اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

فالاد تركي .. إمشي إطلع بره

Scorpion

Recommended Posts

قال السفير بدر عبد العاطى , المتحدث باسم وزارة الخارجية ,أن رئيس الوزراء التركي رجب طيب أردوغان كان متوجه مساء يوم 21 نوفمبر الجاري إلي موسكو وأدلى بتصريحات بمطار انقرة الدولى تحدث خلالها عن أرقام خيالية لمصابى فض اعتصام رابعة وقال أن الرئيس المعزول محمد مرسى هو الرئيس الذى دافع عن الحريات ووصف ثورة يونيو بالانقلاب العسكرى.

وأوضح عبد العاطى ,فى اتصال هاتفى ببرنامج "بث مباشر" عبر فضائية "سى بى سى", اليوم السبت , أنه هذا التدخل يعكس إصراراً غير مقبول علي تحدي إرادة الشعب المصري وتدخلاً في الشأن الداخلي للبلاد، فضلاً عما تتضمنه هذه التصريحات من افتراءات وتزييف للحقائق .

وأكد المتحدث باسم وزارة الخارجية , أنه تم إعطاء الجانب التركى أكثر من فرصة لتغيير سياستهم تجاة مصر من خلال استدعاء السفير التركى بالقاهرة أكثر من مرة لإنذاره بعدم تدخل بلاده في الشأن المصري ,إلا أن القيادة التركية أمعنت فى تدخلها فى شئون مصر وبالتالى اتخذت وزارة الخارجية المصرية كافة الإجراءات الدبلوماسية التى تتمثل فى, تخفيض مستوي العلاقات الدبلوماسية مع تركيا من مستوي السفير إلي مستوي القائم بالأعمال ونقل السفير المصرى لدي تركيا نهائياً إلي ديوان عام وزارة الخارجية بالقاهرة،مشيراً إلى إنه تم استدعاءه للتشاور منذ 15 أغسطس 2013ولم يعود لتركيا منذ ذلك الحين ,واستدعاء السفير التركي في مصر إلي مقر وزارة الخارجية اليوم وإبلاغه باعتباره شخصاً غير مرغوب فيه ومطالبته بمغادرة البلاد.

وأشار عبد العاطى إلى أن الحكومة التركية تتحمل مسئولية تدهور العلاقات بين البلدين , مؤكداً على أن المصريين الآن يمتلكون قرارهم ولايمكن الضغط على الإرادة الشعبية.

فيه أخبار عن السفير القطري ؟؟

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

قرار تأخر كثيرا ... ولكن لأن تأتي متأخرا أفضل من ألا تأتي

تم تعديل بواسطة tarek hassan

هل يمكن أن أكتب كلاما مثاليا 

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

يعنى مشى فعلا ولا لسه هيرفع علامه رابعه ويرفض يغادر البلاد ويكلمنا عن انه موجود بالشرعيه هو كمان

عبيد وصناع الأصنام يكرهون دوما من يقوم

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

سكتر .. سكتر

خير سيس .. أدب سيس

انتى موِّلى مظاهرات وإرهابات يا خنزيرة ؟؟!!

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

الكرام الافاضل جزاكم الله خيرا

طبعا الموضوع مش قصه تصريحات اردوغان او غيره علشان تبقى الامور واضحه

الحكايه و ما فيها هى ان كان فيه مؤتمر فى تركيا منذ بضعه ايام

بخصوص ايييييه يا رجاله

بخصوص تظبيط الوضع و قلوظه رجاله الانقلاب الفاشل الدموى تمهيدا لتقديمهم الى المحكمه الدوليه

واخدين بالكم يا رجاله .....المحكمه الجنائيه الدوليه .. يعنى المعلمين بتوع الانقلاب الدموى الفاشل

هايلبسوا البدل الحمرا بتاعه المحكمه الدوليه

او يلبسوا طرح و يداروا فى دبى

هو ده السبب الحقيقى للموقف من تركيا و من اردوغان

مش قصه تصريحات و الضحك على العقول ده لأن تصريحات و موقف اردوغان ليست وليده اليوم بل هى منذ يوم الإنقلاب

لكن طبعا الاعلام المصرى العلمانى الليبرالى الدموى الفاشل بجداره مش هايتغير ..

ما تقلقوش يا رجاله .....الدم المصرى اللى سال بالظلم و الإجرام لن يذهب هدرا .

