كلامي بوضوح هل يمسح لاخواني ان يكون مدير لمكتب ابوزيد 2005 ؟؟؟؟؟؟؟؟ طلبة الاخوان كانوا بيطردوا من المدينة ايامي 98 -2001 وكان بيمنعوا من التعيين كمعيدين

هعمل ايه يعني يا استاذي ؟؟؟؟ هحلق شنبي ولا هحلق ع الزيرو . الموضوع مش ازمة هشام قنديل مش مقبوض عليه لانه اخواني ده عليه حكم سنة القصه بسيطة ياريت مشاكلنا تتحل بالقبض ع فلان وعلان لما نشوف اخرتها

http://youtu.be/3zADIzB1C1Q

تم تعديل بواسطة herohero
رابط هذا التعليق

هو كان مجرد سؤال يا استاذ هيرو ... احتمال يكون سؤال ساذج .. لكن ايه حيكون رد فعلك الشخصي لو اكتشفت ان اللي انت متاكد انه حاجة .. طلع حاجة تانية ..

مش رهان .. و لا لعبة الشايب بتاعت زمان اللي يخسر عليه ذنب ..

مجرد انك تكتشف حاجة مختلفة عن اللي حضرتك مقتنع بيه .. ممكن يهز ثقتك في منظومة كاملة .. و الا حتعتبرها حالة استثنائية مالهاش دعوة ..

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

هو كان مجرد سؤال يا استاذ هيرو ... احتمال يكون سؤال ساذج .. لكن ايه حيكون رد فعلك الشخصي لو اكتشفت ان اللي انت متاكد انه حاجة .. طلع حاجة تانية ..

مش رهان .. و لا لعبة الشايب بتاعت زمان اللي يخسر عليه ذنب ..

مجرد انك تكتشف حاجة مختلفة عن اللي حضرتك مقتنع بيه .. ممكن يهز ثقتك في منظومة كاملة .. و الا حتعتبرها حالة استثنائية مالهاش دعوة ..

استاذي العزيز انا ضد المسلمات والثوابت أصلا بستثني من ده المعتقد الديني ، اما غير كده فهو عادي جدا وانا اصلا مبحبش التفكير الثابت الجامد

انا كل اللي فيها ان الشخص ده تعاملت معاه سنة 2005 ومعلوماتي ده واثق منها جداااااااا لان كنت شاهد عيان عليها مش عاوز أقول لك ع نوع الاب توب اللي كان بيستخدمه IBM T43 فاللي اقصده بكل بساطة انه لو اخوان ازاي سمحوا له بالوصول للمناصب ده

انا ياعزيزي معنديش قناعات ثابتة ولا حاجه وضد ان اكون مغيب ومقتنع بشئ ولا افكر فيه وحتى ف كلامي ف الموضوع ده بحكم عقلي وبحلل عادي ممكن يكون هشام قنديل اخوان مفيش مشكلة طب ازاي كان متولى المناصب ده ؟؟؟؟

رابط هذا التعليق

استاذ هيرو مش شرط فعكاشه قال زمان على السيسي انه اخوان

ده حتى حسنى مبارك قال عنه انا كنت فاكره اخوان بس طلع عقر

http://www.gololy.com/2013/09/16/102791/%D8%AD%D8%B3%D9%86%D9%8A-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%83-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%8A%D8%B3%D9%8A-%D8%B7%D9%84%D8%B9-%D8%B9%D9%82%D8%B1.html

و اهو كان ماسك المخابرات العسكريه

تصدق و انا كنت مصدق عكش لما قال كده

لا تفكر بالامر كثيرا و دع الامر لمن بيده الامر

يستجيب لك الرب فى يوم شدتك ينصرك اسم إله يعقوب

رابط هذا التعليق

استاذ هيرو مش شرط فعكاشه قال زمان على السيسي انه اخوان

ده حتى حسنى مبارك قال عنه انا كنت فاكره اخوان بس طلع عقر

http://www.gololy.com/2013/09/16/102791/%D8%AD%D8%B3%D9%86%D9%8A-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%83-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%8A%D8%B3%D9%8A-%D8%B7%D9%84%D8%B9-%D8%B9%D9%82%D8%B1.html

و اهو كان ماسك المخابرات العسكريه

تصدق و انا كنت مصدق عكش لما قال كده

ايا كان مش فارقة اصلا هو لم يقبض عليه عشان انه اخوان ام لا هو قبض عليه عشان عليه حكم

انا نفسي نخلص بقى من قصة الاخوان والاربع صوابع والتفاهات ده ، مش شايف حد بيتكلم ع الوضع الاقتصادي مليارات الخليج هنسددها ازاي سبحان الله كله ساكت وكان كل المشكلة فلان قبض عليه وعلان

وبقت القصه تصفيه حسابات ليس اكثر

اه ماعادي الفريق السيسي ضد سياسات امريكا وضد الاخوان وضد مبارك وف نفس ذات الوقت كان ماسك مناصب برضا كل الدول شوف ازاي ؟؟؟؟؟ روتانا افلام مش هتقدر تغمض عينيك

رابط هذا التعليق

اللى قاعد ياكل فى نفسه كل ما تيجى سيرة السيسى

ياكل لغاية ما يشبع أو لغاية نفسه ما تخلص

اللى متلخبط ومش عارف يمسك طرف الخيط

خليه متلخبط

أما أنا فباسأل

هى مصر اتغيرت بعد 30 يونية وما بقتش منبطحة ؟

ولا أمريكا هى اللى اتغيرت ؟

أصل - خير اللهم اجعله خير - شوفت على الفورين بوليسى

قال إيه أمريكا - تحت الضغط - سحبت ترشيح "روبرت فورد" كسفير لدى مصر

الراجل اللى ما راحش حتة إلا وقامت فيها حرب أهلية وبيتكلم عربى لبلب

واللى الدنيا قامت فى مصر أول ما سمعت إسمه

خلفا للشمطاء آن باترسون

:P

يحيا السيسى .. يحيا الانقلاب

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...