تم تعديل بواسطة abaomar

<strong class='bbc'><strong class='bbc'>وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلاً عَمَّا</strong></strong><br /><br /><strong class='bbc'><span style='font-family: arial'>يَعْمَلُ </span></strong><br /><br /><strong class='bbc'><span style='font-family: arial'><strong class='bbc'>الظَّالِمُونَ</strong></span></strong><br /><br /><strong class='bbc'><span style='font-family: arial'>إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ</span></strong><br /><br /><br /><br /><br /><br /><p class='bbc_center'><span style='font-size: 18px;'><strong class='bbc'>(24) إبراهيم </strong></span></p>

رابط هذا التعليق

العلمانى الليبرالى الدموى الفاشل

louay-kayali-Musicians-The-Lute-player-1

يشتهر الاعلام الليبرالي العلماني البرجوازي المتعفن الفاشل بانه يستخدم سيارات امريكية في تنقله ... لكن البدو في تنقلاتهم يعتمدون على الجمل. والجمل حيوان بري يصبر على الجوع والعطش ويستطيع المشي على الرمل بكل سهولة ويسر. ويربي البدو الجمل فهو سفينة الصحراء فينقل متاعهم ويساعدهم على الترحال من منطقة لأخرى والجمل حيوان أليف

• شكراً 1

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

يشتهر الاعلام الليبرالي العلماني البرجوازي المتعفن الفاشل بانه يستخدم سيارات امريكية في تنقله ... لكن البدو في تنقلاتهم يعتمدون على الجمل. والجمل حيوان بري يصبر على الجوع والعطش ويستطيع المشي على الرمل بكل سهولة ويسر. ويربي البدو الجمل فهو سفينة الصحراء فينقل متاعهم ويساعدهم على الترحال من منطقة لأخرى والجمل حيوان أليف

مالهم البدو بس ، كثر الف خيرهم هم اللي بيبعتوا لنا البوتوجاز مش ناقصين نزعلهم مننا احنا بناكل من خيرهم ،لو حضرتك ف اوروربا ده شئ ثاني انما البدو هم الي ممشيين مصر دلوقت مش عاوزين نزعلهم

يركبوا جمل يركبوا لكزس هم الخير والبركة بدولاراتهم وريالاتهم ودراهمهم

" ادعوا لعم الحاج بطولة العمر "

رابط هذا التعليق

كويس يا سكوب ان ده هو اللى لفت نظرك مش الدم اللى سال و الناس اللى اتقتلت و البلد اللى خربت

على ايد الانقلابيين و ده اظن يتماشي مع رؤيتك و نظرتك اللى انا عاااااارفها كويس .

انت كده طمنتنى

<strong class='bbc'><strong class='bbc'>وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلاً عَمَّا</strong></strong><br /><br /><strong class='bbc'><span style='font-family: arial'>يَعْمَلُ </span></strong><br /><br /><strong class='bbc'><span style='font-family: arial'><strong class='bbc'>الظَّالِمُونَ</strong></span></strong><br /><br /><strong class='bbc'><span style='font-family: arial'>إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ</span></strong><br /><br /><br /><br /><br /><br /><p class='bbc_center'><span style='font-size: 18px;'><strong class='bbc'>(24) إبراهيم </strong></span></p>

رابط هذا التعليق

دماء سالت علي يد الأنقلابيين !!

بلد بتخرب علي يد الأنقلابيين !!

منشآت مدنية و دينية تُحرق علي أيد الأنقلابيين !!

وسائل مواصلات و طرق تُدمر بيد الأنقلابيين !!

مؤمرات تُحاك بين الأنقلابيين !!

دي سلسلة افلام علي مثال سلسلة افلام اسماعيل ياسين يمكنكم ان تشاهدوها في دار عرض درجة سابعة ترتادها جماعة انفصلت عن الواقع تمامآ .. جماعة تلهيك و اللي فيها تجيبه فيك .. معتقدة انها بتكرار قصة الجمل سفينة الصحراء ستجعل منها حقيقة واقعة .. و لكن من المعروف ان الإنفصال عن الواقع هي أزمة يعاني منها المتطرفون .. و كل تجارب التاريخ المماثلة انتهت بأنهم استيقظوا بألم شديد في الرأس ... عاجلآ ام آجلا سيشعرون به ...

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

أوردت صحيفه "توداى زمان" التركية، ان تركيا هى من تكرر أخطاء الماضى مع العرب وليس ان التاريخ يعيد نفسه، مشيرة إلى أنه بعد دورها العدوانى على سوريا ودعمها للمعارضة خاصة الإخوانية منها وسعيها لتخريب سوريا وتهديم اقتصادها وتفكيك مصانعها ونقلها إلى تركيا والسماح للإرهابيين باستخدام الأراضى الحدودية التركية لشن غارات على النظام السورى، ها هى تركيا متمثلة فى رئيس الوزراء "رجب طيب أردوغان" تذهب بعيدا فى عدائها للنظام المصرى الجديد ليس فقط برفضها الاعتراف بالسلطة الجديدة فى مصر ـ رغم أن الإطاحة بنظام الإخوان جاء بعد انقلابا شعبيا بالدرجة الأولى.

وأضافت الصحيفة اليوم الاثنين، أن أردوغان الإخوانى مازال يطالب بعودة الرئيس السابق محمد مرسى إلى الحكم ويدعو إلى محاكمة السلطة الحالية فى مصر، رافضا إقامة أية علاقات أو تعاون معها وهو ما حدا بالسلطة المصرية إلى طرد السفير التركى من القاهرة بعد أن اتهم أردوغان الحكومة المصرية باضطهاد الإخوان، وهو نفس الموقف الذى اتخذه جمال عبد الناصر منذ قرابة الستين عاما عندما طرد السفير التركى بسبب الحملات التركية المستمرة ضد قادة الثورة آنذاك وتوجيه ألفاظ نابية لجمال عبد الناصر.

شوف يا اخي الإعلام التركي الليبرالي العلماني الفاشل ..

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

الكرام الافاضل جزاكم الله خيرا

طبعا الموضوع مش قصه تصريحات اردوغان او غيره علشان تبقى الامور واضحه

الحكايه و ما فيها هى ان كان فيه مؤتمر فى تركيا منذ بضعه ايام

بخصوص ايييييه يا رجاله

بخصوص تظبيط الوضع و قلوظه رجاله الانقلاب الفاشل الدموى تمهيدا لتقديمهم الى المحكمه الدوليه

واخدين بالكم يا رجاله .....المحكمه الجنائيه الدوليه .. يعنى المعلمين بتوع الانقلاب الدموى الفاشل

هايلبسوا البدل الحمرا بتاعه المحكمه الدوليه

او يلبسوا طرح و يداروا فى دبى

هو ده السبب الحقيقى للموقف من تركيا و من اردوغان

مش قصه تصريحات و الضحك على العقول ده لأن تصريحات و موقف اردوغان ليست وليده اليوم بل هى منذ يوم الإنقلاب

لكن طبعا الاعلام المصرى العلمانى الليبرالى الدموى الفاشل بجداره مش هايتغير ..

ما تقلقوش يا رجاله .....الدم المصرى اللى سال بالظلم و الإجرام لن يذهب هدرا .

وعليكم السلام ورحمة الله يابو عمر

ألف حمد لله على السلامة

وإن شاء الله تفضل منورنا كده على طول

شوف يابو عمر .. إنت راجل طيب وبتصدق كل حاجة انت عايز تصدقها

سواء كانت الحاجة دى حقيقة أو تضليل

ياريت أولا تقول لنا مين اللى كان حاضر المؤتمر اللى بتقول عليه

وياريت ثانيا تتأكد إن اللى كانوا فى المؤتمر

ما طلعوش بعربيات بالوظة يبيعوها للى عنده استعداد يشترى

واللى ما يشترى يتفرج

:)

وما تنساش تختم المداخلة الجاية ب "موتوا بغيظكم"

تساند جيشها

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب

رابط هذا التعليق

دماء سالت علي يد الأنقلابيين !!

بلد بتخرب علي يد الأنقلابيين !!

منشآت مدنية و دينية تُحرق علي أيد الأنقلابيين !!

وسائل مواصلات و طرق تُدمر بيد الأنقلابيين !!

مؤمرات تُحاك بين الأنقلابيين !!

دي سلسلة افلام علي مثال سلسلة افلام اسماعيل ياسين يمكنكم ان تشاهدوها في دار عرض درجة سابعة ترتادها جماعة انفصلت عن الواقع تمامآ .. جماعة تلهيك و اللي فيها تجيبه فيك .. معتقدة انها بتكرار قصة الجمل سفينة الصحراء ستجعل منها حقيقة واقعة .. و لكن من المعروف ان الإنفصال عن الواقع هي أزمة يعاني منها المتطرفون .. و كل تجارب التاريخ المماثلة انتهت بأنهم استيقظوا بألم شديد في الرأس ... عاجلآ ام آجلا سيشعرون به ...

السلام عليكم

الزميل سكوربيون

ربما عدم وجودك فى مصر و مرجعيتك الدينيه تجعلك ترى فى ما يحدث فى مصر الأن ..افلام ..

لا يا سكوربيون ليست افلام بل هى واقع شئت ام ابيت ..رأيته ام عميت عنه

هناك إنقلاب عسكرى دموى فاشى قام به قاده الجيش فى مصر على قائدهم الاعلى المنتخب ديمقراطيا و على دستور و نظام البلد

و دعم هذا الانقلاب مجموعه من اصحاب المصالح داخل مصر مثل احمد الطيب و تواضروس و البرادعى و جلال مره ..

و خارجيا بدء من امريكا و اسرائيل مرورا باربع دويلات خليجيه و بعض من الشعب المصرى الذين تم خداعهم

هذا الانقلاب اسال دماء المصريين امام الحرس الجمهورى و المنصه و رابعه و النهضه و سيناء امام اعين الجميع

دون الرجوع الى شعب او قانون او عرف اللهم الا شريعه الغاب ..

ها الانقلاب المقتات حاليا على الهبات و المعونات الخليجيه و يتجه بمصر الى الهاويه و الانكى انه يكذب

بكل صفاقه و الاغرب ان البعض يصدقونه

لكن فى النهايه لا يصح الا الصحيح

فغالب الشعب المصرى الأن بما فيهم بعض من تم خداعهم فى البدايه و انقلب عليهم عسكر الانقلاب و هذا ديدنهم

من كبيرهم ..ناصر.. الذي نكل بكل من دعمه فى انقلابه الأول فى 52 بدء من نجيب مرورا بزملاء السلاح

و رفاق النضال و لم يتبق بجانبه سوى اثنان بعد حادثه المشير عامر الشهيره هما السادات و حسين الشافعى

الأن ينكل الانقلابيين بالكل و ها بالامس رأينا المجرمين يعتقلون المستشار الخضيرى ذو 76 عاما بتهمه تعذيب

فى رابعه العدويه ..اى استخفاف بالعقول هذا ....

لكن من حسن الحظ ان الانقلابيين يتصرفون بكل الغباء الممكن و يعجلون بنهايتهم و بسرعه

فهاهم يكررون نفس اخطاء مبارك و يسدون كل المنافذ بعد هذا القانون الغبى ..قانون التظاهر .. ظانيين

ان المصريين سيرتدعوا ..ووهما يظنون.

سكوب ..امامك الفرصه لتتوقف و تعمل عقلك و تفكر لمما فيه مصلحه مصر ..بلدنا جمييييعا .

..

اخى الكبير و العزيز ابومحمد جزاك الله كل خير

اشكرك على تحيتك و ارجو من الله ان يعيننى و يمنحنى الوقت لاشرف بمشاركتك و الافاضل جميعا

ياريت أولا تقول لنا مين اللى كان حاضر المؤتمر اللى بتقول عليه

اولا يا اابومحمد تصحيح بسيط ان المؤتمر الخاص فى تركيا كان عن مناهضة الانقلابات العسكرية بالعالم و طبعا كان الانقلاب المصرى

هو العريس و انا شاهدت المؤتمر على القناه اللى بتجيب ارتكاريا و هسهس ارتوازى للبعض ..الجزيره

و اليك و الى الافاضل رابط المؤتمر ..هذا اولا

http://www.aljazeera.net/news/pages/51f47d19-22a7-4c26-9bfe-624d6578d3fc

ثانيا مؤتمر تلبيس قاده الانقلاب البدله الحمراء كان قبلها بعده ايام فى لندن و طبعا لأن رجالتنا جامدين و ما بيخافوش من حد

ما حدش قدر يتكلم مع لندن و لا يفتح بؤه معاهم من باب الادب يعنى

http://elmokhalestv.com/index/details/id/74769

انا شخصيا لا يفرق معى هذا و لا ذاك لأن المصريين بفضل الله اولا و اخيرا هم الذين سيخلعون هؤلاء المجرمين و يحكمونهم جميعا

جزاء كل ما اقترفوه من جرائم و اتعجب جدا كيف لمثقف مثلك يتجاوز عنها و يعتبر الدفاع عنها

واجبا طالما انها ضد فصيل يختلف معه و يتناسي انهم فى كل الاحوال مواطنيين مصريين لهم كافه الحقوق

و عليه كافه الواجبات شأنهم شأن باقى الشعب و ليس ذنبا انهم اتخذوا مرجعيه اسلاميه .

.

بكل الحب احييك و و ادعوك و الافاضل جدميعا ان تراجع نفسك و تضع الموقف على منصه الحياد و تفكر فيه

عسي ان لا تكون ممن نالهم نصيب من الدماء بسبب شطر الكلمه .

تم تعديل بواسطة abaomar

رابط هذا التعليق

انقلاب انقلاب

أو تحت أي مسمى

والله ما بتفرق معنا الأسماء :)

المهم أنه خلّص مصر من كابوس المتأسلمين

طبعا ده رأيي كمواطنة مصرية ترفض بشدة الحكم المتأسلم الدموي الخائن الفاشل

و لي كامل الحق بالادلاء بهذا الرأي

شاء من شاء أو أبى من أبى

مصر لكل المصريين حتى المهاجرين منهم لدول اوروبا و أمريكا و اللي بيشتغلوا في الخليج و اللي في بلاد واق واق

هارد لك للحكم المتأسلم الدموي الخائن الفاشل

من يدري ؟؟ ربما يفوزوا بعد عدة قرون بحكم دولة تورا بورا

أعد شحن طاقتك

حدد وجهتك

و اطلق قواك

رابط هذا التعليق

انقلاب انقلاب

أو تحت أي مسمى

والله ما بتفرق معنا الأسماء :)

المهم أنه خلّص مصر من كابوس المتأسلمين

طبعا ده رأيي كمواطنة مصرية ترفض بشدة الحكم المتأسلم الدموي الخائن الفاشل

و لي كامل الحق بالادلاء بهذا الرأي

شاء من شاء أو أبى من أبى

مصر لكل المصريين حتى المهاجرين منهم لدول اوروبا و أمريكا و اللي بيشتغلوا في الخليج و اللي في بلاد واق واق

هارد لك للحكم المتأسلم الدموي الخائن الفاشل

من يدري ؟؟ ربما يفوزوا بعد عدة قرون بحكم دولة تورا بورا

الاخت الفاضله عبير

طبعا لكى كافه الحق فى اعتقاد ما تشائين

لكن الانقلابيين لهم رأى اخر عكس ما تعتقدين

فهم يحاولون مستميتين ايهام الكل داخل و خارج انها ثوره و ليست انقلاب و فشلوا كعادتهم

و اليوم هم محاصرين فى الداخل و الخارج لانها انقلاب و ليست كما يدعون

بل الامر يا عبير ابعد من ذلك فلقد صارت علامه رابعه مرعبه لهم و مصدر يومي للاسهال

تخيلى يا عبير انها تصيبهم بالهسهس الانهبالى حتى انهم يحبسون رافعها اليوم

اى انقلاب هايف هذا

عموما هانت يا عبير الايام قريبه و الله غالب على امره و الدماء لن تضيع

تم تعديل بواسطة abaomar

رابط هذا التعليق

عزيزى ابوعمر

على مين يا بو عمر ؟

داحنا عشرة سبع سنين حوار

مش حينفع معايا الأسلوب ده يا ابو عمر

أسلوب الجدل العقيم المنبثق من حكمة "الفرنجة"

If you can't convince him, confuse him

خلاص يابو عمر فهمنا الفولة من زمان

شوف يا ريس

أنا كنت أعلق على مداخلتك الخاصة بالموضوع وملخصها

أن الموضوع مش موضوع أردوغان

ده موضوع مؤتمر عقد "فى تركيا" لتلبيس الانقلابيين "المصريين" البدلة الحمرا

عن طريق المحاكمة الدولية

وكان ردى المختصر هو انك وكثير من "الطيبين" أكلوا البالوظة

فىموضوع المحاكمة الدولية ده

وقس على هذا كل ما يصرح به أعوان وضحايا بياعين البالوظة

ده كان ملخص مداخلتك اللى فى الموضوع وردى عليها

أما بقى بقية ما تفضلت به من آراء معادة ومكررة

مطعمة ببعض الملح والفلفل من هس هس وبس بس

فأنت سيد العارفين .. إفتح لها موضوع خاص لعدم التشتيت

شوف يابو عمر

خدعوك فقالوا أنهم استأجروا محامى انجليزى

حيجيب لهم حكم على السيسى وسلطة الانقلاب

من المحكمة الجنائية الدولية

يابو عمر قضية زى دى فى المحكمة الدولية بيتقال عليها

Inadmissible

يعنى قضية مرفوضة

ليه بقى ؟

لأن مصر ليست من الدول التى صدقت على ميثاق ومعاهدة روما

المنشئة للمحكمة الجنائية الدولية

وبالتالى فليس لهذه المحكمة أى ولاية على غير الموقعين

إلا إذا أحال ملف القضية مجلس الأمن الدولى

كما حدث مع عمر البشير بخصوص دارفور

فالسودان أيضا ليس عضوا فى هذه المحكمة

يعنى يابو عمر انت - ما تآخذنيش - اشتريت البالوظة بمزاجك

بالوظة تركى اردوغانية إخوانية

يبقى لازم يتقال له

سكتر بره فالاد .. خير سيس .. أدب يوك

تساند جيشها

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب

رابط هذا التعليق

• بعد 6 سنة...

أنا السلطان الأوحد و عايز السلطانية بتاعتي .. 

أغرف بيها زي ما انا عايز من الجولان للنيل ...

و ارقص زوربا في اليونان ...

و استكرد الأكراد ...

و افول بنزين من المتوسط لليبيا..

و افول ليه .. البنزين ده بتاعي غصب عنكم .. ده انا السلطان

ابعت اغوات يحاربولي في سوريا و اغوات  في ليبيا .. و اغوات تانيين هنا يدعولي و يدعوا عليكم ..

و الدنيا ما تفتحش بقها .. ده انا السلطان

عايز مليارات من اوربا .. و ما يفتحوش بقهم علي اي حاجة بعملها .. ابعت مرتزقة ابعت جيشي  انا حر  ...

و لو قالوا بم .. حفتح الحدود و قابلوا بقي المهاجرين اللي انا شايلهم عندي في التلاجة ...

اما نشوق اخر الموال ده ايه ..

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

23 ساعات مضت, Scorpion said:

أنا السلطان الأوحد و عايز السلطانية بتاعتي .. 

أغرف بيها زي ما انا عايز من الجولان للنيل ...

و ارقص زوربا في اليونان ...

و استكرد الأكراد ...

و افول بنزين من المتوسط لليبيا..

و افول ليه .. البنزين ده بتاعي غصب عنكم .. ده انا السلطان

ابعت اغوات يحاربولي في سوريا و اغوات  في ليبيا .. و اغوات تانيين هنا يدعولي و يدعوا عليكم ..

و الدنيا ما تفتحش بقها .. ده انا السلطان

عايز مليارات من اوربا .. و ما يفتحوش بقهم علي اي حاجة بعملها .. ابعت مرتزقة ابعت جيشي  انا حر  ...

و لو قالوا بم .. حفتح الحدود و قابلوا بقي المهاجرين اللي انا شايلهم عندي في التلاجة ...

اما نشوق اخر الموال ده ايه ..

حظوظ .... فيه ناس مخدوعة فيه بمزاجها وبتبلع له الزلط ...مع  انه أدب سيس خرسيس أخلاق يوك

ناس  لا تقبل كشف وجه المرأة بحجة العفة ولكنها تقبل منه الدعارة واقتصاد الفحش  .... ناس تدعي انها ضد التبعية الاستعمار والتبعية لكنهم مع أردوغان في تدخله في سوريا وليبيا .... المشكلة ان فيه لأردوغان اله إعلامية ضخمة متمثلة في صفحات إخوانية بتطبل وتزمر لها فعل أو تصريح .... 

هل يمكن أن أكتب كلاما مثاليا 

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

نقطة ضعف اوربا هو الصداع اللي اسمه المهاجرين الغير شرعيين ...  و الدول اللي عالحدود هما الهدف الأول .. الجزر زي اليونان و مالطا هما نقطة الترانزيت .. و بعدين خش علي ايطاليا و اسبانيا و المانيا هما الهدف الأول ... كل الخلافات الجادة بينهم و دعوات الأنفصال سبب من اسبابها  الرئيسية هو طريقة التعامل مع الظاهرة دي .. 

دلوقتي أردو .. عفوآ السلطان أردو بيلعب عالنقطة دي عالمكشوف ... اعمل اللي انا عاوزه و تساعدوني و الا افتحهالكم عالبحري .. و بقاله يومين فاتحها فعلآ و اليونان هي بوابته لكده ... بالظبط زي ما عملها المريض النفسي اللي قبله اللي اسمه القذافي لما فتحها علي مالطا و ايطاليا .. ( اقرا موضوع  ليبيا و اللي تغلب به العب به ) 

بتخيل لو مصر فتحت شواطئها هي برضه عالبحري و صهينت علي اللي عايز ياخد اول مركب طالعة ايطايا .. و جيوش المهاجرين اللي حيلاقوهم قصادهم في اوربا .. ايه حيكون رد الفعل ...

• أعجبني 1

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      دبي، الإمارات العربية المتحدة (CNN)—أعاد بدر عساكر، مدير المكتب الخاص بولي العهد السعودي، الأمير محمد بن سلمان، نشر تعليق القنصل البريطاني في جدة، سيف اشر على ما رواه المبتعث السعودي في بريطانية، تركي الشمري وكيف أنقذ رجلا من الغرق. القنصل البريطاني علق على مقطع فيديو من مقابلة الشمري أجرته صحيفة عكاظ، قائلا بتغريدة: "شاب شجاع، وأنا متأكد من أنه أقام صداقة بريطانية / سعودية جديدة". ولازال التفاعل على قصة انقاذ المبتعث السعودي، تركي الشمري، لرجل بريطاني من الغرق، مستمرا... View the full
    • 4
      لا أفهم في الكورة ... و المسألة تحوي الكثير من المعلومات التي لا أعرفها و لا يبدو في الأفق أنني سأتعلمها. هذا البيان وصلني على الواتسآب و هو طويل جدا و هذا نصه : ده بيان من تركي آلالشيخ٢ بدأت القصة برغبتي في دعم النادي الأهلي لعشقي لهذا الكيان، وبسبب أنني وزير الرياضة في المملكة العربية السعودية ورئيس للاتحاد العربي  فكانت البداية من الانتخابات حيث تم التواصل من معاليه مع الطرفين محمود الخطيب ومحمود طاهر المرشحين  للانتخابات    وطلب مني من قبل جهات وأشخاص لدعم محمود طاهر لكن لحب
    • 3
      الزميل الفاضل أستاذ محمود تركي متغيب عن المشاركة منذ يوم 20 نوفمبر يارب يكون بخير و زوجته الفاضلة ياريت اللي يعرف أخباره يطمننا عليه
    • 6
      يا أمير وشعب إمارة إشارة رابعة من نزع وطنية هذا الرجل وأمثاله كثيرون؟ في أي دين وأي ملة يتم نزع الوطنية من قلوب مواطني أي دولة؟ كيف يؤثرون في هؤلاء البسطاء خاصة عندما يكون هذا البسيط من الشيوخ وليس من الاطفال او الشباب المغرر بهم؟ أحد معتصمي رابعة يرفع علم "جنوب افريقيا" ويتمنى ان يكون "جنوب افريقي" او "تركي" ويطالب بعودة مرسي!!! http://www.youtube.com/watch?v=IqJ8IioPn34
    • 6
      أردوغان يكشف عن إطلاق أول قمر صناعى تركي للتجسس فى 2012 30/10/2010 أنقرة كشف رئيس الوزراء التركي رجب طيب اردوغان أن تركيا تنوي وضع قمرها الاصطناعي الاول للتجسس في المدار في خلال العام 2012. وقال اردوغان في كلمة عبر التلفزيون الكويتى الى الشعب التركي في الذكرى السابعة والثمانين لاعلان الجمهورية في 1923، إن الاعمال تتواصل على صعيد قمر غوكتورك الصناعي للتجسس الذي صممه المهندسون الاتراك. واضاف "ان شاء الله ننوي وضعه في المدار في 2012". وقد ساهمت في صنع هذا القمر، شركات اسلسان التركية للتسلح
  • أضف...